Nowayback Skrevet 3. januar 2024 #1 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg tviler på at brøytemannskapene klarer å brøyte opp hele skolegårder, slik at elever kan ferdes fritt i frimuttene. De kan ikke holdes inne en hel dag heller. Det er ikke forsvarlig hvis det brøytes opp svære snøhauger som barn kan klatre på og falle ned i. Skolene har ofte uteområder hvor det ikke er lett å få brøytet også. Det holder ikke å brøyte opp alle innganger og nødutganger og så er alt fint. Skal være trygt for elevene, tross alt. Bør det blir hjemmeskole til våren, eller i allefall til mildværet kommer? En ting er jo også at elevene skal ha trygg skolevei, og det blir det ikke med så mye snø. Foreløpig er skolene stengt ut uken i Grimstad og Lillesand, og minst torsdag i Arendal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. januar 2024 #2 Del Skrevet 3. januar 2024 Synes skolevei er skikkelig ille nå..høye brøyte kanter... skikkelig glatt på veiene..man ser jo nesten ikke barna 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 3. januar 2024 #3 Del Skrevet 3. januar 2024 😂 ( beklager) 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 3. januar 2024 Perfume skrev (2 minutter siden): 😂 ( beklager) Hva lo du av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 3. januar 2024 #5 Del Skrevet 3. januar 2024 For å si det Nord Norge mener om det Jævla søringer..... Ingen har tatt skade av 1 meter snø ute kanskje de kan faktisk leke i søen, ta med ski/akebrett på skolen. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 3. januar 2024 #6 Del Skrevet 3. januar 2024 DelvisPresley skrev (Akkurat nå): Hva lo du av? Deg. Jeg regner med du skrev ironisk? Eller mener du seriøst at man skal holde barn hjemme helt til våren pga snø? Du vet vi bor i Norge ikke sant? Det er komisk.. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 3. januar 2024 #7 Del Skrevet 3. januar 2024 Skoleveien må være sikker. At det er farlig å leke i masse snø og oppbrøyta hauger er skikkelig fjas, det er snarere tvert imot: god trening og fryktelig gøy. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva00 Skrevet 3. januar 2024 #8 Del Skrevet 3. januar 2024 Selvsagt skal de stenges. Barna må gå langs veiene, ingenting annet er brøytet, rømmningsveier er ikke prioritert brøytet frem da alt fyker igjen etter 20 min, alt av busser er innstilt. Selvsagt skal skolene stenges! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banænie Skrevet 3. januar 2024 #9 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg håper skolene stenger fredag i Arendal og. Har ikke lyst å sende ungene ut på skolevei som ikke er måket. Skolebuss som må kjøre indre strøk med trær over veiene og glatt. Det er ikke forsvarlig.. Brøytemannskapet kan ikke prioritere skolegård og fortau nå. De får jo knapt rensket veiene rundt omkring. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 3. januar 2024 Forfatter #10 Del Skrevet 3. januar 2024 Perfume skrev (25 minutter siden): Deg. Jeg regner med du skrev ironisk? Eller mener du seriøst at man skal holde barn hjemme helt til våren pga snø? Du vet vi bor i Norge ikke sant? Det er komisk.. Litt satt på spissen, så klart. Men i disse HMS-tider så er det jo viktig med sikkerheten til barna. Og den kan ikke ivaretas så lenge det er store snømengder langs skolevei og på skolens områder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 3. januar 2024 #11 Del Skrevet 3. januar 2024 NakenPanda skrev (3 timer siden): For å si det Nord Norge mener om det Jævla søringer..... Ingen har tatt skade av 1 meter snø ute kanskje de kan faktisk leke i søen, ta med ski/akebrett på skolen. Det finnes nordlendinger som bor her i sør som synes dette været i sør nå er helt sinnsykt. Det er ikke bare masse snø på kort tid, men snøstorm. Jeg har aldri opplevd maken. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 3. januar 2024 #12 Del Skrevet 3. januar 2024 1 hour ago, Callisto83 said: Det finnes nordlendinger som bor her i sør som synes dette været i sør nå er helt sinnsykt. Det er ikke bare masse snø på kort tid, men snøstorm. Jeg har aldri opplevd maken. Jeg er enig i at det er enorme snømengder som de fleste nordlendinger heller ikke er vant til på så kort tid. Men det er jo likevel tåpelig å mene at skolene må være stengt helt til snøen har minket. Selvfølgelig kan barn gå på skolen når deler av skolegården er ryddet for snø. Store hauger av snø er kjempegøy og helt vanlig nordpå. En del av snøen blir også fraktet vekk og dumpet i sjøen. Ungene klarer seg HELT fint på en skole med masse snø, når bare veiene er noenlunde ryddet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 3. januar 2024 #13 Del Skrevet 3. januar 2024 At ungene må bære inne en hel dag er ikke problemet, det er et større problem med skolevei og at nødutgangene er nedsnødd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissHannigan Skrevet 3. januar 2024 #14 Del Skrevet 3. januar 2024 (endret) ... Endret 11. august 2024 av MissHannigan 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupps66 Skrevet 3. januar 2024 #15 Del Skrevet 3. januar 2024 Skolene stenger ut uken. Men når dette roer seg, så er det ingen krise å gå på skolen. De tåler både høye snøhauger og mye snø. Men de må kunne ferdes trygg. Og det kan de ikke nå. Ei heller kommer de til redningsveier. Så litt nå ja, helt til våren, nei.. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 3. januar 2024 #16 Del Skrevet 3. januar 2024 Når man får ryddet unna snømengdene, så går livet som normalt igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 3. januar 2024 #17 Del Skrevet 3. januar 2024 Akkurat veiene forstår jeg, fordi sør neppe har planlagt for så mye snø (og ansatt nok mennesker og kjøpt nok maskiner til å få brøytet skikkelig), men det er ikke som om det prioriteres å brøyte lekeplassene på skole/barnehage i nord heller. I fjor var det flere perioder i løpet av vinteren at sparken jeg hadde brukt dagen før ikke var mulig å se etter nattens snøvær liksom, så selv om ingen nekter for at det er mye snø i sør nå, er det liksom ikke helt ekstremt heller. Ungene mine var helt rystet over at skolene der nede er stengt. Det har mine aldri opplevd selv i snøstorm ++ Men igjen, her er det mindre biler, så det er ikke farlig å gå på bilveien. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 3. januar 2024 #18 Del Skrevet 3. januar 2024 Callisto83 skrev (2 timer siden): Det finnes nordlendinger som bor her i sør som synes dette været i sør nå er helt sinnsykt. Det er ikke bare masse snø på kort tid, men snøstorm. Jeg har aldri opplevd maken. Jeg er en nordlending som bor i sør og dere overdriver. Dere er rett og slett ikke forberedt og tar dumme beslutninger uten å sjekke været. Politikerne gjennomfører også snittvær innkjøp som gjør ting enda verre enn de må være. Dette er vinterstormer som treffer nord norge hvert eneste år og det går helt fint. For kidsa burde dette være helt perfekt for vinter aktivitet før det blir for kaldt 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 3. januar 2024 #19 Del Skrevet 3. januar 2024 MissHannigan skrev (1 time siden): De har selv valgt å bosette seg i nord. Hvilken betydning har deres mening for hva som skjer i sør? Du høres ut som en jævla søring... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 3. januar 2024 #20 Del Skrevet 3. januar 2024 Ingen søringer som husker vinteren 2010/2011? Da var det 1 m snø i et halvt år fra okt 2010. Samme år var det jordskjelv på Haiti og skolen min gikk så mange kilometer/mil på ski at vi til sammen kunne ha krysset hele Atlanteren. Vi måtte pent være ute allikevel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå