Gå til innhold

Tror du det finnes intelliget liv på andre planter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest vintersolverv
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om en art først har evnen til å reise til andre solsystemer vil den aldri dø ut. 

Anonymkode: ec0be...dab

Kanskje vi kommer fra en annen planet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det. Har ingen bevis selvsagt, går bare etter magefølelsen. 

Anonymkode: a93fa...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2024 den 7.58):

Om en art først har evnen til å reise til andre solsystemer vil den aldri dø ut. 

Anonymkode: ec0be...dab

Det er en viss forskjell på å sende interstellare robot-sonder, kontra levende apekatter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byggesteinene for livet på jorden kom jo seilende på en meteoritt fra et eller annet sted der ute i verdensrommet. Ganske naivt å tro at vi er helt alene der ute.

Anonymkode: 84b16...22c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er egentlig intelligent liv? Definisjonen altså? Hvis man mener at mennesker er det eneste intelligente dyret på jorden, så spør man jo om det finnes "vesener lik mennesker" på andre planeter. Det tror jeg er svært usannsynlig. Om det finnes LIV derimot, er en annen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig.

Anonymkode: ca7bb...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 22.46):

I vår galakse melkeveien finnes det minst like mangen solsystemer som det finnes sandkorn på jorda. Ikke nok med det så  finnes det like mangen galakser som det finnes sandkorn på jorda, der hver galakse innholder x antall billiarder solsystemer. Altså tallet på antall potensielt beboelige planeter er meningsløst stort. Kan ikke begripe at vi er di eneste i universet.

Anonymkode: c1e68...257

For å svare på spørsmål: Det kan ha eksistert en sivilisasjon, men som nå er utdødd. Det kan eksistere en nå, eller det kan oppstå en sivilisasjon i fremtiden.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv skrev (På 30.1.2024 den 18.25):

Kanskje vi kommer fra en annen planet ;) 

I beste fall en amøbe på en isklump som traff jorden, og her er vi etter noen milliarder år med evolusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overbevist om at det finnes intelligens liv på andre planeter, men om menneskeheten noen gang greier å avsløre dem sår ein  tvil om slik som vi steller om på denne kloden.  

Anonymkode: fb5e5...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre planeter enn…? Meg bekjent finnes det vel ikke intelligent liv på noen planeter.

Anonymkode: b1f8a...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja så klart, dere må ikke lure på det. 😉

Anonymkode: 9646d...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 22.46):

I vår galakse melkeveien finnes det minst like mangen solsystemer som det finnes sandkorn på jorda. Ikke nok med det så  finnes det like mangen galakser som det finnes sandkorn på jorda, der hver galakse innholder x antall billiarder solsystemer. Altså tallet på antall potensielt beboelige planeter er meningsløst stort. Kan ikke begripe at vi er di eneste i universet.

Anonymkode: c1e68...257

Du setter det altså som et premiss at vi på jorden er intelligent? 

Anonymkode: 2ff2c...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du setter det altså som et premiss at vi på jorden er intelligent? 

Anonymkode: 2ff2c...50c

Hvis ikke vi er intelligente så tror jeg du må definere 'intelligens' for oss. :)

Anonymkode: 37440...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intelligent? Nei. Liv i form av bakterier og andre mikroorganismer, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan jordkloden ble til, og menneskeheten dukket opp, er jo veldig kompleks. Veldig mange tilfeldigheter måtte skje for at verden vår ble sånn som den fungerrer i ddag. Dessuten er vel eventuelle andre raser der ute nødt til å komme nøyaktig på samme tid som oss også. 1 000 år før oss, eller 1 000 år etter oss betyr vel ekstremt lite i universets sammenheng. Men disse 1 000 årene er nok mer enn nok til at vi aldri kommer til å møte noen fremmede arter. Selv om de eksisterer, så tviler jeg på at de faktisk ØNSKER å møte på mennesker heller.            

Anonymkode: 9fbba...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan jordkloden ble til, og menneskeheten dukket opp, er jo veldig kompleks. Veldig mange tilfeldigheter måtte skje for at verden vår ble sånn som den fungerrer i ddag. Dessuten er vel eventuelle andre raser der ute nødt til å komme nøyaktig på samme tid som oss også. 1 000 år før oss, eller 1 000 år etter oss betyr vel ekstremt lite i universets sammenheng. Men disse 1 000 årene er nok mer enn nok til at vi aldri kommer til å møte noen fremmede arter. Selv om de eksisterer, så tviler jeg på at de faktisk ØNSKER å møte på mennesker heller.            

Anonymkode: 9fbba...8aa

Du forutsetter at annet liv vil utvikle seg som på Jorden, men det er langt fra sikkert. Andre livsformer kan være noe helt annet enn det vi kan forestille oss.

Men hvorfor ville de ikke ønske å møte oss? 

Anonymkode: 37440...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor ville de ikke ønske å møte oss? 

Anonymkode: 37440...a83

Det er mye selvhat her på jorden, og dette overføres på de andre som måtte finnes der ute. Vi usle krek på jorden er det ingen som ønsker kontakt med liksom. Jeg har mental kontakt med aliens og andre, og blir bare møtt med ubetinget kjærlighet. Men det er vanskelig å ta imot, fordi jeg er opplært til å ha så lave tanker om meg selv.

 

Anonymkode: f757c...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er mye selvhat her på jorden, og dette overføres på de andre som måtte finnes der ute. Vi usle krek på jorden er det ingen som ønsker kontakt med liksom. Jeg har mental kontakt med aliens og andre, og blir bare møtt med ubetinget kjærlighet. Men det er vanskelig å ta imot, fordi jeg er opplært til å ha så lave tanker om meg selv.

 

Anonymkode: f757c...608

Synes du bedriver litt selvhat selv her, jeg. ;)

Anonymkode: 37440...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...