Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #41 Skrevet 11. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er bare å stille opp. Ta alle ettermiddager, skifte bleier om natta, gi flaske og ta over etter jobb. Dette er ikke et hinder for å bli en god far. Hvis du mener at 15 uker pappaperm skal til for å gjøre deg til en god far, blir jeg oppriktig bekymret. Anonymkode: 3ba38...d2a Nok en helt meningsløs anonym kommentar...
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #42 Skrevet 11. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Du er veldig heldig som får 8 uker i det hele tatt. Jeg fikk barn i 2021 og hadde ikke rett på foreldrepenger. Da fikk mannen min ingen permisjon untatt de 2 ukene rett etter fødsel som arbeidsgiver betalte. Reglene med 8 uker selv om mor ikke har opptjeningrett er veldig ny. Du er faktisk veldig heldig som får de 8 ukene i det hele tatt. Anonymkode: 91758...fea Ikke så ny... Det pleide å være 15 uker i min situasjon, så ble det 12...10...og nå 8.
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #43 Skrevet 11. januar 2024 (endret) 1 hour ago, Fighter83 said: Ut fra situasjonen så synes jeg du skal jobbe for å få 100% betalt foreldrepermisjon så kona di kan komme seg ut på norskkurs mm. Det vil være veldig nødvendig for henne å integreres så godt som mulig og da må dere jobbe hardt for å få dette til. Det er til hennes og barnets beste i dette tilfelle. Antar det blir ganske mange sløve/korte kursdager😅 + at man får jo enormt mange fridager pga at voksenopplæring mm har sommerferiestengt, stengt i helligdager, kvelder og helger. Eksakt. Takk Edit: Hun har skole 5 dager i uka. Endret 11. januar 2024 av Bubbleboy 1
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #44 Skrevet 11. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Den beste delen er at kona ikke hadde mulighet til å jobbe 6 av 10 måneder, men hun har jo vært her i snart 1 år! Anonymkode: 3ba38...d2a Hun ble gravis og har kastet opp hver dag i 2 måneder.
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #45 Skrevet 11. januar 2024 2 minutter siden, Bubbleboy said: Hun ble gravid og har kastet opp hver dag i 2 måneder.
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #46 Skrevet 11. januar 2024 58 minutter siden, AnonymBruker said: Dere får sjekke opp om hun har noen rettigheter i Hellas, hvis hun har jobbet og betalt skatt der. Det er veldig useriøst at du kaller NAV rasister, når reglene er akkurat de samme for norske kvinner som ikke er i jobb. Siden du nevner at du tjener 900.000, så har du vel råd til å være hjemme lenger for egen regning? Anonymkode: 5f703...c13 Ja ikke noe problem. Vi har penger. Men mitt barn, min kone og jeg kan ikke betale penger for "tid". 1
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #47 Skrevet 11. januar 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Enten er du dum eller så kødder du? hva har dette med rasisme å gjøre? snart mister det ordet sin mening. selvfølgelig kan ikke noen som ikke har betalt skatt få lønnet permisjon! Permisjon tas av vår skattepenger. Det samme gjelder min nabo og tro meg hun er så NORSK som det går an å bli. SLUTT Å BRUKE RASISME!! Anonymkode: 9ad94...e13 Vi snakker om min permisjon og min rett til å være far som alle andre. Ikke ett eneste sted har jeg snakke om min kones rett til noe som helst.
Sofakona Skrevet 11. januar 2024 #48 Skrevet 11. januar 2024 Dere får gjøre det beste ut av det:) du har 8 flotte uker med din kone og barn. Så vil du se ditt barn hverdag før og etter jobb. Og glede seg til å kunne hente og levere i barnehagen etc 2 1
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #49 Skrevet 11. januar 2024 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er også veldig nysgjerrig på om dere har sjekket hvordan det hadde sett ut om du flyttet til Hellas i stedet. Jeg mistenker at ordningene i Norge kommer til å se litt annerledes ut om dere hadde tatt dere tid til å sjekke begge muligheter.. 8 uker hjemme er da heller ikke dårlig. Med såpass god lønn burde det vel heller ikke være noe problem å ta 6 uker ulønnet i tillegg. Anonymkode: 93e55...135 Vi snakker ikke dette. Avsporing deluxe.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #50 Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (7 minutter siden): Ikke så ny... Det pleide å være 15 uker i min situasjon, så ble det 12...10...og nå 8. Nei, nå er du ute å kjører. Om mor ikke hadde rett til foreldrepenger, så hadde far inntil nylig ingen rett på permisjon. Ikke 8 uker engang. Ikke 12, 10 eller noe. Som sagt, jeg som kvinne hadde ikke rett på permisjon i 2021, og mannen min fikk kun de 2 uker etter fødsel. Vi er helt 100% norske. Anonymkode: 91758...fea 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #51 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være far kan ta hele permisjonen, men: Med andre ord, hun kan ikke bare være hjemme. Anonymkode: 3ba38...d2a Hvorfor skal far ha permisjon om mor er hjemme? Anonymkode: 5f83c...76c 3
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #52 Skrevet 11. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal far ha permisjon om mor er hjemme? Anonymkode: 5f83c...76c Fordi barnet også har behov for at far er tilstedet.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #53 Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (3 minutter siden): Vi snakker om min permisjon og min rett til å være far som alle andre. Ikke ett eneste sted har jeg snakke om min kones rett til noe som helst. Vi andre har bare en forelder hjemme i perm nettoppp fordi vi er i jobb. Er din kone hjemme holder 8 uker plenty Anonymkode: 5f83c...76c 10
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #54 Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (Akkurat nå): Fordi barnet også har behov for at far er tilstedet. Har du ikke tenkt å være til stede?!! Anonymkode: 5f83c...76c 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #55 Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (3 minutter siden): Vi snakker ikke dette. Avsporing deluxe. Hadde (for moro skuld) vore interessant å vite kva rettar du og di kone hadde hatt i Hellas i tilsvarande situasjon. Dei er jo trass alt EU og det har jo gått økonomisk greit med Hellas no dei seinaste åra. Anonymkode: 2dda1...c2c 6
Sofakona Skrevet 11. januar 2024 #56 Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (Akkurat nå): Fordi barnet også har behov for at far er tilstedet. Mor og far har ikke permisjon tilsammen..først går mor i permisjon..så når hun går tilbake til skolen/ jobb går far i permisjon 8
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #57 Skrevet 11. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har du ikke tenkt å være til stede?!! Anonymkode: 5f83c...76c Ikke like mye som andre tydeligvis. 1
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #58 Skrevet 11. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde (for moro skuld) vore interessant å vite kva rettar du og di kone hadde hatt i Hellas i tilsvarande situasjon. Dei er jo trass alt EU og det har jo gått økonomisk greit med Hellas no dei seinaste åra. Anonymkode: 2dda1...c2c Norge er ikke EU.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #59 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette handler ikke om nasjonalitet og du framstiller bare deg selv som direkte uintelligent ved å bruke ord som rasist i dette. Permisjon med lønn er ikke gratis, det betales fra skattepengene våre og din kone har ikke betalt skatt, så enkelt er det. Det samme ville skjedd om din kone var norsk og hjemmeværende. Her er det ikke NAV som er dumme men dere som selv valgte å få barn før din kone hadde jobbet og opparbeidet seg rettigheter. Det er ikke NAV som har nektet deg muligheten til å være en best mulig far, det har du og din kone klart helt selv. Anonymkode: 66c18...8db Bingo. Anonymkode: a3a60...cb9 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #60 Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (6 minutter siden): Ja ikke noe problem. Vi har penger. Men mitt barn, min kone og jeg kan ikke betale penger for "tid". Tøv. Du har krav på ulønnet permisjon pga. omsorg for små barn. I og med at du har opparbeidet deg foreldrepenge-rettigheter kan du vel overta hele permisjonen også, så fremt mor er i aktivitet. Men du tenkte kanskje at både du og mor skulle få være hjemme, med full lønn? 🙄 Anonymkode: 281f9...54b 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå