Gå til innhold

Tror du det finnes intelliget liv på andre planter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I vår galakse melkeveien finnes det minst like mangen solsystemer som det finnes sandkorn på jorda. Ikke nok med det så  finnes det like mangen galakser som det finnes sandkorn på jorda, der hver galakse innholder x antall billiarder solsystemer. Altså tallet på antall potensielt beboelige planeter er meningsløst stort. Kan ikke begripe at vi er di eneste i universet.

Anonymkode: c1e68...257

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det tror jeg

Anonymkode: cbc8f...23d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt overbevist! 

Helt usannsynlig at vi skulle vært alene.

Tviler på at det noen gang vil finnes teknologi til å bevise det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt sikker på. Sannsynligheten for at det ikke finnes er vel minimal? 

Anonymkode: 6e226...f43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universet vi kan se er så stort at ingen klarer å forstå eller se det for seg, så plusser man på at det ifølge ledende forskere på dette sier det vi ser bare er en brøkdel av universet, og kanskje uendelig. Ingen vet.. 

Å si det er lite sjanse for intelligent liv i universet når man vet det det er så stort, da har man ikke tenkt godt nok 

Anonymkode: 2cc52...68b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et numbers game bare...Hvor stor er sjanse for at livet oppsto først på jorda ift. at det oppstå først på en av de andre 100 fantastrillionerbillioner av planerter i stjernens goldilock zone..?

Bare religiøse tullinger kan tro vi er alene i universet....det syder av liv tror jeg..

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det gjer eg. 

Anonymkode: ae24a...e01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type intelligens? Vi oppfatter alt rundt oss via hjernen vår. Vi er hjernen vår. Å forestille seg noe annet er som å forestille seg en farge vi aldri har sett.

Jordkloden er ca. 5 milliarder år gammel. Dinosauerene regjerte i rundt 180 millioner år. Homo Sapiens har eksisert i ca. 150-200 000 år... Teknologien vi har nå har vi ikke hatt lenge.

Så si at noe på en annen planet har utviklet seg på samme måte som oss, alt fra den første mikroorganismen, til avstand til sola og temperatur/leveforhold/vann osv. Og ikke minst at de har utviklet samme type hjerne som oss, har de samme materialene og utgangspunktet for å oppfinne elektrisitet osv, og befinner seg på samme tidslinje som oss som er et brøkdel av ett sekund av jordas eksistens.

Jeg tror absolutt på at det finnes mange livsformer, men at det finnes liv som vi ser på intelligente utifra hva vi klarer å oppfatte er jeg litt usikker på.

Anonymkode: 568f6...d50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på løvetann og brennenesler.

Anonymkode: ff291...0b3

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mye liv som vi ikke ser. Både på og utenfor jorden. Å tro st mennesker vet alt og kan se alt er naivt

Anonymkode: d2f9f...262

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye intelligent liv på denne planeten engang, så er overbevist om at det må finnes noe bedre der ute!

Anonymkode: be877...469

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes mye liv som vi ikke ser. Både på og utenfor jorden. Å tro st mennesker vet alt og kan se alt er naivt

Anonymkode: d2f9f...262

Ingen i historien har vel heller påstått dette 

Anonymkode: ff291...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv

Selvsagt. Både er og mye mer utviklede enn oss, og mindre utviklede enn oss. De har også vært her og er her stadig, og dette har foregått i tusener på tusener av år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert mer intelligent enn tullingen i borettslaget som parkerte oss inne med bilen sin på tvers som hevn fordi han mente at vi hadde parkerte på hans plass. Noe vi kunne vise til at ikke stemmer. Garantert mer intelligent liv på mars enn den idioten der 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 23.22):

Hvilken type intelligens? Vi oppfatter alt rundt oss via hjernen vår. Vi er hjernen vår. Å forestille seg noe annet er som å forestille seg en farge vi aldri har sett.

Jordkloden er ca. 5 milliarder år gammel. Dinosauerene regjerte i rundt 180 millioner år. Homo Sapiens har eksisert i ca. 150-200 000 år... Teknologien vi har nå har vi ikke hatt lenge.

Så si at noe på en annen planet har utviklet seg på samme måte som oss, alt fra den første mikroorganismen, til avstand til sola og temperatur/leveforhold/vann osv. Og ikke minst at de har utviklet samme type hjerne som oss, har de samme materialene og utgangspunktet for å oppfinne elektrisitet osv, og befinner seg på samme tidslinje som oss som er et brøkdel av ett sekund av jordas eksistens.

Jeg tror absolutt på at det finnes mange livsformer, men at det finnes liv som vi ser på intelligente utifra hva vi klarer å oppfatte er jeg litt usikker på.

Anonymkode: 568f6...d50

Jeg er bra sikker på at naturen spiller samme spillet over alt jeg ..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

And pray that there's intelligent life somewhere out in space,
'Cause there's bugger all down here on Earth!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at vi er de smarteste i universet er vel mildt sagt liten 

Anonymkode: 2cc52...68b

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja: regner det som svært usannsynlig at dette skal ha skjedd bare én gang i universet.

Men det kan være langt mellom tilfellene i tid og rom. Vi selv er det eneste eksemplet vi kjenner; her på vår planet har det eksistert livsformer i flere millarder år, og vi som teknologisk og sosialt organisert art har eksistert i noen hundre tusen av de årene. Hvor lenge vi kommer til å holde det gående er et åpent spørsmål. Man kan anta at de fleste livsbærende planeter vil følge en liknende utvikling, og stort sett ha mikroorganismer og kanskje noen enkle smådyr mesteparten av tida. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser sjansen for at vi er alene i universet som astronomisk liten.

Sjansen for at vi er de smarteste er også astronomisk liten.

Anonymkode: e6f09...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...