Gå til innhold

Pappapermisjon - er NAV rasister?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Bubbleboy said:

Det har du ingenting med å gjøre.

Nei, men da har dere absolutt ingenting å klage på at dere ikke får foreldrepenger fra staten. 

Anonymkode: 3ba38...d2a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men da har dere absolutt ingenting å klage på at dere ikke får foreldrepenger fra staten. 

Hvorfor, fordi jeg ikke ønsker å oppgi en anonym bruker i Kvinneguiden hvorfor min kone ikke har jobbet de siste 10mnd?

Skrevet

Du søker om å få hele permisjonen og bm kan fortsette på skolen. Jo før hun er ferdig med skolen, jo raskere kommer hun ut i jobb. Du får vært en god far hver eneste dag. Problem solved!

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Bubbleboy said:

Igjen, vi snakker ikke om foreldrepenger.

Det sagt, det er en del faktorer som ligger under det å kalles "aktiv" og som er med på å øke pappas permisjon.
Norskskole er en av de. Jobb er en annen, naturligvis.

Hva er det vi diskuterer, siden tittelen på tråden er pappapermisjon og dette er argumentene? 

2 hours ago, Bubbleboy said:

[…]

Nå har vi en solid bolle i ovnen og vi har begynt å søke informasjon om alt fra A til Å hva gjelder engangsstønader til pappapermisjon. 

[…]

Jeg har nylig lært at jeg som pappa kun får 8 uker pappapermisjon siden jeg har giftet meg med utenlandsk statsborger

[…]
Fordi pappapermisjon dreier seg om "goder jeg har opparbeidet meg", ting jeg burde ha krav på, på lik linje som andre norske menn uavhengig av hvilken nasjonalitet kvinnen har.

[…]

Hvis du kan forklare oss, kanskje diskusjonen kan hjelpe deg og dere videre - og det blir en bedre diskusjon, for jeg tror de fleste her tror det handler om foreldrepenger og fedrekvoten. 

• Liker 8
Skrevet
Bubbleboy skrev (1 minutt siden):

Det har du ingenting med å gjøre.

Hun har ikke jobbet, du svarer nebbete og oppfører deg som en trassig unge. Burde sjekket regler før hun ble gravid. Men typisk feil mange gjør, tror de kan få og kreve, og når de ikke får trumfet gjennom noe de mener er begrunnet i rasisme eller forskjellsbehandling. En må yte noe for å få rettighetene sine, ikke bare få og få som mange tror gjelder i norske systemer

Anonymkode: 63f8f...16e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Just now, Bubbleboy said:

Hvorfor, fordi jeg ikke ønsker å oppgi en anonym bruker i Kvinneguiden hvorfor min kone ikke har jobbet de siste 10mnd?

Du trenger ikke oppgi grunn til meg eller andre. Poenget er at hun har hatt arbeidstillatelse. Hun kunne jobbet. Det finnes norske kvinner som tar en jobb i 6 måneder før fødsel for å tjene seg opp rett til å få permisjon. Både med plager, kvalme og smerter. At dere ikke har gjort det, kan du jo ikke skylde på noen andre enn dere selv. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror helt ærlig med det temperamentet du har og utviser i denne tråden, så hadde dere kanskje trivdes mye bedre i Hellas. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror helt ærlig med det temperamentet du har og utviser i denne tråden, så hadde dere kanskje trivdes mye bedre i Hellas. 

😂👍

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har ikke jobbet, du svarer nebbete og oppfører deg som en trassig unge. Burde sjekket regler før hun ble gravid. Men typisk feil mange gjør, tror de kan få og kreve, og når de ikke får trumfet gjennom noe de mener er begrunnet i rasisme eller forskjellsbehandling. En må yte noe for å få rettighetene sine, ikke bare få og få som mange tror gjelder i norske systemer

Anonymkode: 63f8f...16e

Hadde du vært noen form for opplyst i hvordan livet faktisk fungerer ville du forstått at man leser ikke disse reglene før man plutselig skal bli mamma og pappa.
Og...du får det til å høres ut som at dette dreier seg om et økonomisk problem. Det er ikke det det dreier seg om i det hele tatt.

Skrevet

Hadde du vært noen form for opplyst i hvordan livet faktisk fungerer ville du forstått at man leser ikke disse reglene før man plutselig skal bli mamma og pappa.
Og...du får det til å høres ut som at dette dreier seg om et økonomisk problem. Det er ikke det det dreier seg om i det hele tatt.

Hva dreier det seg om da?

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Eva-Lena said:

Du søker om å få hele permisjonen og bm kan fortsette på skolen. Jo før hun er ferdig med skolen, jo raskere kommer hun ut i jobb. Du får vært en god far hver eneste dag. Problem solved!

Jaaada, jeg skal være en god far :)

Skrevet

Ts...nå må du forklare oss hva du vil ut av denne tråden da det ikke er snakk om penger 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er da fryktelig kontrollert, sakklig, avslappet og fin. Det har jeg vært hele veien.
Om andre har opplevd meg usakelig, dem om det, men temperamentfull? Nei.

Beklager at du ble opphisset av denne tråden.

• Nyttig 1
Skrevet
Bubbleboy skrev (1 minutt siden):

Hva dreier det som om da?

At du vil ha mer tid med baby sammen med mor?

Det har du rett til. Har du barn under 2 år så har du rett på å ta ut ulønnet permisjon. Så du kan faktisk ta ut så mye ulønnet permisjon du vil frem til barnet er 2 år, du får bare ikke betalt for det.

Anonymkode: 91758...fea

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva dreier det seg om da?

Å få tid til å være pappa.

Skrevet

Jeg er da fryktelig kontrollert, sakklig, avslappet og fin. Det har jeg vært hele veien.

Det eneste jeg ser du er i denne tråden er fryktelig uopplyst, samtidig som du er god på å slenge ut at andre burde være mer opplyst. 

• Liker 4
Skrevet
Bubbleboy skrev (Akkurat nå):

Du er pappa alt. Du er nå pappa til du dør. Nav eller ikke nav...du er far 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan føler du at du ikke har tid til å være pappa? Det er jo leit du føler det slik. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva dreier det som om da?

At du vil ha mer tid med baby sammen med mor?

Det har du rett til. Har du barn under 2 år så har du rett på å ta ut ulønnet permisjon. Så du kan faktisk ta ut så mye ulønnet permisjon du vil frem til barnet er 2 år, du får bare ikke betalt for det.

Anonymkode: 91758...fea

Det visste jeg ikke. Kanskje dette var svaret jeg var ute etter.
Hvis jeg kan gjøre dette uten at arbeidsgiver kan "gi nekt" er jo problem solved.

Skrevet
Bubbleboy skrev (Akkurat nå):

Men kan du ikke kort forklare hva det er du ønsker svar på? Det er mange her som prøver å svare deg/gi deg informasjon, men det er veldig vanskelig å forstå hva du finner så urettferdig?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...