Gå til innhold

Stengte skoler i sør. Er det egentlig forsvarlig med elever i en skolegård med 1 meter snø? Og på skoleveien?


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

issoras skrev (6 timer siden):

Skolene var stengt på Finnsnes i fjor, fordi man ikke greide å brøyte veiene tilstrekkelig, hadde ingenting med at barna ikke fant veien hjem å gjøre. Tror ikke Tromsø har stengt skolen fordi ungene finner veien hjem, gitt. 😂 Er mange skrøner som oppstår i slike tråder. 

Nå svarte jeg ts, som genviste til at skolegården var utrygg med store brøyte hauger. Det var drt jeg reagerte på. At ungene ikke la komme seg til og fra,skolen på en trygg måte er noe annet. Vi gikk forøvrig ofte med snø midt oppå leggen, på vei til skolen.  Pga manglende brøyting

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (13 timer siden):

Nå svarte jeg ts, som genviste til at skolegården var utrygg med store brøyte hauger. Det var drt jeg reagerte på. At ungene ikke la komme seg til og fra,skolen på en trygg måte er noe annet. Vi gikk forøvrig ofte med snø midt oppå leggen, på vei til skolen.  Pga manglende brøyting

 

Krokenguri skrev (På 4.1.2024 den 8.28):

Det her var da en gigantisk overdrivelse. 

Mitt tantwbarn i Tromsø,  hadde 3 meter med snø da han gikk på barneskolen. Der ble vel skolen kun stengt et par dager, etter at det ble et problem for barna å finne veien hjem.  At barn klatrer på snøhauger..... altså gi deg a. Skolegården er da trygg nok med og uten snø.

 

Det er forskjell på å gå i snø opptil leggene kontra opp til livet, som jeg måtte stolpe i tidligere i uka.

Skoleveien er ikke nødvendigvis trygg med store snøhauger. Noen steder er det brøytehauger som er hardpakket og ikke farlige, mens andre steder har det blåst til og er løs snø. 

Det er en grunn til at skolene nå setter seg ned i team og diskuterer sikkerheten til skolestart. Det er ikke bare "1 meter snø, det går sikkert fint. Enten går det bra eller så går det over". Da hadde vi hatt en SVÆRT dårlig ledelse, og det er bra at synsere på KG ikke sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (18 minutter siden):

 

Det er forskjell på å gå i snø opptil leggene kontra opp til livet, som jeg måtte stolpe i tidligere i uka.

Skoleveien er ikke nødvendigvis trygg med store snøhauger. Noen steder er det brøytehauger som er hardpakket og ikke farlige, mens andre steder har det blåst til og er løs snø. 

Det er en grunn til at skolene nå setter seg ned i team og diskuterer sikkerheten til skolestart. Det er ikke bare "1 meter snø, det går sikkert fint. Enten går det bra eller så går det over". Da hadde vi hatt en SVÆRT dårlig ledelse, og det er bra at synsere på KG ikke sitter der.

Ts lurer på om man må stenge skolene frem til sommeren pga snøhauger. Det er og blir en overdrivelse. På samme vis som å vri og vrenge på det andre skriver,  så det høres ut som noe annet en det som er skrevet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Ts lurer på om man må stenge skolene frem til sommeren pga snøhauger. Det er og blir en overdrivelse. På samme vis som å vri og vrenge på det andre skriver,  så det høres ut som noe annet en det som er skrevet 

Jeg er ts.

Jeg skrev våren, du sier sommeren. Så du vrir og vrenger på det jeg skrev.

Har i tillegg skrevet flere ganger senere i tråden at det med hjemmeskole til våren selvsagt var en overdrivelse og noe som selvfølgelig aldri hadde vært aktuelt uansett. Men folk liker å henge seg opp i ting.

Poenget er at det skal være trygt for elevene å komme tilbake. Trygg skolevei, trygt å ferdes ute i friminuttet, og at rømningsveier i skolebygget har fri bane.

Men det er det ikke alle som er enige i at er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...