Gå til innhold

Menn skal faktisk være maskuline, og kvinner feminine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Min upopulære mening er at menn skal faktisk være maskuline og kvinner skal være feminine.
Selvsagt kan man være litt adaptiv og modernisert, men her er greia som mange ikke innser....
Om maskulinitet og femininitet blir så svakt og ikke merkbart, så er der faktisk ingenting å tiltrekkes av.
Menn og kvinner blir helt identiske, unntagen kroppen. Hyperbolisk, vil dette resultere i en barnløs verden.
Menn tiltrekkes av feminine egenskaper, og kvinner tiltrekkes av maskuline egenskaper.
Så enkelt er det. Dette er biologi, og bare retards benekter dette.
Om du er LGBTQ, så kan du ignorere dette. Da kan du bare slå deg løs å være så PK du vil

Dere kan gjerne diskutere med hverandre, men jeg kommer aldri til å forandre mening om dette.
Dette tar jeg med til grava, fordi jeg vet det er riktig. Have fun!

Anonymkode: f64c1...0b9

Jeg mener det kun finnes to kjønn, og er veldig mot at barn og unge begynner på hormoner og opererer seg for å "bytte kjønn".

BÅDE LGBTQ og meninger som dine, får unge til å tro at de er født i feil kropp, desverre.

La alle få være som de er, elske hvem de vil, se ut som de vil, og ha de interessene de vil, men de ER det kjønnet de er født som. Kjønn er ikke noe som kan bestemmes av følelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Feminisme er ikke et problem. Der er det kun snakk om like rettigheter.

Jeg er enig i at denne bølgen med kjønnsidentitet har gått langt over styr. Heldigvis har trenden begynt å snu. Folk har fått nok, og feministene er jo en av gruppene som leder motangrepet.

Å si at "menn skal være maskuline og kvinner feminine" er såpass vagt at det bare blir tullete. Hva snakker vi om her? Klær? Utseende? Væremåte? Interesser? Yrker? Må alle menn anlegge skjegg, kle seg i lumberjack klær og regelmessig gå ut i skogen og hogge ved for å bli ansett som maskuline?

Vi har alle feminine og maskuline trekk i varierende grad. Det betyr ikke at vi er mindre eller mer mann/kvinne enn nestemann. Ts, det finnes garantert drøssevis av menn som er mer 'maskulin' enn deg. Betyr det at du ikke er maskulin nok, eller at du er feminin? 

 

 

Anonymkode: f756f...dad

Det er forsåvidt jeg også enig i. 

Anonymkode: bc6a0...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Yessir. Men det kommer du nok ikke til å finne ut over et anonymt forum.
Så det blir ditt ord mot mitt

Anonymkode: f64c1...0b9

Og hvor mange barn har du, siden det tydeligvis er forplantning som er det viktige her...?

Anonymkode: 45d27...ebb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hva som er maskulint og hva som er feminint er relativt avhengig av tid og kultur så blir det ikke like enkelt.   Rosa har vært guttefarge før.

I Norge har jo kvinner hatt sterkere rettigheter i mange hundre år sammenlignet med andre steder, men vi har levd på mange værharde steder og kjønnsdeling har vært «naturlig» Tenker på egen familie, du sender ikke en 5 barns mor ut på fiske halve året…  

Kvinnelighet og klær/mote har jo vært domene for de med penger. Det er jo overskuddsting.  Menn eier fabrikkene og menn designer. 

Strikking har f.eks vært mannlig sysle og tegn på håndverk på 1600-1700 tallet.  Så kom strikkemaskiner. 

Se på gammel mannlig mote i perioder på hvor mye sminke og fokus på klær og hvilke farger som ble brukt.  

Menn som kan strikke, sy osv er bare praktiske og viser at de kan klare seg selv.  Nød lærer naken kvinne å spinne. Vel, det samme kan sies om menn. Har man en «fiklete» personlighet er strikking noe å bedrive tiden med mens man ser på tv.  

Har kompiser som strikker, lager sølvsmykker, baker kaker mm, det gjør de ikke kvinnelige for det, de har bare funnet seg et tidsfordriv som de liker, samme menn liker også dataspill og sport på tv..

 

Anonymkode: 929a7...117

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Menn som strikker 🤮

Ja til feminine kvinner og maskuline menn ❤️

Anonymkode: c8053...557

Min søsters islandske mann er 2 meter høy, muskuløs, driver med tungt fysisk arbeid, styrketrening og strikking. Ikke en eneste vibbe i kroppen hans sier "feminint", altså.

Anonymkode: 687de...cf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (41 minutter siden):

Ja, menn som lager klær og passer på at familien holder seg varme og fine er virkelig kvalmt!

Ja, ikke sant? For meg er en maskulin mann en mann som tar ansvar for sitt liv og dem han har valgt å inkludere i livet sitt. En mann som ikke skylder på alle andre for sine egne valg, for at det går trått i livet, men bretter opp ermene, krummer nakken og fortsetter. En mann som tør å si fra om ting, som er direkte. En mann som spiller med åpne kort. Dette er en maskulin mann for meg. Og jeg er enig, mange av dagens menn er ikke maskuline. Ikke er de feminine heller, de er bare blæh. Gidder ikke å bruke kondom, men pule rundt skal de. Blir deres ONS gravid, så er det syting om at hun LURTE ham til å bli far. Alt som ikke går på skinner i livet hans, er feminismens, kapitalismens og kvinners skyld. Det at han lyver, stikker fra ansvar, utøver vold er da ikke hans skyld, han ble provosert, han hadde vanskelig oppvekst, bla bla bla. Sånne menn er ikke maskuline.

Anonymkode: 687de...cf8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Feminisme er ikke et problem. Der er det kun snakk om like rettigheter.

Jeg er enig i at denne bølgen med kjønnsidentitet har gått langt over styr. Heldigvis har trenden begynt å snu. Folk har fått nok, og feministene er jo en av gruppene som leder motangrepet.

Å si at "menn skal være maskuline og kvinner feminine" er såpass vagt at det bare blir tullete. Hva snakker vi om her? Klær? Utseende? Væremåte? Interesser? Yrker? Må alle menn anlegge skjegg, kle seg i lumberjack klær og regelmessig gå ut i skogen og hogge ved for å bli ansett som maskuline?

Vi har alle feminine og maskuline trekk i varierende grad. Det betyr ikke at vi er mindre eller mer mann/kvinne enn nestemann. Ts, det finnes garantert drøssevis av menn som er mer 'maskulin' enn deg. Betyr det at du ikke er maskulin nok, eller at du er feminin? 

 

 

Anonymkode: f756f...dad

Nettopp. J.K. Rowling er uttalt feminist, og har blitt hetset for sine klare oppfatninger i kjønnsdebatten. Av både kvinner OG menn.

Anonymkode: 687de...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (17 minutter siden):

Jeg mener det kun finnes to kjønn, og er veldig mot at barn og unge begynner på hormoner og opererer seg for å "bytte kjønn".

BÅDE LGBTQ og meninger som dine, får unge til å tro at de er født i feil kropp, desverre.

La alle få være som de er, elske hvem de vil, se ut som de vil, og ha de interessene de vil, men de ER det kjønnet de er født som. Kjønn er ikke noe som kan bestemmes av følelser.

Mitt inntrykk er at mange av de barn og unge som gjør dette, gjør det nettopp fordi de ikke føler at de passer innenfor "normen" for det kjønnet de er født som. 

Hvis man ikke ønsker at små jenter som liker mekking og matte, og som i tillegg ikke er lave og spedbygde, ikke skal føle at de "er født i feil kropp" og "egentlig skulle være gutt", så må det faktisk læres inn at begge kjønn kan være forskjellige ting. 

Slik det er nå, så opplever veldig mye ungdom usikkerhet rundt egen kropp og person. (Det er ganske normalt.) Problemet er at de kun får servert forbilder som enten er veldig "tradisjonelt maskuline" eller "tradisjonelt feminine", samt at de teppebombes av diverse influensere som viser at "jenter liker sminke, skal være hjelpeløse, ha lange negler, ikke ha muskler, ha langt hår, store pupper og tynn midje. Og så skal de elske rosa." mens "gutter skal pumpe jern, ha masse markante muskler, kløft i haka, være høye, og like store ting med motor."

Mens virkeligheten er slik at jenter kan være både omsorgsfulle OG sterke. De kan like både mekking OG tegning. De kan like kjoler og kjeledress. 
Og gutter kan være det samme. Både være tøffe på byggeplass, og omsorgsfulle på hjemmebane. De kan like å strikke og spille brettspill og lese fantasy. Og de kan kle seg i hvilke farger de vil. 

Altså er du ikke "født i feil kropp" bare fordi du ikke føler du passer inn i "influsenser"-normen, eller det du lærer er "tradisjonell kjønnsrolle". 
Selv om det kan føles sånn når man er tenåring. 

Anonymkode: b9581...bef

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi har alle feminine og maskuline trekk i varierende grad. Det betyr ikke at vi er mindre eller mer mann/kvinne enn nestemann. Ts, det finnes garantert drøssevis av menn som er mer 'maskulin' enn deg. Betyr det at du ikke er maskulin nok, eller at du er feminin? 

Anonymkode: f756f...dad

Det er riktig. Men det at en mann er litt mindre maskulin enn en annen mann,
er ikke det samme som å være en full-blown femboy

Anonymkode: f64c1...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er riktig. Men det at en mann er litt mindre maskulin enn en annen mann,
er ikke det samme som å være en full-blown femboy

Anonymkode: f64c1...0b9

Det er nettopp det jeg mener.

Men femboys er jo også menn. De er like mye mann som alle andre menn. Tispa mi er ikke hannhund eller mindre tispe fordi hun løfter beinet når hun tisser.

Begynner man å si at en mann som viser trekk og egenskaper som ofte er forbundet med det feminine, ikke er mann nok, så kan man jo likegodt kaste seg på den "det finnes ikke kjønn" bølgen.

Det er to kjønn: menn og kvinner. Om en mann tiltrekkes av kvinner som utviser  trekk og egenskaper forbundet med det typiske feminine, så kan han jo lete etter det, og ikke bry seg noe om hva andre kvinner gjør. Det er jo menn som elsker kvinner som mekker bil og er litt mer maskulin av seg, også. Jeg tiltrekkes ikke av store, muskuløse menn selv om disse visstnok skal være skikkelig maskuline.

Vi er et mangfold, og vi har alle ulike preferanser, og vi har alle ulike meninger om hva vi personlig synes er feminint eller maskulint. 

Anonymkode: f756f...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeez, for en megaslapp brannfakkel du kastet på oss nå, TS 🙄 Snakk om å røre i gryta!

Om noen har blitt forbanna på dine "radikale" synspunkt er det vel mest for at du hadde et dumt dra-til-tryne da du serverte disse "provokasjonene" dine.

Anonymkode: c98c8...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt for klumsete til å være nær en skjør maskulinitet som knuses så lett.

Maskulinitet som er sterk derimot har ingen problemer med. Og sterk maskulinitet  kan fint innebære alt fra strikking, å gråte, vise følelser eller være for likestilling og ta et tak på hjemmebane og å gå med rosa skjorte for den del. Tenker det må være litt bevegelseshemmede å være så firkantet og ha et så skjørt og lett knusende syn på kvinner og menn som ts og likesinnede har.

Anonymkode: ee4ed...598

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis "skal" vi ingen ting. Vi kan være som vi er, som vi vil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får lite ut av den debatten på KG, her vet jo ikke engang flertallet forskjellen på feminin, og maskulin 🤣

Anonymkode: 52999...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får lite ut av den debatten på KG, her vet jo ikke engang flertallet forskjellen på feminin, og maskulin 🤣

Anonymkode: 52999...8c6

Haha 😅 ja, Kvinneguiden er en anomali i tekstlig format

Anonymkode: f64c1...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå mange menn med feminine trekk er meget tiltrekkende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min upopulære mening er at menn skal faktisk være maskuline og kvinner skal være feminine.
Selvsagt kan man være litt adaptiv og modernisert, men her er greia som mange ikke innser....
Om maskulinitet og femininitet blir så svakt og ikke merkbart, så er der faktisk ingenting å tiltrekkes av.
Menn og kvinner blir helt identiske, unntagen kroppen. Hyperbolisk, vil dette resultere i en barnløs verden.
Menn tiltrekkes av feminine egenskaper, og kvinner tiltrekkes av maskuline egenskaper.
Så enkelt er det. Dette er biologi, og bare retards benekter dette.
Om du er LGBTQ, så kan du ignorere dette. Da kan du bare slå deg løs å være så PK du vil

Dere kan gjerne diskutere med hverandre, men jeg kommer aldri til å forandre mening om dette.
Dette tar jeg med til grava, fordi jeg vet det er riktig. Have fun!

Anonymkode: f64c1...0b9

Om du med maskulin mener sånn muskelbunt macho, er det virkelig ingenting tiltrekkende ved det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn tiltrekkes av feminine egenskaper, og kvinner tiltrekkes av maskuline egenskaper.

Jeg undres: Hvilke egenskaper er dette? Og hvem har den definisjonsmakta?

Anonymkode: 81b69...2e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, anonym111111 said:

Jeg mener det kun finnes to kjønn, og er veldig mot at barn og unge begynner på hormoner og opererer seg for å "bytte kjønn".

BÅDE LGBTQ og meninger som dine, får unge til å tro at de er født i feil kropp, desverre.

La alle få være som de er, elske hvem de vil, se ut som de vil, og ha de interessene de vil, men de ER det kjønnet de er født som. Kjønn er ikke noe som kan bestemmes av følelser.

Dette stemmer ikke.

Det finnes mange som har vokst opp lenge før pride/lgbt og før visste de fleste ikke hva en trans var, men allikevel hadde de tanker om at det var ugreit når kroppen deres ble problem for dem.

En venn av meg fortalte at han kunne unngått årevis med helvete om han hadde fått den hjelpen han trengte med å unngå brystvekst osv. Det var definitivt ingen som hadde hørt om ikke binære eller transmenn på den tiden.

Anonymkode: e5900...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min upopulære mening er at menn skal faktisk være maskuline og kvinner skal være feminine.
Selvsagt kan man være litt adaptiv og modernisert, men her er greia som mange ikke innser....
Om maskulinitet og femininitet blir så svakt og ikke merkbart, så er der faktisk ingenting å tiltrekkes av.
Menn og kvinner blir helt identiske, unntagen kroppen. Hyperbolisk, vil dette resultere i en barnløs verden.
Menn tiltrekkes av feminine egenskaper, og kvinner tiltrekkes av maskuline egenskaper.
Så enkelt er det. Dette er biologi, og bare retards benekter dette.
Om du er LGBTQ, så kan du ignorere dette. Da kan du bare slå deg løs å være så PK du vil

Dere kan gjerne diskutere med hverandre, men jeg kommer aldri til å forandre mening om dette.
Dette tar jeg med til grava, fordi jeg vet det er riktig. Have fun!

Anonymkode: f64c1...0b9

Hvorfor skal dette plutselig bli sånn når det ikke har vært sånn noen gang i historien? Det har alltid vært et stort spekter og individuelle forskjeller på dette.

Kan vi ikke heller bare være enige om at man kan være som man er og la andre være som de er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...