Gå til innhold

Pappapermisjon - er NAV rasister?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Din kone får 90.300 kroner da og der er jo fint:)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutter siden, Bubbleboy said:

Jeg funderer på hva er begrunnelsen til NAV for å gi meg mindre tid til å være en best mulig pappa enn det de gir en annen far som traff en norsk kvinne?

Sjekk om ikke oppsparte trygderettigheter kan være et relevant stikkord. Du har valgt å få barn med ei dame som er utenlandsk statsborger, og som ikke har spart opp tilstrekkelig med rettigheter. Å blande inn rasisme vitner om en fullstendig manglende forståelse rundt temaet. 

Anonymkode: 21eba...c75

• Liker 12
Skrevet
22 minutter siden, Bubbleboy said:

- Pappapermisjon gir meg mulighet til å bli en så god far som jeg ønsker å være og gir barnet tid i en tidlig fase til å være sammen med sin far uten stress og mas.

Det er bare å stille opp. Ta alle ettermiddager, skifte bleier om natta, gi flaske og ta over etter jobb. Dette er ikke et hinder for å bli en god far. Hvis du mener at 15 uker pappaperm skal til for å gjøre deg til en god far, blir jeg oppriktig bekymret. 

Anonymkode: 3ba38...d2a

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Ut fra situasjonen så synes jeg du skal jobbe for å få 100% betalt foreldrepermisjon så kona di kan komme seg ut på norskkurs mm. Det vil være veldig nødvendig for henne å integreres så godt som mulig og da må dere jobbe hardt for å få dette til. Det er til hennes og barnets beste i dette tilfelle. Antar det blir ganske mange sløve/korte kursdager😅 + at man får jo enormt mange fridager pga at voksenopplæring mm har sommerferiestengt, stengt i helligdager, kvelder og helger. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg funderer på hva er begrunnelsen til NAV for å gi meg mindre tid til å være en best mulig pappa enn det de gir en annen far som traff en norsk kvinne?

Som sakt jeg fikk engang stønad..og min mann var forsatt flott far. 2 uker fri etter fødsel..skiftet bleier,tok netter, tok over når han kom hjem fra jobb. Lot meg få mer fri i helgene etc..det er nav som gjør det god far. Det er hva DU legger opp til og stiller med

• Hjerte 1
Skrevet

Det som er så greit med NAV er at de har lover å følge uansett hvordan du legger frem ting. 

Anonymkode: 53c3e...339

• Liker 5
Skrevet

Du er veldig heldig som får 8 uker i det hele tatt.

Jeg fikk barn i 2021 og hadde ikke rett på foreldrepenger. Da fikk mannen min ingen permisjon untatt de 2 ukene rett etter fødsel som arbeidsgiver betalte. Reglene med 8 uker selv om mor ikke har opptjeningrett er veldig ny. Du er faktisk veldig heldig som får de 8 ukene i det hele tatt.

Anonymkode: 91758...fea

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Du bør kanskje heller reflektere over at du valgte å ikke sette deg inn i dette før du tok en så stor og viktig beslutning som det er å få barn. Det er vanlig å vente med å få barn til man er godt etablert og har full kontroll på økonomi. Du kan antagelig få permisjon, men du må leve av egne sparepengervfordi du valgte å få barn før dere var bedre etablert her. Kanskje du kan ta permisjon og bo i hennes hjemland, dersom det er bedre ordninger der?

Anonymkode: 7bb6c...4a5

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Fighter83 said:

Ut fra situasjonen så synes jeg du skal jobbe for å få 100% betalt foreldrepermisjon så kona di kan komme seg ut på norskkurs mm. Det vil være veldig nødvendig for henne å integreres så godt som mulig og da må dere jobbe hardt for å få dette til. Det er til hennes og barnets beste i dette tilfelle. Antar det blir ganske mange sløve/korte kursdager😅 + at man får jo enormt mange fridager pga at voksenopplæring mm har sommerferiestengt, stengt i helligdager, kvelder og helger. 

Nå skaper du et nytt problem her for ts, og mer hodebry, for nå blir staten hans nye fiende. Alle som kommer til Norge får ikke dekket norsk fra staten, gjennom introduksjonsprogrammet, som gir rett til overført permisjon: hvertfall ikke grekere som flytter hit frivillig. 🙃

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er veldig heldig som får 8 uker i det hele tatt.

Jeg fikk barn i 2021 og hadde ikke rett på foreldrepenger. Da fikk mannen min ingen permisjon untatt de 2 ukene rett etter fødsel som arbeidsgiver betalte. Reglene med 8 uker selv om mor ikke har opptjeningrett er veldig ny. Du er faktisk veldig heldig som får de 8 ukene i det hele tatt.

Anonymkode: 91758...fea

Åh de reglene skulle jeg ønske vi hadde å... mannen min fikk også da bare 2 uker..

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du bør kanskje heller reflektere over at du valgte å ikke sette deg inn i dette før du tok en så stor og viktig beslutning som det er å få barn. Det er vanlig å vente med å få barn til man er godt etablert og har full kontroll på økonomi. Du kan antagelig få permisjon, men du må leve av egne sparepengervfordi du valgte å få barn før dere var bedre etablert her. Kanskje du kan ta permisjon og bo i hennes hjemland, dersom det er bedre ordninger der?

Anonymkode: 7bb6c...4a5

Den beste delen er at kona ikke hadde mulighet til å jobbe 6 av 10 måneder, men hun har jo vært her i snart 1 år! 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere får sjekke opp om hun har noen rettigheter i Hellas, hvis hun har jobbet og betalt skatt der. Det er veldig useriøst at du kaller NAV rasister, når reglene er akkurat de samme for norske kvinner som ikke er i jobb.

Siden du nevner at du tjener 900.000, så har du vel råd til å være hjemme lenger for egen regning?

Anonymkode: 5f703...c13

• Liker 11
Skrevet

Troller du? Er Stortinget som vedtar reglene. 

Anonymkode: ecca6...f31

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Enten er du dum eller så kødder du? 
hva har dette med rasisme å gjøre? 
snart mister det ordet sin mening. 
selvfølgelig kan ikke noen som ikke har betalt skatt få lønnet permisjon! Permisjon tas av vår skattepenger. 
Det samme gjelder min nabo og tro meg hun er så NORSK som det går an å bli. 
SLUTT Å BRUKE RASISME!!

Anonymkode: 9ad94...e13

• Liker 6
Skrevet

Nav har jo regler på alt..

Skal du søke dagpenger må du ha tjent så og så mye innom 3 siste årene.. om du sier opp jobben for du 18 uker karantene

Om du søker aap må din arbeidsevne være nedsatt 50 prosent eller mer.

Foreldrepenger

Sosial stønad

Og ingen av disse har med om du r norsk eller ikke. disse reglene gjelder når du bor i Norge 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå er det veldig mange år siden jeg var innom et NAV kontor, men da la jeg ikke merke til en eneste rasist. Ikke så jeg hakekors på veggen, ikke hørte jeg noen være ufin mot andre eller komme med rasistiske tilnærminger mot de som trengte hjelp, tross for at flere av de var utlendinger.

Det var i tillegg flere nasjonaliteter og hudfarger representert i skranken og på kontorene, men usikker på om noen av de var Gresk.

Kanskje det er bedre om dere flytter til Hellas? Føder og stifter familien der med de gode velferdstilbudene de har  for utlendinger? 

Alternativt kan du lese reglene rundt problemstillingen dere har inne på NAV, og så kan du si hva som hadde vært annerledes om hun var norsk med samme arbeidserfaring i Norge

Endret av PhilosopherSe7en
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er også veldig nysgjerrig på om dere har sjekket hvordan det hadde sett ut om du flyttet til Hellas i stedet. Jeg mistenker at ordningene i Norge kommer til å se litt annerledes ut om dere hadde tatt dere tid til å sjekke begge muligheter..

8 uker hjemme er da heller ikke dårlig. Med såpass god lønn burde det vel heller ikke være noe problem å ta 6 uker ulønnet i tillegg. 

Anonymkode: 93e55...135

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette handler ikke om nasjonalitet og du framstiller bare deg selv som direkte uintelligent ved å bruke ord som rasist i dette. Permisjon med lønn er ikke gratis, det betales fra skattepengene våre og din kone har ikke betalt skatt, så enkelt er det. Det samme ville skjedd om din kone var norsk og hjemmeværende. Her er det ikke NAV som er dumme men dere som selv valgte å få barn før din kone hadde jobbet og opparbeidet seg rettigheter. Det er ikke NAV som har nektet deg muligheten til å være en best mulig far, det har du og din kone klart helt selv. 

Anonymkode: 66c18...8db

Typisk anonym kommentar...

Jeg snakker her ikke om min kones rettigheter. Jeg forstår at hun ikke har rettigheter på lik linje som en norsk kvinnelig statsborger som har jobbet og skattet til Norge.

Her snakker vi om mannen.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker man kan ikke ha lest og søkt godt nok i informasjonen som finnes der ute når man skriver «Andre menn som gifter seg med norske kvinner får 15 uker (sist jeg søkte informasjon)». Er ganske tydelig på NAV sine sider om foreldrepenger, og der nevnes ikke nasjonalitet med et eneste ord. 

Vi snakker ikke om foreldrepenger eller engangsstønader.

Skrevet
Bubbleboy skrev (2 minutter siden):

Typisk anonym kommentar...

Jeg snakker her ikke om min kones rettigheter. Jeg forstår at hun ikke har rettigheter på lik linje som en norsk kvinnelig statsborger som har jobbet og skattet til Norge.

Her snakker vi om mannen.

Ja og mannen har ikke rettigheter når kona ikke har jobbet seg opp..enkelt og greit. Slik har det vært i iallefall siste 15 årene 

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...