Gå til innhold

Sandra Borch - plagiat i masteroppgave?


Cezanne

Anbefalte innlegg

Rainstorm2.0 skrev (39 minutter siden):

Er jeg den eneste som synes dette er ganske morsomt? 😂

Altså ... minister i forskning og høyere utdanning. Faen så flau jeg hadde vært, må bare le. 😂

Samme her! Det er alvorlig men også hysterisk morsomt og vanvittig FLAUT:skratte::popcorn:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså hun må jo ha visst dette.

Jeg har to bachelor grader bak meg. Og vi ble drillet og drillet angående plagiat. Og hva straffene var.

Vi ble også fortalt om selv-plagiat. At vi ikke kunne sende inn noe som lignet hva vi allerede hadde sendt inn til en annen essay. Om jeg er enig der? Eh, det er noe jeg har skrevet før, men regler er regler,

Vi måtte i England kjøre hver essay i ett-eller-annet- system som skjekket opp anngående plagiat. Har man ikke det i Norge?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint. Hun er helt sikkert veldig lei seg. Og så er jo regelverket litt vanskelig å forstå… og hun var ung da det skjedde og gikk helt sikkert gjennom en vanskelig periode 🙄 

Jeg spyr av våre folkevalgte.

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva skal man si? For en gjeng politikere vi har. Skal jeg le eller gråte nå?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så pinlig, så pinlig. Hvordan er det mulig å ta den ministerposten når du vet dette ligger der? Overraskende at det ikke har blitt oppdaget før.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altflyter skrev (13 minutter siden):

Det går fint. Hun er helt sikkert veldig lei seg.

Ja, hun er lei seg og kommer nok til å "se ting an", og muligens skylde på Sindre Finnes etterhvert også. Det tror jeg han tar i på og, så fremt gevinsten er god nok ;) 

Kjedelig at ukas Nytt På Nytt allerede er produsert og publisert, for en episode med minister for høyere utdanning som har gått fremst i et korstog mot plagiering, og som har plagiert på egen masteroppgave, kan bli gøy :D 

  • Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker på hvordan hun har gått ut mot andre studenter, selv om det var selvplagiat, så får jeg nesten lyst til å si at den kjerringa er frekkere enn flatlusa, samtidig tenker jeg at det er urettferdig ovenfor flatlusa og trekke inn den.

  • Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, personangrep og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (26 minutter siden):

Hun er alle akademikernes minister. Hun er tatt for grovt plagiat. Formildende at det er 10 år siden.. men skjerpende at det er i rettsvitenskap! Åpenbart ferdig som statsråd. 

Det er ikke formidlende at det er 10 år siden.

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flaut, spesielt mtp hvilket departement hun er statsråd for.

Ikke noe å lure på at hun må gå umiddelbart.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (10 minutter siden):

Ambassadør?

Tja..eller kanskje melde seg på en ny sesong i "skal vi danse". 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Alle ministre må sjekkes.

Egentlig alle på Stortinget.

Ja, de burde alle sjekkes. De tror kanskje de er fredet og lever i sin egen boble.
Det er studenter der ute som har fått ødelagt deler av livet sitt fordi de er dømt, uriktig eller riktig, for fusk. Så her finnes ingen formidlende omstendigheter. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (6 minutter siden):

Det er ikke formidlende at det er 10 år siden.

Enig, å slippe unna med juks i 10 år er på ingen måte formildende, jeg synes faktisk det er skjerpende at hun tar den saken med studenten med selvplagiat til retten med slike skjeletter i eget skap

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (12 minutter siden):

Det går fint. Hun er helt sikkert veldig lei seg. Og så er jo regelverket litt vanskelig å forstå… og hun var ung da det skjedde og gikk helt sikkert gjennom en vanskelig periode 🙄 

Jeg spyr av våre folkevalgte.

Hun var vel like ung og dum som Tadjik. Stakkars disse jusstudentene, reglene er så fryktelig vanskelige, og er man 22 er man da vitterlig bare et barn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er definitivt den norske politikeren jeg misliker mest, kanskje delt førsteplass med Listhaug. Skulle  hun gå på trynet i dag, så tenker jeg det er helt greit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskning og utdanningsministeren sin det! Dette er jo bare flaut! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Drizzt said:

Alle ministre må sjekkes.

Egentlig alle på Stortinget.

Det tror jeg også er lurt. Jeg ville ikke satset penger på at Sandra Borch er den eneste som har jukset. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sjokkert! Det er ikke så vanskelig å skrive om ting ned egne ord, så dette synes jeg bare er latskap, samt mangel på respekt for veiledere, seg selv, andre studenter… ja, det meste egentlig! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...