Gå til innhold

Menn skal faktisk være maskuline, og kvinner feminine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn som strikker 🤮

Ja til feminine kvinner og maskuline menn ❤️

Anonymkode: c8053...557

Ja, menn som lager klær og passer på at familien holder seg varme og fine er virkelig kvalmt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Aha, så når noen stiller spm ved holdningene dine så skal de vare gå videre ja. 

Så? Du ser ikke hvordan det du skriver ikke viser noe om maskulinitet men heller om et kulturuttrykk?

Riktig. Du klarer ikke forandre min mening om dette, og jeg nekter.
Du snakker til en maskin

Anonymkode: f64c1...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sinsiew said:

Ja, menn som lager klær og passer på at familien holder seg varme og fine er virkelig kvalmt!

Eller bare det at folk har forskjellige interesser - og det er helt greit. Man liker det man liker, man blir glad av det man blir glad av. Det viktigste er å finne ro og trygghet i seg selv :) Også er det ikke så farlig hva andre mener! 

Anonymkode: bc6a0...e99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Riktig. Du klarer ikke forandre min mening om dette, og jeg nekter.
Du snakker til en maskin

Anonymkode: f64c1...0b9

🤣 

Skikkelig mannemann du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at menn er maskuline og kvinner feminine. Men så skrudd verden er blitt så er det ubalanse dessverre. Menn er det sterke kjønn, kvinner kan aldri bli så sterk som en mann.

Anonymkode: d3c5d...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller bare det at folk har forskjellige interesser - og det er helt greit. Man liker det man liker, man blir glad av det man blir glad av. Det viktigste er å finne ro og trygghet i seg selv :) Også er det ikke så farlig hva andre mener! 

Anonymkode: bc6a0...e99

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Min upopulære mening er at menn skal faktisk være maskuline og kvinner skal være feminine.
Selvsagt kan man være litt adaptiv og modernisert, men her er greia som mange ikke innser....
Om maskulinitet og femininitet blir så svakt og ikke merkbart, så er der faktisk ingenting å tiltrekkes av.
Menn og kvinner blir helt identiske, unntagen kroppen. Hyperbolisk, vil dette resultere i en barnløs verden.
Menn tiltrekkes av feminine egenskaper, og kvinner tiltrekkes av maskuline egenskaper.
Så enkelt er det. Dette er biologi, og bare retards benekter dette.
Om du er LGBTQ, så kan du ignorere dette. Da kan du bare slå deg løs å være så PK du vil

Dere kan gjerne diskutere med hverandre, men jeg kommer aldri til å forandre mening om dette.
Dette tar jeg med til grava, fordi jeg vet det er riktig. Have fun!

Anonymkode: f64c1...0b9

Glad du ikke bestemmer over meg. Denna skrotten her er ikke feminin, og kommer aldri til å bli det. Tja, menn liker da også meg. Så tenker det er vra alle ikke er som deg jeg

Anonymkode: 67a6f...d49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (2 minutter siden):

Aha, så når noen stiller spm ved holdningene dine så skal de vare gå videre ja. 

Så? Du ser ikke hvordan det du skriver ikke viser noe om maskulinitet men heller om et kulturuttrykk?

Hva mener du maskulinktet er, da? Det at maskulinitet har forandret seg gjennom århundrene, og at maskulinitet kan bety noe annet et annet sted, betyr ikke at det folk flest i vår del av verden oppfatter som maskulint er feil.

Anonymkode: 92f63...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i at menn er maskuline og kvinner feminine. Men så skrudd verden er blitt så er det ubalanse dessverre. Menn er det sterke kjønn, kvinner kan aldri bli så sterk som en mann.

Anonymkode: d3c5d...06a

Da skulle du sett trynet på de mannfolka jeg har tatt i håndbak.  De trodde jeg var lett match,  så spe pg tynn jeg var....

Anonymkode: 67a6f...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva legger du i å være feminin? 

Anonymkode: 78576...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i at menn er maskuline og kvinner feminine. Men så skrudd verden er blitt så er det ubalanse dessverre. Menn er det sterke kjønn, kvinner kan aldri bli så sterk som en mann.

Anonymkode: d3c5d...06a

Kvinner kan være sterke, og menn kan være svake. 
Men enig i at verden har blitt helt forskrudd, mye takket være feminisme, Gen Z og politisk-korrektighet.
Hvis jeg som heterofil mann i dag sier, at jeg personlig og subjektivt ikke føler meg komfortabel i
å være feminin, så gjør jeg folk forbanna

Anonymkode: f64c1...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner kan være sterke, og menn kan være svake. 
Men enig i at verden har blitt helt forskrudd, mye takket være feminisme, Gen Z og politisk-korrektighet.
Hvis jeg som heterofil mann i dag sier, at jeg personlig og subjektivt ikke føler meg komfortabel i
å være feminin, så gjør jeg folk forbanna

Anonymkode: f64c1...0b9

Det gjør du slett ikke 😂

Anonymkode: 92f63...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du maskulinktet er, da? Det at maskulinitet har forandret seg gjennom århundrene, og at maskulinitet kan bety noe annet et annet sted, betyr ikke at det folk flest i vår del av verden oppfatter som maskulint er feil.

Anonymkode: 92f63...aea

Det er jo nettopp det jeg sier. Maskulinitet er flytende. Det vi ser på som maskulint er ikke nødvendigvis det. Det er ikke noe rett og galt i dette. 

 

Maskulint for meg er en mann som tar vare på barna sine. Det er lite som rører så mye i meg som en mann som på en god og kjærlig måte fostrer opp sine barn, og som fortsetter å være en trygg havn og en støtte for sine barn selv etter at de har "forlatt rede". 

For andre kan det godt være at dette er ultrafeminint. Og at penger og makt er de store maskuline egenskapene. 

Selv mener jeg det er lite som er utelukkende feminint eller maskulint. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner kan være sterke, og menn kan være svake. 
Men enig i at verden har blitt helt forskrudd, mye takket være feminisme, Gen Z og politisk-korrektighet.
Hvis jeg som heterofil mann i dag sier, at jeg personlig og subjektivt ikke føler meg komfortabel i
å være feminin, så gjør jeg folk forbanna

Anonymkode: f64c1...0b9

Nei, det gjør du ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det gjør du slett ikke 😂

Anonymkode: 92f63...aea

Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør du ikke.. 

Faktisk så har jeg erfart det. Spesifikt var det i Februar forrige år

Anonymkode: f64c1...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (1 minutt siden):

Det er jo nettopp det jeg sier. Maskulinitet er flytende. Det vi ser på som maskulint er ikke nødvendigvis det. Det er ikke noe rett og galt i dette. 

 

Maskulint for meg er en mann som tar vare på barna sine. Det er lite som rører så mye i meg som en mann som på en god og kjærlig måte fostrer opp sine barn, og som fortsetter å være en trygg havn og en støtte for sine barn selv etter at de har "forlatt rede". 

For andre kan det godt være at dette er ultrafeminint. Og at penger og makt er de store maskuline egenskapene. 

Selv mener jeg det er lite som er utelukkende feminint eller maskulint. 

Skjønner. Jeg er enig i at dette er et fint, maskulint trekk. Men, om denne mannen hadde langt, bølgete hår, negler med manikyr, nyshavede legger og kjole hadde jeg jo likevel ved første øyekast ansett ham som feminin, siden han hadde hatt feminine trekk utad. 

Anonymkode: 92f63...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faktisk så har jeg erfart det. Spesifikt var det i Februar forrige år

Anonymkode: f64c1...0b9

Jammen da, så 😂

Anonymkode: 92f63...aea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner kan være sterke, og menn kan være svake. 
Men enig i at verden har blitt helt forskrudd, mye takket være feminisme, Gen Z og politisk-korrektighet.
Hvis jeg som heterofil mann i dag sier, at jeg personlig og subjektivt ikke føler meg komfortabel i
å være feminin, så gjør jeg folk forbanna

Anonymkode: f64c1...0b9

Jeg kan ikke se for meg en ordentlig og god samtale der det kommer en grunn til å si: "Jeg føler meg ikke komfortabel med å være feminin." så hva som har skjedd for at du skal da føle at du gjør folk forbannet?

Feminismen handler om et valg. Du har valg til å velge. Du kan velge å være hjemme, du kan velge å jobbe. Du kan velge å gå i shorts, du kan velge å gå i kjole. Min sønn kan velge å gå i neglelakk, mange av barna i barnehagen gikk i neglelakk og det er helt greit. 

Min mor har den forestillingen om at kvinner skal være kjærlige, interessert i interiør og klær, skal være stille og ikke gjøre karriere. Det er henne. Det må hun for all del tenke, men vi fikk ganske harde problemer når hun prøvde å overføre disse verdiene over på meg - jeg, som da ikke hadde interesse av å være sykepleier, lærer eller barnehagelærer, tok en master i fysikk og jobb deretter. Det sliter hun med å akseptere, men jeg har retten til å velge selv. 

Anonymkode: bc6a0...e99

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det som typisk er maskulint og feminint er sosialt konstruert, ikke biologisk. 

Anonymkode: 59aec...d66

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner kan være sterke, og menn kan være svake. 
Men enig i at verden har blitt helt forskrudd, mye takket være feminisme, Gen Z og politisk-korrektighet.
Hvis jeg som heterofil mann i dag sier, at jeg personlig og subjektivt ikke føler meg komfortabel i
å være feminin, så gjør jeg folk forbanna

Anonymkode: f64c1...0b9

Feminisme er ikke et problem. Der er det kun snakk om like rettigheter.

Jeg er enig i at denne bølgen med kjønnsidentitet har gått langt over styr. Heldigvis har trenden begynt å snu. Folk har fått nok, og feministene er jo en av gruppene som leder motangrepet.

Å si at "menn skal være maskuline og kvinner feminine" er såpass vagt at det bare blir tullete. Hva snakker vi om her? Klær? Utseende? Væremåte? Interesser? Yrker? Må alle menn anlegge skjegg, kle seg i lumberjack klær og regelmessig gå ut i skogen og hogge ved for å bli ansett som maskuline?

Vi har alle feminine og maskuline trekk i varierende grad. Det betyr ikke at vi er mindre eller mer mann/kvinne enn nestemann. Ts, det finnes garantert drøssevis av menn som er mer 'maskulin' enn deg. Betyr det at du ikke er maskulin nok, eller at du er feminin? 

 

 

Anonymkode: f756f...dad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...