Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024

Javel_da

Anbefalte innlegg

Sen ve ben skrev (På 3.3.2024 den 16.08):

Går dette bare på lørdager? Sist gang jeg så dette programmet så gikk det fire kvelder på rad, om jeg ikke husker feil.🤔

Sen ve ben skrev (På 3.3.2024 den 16.13):

Hm..for en del år siden da jeg så på det, så gikk det på mandag, tirsdag, onsdag og kanskje torsdag, ikke helt sikker. 

Beklager, jeg er sikkert et petimeter...... Men, nei, Kompani Lauritzen har aldri blitt sendt fire kvelder på rad.
De første 3 sesongene gikk det en gang i uken, og de to nyeste har gått onsdag og lørdag tror jeg (iallefall en dag i uken + en dag i helgen). Dette er også veldig enkelt å faktisk sjekke. Så ja, beklager å være "hun", men. 🥹

Utover det:
Merker at jeg mister bittelitt respekten nå som det har gått såpass mange sesonger og folk ikke er det MINSTE forberedt... Altså, det er litt vondt å se på når de kommer inn og ikke klarer EN armheving en gang... Man vet jo hva man skal være med på, eller?!?! Iallefall syns jeg ikke det fins noen unnskyldninger for å ikke vite noe som helst om det. 

Er vel sikkert gammel og kjip, men blir også litt bekymret av både evnetesten og de som er utrolig pinglete. Jeg håper ikke det er talende for generasjonen, men det er vel det jeg frykter. 

Enig med den som sa at Hedvig virker påtatt vimsete. Altså, "sånne som hun" kan jo være litt sjarmerende, men for meg virker det som hun spiller på det mer enn at hun "er" sånn, og da syns jeg det blir helt det motsatte, dessverre. Syns heller ikke hun er spesielt pen, men mulig det farges litt av væremåten også. Føler hun har sånn utseende man har sett tusen av før, og som derfor føles litt intetsigende/man går lei av kanskje. Håper hun modner litt, vokser på oppholdet og kommer bedre ut av det. 

Digger Stinius!

Ismael får jeg litt vondt av, men samtidig byr det litt imot også... Hadde han blitt kastet inn i det i første sesong kanskje, men nå er det sesong 5.... Litt skuffet over Alex også, håpet vel han var litt tøffere enn som så. Får også litt inntrykk av sånn som en annen sa - at han kanskje har vokst opp med å bli "forskånet" fra alt ubehag. Kjenner til familien hans litt, og har et par av de andre familiemedlemmene rimelig i vrangstrupen, men sånn sett syns jeg jo også Aleks faktisk er litt søt, tross at jeg vanligvis ikke liker typer som han så godt. Syns vel han har noe sjarmerende ved seg/han har et litt søtt vesen faktisk, tross alt. 

Jeg har sett Nora i flere ting før og er vel ikke så overrasket hverken på den ene eller andre måten. 

Håper Ismael og Aleksander får føle mestring før de evt. ryker. Jeg tror ikke det er bra for de om de går ut med bare skuffelser og nederlag.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amnesia skrev (På 10.3.2024 den 12.23):

Har vært mest fjas og fnis så langt, men tror hun kan komme til å overraske etter hvert. 

Er som flere her imponert over Nora, som viser nye sider av seg selv, og Karin Klouman som hoppet selv om hun hadde helt panikk. Fikk vondt av Aleks, men måtte le litt av ham og. "Eg e en pussy" 😂

Hvis du så på Alle elsker David, så oppførte hun seg som en stor unge der også: veldig vimsete, impulsiv og  hjelpeløs og David måtte stadig ordne opp for henne. 

Mht Kompani Lauritzen har hun et stort fortrinn siden hun trener mye og er PT, så på de fysiske testene har hun gjort det bra. Men jeg tror hun ha mye å lære av den militære disiplinen.

Endret av Grüner
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen burde røket ut i dimmenkamp, men heller tatt med seg poeng fra kampene. De som har flest poeng til slutt, kunne blitt en del av kompaniet og fått beret. Resten reiser da hjem. På den måten kunne flere kjent på litt mestring og ikke minst mange hadde hatt godt av å være der lengst mulig. Som oftest er det dessverre de "svakeste" og de som trenger det mest, som ryker ut først.

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (På 9.3.2024 den 22.41):

Synes synd på ham i dag, stakkars. 

Er vel en viktig inntektskilde for han å være med på reality. Fremstår flyte på sjarmen men i dette programmet falt han gjennom. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Overrasker meg at Aleksander tåler så lite. Han er jo trent og sterk, men besvimer av å gå en marsj. Nora imponerer med sine lederegenskaper. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, DelvisPresley said:
  Reveal hidden contents

Overrasker meg at Aleksander tåler så lite. Han er jo trent og sterk, men besvimer av å gå en marsj. Nora imponerer med sine lederegenskaper. 

Spoiler

Store muskler betyr dessverre ikke at en nødvendigvis er sterk. Du skal ha utholdenhet, kondisjon og være sterk mellom ørene for å henge med. Pumpe jern kommer du ikke så langt med. Se bare på Mayoo....han besvimte også. Store muskler, men lite av det andre.

Endret av Mollebolle
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnmarks-Nora trer frem mer og mer 💪 Bor en naturlig leder i den jenta der 😊

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedvig…er det mulig 🙈😂😂😂 Litt herlig også, men hun må da klare å henge med 🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at det går an å se så sprek ut som Alexander, samtidig som du er ung, men allikevel ha en så pill råtten kropp. Det er vel sikkert også et innslag av null mental styrke og å ha levd et liv uten noengang å måtte stå i noe som er tungt eller litt kjedelig.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (36 minutter siden):

Fascinerende at det går an å se så sprek ut som Alexander, samtidig som du er ung, men allikevel ha en så pill råtten kropp. Det er vel sikkert også et innslag av null mental styrke og å ha levd et liv uten noengang å måtte stå i noe som er tungt eller litt kjedelig.

Jeg er overrasket over det, for jeg opplevde at han fikk herdet seg på det i Farmen og faktisk ble tøffere både fysisk og psykisk. Men nå virker han å være tilbake på scratch, der han var før han kom inn i Farmen…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (1 time siden):

Hedvig…er det mulig 🙈😂😂😂 Litt herlig også, men hun må da klare å henge med 🤣🤣

Hun har ADD

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et seriøst program?

Sitter og ser en episode. Samtalen går ca slik:

Befal: Har du ikke med teltduken din?
Rekrutt: Nei.
Befal: Du tenkte at du ikke trengte det?
Rekrutt: Det gikk i glemmeboken siden den lå bak i skapet
Befal: Hva tenker du nå, da?
Rekrutt: At jeg sover utenfor den duken.

Jeg skulle skjønt det hvis det var en dårlig sitcom, men er normen (hehe) at befalet er spydig, eller er de bare så inn i helvete trange i nøtta med disse stripene at de ikke SKJØNNER at man har glemt noe VED ET UHELL og rekrutten ÅPENBART IKKE TENKTE AT DEN VAR OVERFLØDIG?

Mulig jeg er sær, men jeg hadde nok svart tilbake, for maken til hjernedød respons fra sin overordnede har jeg aldri hørt noe sted. Det er jo ikke noe poeng å si fra om noe hvis feedbacken er fullstendig verdiløs og bare nedlatende. Da er det jo bedre å sette opp det jævla teltet med en duk mindre uten å blande inn noen overordnet som overhodet ikke har noe vettugt å meddele som løser problemet. Jeezez.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (23 minutter siden):

Er dette et seriøst program?

Sitter og ser en episode. Samtalen går ca slik:

Befal: Har du ikke med teltduken din?
Rekrutt: Nei.
Befal: Du tenkte at du ikke trengte det?
Rekrutt: Det gikk i glemmeboken siden den lå bak i skapet
Befal: Hva tenker du nå, da?
Rekrutt: At jeg sover utenfor den duken.

Jeg skulle skjønt det hvis det var en dårlig sitcom, men er normen (hehe) at befalet er spydig, eller er de bare så inn i helvete trange i nøtta med disse stripene at de ikke SKJØNNER at man har glemt noe VED ET UHELL og rekrutten ÅPENBART IKKE TENKTE AT DEN VAR OVERFLØDIG?

Mulig jeg er sær, men jeg hadde nok svart tilbake, for maken til hjernedød respons fra sin overordnede har jeg aldri hørt noe sted. Det er jo ikke noe poeng å si fra om noe hvis feedbacken er fullstendig verdiløs og bare nedlatende. Da er det jo bedre å sette opp det jævla teltet med en duk mindre uten å blande inn noen overordnet som overhodet ikke har noe vettugt å meddele som løser problemet. Jeezez.

Har du aldri sett Kompani Lauritzen før, eller??

• Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Grüner said:

Har du aldri sett Kompani Lauritzen før, eller??

Nei! Jeg var ikke klar over at jeg hadde tilgang via TV2 Play før i går kveld :) Når det er sagt, jeg ser mest på det for å se hvordan de fysiske utfordringene var her sammenliknet med 16 ukers helvete. Men jeg ser jo at det ikke er sammenliknbart på den måten jeg ville se etter. Om jeg ser alle sesongene bare for å irritere meg grønn, vet jeg ikke (ennå).

Har Stinius blitt grå i håret i en alder av 29?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 time siden):

Nei! Jeg var ikke klar over at jeg hadde tilgang via TV2 Play før i går kveld :) Når det er sagt, jeg ser mest på det for å se hvordan de fysiske utfordringene var her sammenliknet med 16 ukers helvete. Men jeg ser jo at det ikke er sammenliknbart på den måten jeg ville se etter. Om jeg ser alle sesongene bare for å irritere meg grønn, vet jeg ikke (ennå).

Har Stinius blitt grå i håret i en alder av 29?

Kompani Lauritzen har mye tøffere utfordringer. 16 ukers helvete er mer et livsstils/slankeprogram. Stinius er grå, ja. 

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
dårligbrukernavn skrev (På 12.3.2024 den 1.20):

Beklager, jeg er sikkert et petimeter...... Men, nei, Kompani Lauritzen har aldri blitt sendt fire kvelder på rad.
De første 3 sesongene gikk det en gang i uken, og de to nyeste har gått onsdag og lørdag tror jeg (iallefall en dag i uken + en dag i helgen). Dette er også veldig enkelt å faktisk sjekke. Så ja, beklager å være "hun", men. 🥹

Utover det:
Merker at jeg mister bittelitt respekten nå som det har gått såpass mange sesonger og folk ikke er det MINSTE forberedt... Altså, det er litt vondt å se på når de kommer inn og ikke klarer EN armheving en gang... Man vet jo hva man skal være med på, eller?!?! Iallefall syns jeg ikke det fins noen unnskyldninger for å ikke vite noe som helst om det. 

Er vel sikkert gammel og kjip, men blir også litt bekymret av både evnetesten og de som er utrolig pinglete. Jeg håper ikke det er talende for generasjonen, men det er vel det jeg frykter. 

Enig med den som sa at Hedvig virker påtatt vimsete. Altså, "sånne som hun" kan jo være litt sjarmerende, men for meg virker det som hun spiller på det mer enn at hun "er" sånn, og da syns jeg det blir helt det motsatte, dessverre. Syns heller ikke hun er spesielt pen, men mulig det farges litt av væremåten også. Føler hun har sånn utseende man har sett tusen av før, og som derfor føles litt intetsigende/man går lei av kanskje. Håper hun modner litt, vokser på oppholdet og kommer bedre ut av det. 

Digger Stinius!

Ismael får jeg litt vondt av, men samtidig byr det litt imot også... Hadde han blitt kastet inn i det i første sesong kanskje, men nå er det sesong 5.... Litt skuffet over Alex også, håpet vel han var litt tøffere enn som så. Får også litt inntrykk av sånn som en annen sa - at han kanskje har vokst opp med å bli "forskånet" fra alt ubehag. Kjenner til familien hans litt, og har et par av de andre familiemedlemmene rimelig i vrangstrupen, men sånn sett syns jeg jo også Aleks faktisk er litt søt, tross at jeg vanligvis ikke liker typer som han så godt. Syns vel han har noe sjarmerende ved seg/han har et litt søtt vesen faktisk, tross alt. 

Jeg har sett Nora i flere ting før og er vel ikke så overrasket hverken på den ene eller andre måten. 

Håper Ismael og Aleksander får føle mestring før de evt. ryker. Jeg tror ikke det er bra for de om de går ut med bare skuffelser og nederlag.

Enig i mye av det du skriver. Jeg synes det er dårlig og rart at enkelte er i såpass dårlig form og ikke har forberedt seg noe.

Hedvig er bare irriterende surrete, klarer ikke å ta i mot beskjeder og instrukser overhode! Og ikke søtt når en voksen dame setter opp furtetryne.

Jeg synes Aleksander normalt er en ok type, men har blitt skuffet over han i dette programmet. Pusher seg ikke nok og er man så redd som han synes å være, burde han ikke vært med, det er noe med å kjenne seg selv. 

Utrolig lite innsikt på enkelte på hva militærlivet innebærer og lite forståelse for HVORFOR man har et militært forsvar. De øver til krig for svarte, de er ikke på kostetur! Ekte krig innebærer fare, kjapp forflytning, marsj, uforutsigbarhet, gjerne litt søvn, lite mat og all slags vær.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Grüner said:

Kompani Lauritzen har mye tøffere utfordringer. 16 ukers helvete er mer et livsstils/slankeprogram. Stinius er grå, ja. 

Har ingen formening om hva som er tøffest, men 16 ukers helvete er jo mer slik at du velger selv hvor strengt du vil ha det. Det står ingen og kjefter deg opp om du skeier ut. På den annen side, kanskje det gjør det hele hardere, siden man blir pushet av andre i KL og da ikke trenger den samme selvdisiplinen - "bare" å takle tåpelig befal som pirker på tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (4 timer siden):

"Det er lite teit å si, da".

image.jpeg.6216214b9c358d91692e65aa18688a9e.jpeg

• Liker 10
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (19 timer siden):

"Det er lite teit å si, da".

image.jpeg.6216214b9c358d91692e65aa18688a9e.jpeg

Fra den gang han var purung og håret bare var musegrått 😉.

Endret av Grüner
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...