Gå til innhold

Koster spilletimer i et instrument 20.000 i året?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 12.28):

Jeg har 7 års udydanning i musikk, og tar rundt 850 kr pr 60 min (har ikke regnet på den nye prisøkningen enda, og er i perm). I kulturskole er spilletimene kraftig subsidiert, noe som er verdt å tenke litt over når man er så heldig å ha plass til barnet sitt der. Kanskje man skjønner at man burde øve litt hjemme så man får max ut av disse eksklusive «pt-timene» på instrumentet sitt?!?!?! Da keg var liten hadde ikke kulturskolen tilbud på mitt instrumebt der jeg bodde, så foreldrene mine kjørte meg til en annen by og betalte privat. Da krevde de også at jeg til gjengjeld øvde på det læreren hadde sagt. Så da ble jeg god, det er ikke mer hokus pokus. 
 

Tips til voksne som vil spille et instrument: ta timer enkeltvis, ikke ukentlig. Jeg har gjort det samme selv, særlig under studiene da jeg ville ha input fra flere. 

Anonymkode: 225c4...1ac

Kan jeg spørre hvor i landet du holder til? Registrerer at timene er dyrere i Oslo enn mange andre steder. Jeg har selv mastergrad fra Norges Musikkhøgskole, og jeg tar 550kr for 60min (500kr pr time hvis de betaler for et semester av gangen). Kanskje jeg burde øke prisen😄

Anonymkode: 8db14...ab5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da har jeg tenkt mer på dette, bestemt meg for å lære å spille på egen hånd med en bok jeg har kjøpt (og tips på YouTube), og heller bruke pengene på et skikkelig instrument.

Kan noen anbefale en god elgitar som koster ca. 12.000-15.000, og hvordan er erfaringene med å kjøpe brukte instrumenter på Finn når man vil få gitaren i posten?

Anonymkode: 8548d...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...