lille_fiol Skrevet 13. januar 2024 #101 Skrevet 13. januar 2024 Forslag til unskyldninger: - Du har fått omgangssyke eller influensa😅 (da ønsker ikke folk at du kommer) - Du får besøk av en studievenninne typ fra annen by og dere har planlagt jentekvelder mens mann og barn er borte - Du skal på en konsert eller annen stor begivenhet du bestilte for leeenge siden - Du skal reise bort med jobben eller har masse jobb du må ta igjen (hvis du f.eks er lærer eller har en jobb hvor dette passer inn)
Candamanda Skrevet 13. januar 2024 #102 Skrevet 13. januar 2024 BunnyBee skrev (På 10.1.2024 den 21.31): Svigersøsteren min og mannen har fri flyt når det gjelder skjerm og godteri siden barna var under 1 år og de oppdrar de helt i tråd med hvordan svigerforeldrene mine mener det skal gjøres. Brus i hverdag, snop ved enhver anledning og skjerm til måltider. Jeg kan ha en koslig stund sammen med datteren hvor vi spiser sammen og prater så kommer svigerfar og setter nettbrett foran barnetbarnet. Jeg sier ingenting, men jeg regner med at han enser at jeg ikke verdsetter det og barnet har ikke spurt om det en gang. Vi praktiserer skjermfritt hjemme fordi vi får en mye mer harmonisk unge og mindre raserianfall. Mannen valgte å hoppe av en familietur med min familie fordi han ikke ville bruke sin ferie på det. Jeg synes det er helt innenfor, en har så lite ferie ila et år og det er viktig en gjør noe som gir påfyll. Mannen kan naturligvis dra på ferie med svigers uten meg, det er kanskje ikke en så dum ide, men svigers kommer til å reagere på at jeg ikke er med. Grunnen til jeg starter denne tråden var for å få tips om hvilke unnskyldning jeg skulle bruke. Så om noen har noe gode råd tar jeg gjerne imot😊 Vi skal ingenting i ferien, å bare si nei uten grunn er ikke bare bare, ikke kan vi skylde på penger heller... Ts Finn på en unnskyldning: fjerne visdomstann eller heise opp blæra
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #103 Skrevet 13. januar 2024 anon321 skrev (På 8.1.2024 den 12.55): Det er ganske simpelt. Enten så sier du nei, eller så sier du ja. For 99.99% av verdens befolkning så høres det rart ut å takke nei til en gratis (?) ferie med familien når det er snakk om 1-2 uker i året. Det er veldig lett å svelge noen kameler på at besteforeldre skjemmer bort barn unødvendig når de er på ferie. Ordet simpel på norsk har en negativ betydning. Ordet du leter etter heter enkel. https://ordbokene.no/bm,nn/simpel Anonymkode: 162ca...f03 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #104 Skrevet 13. januar 2024 Tilbringer 6-10 dager på ferie hos svigers hvert år.... det gjør vi for ungene sin skyld. Jeg svelger en god del kameler, men det gjør nok svigermor også. Vi er veldig ulike, men har et greit forhold fordi vi tilpasser oss. Ungene får verdifull tid med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Det handler om å se litt stort på det. Dette er et leid sommerhus. Planlegg aktiviteter slik at dere kommer dere ut av huset hver dag. Dere trenger ikke gå oppå hverandre. Svigers spanderte sydentur på hele storfamilien for en del år siden. Jeg gruet meg veldig, men det ble en veldig fin tur. Felles middag, ellers fant vi på våre egne ting. Anonymkode: 97fca...0be
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2024 #105 Skrevet 13. januar 2024 Når du er så sjuk at du nekter ungen din en sjokoladebit o.l. i en ferie så burde du ta deg en bolle, og slappe av. Anonymkode: 72583...f61
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå