Gå til innhold

fordommer mot frivillig barnløse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

:ler:  :ler:  Er det ikke det disse lykkelige mødrene er redd for da? At vi barnløse flotte damer uten hengepupper skal komme å ta mennene deres?

Jupp, det må det være! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen fordommer mot frivillig barnløse, kan jo ikke gå rundt å ha fordommer mot meg selv heller!

Har aldri ønsket meg barn, det rasler fortsatt ikke i eggstokkene nå som jeg er 35++, og det betyr at jeg mest sannsynlig kommer til å gå barnløs igennom livet. Mange årsaker til det, men jeg skulle ønske at folk ikke stemplet oss som av ulike årsaker har valgt et liv uten barn som grunne, egoistiske og selviske mennesker. Det er ikke sant.

Enig med Mysan - vår tilmålte tid på denne kloden er kort, la hver og en især få velge å leve sitt liv som den enkelte ønsker. Hva som er riktig for mange, behøver ikke være saliggjørende for alle.

Forøvrig er det mer enn nok mennesker i denne verden allerede uansett. :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finst de som ser på det som egoistisk å få barn, jeg ser på det som egoistisk å ikke få barn... Da er det ene og alene samfunnet som må ta hånd om deg når du blir gammel.

Og å få barn for at de skal ta seg av deg når du blir gammel er ikke en egoistisk grunn for å sette unger til verden? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:  :ler:  Er det ikke det disse lykkelige mødrene er redd for da? At vi barnløse flotte damer uten hengepupper skal komme å ta mennene deres?

Jo, det er det de frykter hele feite gjengen! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de har seg selv, sine penger, sin karriere, og sine problemer i sentrum hver dag hele året... charming :forvirret:

Og ditt liv er ikke det du er mest opptatt av? Barna dine tryglet vel om å bli født, tenker jeg, og siden har du vært fullstendig uselvisk opptatt av deres ve og vel... :ironi:

Kan ikke si jeg bryr meg om folk velger å få barn eller ikke. Skjønner at noen ser på barn som livets høydepunkt, og jeg skjønner også at mange velger å la være. Det er da nok av andre ting å fylle livet med, og det er ikke mangel på mennesker på denne kloden, heller.

Skulle bare ønske at noen kunne få inn i hodet at andre ikke er avvikere bare fordi de prioriterer forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ciara. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor de med barn blir så forarget over at noen av oss velger å la være. Vi blir da ikke sinte fordi de får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Takk Ciara. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor de med barn blir så forarget over at noen av oss velger å la være. Vi blir da ikke sinte fordi de får barn.

:) jeg har ikke barn - men jeg har fordommer mot de som aldri får barn... Uff, jeg vet det er teit - men altså fordommer, de bare er der.. antaglivis helt uberettiget - og antagligvis forsvinner de også. Kanskje jeg selv aldri får barn :ler: , men det er vel lov å ha noen politisk ukorrekte fordommer - så lenge man er villig til å endre på de? Jeg har fordommer mot veldig mange - og jeg endrer de/de forsvinner ofte etterhvert som jeg får mer livserfaring. Shooot me!

Vel vel, jeg er laaangt fra ferdig med å läre - og jeg har fordommer. Antagligvis kommer jeg til å ha fordommer hele livet, de vil bare forandre seg etterhvert som opplever verden utfra flere perspektiver.

Har dere INGEN forommer dere da, eller?

Endret av ¤Humlen¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ciara. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor de med barn blir så forarget over at noen av oss velger å la være. Vi blir da ikke sinte fordi de får barn.

Lest trådene om FORDOMMER mot alenemødre eller mødre i forhold?

Dette er en av mange tråder der folk bes om å komme med sine FORDOMMER. Det er en trend her inne på dette underforumet, dette med disse FORDOMstådene...

så jo, mange har skrevet sine fordommer mot dem som velger å få barn. Så da må vel noen kunne skrive sine fordommer mot dem som ikke velger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke lest disse trådene, og jeg har heller ikke fordommer mot mødre, hverken de som er alene eller de i forhold.

Synes bare det er "slemt" at jeg skal bli sett på som et mindreverdig menneske fordi jeg har valgt å ikke få barn. Men det er kanskje den samme hetsen i de trådene du nevner mot de/dere. Det er selvfølgelig like slemt og barnslig det. Selvfølgelig er det lov å være uenig med hverandre, men man trenger jo ikke å være slemme med hverandre av den grunn. Det er jeg sikker på at du er helt enig i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg har ikke lest disse trådene, og jeg har heller ikke fordommer mot mødre, hverken de som er alene eller de i forhold.

Synes bare det er "slemt" at jeg skal bli sett på som et mindreverdig menneske fordi jeg har valgt å ikke få barn. Men det er kanskje den samme hetsen i de trådene du nevner mot de/dere. Det er selvfølgelig like slemt og barnslig det. Selvfølgelig er det lov å være uenig med hverandre, men man trenger jo ikke å være slemme med hverandre av den grunn. Det er jeg sikker på at du er helt enig i.  :)

Nå har ikke jeg barn da, så jeg er barnløs jeg, frivillig, men det er midlertidig, vi skal ha barn, og jeg anser meg dersor ikke som "frivillig barnløs" bare " har ikke fått barn enda" fordi vi ville ha på plass ting som jobb/økonomi først, så jeg føler meg ikke rammet av fordommer mor hverken mødre eller barnløse jeg.

Men mitt poeng var at det dersom du leser litt på dette SKRÅBLIKK forumet vil du se at det er mange tråder om fordommer. Der folk kommer med sine fordommer. Det er ikke for at noen skal ta det personlig, men bare snakk om FORDOMMER. Dette er et forum for skråblikk og generaliseringer, og folk generaliserer med et skått blikk og kommer med sine fordommer, på ingen måte vondt ment. så det er ingen grunn til at barnløse skal ta seg nær av denne tråden egentlig.

Det er mange tråder om fordommer her. Dette er ikke det forumet du bør ta for seriøst, det er tross alt skråblikk og generaliseringer, nettopp der slike tråder altså ikke er til å ta seg nær av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for godt råd. Det er jo egentlig dumt å ta seg nær av hva folk mener uansett, men det er jo ofte slik. Men jeg skal prøve å ikke hisse meg opp over det. Men når det er sagt så er jeg ikke spesielt glad i fordommer uansett hvem de rammer. Og selv om ting kan være ment som spøk så kan det være noen som tar det ille opp. Nå mente jeg ikke dette temaet spesielt, men fordommer generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot folk som er frivillig barnløse. Jeg har liksom inntrykk av at de er så utrolig konvensjonelle, kjedelige og synes en bæsjebleie er livets høydepunkt :ironi:

Bedre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤
Jeg har fordommer mot folk som har fordommer mot folk som er frivillig barnløse. Jeg har liksom inntrykk av at de er så utrolig konvensjonelle, kjedelige og synes en bæsjebleie er livets høydepunkt  :ironi:

Bedre? ;)

Ser du, du har fordommer du og! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...