Gå til innhold

Tror du det finnes intelliget liv på andre planter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 22.46):

I vår galakse melkeveien finnes det minst like mangen solsystemer som det finnes sandkorn på jorda. Ikke nok med det så  finnes det like mangen galakser som det finnes sandkorn på jorda, der hver galakse innholder x antall billiarder solsystemer. Altså tallet på antall potensielt beboelige planeter er meningsløst stort. Kan ikke begripe at vi er di eneste i universet.

Anonymkode: c1e68...257

Nei, enten lever vi i en simulasjon eller så er vi alene i universet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det kan være noen få planeter som har liv ja, men ikke sikkert det er intelligent 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart og det som er skumelt er "soylent green" bare tenk. En rase som er 3x smartere enn oss. De ville bare sett på oss som dyr. Og antagelig laget hamburgere av oss.

Eller vært smarte nok til å holde seg langt unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mange episoder av ancient aliens at jeg er overbevist. Jeg tror også det har vært sivilisasjoner tidligere, som nå er utslettet.

Programmet har absolutt ikke rett i alt, og noe er særdeles far fetched, men i sum er det ekstremt mye som skurer i dagens forståelse av planetens og universets historie. Konklusjon: det er veldig veldig mye vi ikke vet, og så er det spørs om vi egentlig selv er så smarte. Egoistiske er nok et bedre ord.

Anonymkode: 33dc5...de4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egentlig så tror jeg det finnes liv på andre planeter, dette kan umulig være det beste universet har å by på.

Anonymkode: dc26f...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å svare på. Vi vet ikke hva som starter liv og da kan vi ikke si noe om sannsynligheten for at det oppstår heller. Dersom det er slik at liv oppstår spontant bare byggesteinene er til stede så er jeg tilbøyelig til å si at universet kan vrimle av liv, men vi vet altså ikke. Om det finnes intelligent liv er vel bare snakk om evolusjon. Siden vi som sagt ikke vet hvordan liv oppstår så er det kortere vei fra mikrobe til intelligent liv enn det er fra kjemikaliesuppe til mikrobe.

Anonymkode: 37440...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er vi ikke alene, du må være ganske naiv om du tror det. Det blir det samme som om du skulle bodd på en øde øy uten teknologi og tro at den øya er den eneste med mennesker på jorden fordi du ikke visste hva som fantes ut over havet.

Universet er det umulig å forestille seg på hvor stort det egentlig er, kanskje det ikke finnes mer liv i vårt solsystem men det gjør det helt klart i andre. Kanskje så fantes det liv på Mars for eksempel for 50 millioner år siden eller noe? 

Teoriene på universet er så mangt at man kan diskutere dette emne i uendelighet, men en ting er sikkert, vi finner nok ikke liv i min levealder.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 22.46):

I vår galakse melkeveien finnes det minst like mangen solsystemer som det finnes sandkorn på jorda. Ikke nok med det så  finnes det like mangen galakser som det finnes sandkorn på jorda, der hver galakse innholder x antall billiarder solsystemer. Altså tallet på antall potensielt beboelige planeter er meningsløst stort. Kan ikke begripe at vi er di eneste i universet.

Anonymkode: c1e68...257

Dette er pirk, men det du skriver er ikke riktig. ;) 

I vår galakse anslås det at det er mellom 100-400 milliarder solsystemer. (Dersom vi antar at hver eneste stjerne har et solsystem, noe de ikke har).

Det er selvfølgelig vrient å regne ut antall sandkorn på Jorda, men et anslag er ca 4 trilliarder. Dersom vi for enkelthets skyld sier at det er 400 milliarder solsystemer i Melkeveien så vil det si er at det 1000 milliarder ganger så mange sandkorn på Jorda som solsystemer i vår galakse. ;) 

Du nevner også at hver galakse inneholder billiarder av stjerner. Det er nok også feil. En billiard er en million milliarder. Som nevnt over så er det  mellom 100 - 400 milliarder i Melkeveien som er tall som er langt lavere enn billiarder.

 

Anonymkode: 37440...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og sjansen for at det er noen som er langt forran oss i evolusjonen er veldig stor. Så kan man jo prøve å forestille seg en livsform som er 10 millioner år forran oss i evolusjonen, deres teknologi og kunnskap om universet vil være totalt uforståelig og som magi for oss 

Anonymkode: 2cc52...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såvidt det er intelligent liv på KG, så jeg har mine tvil.

Anonymkode: 143a5...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv

For meg er det helt selvsagt at det er liv, og mer intelligent liv andre steder, og at de har vært her og kommer innom gang på gang. Sannsynligvis flere typer aliens også. Det jeg lurer på, er hva gjør de her? Og har de kontakt med myndighetene? Om de har det, hvorfor det? Hva snakker de om og hva handler denne tilstedeværelsen om?
Jeg fant tre veldig interessante videoer ganske tilfeldig om aliens for en stund siden. En om en hendelse i Brasil i 1996 (mens alle så på Hale-Bopp istedenfor)  som har blitt effektivt hysjet ned, og to om helt normale mennesker som har opplevd veldig rare ting og som virker troverdige. En av dem var soldat da det skjedde på oppdrag, og den andre hadde vært militær tror jeg. Han jobbet som trailer/lastebilsjåfør da det skjedde og hadde fått i oppdrag å kjøre varer inn og ut av en militærbase. Begge historiene er så spesielle at det skal noe til å dikte det opp. Og den siste er ikke så veldig oppsiktsvekkende en gang, foruten noen små, veeldig interessante detaljer. Legger videoene ved under, de gjorde veldig inntrykk på meg. Den første er bare en trailer, men de to neste er lange intervjuer over telefon.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt :) Er helt sikker på at vi ikke er den eneste planeten hvor det finnes det vi kategoriserer som «liv» 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 22.46):

I vår galakse melkeveien finnes det minst like mangen solsystemer som det finnes sandkorn på jorda. Ikke nok med det så  finnes det like mangen galakser som det finnes sandkorn på jorda, der hver galakse innholder x antall billiarder solsystemer. Altså tallet på antall potensielt beboelige planeter er meningsløst stort. Kan ikke begripe at vi er di eneste i universet.

Anonymkode: c1e68...257

Dette er selvsagt bare forbaska "pisspreik" ....Selvsagt er det ingen idag som vet, og heller noen kommer til å vite hvor mange sandkorn som finnes på jordkloden.

Høyst sansynleg finnes det intelligensliv på andre planeter, men høyst sansyneleg vil menneskeheten aldri klare å finne dem. Slik som menneskeheten oppfører seg så vil det jordkloden vera avfolket allerede om noen tusen år.

Tror sjansen er større for at andre sivilasjoner oppsøker oss,en mennesker på jorden oppsøker andre siviliasjoner.  

Endret av Acer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fins ingenting det er bare ett av i unirverset.  Er det en planet, er det mange. Er det en snøflak, er det mange. Livet kan ikke være bare ett av. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei, jeg går ikke aktivt rundt å tror det finnes intelligent liv andre steder. Men jeg blir svært lett overbevist om det kommer noe bevis.

Anonymkode: dda23...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er liv. Men det er jo slett ikke sikkert at livsformene eksisterer akkurat NÅ. Menneskers tidsregning er kortere enn et øyeblikk, i den store sammenhengen. Kan hende har det eksisstert massevis av liv, men de døde ut før det oppsto liv på Jorden. Eller de oppstår like etter at vi mennesker har utryddet oss selv. Eller lenge etter. Om noen trillioner år. Universet går jo ikke under bare fordi vår Jord smelter og vår sol slukner. Livet går sin gang der ute likevel, på en måte.

Så at vi er de eneste levende vesener, i hele universets levetid: neppe. Men at vi noen gang skal kommunisere med andre livsformer, er helt usannsynlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takinova skrev (På 18.1.2024 den 10.27):

Nei, enten lever vi i en simulasjon eller så er vi alene i universet.

Tenker heller motsatt jeg. Enten er universet på en eller annen måte designet for oss som lever på jorda(f.eks gjennom simulasjon), eller så finnes det garantert intelligent liv der ute.

 

At et tilfelle kun oppstår en gang når man har så å si uendelige muligheter er ikke realistisk. Da er det isåfall designet slik.

Anonymkode: ec0be...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det store bildet tror jeg vi blir ganske små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes biologisk liv på andre planeter er svært sannsynlig. At det finnes intelligent liv er også sannsynlig. Men så er det tiden som spiller i mot. Liv andre steder kan være 1 milliard år foran oss i tid. Men at levende vesner fra andre planeter skulle reise i 1 million år for å komme til jorden for deretter å gjemme seg  og konspirere med CIA er lite trolig.  Kommer det besøk fra en annen planet så er det en drone som Nasa Voyager ell. Problemet er at de som sendte den ut er utdødd før den kommer hit.

Anonymkode: bf7cf...ff9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2024 den 22.13):

At det finnes biologisk liv på andre planeter er svært sannsynlig. At det finnes intelligent liv er også sannsynlig. Men så er det tiden som spiller i mot. Liv andre steder kan være 1 milliard år foran oss i tid. Men at levende vesner fra andre planeter skulle reise i 1 million år for å komme til jorden for deretter å gjemme seg  og konspirere med CIA er lite trolig.  Kommer det besøk fra en annen planet så er det en drone som Nasa Voyager ell. Problemet er at de som sendte den ut er utdødd før den kommer hit.

Anonymkode: bf7cf...ff9

Om en art først har evnen til å reise til andre solsystemer vil den aldri dø ut. 

Anonymkode: ec0be...dab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...