Gå til innhold

fordommer mot frivillig barnløse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg ser det har blitt lagt ut tråder som omhandler fordommer mot alenemødre og mødre i parforhold :ler: så nå lurer jeg på om det finnes folk her med fordommer mot frivillig barnløse? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jalileh

Frivillig barnløse? Njah... de velger vel selv om de vil ha barn eller ikke.

Men fortsatt så syns jeg synd på dem som velger å ikke få barn. Det må være trist.

Min brors eks (jepp, EKS) ville ikke ha barn. Og de er da ikke sammen lenger som du ser (gjett hvorfor).

Men for all del, hennes liv, hennes mage og hennes fitte...så hun bestemmer jo.

Er vel det dem vil da.

Kanskje vi trenger dem? Jorda er jo rimelig overbefolka allerede.

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jalileh
Hvorfor det?

Jeg syns det er trist fordi de går glipp av noe av det største her i livet.

Det å få barn (slik jeg ser det). Samtidig så går dem jo glipp av noen mannfolk også. Men kanskje det ikke betyr så mye?

Men som jeg skrev, dems valg. Kanskje de hadde blitt enda mer triste hvis dem fikk barn? :ler:

Endret av Seniorita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Jeg syns det er trist fordi de går glipp av noe av det største her i livet.

Det å få barn. Samtidig så går dem jo glipp av noen mannfolk også. Men kanskje det ikke betyr så mye?

Men som jeg skrev, dems valg. Kanskje de hadde blitt enda mer triste hvis dem fikk barn?  :ler:

Mener du seriøst at du tror det å få barn er det største i livet for absolutt alle mennesker her i verden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det en selvfølge å ikke ha fordommer mot frivillig barnløse, men det er en komplett selvfølge (ifølge de tidligere nevte tråder) å ha massevis av (tidvis idiotiske og grunnløse) fordommer mot alenemødre eller mødre i forhold?

Altså en selvfølge å ha fordommer mot mødre, men en selvfølge å ikke ha det mot dem som velger å ikke få barn? Til tross for at flertallet tross alt får barn, er dette altså et mindretall som man ikke har fordommer mot. Må være den eneste grupperingen hittil det har vært en tråd om her inne der det er en selvfølge å ikke ha fordommer. For ellers florerer fordommene mot alle som har barn, har en eks, ikke har en eks (altså har samme partner hele livet) vil gifte seg, er skilt, ja, nesten mot alle som puster eller går på do mer enn en gang i døgnet. Men ikke de frivillig barnløse.

Merkelig.

Men altså, jeg har ikke spesilet mange fordommer mot frivillig barnløse. Ikke flere enn jeg har mot de som ER foreldre i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Mener du seriøst at du tror det å få barn er det største i livet for absolutt alle mennesker her i verden? :)

Nei det har jeg ikke skrevet heller. Som du ser så skrev jeg over her at de gjaldt for meg.

Men fortsatt så kan jeg syntes det er trist.

Som regel så forandrer disse frivillige barnløse mening også. Det er jo typisk det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Nei det har jeg ikke skrevet heller. Som du ser så skrev jeg over her at de gjaldt for meg.

Men fortsatt så kan jeg syntes det er trist.

Jo, men jeg skjønner ikke helt hva du mener med at det "er trist"? Trist for hvem? Hvis det er trist må det vel nødvendigvis være synd på noen, eller?

Som regel så forandrer disse frivillige barnløse mening også. Det er jo typisk det.  :ler:

Det er sikkert noen som gjør det, samtidig som at andre faktisk virkelig ikke ønsker seg barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Artig tankekors Malama. :) Det er jo sant.

Men nei, jeg har ikke fordommer mot frivillige barnløse. Jeg synes heller ikke synd på dem. Vi er forskjellige, har forskjellige behov. Og jeg er sikker på at det å velge vekk barn er et minst like gjennomtenkt valg som det å velge å få barn. Da synes jeg det er verre med de som får barn fordi mannen vil ha, mens de egentlig ikke ønsker seg barn selv. Kjenner til en som prøvde, men forholdet røyk før barn ble et faktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malama, hva slags fordommer har folk mot mødre/alenemødre/folk som har ekser osv.???

:overrasket:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=172232

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=171283

Og les litt rundt på denne siden i alle de andre "fordommer" trpdene, så vil du oppdage at det er meeeeeeget vanlig å legge ut (jada, dette er skråblikk og generaliseingr, så det er lov med fordommer) om sine fordommer mot alle andre grupper.

Men i denne tråden er det bare "nei, selvsagt ikke".

I alle andre tråder er det slik at folk nesten overgår hverandre med fordommer mot enhver form for grupperinger i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Og les litt rundt på denne siden i alle de andre "fordommer" trpdene, så vil du oppdage at det er meeeeeeget vanlig å legge ut (jada, dette er skråblikk og generaliseingr, så det er lov med fordommer) om sine fordommer mot alle andre grupper.

Men i denne tråden er det bare "nei, selvsagt ikke".

I alle andre tråder er det slik at folk nesten overgår hverandre med fordommer mot enhver form for grupperinger i samfunnet.

Generaliseringer er fint. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh
Generaliseringer er fint.  :sprettoy:

Ja. Det er faktisk det denne tråden handler om. Fordommer/generalisering.

Ikke fått med deg det du, eller?

Du skal få svar på innlegget du skrev til meg etterpå. Nå må æ færra kjære. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest camillo
Ja. Det er faktisk det denne tråden handler om. Fordommer/generalisering.

Ikke fått med deg det du, eller?

Jeg kan da fint synes det er idiotisk å generalisere grupper selv om trådene "handler om" generalisering. Jeg er klar over at de ligger på "skråblikk og generalisering", men svaret var til Malama, som kommenterte seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så går dem jo glipp av noen mannfolk også. Men kanskje det ikke betyr så mye?

Hvorfor går de glipp av noen mannfolk :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Ja, selv om dette er et forum for generaliseringer og denslags, så synes jeg likevel det er rart jeg, at man altså på generaliserende bakgrunn har fordommer mot alt og alle, bortsett fra de som velger å ikke få barn...

Selvsagt må jg også generalisere litt da når jeg skal kommenter dette,f or det finnes selvsagt de som HAr fordommer mot barnløse og IKKE har det mot alememødre som har 3 barn med 3 ulike menn over en 4 års lang periode (typisk kanskje nettopp de kvinnene :P ) Men altså, utfra svarene i tråene her inne så synes jeg likevel det er litt merkelig, et tankekors som Betty Boop sier, at det altså er sååå mange fordommer mot alle mulige grupper, bortsett fra denne...

Og ja, jeg kommenterer litt seriøst selv i et forum hvor generaliseringer lov jeg, selv om jeg selv også generaliserer, fordi dette for meg ER et merkelig fenomen.

Jeg forventet jo å finne lange lister over fordommer her som i alle de andre trådene, men dengang ei. Og da må jeg vel kunne få fundere over et tema litt seriøst, selv om jeg opprinnelig gikk inn i tråden bare for å se smile over fordommer om "de er selvsagt "frivillig barnløs" fordi de aldri får seg noe" og tilsvanrende på samme seriøsitetsnivå... (som ville passe mer på nivå med de andre trådene på nettopp dete forum)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går de glipp av noen mannfolk :overrasket:

På samme måte som frivillig barnløse menn går glipp av noen kvinner? Ikke alle mennesker deler dette synet (de fleste VIL jo faktisk ha barn) og ønsker ikke dele livet med en som ikke ønsker barn.

Jeg kunne ikke hatt en samboer/ektefelle som ikke ønsket barn, for meg er barn en grunnleggende viktig del av livet, jeg vet at jeg vil ha barn. Det har jeg alltid visst, og en som ikke delte dette øsnket ville ha "gått glipp av" meg. På samme måte ville nok en kvinne som ikke ønsket barn "gått glipp av" min samboer, for han kan heller ikke tenke seg å leve livet barnløs.

Men på den annen side, jeg ville ikke anse det som et stort tap, da vedkommende ikke fykker de grunnleggende "krav" jeg har til en partner, følgelig ikke er en potensiell partner, og følgelig går jeg ikke "glipp av" noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...