Gå til innhold

Nyere bruktbil med masse feil, hva hadde du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

140 000,- for en bil som er 4 år gammel? Hørtes ut som en billig bil (ikke noe frekt ment altså), men man får som regel det man betaler for.. 

Anonymkode: e4c4c...6d9

For noe jævla tull. 

Anonymkode: 659cf...364

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Meld deg inn i NAF hvis  du ikke allerede er medlem.

2. Ta en komplett NAF-test, og en vurdering av feil/tilstand av kompetent NAF-medarbeider.

3. Få rådgiving fra advokat hos NAF hva du gjør videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (5 minutter siden):

1. Meld deg inn i NAF hvis  du ikke allerede er medlem.

2. Ta en komplett NAF-test, og en vurdering av feil/tilstand av kompetent NAF-medarbeider.

3. Få rådgiving fra advokat hos NAF hva du gjør videre.

Takk!

Anonymkode: a6033...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tror bilforhandleren spekulerer i dette, de tingene som må fikses er blant annet drivreim, girkasse, bremseskiver, håndbrekk… 

Anonymkode: a6033...c5c

Registerreim/reimer, bremseskiver og håndbrekk er nok i sammenheng med skiver, i så fall er alt dette service/slitedeler som er ditt ansvar

Girkasse er reklamasjon, du har 5 år fra du kjøpte av forhandler uavhengig av fabrikkgaranti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For noe jævla tull. 

Anonymkode: 659cf...364

Det er ikke det. 140 000 kr for en fire år gammel bil som har gått 70 000? Det er billig og hadde gjort meg skeptisk. Men NAF test kan være lurt. Spørsmålet blir jo om det er såpass med mangler at de er vesentlige og mer enn man kan forvente ut fra alder/km. Det kan kanskje NAF si noe om. Du kan ikke heve kjøpet da?

Anonymkode: 0e506...832

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ahh.. sorry... Det er jo en vesentlig forskjell. Men om den har gått 70 000 og den er under 5 år er det jo fremdeles garanti på bilen.

Anonymkode: bb2bf...438

Det kommer helt an på hvor lang garanti produsenten gir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke mye.

Anonymkode: 9bf5f...934

Jo, det er mye for kia/hundai, etc som ofte går max 200.000 km uten store problemer. Hadde en Hundai med gåen girkasse ved 160.000 km.

Anonymkode: 08e2f...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Enmanelskeråhate said:

Registerreim/reimer, bremseskiver og håndbrekk er nok i sammenheng med skiver, i så fall er alt dette service/slitedeler som er ditt ansvar

Girkasse er reklamasjon, du har 5 år fra du kjøpte av forhandler uavhengig av fabrikkgaranti

Alt minus girkasse er slitedeler. Kan ikke klage på det.

Anonymkode: 08e2f...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror bilforhandleren spekulerer i dette, de tingene som må fikses er blant annet drivreim, girkasse, bremseskiver, håndbrekk… 

Anonymkode: a6033...c5c

Girkasse er vel automat? I så fall mangler den service. Bremsedkiver og håndbrekk er ikke lett å få lagt under noen garanti/reklamasjon. Det blir som regel påpekt at det er slitedeler, og ikke dekkes av garanti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alt minus girkasse er slitedeler. Kan ikke klage på det.

Anonymkode: 08e2f...968

Var vel det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (50 minutter siden):

Girkasse er vel automat? I så fall mangler den service. Bremsedkiver og håndbrekk er ikke lett å få lagt under noen garanti/reklamasjon. Det blir som regel påpekt at det er slitedeler, og ikke dekkes av garanti. 

Er jo girkasser på manuelle biler også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at verksted sliter med å utbedre feilene, da regner jeg med det menes girkassen siden bremsene bør være enkle. 

Anonymkode: 659cf...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kjøpte nylig bruktbil, under fem år gammel, ga 140.000. Den skulle være i god stand, det viser seg at det er den ikke. Bilforhandleren som solgte meg bilen er en landsdekkende, kjent kjede. 

Når jeg tar opp problemer med bilen, lyver de. De vil bare betale for minimum og det dukker stadig opp nye ting. Hva hadde du gjort? Jeg vurderer å levere den til naf-test og få en grundig gjennomgang, men det som stopper meg er at det vel er for seint å gjøre noe med det, uansett, og det medfører enda flere utgifter for meg. 

Bilverkstedet sliter med å fikse feilene. 

Anonymkode: a6033...c5c

Tesla ?

Anonymkode: 09995...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvilke feil er det du opplever på bilen?

Er bilen under 5 år og gått under 100k vil det normalt være nybilgaranti du kan benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamer skriftlig. Krev heving eller prisavslag. Jeg hadde hevet kjøpet dersom mulig.

 

Null resultater —> forliksrådet.

Anonymkode: 59521...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Den var utgått rett før jeg kjøpte den. 

Anonymkode: a6033...c5c

Vanlig garanti på biler kjøpt i Norge er 100K/5 år. Da skal det vanskelig gjøres å være utgått på 70K/4 år, med mindre det er bruktimport, eller at serviceintervallene ikke er fulgt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket merke/modell er dette? 

Anonymkode: 7b11f...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamér! Gjør kort prosess med de.

Anonymkode: cfac1...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten mer info slik som merke/modell/årsmodell og ikke minst nøyaktig liste over hva som er galt så er det vanskelig å gi konkrete råd her. Hvilken kjede er den kjøpt hos?

Anonymkode: 5b290...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...