Within my guitar Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 Jeg føler plutselig et behov for å snakke om filmer. Dele filmopplevelser, og få tips om nye filmer jeg bør se. Jeg elsker film! Og følelsen av å synke ned i sofaen, og ta del i en historie som ikke er min. La meg fortrylle av bildene, lydene, menneskene. Se de små detaljene. Flere som har det sånn? Velkommen inn hit isåfall. Fortell meg gjerne hvilke filmer du liker! W M G.
Within my guitar Skrevet 30. januar 2006 Forfatter #2 Skrevet 30. januar 2006 Første film jeg nevner får bli den nyeste i filmhylla, Charlie og sjokoladefabrikken selvfølgelig! Hadde ikke sett den på kino, så jeg venta og venta til den skulle komme på dvd. Og jeg visste på forhånd at dette var my kind of movie. HALLO , sjokolade OG Johnny Depp. Hihi. Nydelig,nydelig. Og det er så fine farger! Og kontrasten mellom det fargeløse samfunnet og livet Charlie og familien hans lever i, og sjokoladeverden er magisk. Det er bare en nytelse for øyet. Og det er enkelt. Det er eventyr. Og jeg digger det. *Glede seg til å se igjen*. Within.
nostalgia Skrevet 31. januar 2006 #3 Skrevet 31. januar 2006 Charlie og sjokoladefabrikken har jeg ikke sett ennå, men gleder meg til å se den! Har du sett Benny and Joon? Også med Johnny Depp, en av mine favorittfilmer, en søt og ganske uvanlig kjærlighetshistorie, full av magi - tror aldri jeg blir lei av den filmen! Favorittfilmen min er (selvsagt) Den Fabelaktige Amelie Fra Montmartre, en nyyyyydelig film med en flott historie og en fantastisk visuell opplevelse. Anbefaler denne filmen til alle som ikke har sett den! Ellers liker jeg veldig godt Heaven, Mifunes Siste Sang, Elling, Buddy, A Beautiful Mind, Himmelfall, Cinema Paradisio, The Hours, Broene over Madison County, Singles, Sleepless In Seattle, Love Actually, Notting Hill, Adjø Las Vegas og American Beauty. Av morsomme filmer liker jeg det meste av Woody Allen, har ikke sett alle filmene hans, men det jeg har sett har jeg likt utrolig godt Jeg har en stor bunke med nye DVD-er som ligger og venter på at jeg skal få innstallert ny DVD-spiller... Men, jeg er litt vel treig når det gjelder slike ting - uansett, jeg håper å finne mange nye filmskatter der!! Ha en fin dag, Within!
nostalgia Skrevet 31. januar 2006 #4 Skrevet 31. januar 2006 (endret) Og Sjokolade!! Jeg elsker den filmen!! Men den har du vel sett? Både Johnny Depp og sjokolade igjen... Kommer sikkert på flere favoritter med tiden ~ får ta meg en tur i filmhyllen og kikke... så får jeg legge inn andre favoritter når jeg husker dem! Fin tråd dette her, Within! Endret 31. januar 2006 av nostalgia
Gjest gjest Skrevet 31. januar 2006 #5 Skrevet 31. januar 2006 Jeg har ikke sett Charlie og Sjokoladefabrikken enda, og for å være helt ærlig er det ikke akkurat det som står høyest på prioriteringslista uansett... En film som jeg kan se om og om igjen, er Love Actually! Den er så fin, så morsom, så søt... Jeg sitter bare å smiler gjennom hele filmen! Pluss at Hugh Grant ikke er så fæl å se på... For alle som ikke har sett den anbefaler jeg denne filmen på det sterkeste!
Within my guitar Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2006 Favorittfilmen min er (selvsagt) Den Fabelaktige Amelie Fra Montmartre, en nyyyyydelig film med en flott historie og en fantastisk visuell opplevelse. Anbefaler denne filmen til alle som ikke har sett den! :enig_anim: Jepp! Magiske farger og detaljer. En av mine absolutt absolutt favorittfilmer. (det som først gjorde meg litt fascinert av deg, Nostalgia. Bildet ditt ) Den er så nydelig. Og jeg er litt Amelie. Det barnet hun er. Det vakre hun ser. God, god film for hjertet.. Og selvfølgelig har jeg den i filmhylla mi. Benny and Joon har jeg sett litt av. Ja, bare litt!!! Den gikk på tv en gang. Men den skal havne i hylla mi etterhvert den også. Buddy, A beautyful mind, himmelfall, Cinema Paradisio,The hours,Love actually, Leaving Las Vegas. Jepp!! Fiiiine greier.
Within my guitar Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2006 Filmskatt nr. 2: (Som egentlig er min absolutte favoritt): La vita e bella! (Livet er herlig) Italiensk. God som gull. Den viktigste,vakreste,tristeste,gladeste,mest geniale filmen jeg har sett. Ingen over, ingen ved siden. Hvertfall ikke foreløbig Det dukker stadig opp nye skatter. Man tenker helt annerledes om livet etter å ha sett denne. Temaene er vonde og mørke, men drives fram med humor og lek. Antissemitisme. Frarøvelse av frihet.Krig.Fornedrelse. Som i utgangspunktet kunne vært en brutal og stygg film. Men som er fortalt og vist på en helt original og ny måte, som setter "styggheten" i perspektiv. Og det handler ikke om all denne styggheten. Tittelen sier Livet er Herlig. Og selv om det kan være ironisk med tanke på temaene filmen tar opp, så er det det regissøren vil si: Livet er herlig. Og den utrolig nydelige sønnen i filmen, blir tatt med på en lek han aldri har sett maken til. Det er kjærlighet, latter og pussige vendinger. Gåtefullt og magisk. Og det er herlig. Fortjent Oscarvinnende film!
Aquarius Skrevet 31. januar 2006 #8 Skrevet 31. januar 2006 Skriver under på at Livet er herlig er en fantastisk film!
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #9 Skrevet 1. februar 2006 Filmskatt nr. 2: (Som egentlig er min absolutte favoritt): La vita e bella! (Livet er herlig) Må bare si meg helt enig her jeg også ~ for en utrolig film!! Så ufattelig trist, men samtidig så fantastisk!! Jeg har ikke denne i filmhyllen min ennå, men det må jeg få gjort noe med...
Donnie Darko Skrevet 1. februar 2006 #10 Skrevet 1. februar 2006 Samtlige filmer og episoder av Monty Python. Jeg har selfølgelig alt. "excuse me. Are you proposing to slaughter our tenants? Does that not fit in with your plans?"
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #11 Skrevet 1. februar 2006 Dark Victory fra 1939 er kanskje en av de største filmene. Men jeg vil påstå at en nøvendighet er A Birth of a Nation ( 1915 ) er en veldig bra film og ha selvom den har et rasistisk element i seg. Men ser man bort fra det er det en bra film.
Anglofil Skrevet 1. februar 2006 #12 Skrevet 1. februar 2006 (endret) Shadowlands er en film jeg vil anbefale på det sterkeste, som jeg har skrevet om her. Ellers vil jeg nevne Giant, Roman Holiday og Sabrina Fair. Egentlig kunne jeg ha skrevet en liste så lang som et vondt år, men jeg er sikker på hvor populært det er. Mvh Yvonne Endret 1. februar 2006 av yvonne
Donnie Darko Skrevet 1. februar 2006 #13 Skrevet 1. februar 2006 Siden alle ser ut til å bare legge ut slike kunstneriske filmtitler så får jeg trå til med noen sjøl. The Beyond Texas chainsaw massacre - orginalen. cannibal holocaust nosferatu. (den fra 1928) Ellers skal jeg (når jeg får råd) kjøpe en drøss filmer av Dario Argento og Lucio fulci.
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2006 Hei folkens. Kult å høre om hvilke filmer dere liker. Jeg er alltid på utkikk etter nye filmskatter. Så en sånn lang liste som et vondt år, er bare fint, Yvonne Mye ukjent for meg de filmene dere nevner. Men det er jo bare gøy. Nå har jeg akkurat sett ekstramateriale på The Shining. En god gammel klassiker i filmhylla mi. B.
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #15 Skrevet 1. februar 2006 Enda en filmskatt: Boys don't cry Så den første gang på kino for mange år siden, og ble slått i bakken. Hillary Schwank er fenomenal i denne filmen, der hun spiller ei jente som lever livet som en gutt. For å forberede seg for rollen levde hun faktisk som gutt i flere måneder. Sterk og jævlig historie, med knall skuespill. Hillary bærer filmen nesten selv. En film som grep hardt fatt i meg, og liksom aldri slapp taket. En annen filmskatt er Million Dollar Baby Med samme tøffe dama i hovedrollen. Clint Eastwood har regi. Gamle gubben. Og spiller en viktig rolle i filmen også. Sterk, rørende film. Veldig ekte og nært skildret. Har god og trygg plass i hylla mi. Boksing og fortid og framtid og bånd mellom mennesker.
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #16 Skrevet 1. februar 2006 "Boys don't cry" skal jeg føre opp på listen min! "Million Dollar Baby" har jeg kjøpt, men ikke sett ennå... gleder meg!
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #17 Skrevet 1. februar 2006 What's eating Gilbert Grape Utrolig nydelig og sår. Og igjen genialt skuespill. Både av Johnny Depp, og ikke minst Leonardo Dicaprio. Som langt i fra er noen kjekkas i denne filmen. Dicaprio spiller en psykisk utviklingshemmet gutt, mens Depp (Gilbert) er på mange måter familiens farsfigur. Moren er veldig overvektig, og ute av stand til å forlate huset. Aner ikke hvor mange ganger jeg har sett denne filmen. Og jeg kommer til å se den igjen og igjen.. Viser hva en familie er, på godt og vondt. Og umenneskelige mengder ansvar.
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #18 Skrevet 1. februar 2006 I dag fylte jeg opp siste plassen i filmhyllene mine forresten Så nå må jeg finne på noe lurt her!
nostalgia Skrevet 1. februar 2006 #19 Skrevet 1. februar 2006 What's eating Gilbert Grape Den er såååå fin!!
Within my guitar Skrevet 1. februar 2006 Forfatter #20 Skrevet 1. februar 2006 "Boys don't cry" skal jeg føre opp på listen min! "Million Dollar Baby" har jeg kjøpt, men ikke sett ennå... gleder meg! Så kult! Håper du liker dem! I dag fylte jeg opp siste plassen i filmhyllene mine forresten Så nå må jeg finne på noe lurt her! Jeg har fylt opp bokhylla mi med filmer nå jeg. Så nå har jeg egentlig hverken plass til bøker eller filmer. Og cdhylla er også snart full. Huffameg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå