nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #21 Skrevet 1. februar 2006 Jeg har fylt opp bokhylla mi med filmer nå jeg. Så nå har jeg egentlig hverken plass til bøker eller filmer. Og cdhylla er også snart full. Huffameg. Bokhyllen?? Nei her i huset får bøker førsteprioritet, og alt annet må vike! Hehe... Jeg har ikke så enormt mange filmer... tror du har veeeeldig mange flere enn meg
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #22 Skrevet 1. februar 2006 Bokhyllen?? Nei her i huset får bøker førsteprioritet, og alt annet må vike! Hehe... Jeg har ikke så enormt mange filmer... tror du har veeeeldig mange flere enn meg Og jeg tror du har veeeeeldig mange flere bøker enn meg. :grine2: Her i huset er cdhylla førsteprioritet skjønner du. Deretter dvdene. Og i mangel på en dvdhylle, måtte jeg bruke bokhylla. (Som forøvrig er ganske romslig).Bøker har liksom ligget på en tredjeplass en stund. For jeg har ikke hatt konsentrasjon til å lese på flere år. Mens nå, når jeg har litt mer penger enn før, og begynner å merke at jeg vil lese igjen, kjøper jeg alt på en gang.. Hehe.. Men nå har jeg altså ikke plass til mer. Det er nok et luksusproblem vi har B.
Gjest Catwoman Skrevet 1. februar 2006 #23 Skrevet 1. februar 2006 Og Sjokolade!! Jeg elsker den filmen!! Men den har du vel sett? Både Johnny Depp og sjokolade igjen... ← Ja. Det er en herlig film Synes de fleste filmene med Johnny Depp som jeg har sett er veldig bra egentlig. Er egentlig ikke noen veldig stor film-entusiast, men jeg har da noen god-filmer: American Beauty - har sett den ganske mange ganger tror jeg. Girl Interrupted - fengende og gripende. Thelma & Louise Også liker jeg de norske Himmelfall og Buddy. Og sikkert noen flere...kommer ikke på flere nå
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #24 Skrevet 1. februar 2006 Hey Catwoman! Jeg liker alle de filmene du nevnte jeg! Er spesielt glad i Buddy. Den er så kos. Og jeg vet ikke om jeg svarte på det før, men JA, jeg elsker også Sjokolade!! Selvfølgelig! Johnny Depp liker vi. B.
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #25 Skrevet 1. februar 2006 Det er nok et luksusproblem vi har B. ← Kaaaanskje?
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #26 Skrevet 1. februar 2006 Girl Interrupted - fengende og gripende. ← DEN har jeg lyst å se... har lest boken men ikke fått med meg filmen ennå ~ takk for at du minnet meg på den!
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #27 Skrevet 1. februar 2006 Girl Interrupted er veldig sterk og bra. Anbefales Og Angelina Jolie spiller veldig bra i den filmen. Kaaaanskje? Hihi. B.
Gjest Catwoman Skrevet 1. februar 2006 #28 Skrevet 1. februar 2006 Johnny Depp liker vi. B. ← DEN har jeg lyst å se... har lest boken men ikke fått med meg filmen ennå ~ takk for at du minnet meg på den! Den filmen dumpet jeg tilfeldig borti en gang den gikk på TV, og jeg satt hjemme alene og kjedet meg og svitsjet på måfå mellom kanalene. Den fenget fra første stund, og plutselig hadde jeg sittet og sett hele filmen. Og det er ikke ofte det skjer meg altså.
Anglofil Skrevet 1. februar 2006 #29 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Ja, altså, akkurat nå har jeg vel omtrent 400 dvd'er, og jeg kan jo ikke nevne alle, jeg nevner derfor mine favoritter i tillegg til de som jeg allerede har nevnt; Charade Indiscreet The Camomile Lawn Jane Eyre Anne of Green Gables/The Continuing Story/The Sequel The Norman Conquests The African Queen (Afrikadronningen) An Affair To Remember 84 Charing Cross Road Anastasia (1956) A Beautiful Mind (Et vakkert sinn) Big Fish The Big Sleep (Den store søvnen) Black Narcissus Bridget Jones's Diary (Bridget Jones' dagbok) Bridget Jones - In the Edge of Reason (Bridget Jones på randen) Bringing Up Baby Operation Petticoat Pillow Talk (Kryss på linjen) Lover Come Back Casablanca Gone with the Wind (Tatt av vinden) Caught on a Train Cold Mountain The Color Purple Cleopatra (1963) Dark Passage David Copperfield The Dawning Dead Reckoning (Hete døgn) Dirty Dancing Grease Doktor Zhivago Down with love You've Got Mail (Du har mail) Duel in the Sun The Elephant Man (Elefantmannen) Amores Perros (Elskede kjøtere) Emma (1996) Jane Austen's Emma (1996) Emma (1972) The Thorn Birds (Tornefuglene) Four Weddings and a Funeral (Fire bryllup og en gravferd) Five Easy Pieces Champagne Charlie Chicago My Fair Lady Singin' in the Rain Sound of Music The Tender Trap An American in Paris For Whom The Bell Tolls Forrest Gump Sense and Sensebility (Fornuft og følelser) (1995) Sense and Sensebility (1981) Northanger Abbey Pride and Prejudice North and South (2004) The Cider House Rules (Siderhusreglene) Frokost på Tiffany's (Breakfast at Tiffany's) Gentleman's Agreement The Ghost and Mrs. Muir Gigi The Girl in the Cafe From Here to Eternity (Herfra til evigheten) High Society Hotel Rwanda Houseboat How the West was Won Howard's End Remains of the Day I Know Where I'm Going! Captain Corelli's Mandolin Key Largo (Stormvarsel) The King And I War and Peace (Krig og Fred) (1956) War and Peace (1972) Young Adam Young at Heart Wives and Daughters Written on the Wind When Harry Met Sally (Da han møtte henne) White Christmas What's Up, Doc? Victoria & Albert Trauma The Thrill of it All To Catch a Thief To Have and Have Not That Touch of Mink The Way We Were Tess Sweet Charity Shrek South Pacific Oklahoma! Carousel Sophie's Choice Shogun Så som i himmelen Ray Rabbit-Proof Fence Punch-Drunk Love Pygmalion Priest of Love The Portrait of a Lady Phantom of the Opera (1943) The Philadelphia Story The Piano Girl with a Pearlearring (Pike Med Perleøredobb) Persuasion Paris When It Sizzles (Når Paris bobler) On the Beach Our Mutual Friend Out Of Africa Notorious Notting Hill Never So Few My Darling Clementine Much Ado About Nothing (Stor ståhei for ingenting) Mrs. Brown - Her Majesty Mrs. Dalloway Middlemarch A Married Man The Maltese Falcon The Man in the Gray Flannel Suit Mansfield Park (1999) Mansfield Park (1986) Magic The Looking Glass War Lost In Translation Love Actually Love in the Afternoon Love is a Many-Splendored Thing Little Voice Life of Brian Letter to Brezhnev The Lady Eve The Pallisers For å nevne noen.. Mvh Yvonne Endret 2. februar 2006 av yvonne
nostalgia Skrevet 2. februar 2006 #30 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Yvonne!! Jeg trenger desperat råd til lagring av DVD-er!! Da DVD-hyllen min nå altså er helt smikkfull!! Og jeg kan jo se du er den rette å spørre - hvordan oppbevarer du? *ser for meg et elegant system, alfabetisk katagorisert, selvsagt* Endret 2. februar 2006 av nostalgia
nostalgia Skrevet 2. februar 2006 #31 Skrevet 2. februar 2006 "Mansfield Park (1999)" Noen som kan fortelle litt om den? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe den eller ikke... er den bra?
Donnie Darko Skrevet 2. februar 2006 #32 Skrevet 2. februar 2006 Er det ingen som liker de gode gamle skrekkfilmene her da? damn. er feil tråd for meg dette.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #33 Skrevet 2. februar 2006 (endret) Er det ingen som liker de gode gamle skrekkfilmene her da? damn. er feil tråd for meg dette. ← Klart det er det! Men jeg innså raskt at dette var feil tråd til å diskutere dem i. Får håpe scream kommer opp igjen snart, dette er HÅPLØST EDT: altså håpløst at scream har vært nede i mange dager, ikke at denne tråden er håpløs!!! Endret 2. februar 2006 av soleil~noir
Donnie Darko Skrevet 2. februar 2006 #34 Skrevet 2. februar 2006 Klart det er det! Men jeg innså raskt at dette var feil tråd til å diskutere dem i. Får håpe scream kommer opp igjen snart, dette er HÅPLØST EDT: altså håpløst at scream har vært nede i mange dager, ikke at denne tråden er håpløs!!! ← Har nettopp startet en skrekkfilm tråd. Scream er forresten nede fordi Runar er syk så han får ikke fiksa det.
nostalgia Skrevet 2. februar 2006 #35 Skrevet 2. februar 2006 Er det ingen som liker de gode gamle skrekkfilmene her da? damn. er feil tråd for meg dette. ← Jeg holder meg i alle fall langt unna den slags Ellers blir det ingen søvn på denne jenten, nei
Bustetroll Skrevet 2. februar 2006 #36 Skrevet 2. februar 2006 Hvis du ikke har sett Jeux d'Enfants burde du absolutt se den. Min absolutte yndlingsfilm. Fantastisk, på alle mulige måter. En film blir ikke bedre enn dette. En annen film jeg virkelig, virkelig fant fabelaktig er The Shawshank Redemption. Filmskatt av de sjeldne. Big Fish, Charlie og sjokoladefabrikken (både den gamle og den nye utgaven), Pirates of the Carribean, Pianisten, Sjokolade og Den fabelaktige Amelie fra Montmartre er også filmer som betyr veldig mye for meg. Me and You and Everyone We Know er også en film som så absolutt burde sees.
Anglofil Skrevet 2. februar 2006 #37 Skrevet 2. februar 2006 Yvonne!! Jeg trenger desperat råd til lagring av DVD-er!! Da DVD-hyllen min nå altså er helt smikkfull!! Og jeg kan jo se du er den rette å spørre - hvordan oppbevarer du? *ser for meg et elegant system, alfabetisk katagorisert, selvsagt* ← Hehe, joda, møter stadig det problemet selv. Hvordan er hyllene dine? Selv har jeg funnet ut at hvis jeg legger dvd'ene med den korte siden inn mot veggen, får jeg flere dvd'er etterhverandre. Og jeg må stable de over hverandre i alfabetisk rekkefølge, ellers finner jeg ikke fram. Eneste tipset jeg kan gi deg egentlig. Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 2. februar 2006 #38 Skrevet 2. februar 2006 "Mansfield Park (1999)" Noen som kan fortelle litt om den? Jeg lurer på om jeg skal kjøpe den eller ikke... er den bra? ← Mansfield Park er basert på Jane Austens roman med samme navn. Fattigjente Fanny Price blir sendt til sine rike slektninger og på deres store gods vokser hun opp. Hun blir nært knyttet til sin fetter Edmund, som hun får etterhvert svært sterke følelser for. Men omstendighetene vil ha det til at det kanskje ikke skal bli dem to, da Edmund faller for en nyinnflyttet frøken og blir hodestups forelsket i henne. En fin film som ender bra tilslutt. Jeg koser meg alltid med denne filmen. Mvh Yvonne
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2006 #39 Skrevet 2. februar 2006 Beyond Borders med Angelina Jolie og Clive Owen.
Within my guitar Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #40 Skrevet 2. februar 2006 Er det ingen som liker de gode gamle skrekkfilmene her da? damn. er feil tråd for meg dette. Vet ikke om du regner The Shining(Ondskapens Hotell) som god gammel skrekkfilm. Men den liker jeg veldig godt. Stanley Kubric-filmer generelt da. Men jeg er veldig kresen når det gjelder skrekkfilmer.Det er få gode blant masse tull, er min erfaring hvertfall. Men så har jeg kanskje sett feil filmer da. Men sjekker gjerne ut skrekkfilmtips, i håp om å finne noen gode. Bare det er flere aspekter enn skrekk inn i bildet. At man må tenke litt også. Oi, Yvonne, der kom du med lista di ja Kult. B.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå