Eva-Lena Skrevet 3. januar 2024 #41 Del Skrevet 3. januar 2024 Det hadde vært helt uaktuelt for meg å dra i bryllup utenlands. Brudeparet må bare finne seg i at ikke alle vil svi av flere titals tusen kroner for å være i ett bryllup utenlands. Takk pent nei og si økonomien ikke tillater det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #42 Del Skrevet 3. januar 2024 jeg hadde reist og sett på det som familieferie med en bryllup som en ekstra greie.. gjerne reist i to uker om jeg kunne.. Vi har dratt til Thailand i bryllup (ingen av de var thai), og vi har reist til Australia også i bryllup fantastisk ferie begge deler.. Anonymkode: 4ecfd...06e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #43 Del Skrevet 3. januar 2024 Jeg ble invitert i bryllup i Texas en gang. Det var fantastisk. Men da var jeg singel og tipper det kom på 20.000. Fikk hjelp av pappa. Har du/ dere foreldre som kan sponse☺️ Anonymkode: 05dd7...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #44 Del Skrevet 3. januar 2024 Det er vanlig å betale for gjestene hvis man selv velger å gifte seg i utlandet. Anonymkode: b536c...464 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #45 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg syns det er spesielt av folk å synes at det er frekt at et brudepar velger å planlegge *sitt bryllup* på den måten de selv ønsker? Poenget med et bryllup er jo at man vil ha en feiring som er tilpasset parets ønsker - ikke at absolutt alle kan delta. Jeg har selv blitt invitert til bryllup i Mexico, Australia, Italia og India de siste årene. Og har takket høflig nei fordi jeg ikke vil prioritere så mye midler og feriedager til det. Men jeg har aldri blitt fornærmet over at brudeparet ikke har tilrettelagt eller betalt for at *jeg* skal delta - det hadde vært ekstremt selvsentrert av meg! Hvis du ikke kan delta - vær ærlig og takk nei, heller enn å reise og være bitter. Selv bryllup i Norge kan bli veldig dyre å være gjest i, og da har jeg gjerne takket høflig nei. Det er ikke parets problem at du ikke har tid/råd/ønsker dette. Men de er urimelige om de blir fornærmet. Anonymkode: 9f01c...9cc Jeg er enig i at alle selvfølgelig må ha det bryllupet de ønsker seg selv. Men da må de heller ikke føle seg «såret» over at mange ikke kan prioritere å delta, selv i nærmeste familie… Jeg hadde brukt feriebudsjettet på å delta hos søsken / bestevenn, men ikke andre. Og dersom feriebudsjettet ikke strekker til heller, da hadde jeg ikke satt meg i gjeld for dette… Personlig hadde jeg ønsket at flest mulig av gjestene kunne komme, og dermed invitert til noe som favnet flest mulig. Men alle må selvfølgelig ikke gjøre likt, og ja - brudeparet bestemmer hva slags bryllup de ønsker. Anonymkode: b598a...915 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #46 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vanlig å betale for gjestene hvis man selv velger å gifte seg i utlandet. Anonymkode: b536c...464 Det er det ikke. Men det er vanlig å si at gaven er at gjestene kommer❤️ Anonymkode: 05dd7...9ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #47 Del Skrevet 3. januar 2024 Hadde takket nei. Vi hadde aldri hatt den muligheten Anonymkode: 5bc7b...e0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 3. januar 2024 #48 Del Skrevet 3. januar 2024 De har sin fulle rett til å arrangere det bryllupet de selv ønsker. Om gjestene ikke har råd, anledning eller lyst til å møte opp bør det være forståelig for brudeparet. Jeg ser helt ærlig ikke problemet her. Personlig hadde jeg tilpasset ferien slik at jeg hadde implementert bryllupet i de øvrige feriepengene, gitt at jeg ville komme da. De har helt sikkert tatt høyde for at oppmøtet blir påvirket av deres valg av destinasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #49 Del Skrevet 3. januar 2024 jeg syns ikke noe om det at folk skal ha bryllup i utlandet for da er det veldig mange som ikke har råd til og reise det blir noe anne hvis den ene har familie i utland men da bør man jo tenke litt at man kanskje finner en dato hvor det er litt billigere og reise eller og ha et i norge også Anonymkode: d10f0...7ba 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #50 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er svært nært familiært til brudgom. Det er alt jeg kan si. Dermed føler vi at vi ikke kan si nei, men samidig brenner vi av hele feriebudsjettet på et bryllup. Joda man får seg en feire, men her styres både destinasjon og tid av andre. Jeg bare lurer på om det er jeg som er sær her, eller om dette her er helt tullerusk. Anonymkode: 9329d...917 Du skriver at summen til dette bryllupet i så fall er hele feriebudsjettet dere har for sommeren. Jeg tenker at dersom dette er et søsken av mannen din, og at dere i så fall skal være på den destinasjonen i en uke midt i fellesferien, så hadde jeg faktisk gjort det. For dere har jo tydeligvis tenkt å bruke 50 000 i sommer uansett, så hvorfor ikke på et populært feriested sammen med hele familien 🤷♀️ Jeg hadde ikke startet uvennskap og ondt blod med familien pga dette. Selv blåste vi av 80 000 for en uke i Spania i fjor sommer (7 pers med stort feriehus/basseng), så jeg syns ikke at 50 000 for deres familie i 1 uke er så grusomt 😅 Jeg skjønner at det er skikkelig kjipt å få en styrt ferie i sommer, og jeg er enig i at det virker navlebeskuende av brudeparet, men det fremstår faktisk enda verre å takke nei til familiebryllup for så å blåse av masse penger på å reise på ferie et annet sted 😬 Anonymkode: b925a...236 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #51 Del Skrevet 3. januar 2024 Mange her skjønner ikke at hele poenget med bryllup i utlandet er at man kan invitere absolutt ALLE som forventer en invitasjon, men bare de alle alle nærmeste kommer til å takke ja. Garanterer at brudeparet vet hvem som kommer til å takke ja og har til og med ordna overnatting osv til dem. Bare takk nei. Anonymkode: 52115...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 3. januar 2024 #52 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Er så heldig/uheldig (alt ettersom) at vi er invitert i bryllup til middelhavet i sommer, nærmere bestemt i fellesferien. Som alle vet er vi inne i en dyrtid og det er ikke spesielt billig å reise til feriedestinasjoner i fellesferien. De som gifter seg er såpass nært at det ville vært sært å ikke møte. Problemet er at det koster 40.000 for oss som familie å delta på dette bryllupet. Det er kun selve reisen og vi må dekke absolutt alt selv. Total prislapp vil sikkert overstige 50.000. Destinasjonen er av en slik art at du må reise én uke minst. Er det vanlig å arrangere slike bryllup uten å legge noe til rette for gjestene sine? Ingen i paret har noe som helst tilknytning utenfor Norge og alle som er invitert må betale veldig høye priser for å delta. Jeg føler vi blir tvunget inn i noe vi egentlig ikke har råd til og jeg har litt ambivalente følelser til det hele. Jeg skjønner jo at man ikke kan betale flere millioner i flyreiser for et helt bryllup, men er det ikke litt sånn at enten så leier man en type gård i Italia og tilbyr noe tilrettelegging for gjester, eller så dropper man slike utenlandsbryllup? Her legges alt i dyreste reisetid og på en ekstremt populær destinasjon. Jeg tenker at gaver kommer i alle fall ikke i tillegg, men paret selv sier ingenting om det og jeg har en uggen følelse av at folk kommer med gave i tillegg. Hva hadde dere sagt til en slik invitasjon? Anonymkode: 9329d...917 Takk, men nei takk. Vi kan dessverre ikke komme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 3. januar 2024 #53 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): De som gifter seg er såpass nært at det ville vært sært å ikke møte Det er ikke sært å ikke møte i noe man ikke har råd til. 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #54 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange her skjønner ikke at hele poenget med bryllup i utlandet er at man kan invitere absolutt ALLE som forventer en invitasjon, men bare de alle alle nærmeste kommer til å takke ja. Garanterer at brudeparet vet hvem som kommer til å takke ja og har til og med ordna overnatting osv til dem. Bare takk nei. Anonymkode: 52115...216 Ts er vist veldig nærme og det virker ikke som de har ordna noe for dem Anonymkode: 033c2...265 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 3. januar 2024 #55 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner at det er skikkelig kjipt å få en styrt ferie i sommer, og jeg er enig i at det virker navlebeskuende av brudeparet, men det fremstår faktisk enda verre å takke nei til familiebryllup for så å blåse av masse penger på å reise på ferie et annet sted 😬 Alle er ikke så fryktelig opptatt av fasade. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #56 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For dere har jo tydeligvis tenkt å bruke 50 000 i sommer uansett, så hvorfor ikke på et populært feriested sammen med hele familien 🤷♀️ Anonymkode: b925a...236 Nå skriver faktisk TS at de nettopp IKKE har råd til å bruke 50 000 på sommerferien...... Anonymkode: db05f...29d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #57 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er svært nært familiært til brudgom. Det er alt jeg kan si. Dermed føler vi at vi ikke kan si nei, men samidig brenner vi av hele feriebudsjettet på et bryllup. Joda man får seg en feire, men her styres både destinasjon og tid av andre. Jeg bare lurer på om det er jeg som er sær her, eller om dette her er helt tullerusk. Anonymkode: 9329d...917 Det ER tullerusk. Det er svært urimelig og ekskluderende å invitere til bryllup der gjestene må ut med 50k i utgifter. Joda du får litt ferie samtidig men det blir endel pliktgreier som vil styre ferien og lite blir opp til deg. Var i et bryllup i utlandet der alt som ble spandert var en middelmådig spaghettimiddag. Det var et hån mot all tid og utgifter som vi måtte sette av. Jeg forstår drømmen om å gifte seg i utlandet. Hadde lyst til det selv og ville spandert en virkelig helaften men vi innså faktisk at det ble for dyrt for oss å bidra til opphold og for dyrt for gjestene å betale opphold selv. Fin tanke, og fin dag hadde det blitt, men omfanget av det hele blir for ambisiøst. Anonymkode: 0e992...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #58 Del Skrevet 3. januar 2024 kaarebjarne skrev (7 minutter siden): Det er ikke sært å ikke møte i noe man ikke har råd til. Men Ts sier jo at de har råd sånn sett, men kanskje ikke både til dette OG en vanlig ferie utenom. Dersom dette er så nært som feks søsken / foreldre, så vil det jo virke litt rart å takke nei, men heller reise 2 uker til syden feks. Dersom man ikke har råd i det hele tatt, og årets ferie skal være telttur i hagen stiller det seg litt anderledes. Anonymkode: b598a...915 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #59 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er vanlig å betale for gjestene hvis man selv velger å gifte seg i utlandet. Anonymkode: b536c...464 Aldri hørt om noen som betaler for gjestene annet enn mat og lokale på selve dagen. Anonymkode: c7577...19e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #60 Del Skrevet 3. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men Ts sier jo at de har råd sånn sett, men kanskje ikke både til dette OG en vanlig ferie utenom. Dersom dette er så nært som feks søsken / foreldre, så vil det jo virke litt rart å takke nei, men heller reise 2 uker til syden feks. Dersom man ikke har råd i det hele tatt, og årets ferie skal være telttur i hagen stiller det seg litt anderledes. Anonymkode: b598a...915 Jeg oppfatter det som om hele feriebudsjettet pluss pluss vil gå med om de drar, og at det egentlig er mer enn de har råd til. TS sier ingen ting om hvilke ferieplaner de eventuelt hadde før invitasjonen dukket opp. Anonymkode: db05f...29d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå