AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #61 Del Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (Akkurat nå): Ikke like mye som andre tydeligvis. Det går nok greit dette. Gratulerer med barn i vente 🤩 Anonymkode: 2dda1...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #62 Del Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (1 minutt siden): Norge er ikke EU. Hellas er... Anonymkode: 2dda1...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 11. januar 2024 #63 Del Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (2 minutter siden): Ikke like mye som andre tydeligvis. Husk at du er ikke den eneste i verden som har det slikt..min mann hadde det også slikt..og mange fedre får heller ikke permisjon. Men de er forsatt fedre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 11. januar 2024 #64 Del Skrevet 11. januar 2024 Tenker at rasisme greiene egentlig handler mer om at mors og fars permisjonsregler er meget lite likestillingsvennlige. DET er ikke likestilling på noe vis faktisk. Kvinnen som føder barnet blir favorisert i stor grad. De baserer seg altfor mye kun på kvinnen som føder barnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #65 Del Skrevet 11. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette handler ikke om nasjonalitet og du framstiller bare deg selv som direkte uintelligent ved å bruke ord som rasist i dette. Permisjon med lønn er ikke gratis, det betales fra skattepengene våre og din kone har ikke betalt skatt, så enkelt er det. Det samme ville skjedd om din kone var norsk og hjemmeværende. Her er det ikke NAV som er dumme men dere som selv valgte å få barn før din kone hadde jobbet og opparbeidet seg rettigheter. Det er ikke NAV som har nektet deg muligheten til å være en best mulig far, det har du og din kone klart helt selv. Anonymkode: 66c18...8db Jeg fikk klar beskjed fra NAV at jeg fikke mindre pappapermisjon fordi min kone ikke ennå er norsk statsborger, sammenlignet med andre kvinner som ER norske statsborgere og er i samme situasjon - ikke i arbeid. Mener du da at jeg er blitt feilinformert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #66 Del Skrevet 11. januar 2024 20 minutter siden, Bubbleboy said: Vi snakker ikke om foreldrepenger eller engangsstønader. Hva snakker vi om, hvis vi ikke snakker om foreldrepenger? Da kan du jo ta ulønnet permisjon så lenge som du bare vil. Anonymkode: 3ba38...d2a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #67 Del Skrevet 11. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det går nok greit dette. Gratulerer med barn i vente 🤩 Anonymkode: 2dda1...c2c Tusen takk, vi gleder oss sinnsykt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #68 Del Skrevet 11. januar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hellas er... Anonymkode: 2dda1...c2c Ja men vi snakker ikke om Hellas, Mr "Anonym".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 11. januar 2024 #69 Del Skrevet 11. januar 2024 (endret) Bubbleboy skrev (2 minutter siden): Jeg fikk klar beskjed fra NAV at jeg fikke mindre pappapermisjon fordi min kone ikke ennå er norsk statsborger, sammenlignet med andre kvinner som ER norske statsborgere og er i samme situasjon - ikke i arbeid. Mener du da at jeg er blitt feilinformert? Ja...hun må ha jobbet 6 av 10 mnd for å få foreldre penger..og at DU skal få permisjon.. Ingen andre norske kvinner får foreldre penger om de ikke har jobbet seg opp Endret 11. januar 2024 av Sofakona 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #70 Del Skrevet 11. januar 2024 Just now, Bubbleboy said: Jeg fikk klar beskjed fra NAV at jeg fikke mindre pappapermisjon fordi min kone ikke ennå er norsk statsborger, sammenlignet med andre kvinner som ER norske statsborgere og er i samme situasjon - ikke i arbeid. Mener du da at jeg er blitt feilinformert? Har du vært inne og lest på NAV sine sider i det hele tatt? Ut fra hvordan du svarer, så mistenker jeg at du har misoppfattet informasjonen i samtalen med vedkommende du har hatt. Kanskje du kan melde oss igjen, når du har lest deg opp? https://www.nav.no/foreldrepenger Anonymkode: 3ba38...d2a 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #71 Del Skrevet 11. januar 2024 6 minutter siden, Sofakona said: Husk at du er ikke den eneste i verden som har det slikt..min mann hadde det også slikt..og mange fedre får heller ikke permisjon. Men de er forsatt fedre Det skal jeg nok være, ikke vær redd for det. Men rett skal være rett, og jeg følte at min kone ble rasistisk behandlet, som beskrevet i et annen innlegg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #72 Del Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (1 minutt siden): Jeg fikk klar beskjed fra NAV at jeg fikke mindre pappapermisjon fordi min kone ikke ennå er norsk statsborger, sammenlignet med andre kvinner som ER norske statsborgere og er i samme situasjon - ikke i arbeid. Mener du da at jeg er blitt feilinformert? Ja, for å få full fedrepermisjon kreves det at kvinnen har hatt lønnet arbeid 6 av siste 10 måneder. Det handler ikke noe om norske kvinner. Jeg har to venninner som er Finske og Islandsk, begge fikk full foreldepermisjon fordi de hadde jobbet (og tilsvarende fikk far full fedrepermisjon) Anonymkode: 91758...fea 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #73 Del Skrevet 11. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har du vært inne og lest på NAV sine sider i det hele tatt? Ut fra hvordan du svarer, så mistenker jeg at du har misoppfattet informasjonen i samtalen med vedkommende du har hatt. Kanskje du kan melde oss igjen, når du har lest deg opp? https://www.nav.no/foreldrepenger Anonymkode: 3ba38...d2a Les hva jeg skriver. Hvis du synes jeg virker uopplyst som har vært i direkte kontakt med NAV...ja hva skal jeg gjøre med deg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 11. januar 2024 #74 Del Skrevet 11. januar 2024 Bubbleboy skrev (Akkurat nå): Det skal jeg nok være, ikke vær redd for det. Men rett skal være rett, og jeg følte at min kone ble rasistisk behandlet, som beskrevet i et annen innlegg her. Men som jeg også har skrevet..slik var det også for mannen min..han fikk heller ikke permisjon. Du tenker rasistiske...det har ikke noe med hvem land du kommer fra...det kommer an på jobb før fødsel 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #75 Del Skrevet 11. januar 2024 2 minutter siden, Bubbleboy said: Jeg fikk klar beskjed fra NAV at jeg fikke mindre pappapermisjon fordi min kone ikke ennå er norsk statsborger, sammenlignet med andre kvinner som ER norske statsborgere og er i samme situasjon - ikke i arbeid. Mener du da at jeg er blitt feilinformert? Andre kvinner, også norske statsborgere, som er i samme situasjon, har heller ikke opparbeidet seg rett til permisjon, som indirekte også betyr at far ikke har rett til full permisjon, med mindre man søker om å ta over permisjonen (med gitte kriterier). Anonymkode: 3ba38...d2a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #76 Del Skrevet 11. januar 2024 27 minutter siden, Bubbleboy said: Vi snakker ikke om foreldrepenger eller engangsstønader. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva snakker vi om, hvis vi ikke snakker om foreldrepenger? Da kan du jo ta ulønnet permisjon så lenge som du bare vil. Anonymkode: 3ba38...d2a Kan du opplyse oss om hva det er vi snakker om, om det ikke er foreldrepenger? Du virker faktisk uopplyst, basert på innleggene dine. 2 minutter siden, Bubbleboy said: Les hva jeg skriver. Hvis du synes jeg virker uopplyst som har vært i direkte kontakt med NAV...ja hva skal jeg gjøre med deg da.. Anonymkode: 3ba38...d2a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #77 Del Skrevet 11. januar 2024 4 minutter siden, Sofakona said: Men som jeg også har skrevet..slik var det også for mannen min..han fikk heller ikke permisjon. Du tenker rasistiske...det har ikke noe med hvem land du kommer fra...det kommer an på jobb før fødsel Fordi de i klar tale sa at dette skyldtes at hun ennå ikke har hatt tid til å opparbeide seg norsk statsborgerskap. Derfor denne tråden. Takk for gode innlegg foresten, jeg setter stor pris på de. Jeg forstår at jeg kanskje bør ta en prat med NAV og informere de om at enkelte bedriver vranglære, tydeligvis, men det er vel kanskje ikke noe poeng vs min erfaring med norske institusjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. januar 2024 #78 Del Skrevet 11. januar 2024 Dette gjelder uansett dersom kvinnen ikke har jobba og betalt skatt i Norge. Fedre har ikke selvstendig opptjeningsrett. Synd, men har ingenting med kvinnens nasjonalitet å gjøre. Du kan imidlertid velge å ta hele permisjonen selv, mens hun fortsetter med studier/jobbsøking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bubbleboy Skrevet 11. januar 2024 Forfatter #79 Del Skrevet 11. januar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du opplyse oss om hva det er vi snakker om, om det ikke er foreldrepenger? Du virker faktisk uopplyst, basert på innleggene dine. Anonymkode: 3ba38...d2a Hvis du tror denne tråden handler om penger... Kjære deg, jeg er totalt uinteressert i å bruke tid på å forklare deg det ikke dreier seg om det i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #80 Del Skrevet 11. januar 2024 Just now, Bubbleboy said: Fordi de i klar tale sa at dette skyldtes at hun ennå ikke har hatt tid til å opparbeide seg norsk statsborgerskap. Derfor denne tråden. Takk for gode innlegg foresten, jeg setter stor pris på de. Jeg forstår at jeg kanskje bør ta en prat med NAV og informere de om at enkelte bedriver vranglære, tydeligvis, men det er vel kanskje ikke noe poeng vs min erfaring med norske institusjoner. Man må ikke ha norsk statsborgerskap for å være i arbeid. Har dere ikke satt dere noe inn i norske lover og regler, før hun flyttet hit? Det kan selvfølgelig være du har vært i kontakt med en udugelig saksbehandler, som det finnes i alle yrker, men det går an å være litt saklig i kommunikasjonen sin. Anonymkode: 3ba38...d2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå