Gå til innhold

Pappapermisjon - er NAV rasister?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Just now, Bubbleboy said:

Hvis du tror denne tråden handler om penger...

Kjære deg, jeg er totalt uinteressert i å bruke tid på å forklare deg det ikke dreier seg om det i det hele tatt.

Du mener du har rettigheter fordi du har betalt skatt, som du trakk inn i ditt aller første innlegg. Da antar jeg du ønsker deg penger fra den norske stat. For ulønnet permisjon, siden det ikke handler om penger i det hele tatt, kan du ta når som helst. 

Anonymkode: 3ba38...d2a

• Liker 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bubbleboy skrev (1 minutt siden):

Fordi de i klar tale sa at dette skyldtes at hun ennå ikke har hatt tid til å opparbeide seg norsk statsborgerskap.
Derfor denne tråden.

Takk for gode innlegg foresten, jeg setter stor pris på de.

Jeg forstår at jeg kanskje bør ta en prat med NAV og informere de om at enkelte bedriver vranglære, tydeligvis, men det er vel kanskje ikke noe poeng vs min erfaring med norske institusjoner.

Du trenger ikke norsk statsborgerskap. Jeg kjenner flere EU borgere som har full foreldrepermisjon i Norge. Det eneste kravet er faktisk at kona di har vært i jobb i Norge og skattet til Norge 6 av de siste 10 månedene.

Anonymkode: 91758...fea

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Anonymus Notarius said:

Dette gjelder uansett dersom kvinnen ikke har jobba og betalt skatt i Norge. Fedre har ikke selvstendig opptjeningsrett. Synd, men har ingenting med kvinnens nasjonalitet å gjøre. 

Du kan imidlertid velge å ta hele permisjonen selv, mens hun fortsetter med studier/jobbsøking.

Ja hun kan dokumentere seg som "minimum 75% aktiv" (f.eks norskskole) og pappas permisjon øker.

Skrevet

Nav lager ikke reglene, de bare håndhever dem.

Jeg vet ikke om noen regler som er forskjellige for utlendinger med en annen hudfarge (siden du påstår rasisme).

Anonymkode: 1512d...4a9

• Liker 3
Skrevet
Bubbleboy skrev (4 minutter siden):

Fordi de i klar tale sa at dette skyldtes at hun ennå ikke har hatt tid til å opparbeide seg norsk statsborgerskap.
Derfor denne tråden.

Takk for gode innlegg foresten, jeg setter stor pris på de.

Jeg forstår at jeg kanskje bør ta en prat med NAV og informere de om at enkelte bedriver vranglære, tydeligvis, men det er vel kanskje ikke noe poeng vs min erfaring med norske institusjoner.

Det handler ikke om statsborgerskap..det handler om at hun ikke har jobb.

Har hun oppholdstillatelse og arbeids tilsttelse?

• Liker 3
Skrevet

Oppegående mennesker sjekker reglene før de blir gravide. Det finnes uendelig mange prevensjonsmidler. Visste du ikke at hun burde få tid til å jobbe en stund før dere gikk i gang med barn?

Anonymkode: e8868...e91

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nav lager ikke reglene, de bare håndhever dem.

Jeg vet ikke om noen regler som er forskjellige for utlendinger med en annen hudfarge (siden du påstår rasisme).

Anonymkode: 1512d...4a9

Det er bare så synd at dems ansatte ikke opplyses om hva som er faktiske regler og "hvorfor".

Det er vel en grunn til at de har hatt et dårlig rykte i så mange år.

Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Din kone får 90.300 kroner da og der er jo fint:)

Brukt opp allerede.

Anonymkode: ff87a...18e

Skrevet
Bubbleboy skrev (3 minutter siden):

Ja hun kan dokumentere seg som "minimum 75% aktiv" (f.eks norskskole) og pappas permisjon øker.

At man er aktiv har ikke noe å si for foreldre penger...

• Liker 2
Skrevet

Burde ikke værr likestilling når det gjelder dette i det hele tatt. 

Anonymkode: ff87a...18e

Skrevet
4 minutter siden, Sofakona said:

Det handler ikke om statsborgerskap..det handler om at hun ikke har jobb.

Har hun oppholdstillatelse og arbeids tilsttelse?

Ja.

• Liker 1
Skrevet
Bubbleboy skrev (19 minutter siden):

Ikke like mye som andre tydeligvis.

Hjelpes, folk som skal bli foreldre burde IQ testes. Du fremstår mindre begavet, og bare for å nevne. Du er akkurat like anonym som de som poster under anonym bruker. Flytt til Hellas så er problemet løst. Det er da ingen som har full permisjon i ukesvis med begge foreldrene hjemme. Tviler på du har så godt betalt jobb om du ikke klarer sette deg inn i permisjons regler i forbindelse med fødsel. La konen din jobbe eller være i aktivitet. Du kan ikke få egne regler fordi du påstår Nav er rasister. det sier mye om deg bare å skrive det her inne

Anonymkode: 63f8f...16e

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppegående mennesker sjekker reglene før de blir gravide. Det finnes uendelig mange prevensjonsmidler. Visste du ikke at hun burde få tid til å jobbe en stund før dere gikk i gang med barn?

Anonymkode: e8868...e91

Oj oj oj anonym bruker, kroninlegg der :)

Skrevet
1 minutt siden, Bubbleboy said:

Ja.

Hvorfor har hun da ikke jobbet de siste 6 mnd?

• Liker 2
Skrevet

Men du kan krangle hvor mye du vil..dere har fått Engan stønad og du vil ikke få permisjon. Nå må du bare glede deg til p bli far. Og eventuelt om dere tenker på en nr 2 etter hvert..pass på at hun jobber iallefall 6 mnd først 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Sofakona said:

At man er aktiv har ikke noe å si for foreldre penger...

Igjen, vi snakker ikke om foreldrepenger.

Det sagt, det er en del faktorer som ligger under det å kalles "aktiv" og som er med på å øke pappas permisjon.
Norskskole er en av de. Jobb er en annen, naturligvis.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpes, folk som skal bli foreldre burde IQ testes. Du fremstår mindre begavet, og bare for å nevne. Du er akkurat like anonym som de som poster under anonym bruker. Flytt til Hellas så er problemet løst. Det er da ingen som har full permisjon i ukesvis med begge foreldrene hjemme. Tviler på du har så godt betalt jobb om du ikke klarer sette deg inn i permisjons regler i forbindelse med fødsel. La konen din jobbe eller være i aktivitet. Du kan ikke få egne regler fordi du påstår Nav er rasister. det sier mye om deg bare å skrive det her inne

Anonymkode: 63f8f...16e

Min lønn og min intelligens behøver på ingen måte å ha noen sammenheng.
Fryktelig klønete kommentar om ditt mål med innlegget er et forsøk på å bedrive hersketeknikk :)

Endret av Bubbleboy
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Bubbleboy skrev (1 minutt siden):

Det sagt, det er en del faktorer som ligger under det å kalles "aktiv" og som er med på å øke pappas permisjon.

Foreldrepenger = permisjon med lønn.

Skrevet
Bubbleboy skrev (2 minutter siden):

Men hva sbakker du om da? Hva er du egentlig er ute etter?

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor har hun da ikke jobbet de siste 6 mnd?

Det har du ingenting med å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...