Gå til innhold

Invitert i bryllup til utlandet. Dyrt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 hours ago, AnonymBruker said:

Dette.

Det er på ein måte ganske frekt da. Det er og veldig ufornuftig ressursbruk for ein hendelse.

Eg hadde sendt mannen.

Anonymkode: 207c7...1ed

Jeg hadde definitivt ikke sendt mannen alene. Det er jo midt i ferien vår.

Anonymkode: e4c31...161

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 hours ago, fru Alving said:

Det går jo an å se på dette med litt mer positive øyne. Det er en mulighet til å ta en ordentlig familieferie på et flott sted i Europa med mannen sin nærmeste familie. Dere reiser og blir en uke, kombinerer det med mer ferie om mulig. Om dette er et populært sted så er det vel mer dere kan oppleve der, kanskje reise videre i området? Det inkluderer bading og sol og varme. Og så inkluderer det et bryllup. Vær løsningsorienterte og se på det som en mulighet til å oppleve noe dere ellers ikke hadde gjort i sommer.

Hvis det ikke er første, heller ikke andre, men tredje-pluss gang at hele årets feriebudsjett og litt til blir spist opp av et bryllup (eller annen familiebegivenhet) man må delta i av plikt, som er henlagt til et unødvendig dyrt og upraktisk sted, man ikke hadde lyst å dra, begynner det å bli litt slitsomt å få beskjed om bare å være positiv og løsningsorientert. 

Anonymkode: cf283...daf

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det ikke er første, heller ikke andre, men tredje-pluss gang at hele årets feriebudsjett og litt til blir spist opp av et bryllup (eller annen familiebegivenhet) man må delta i av plikt, som er henlagt til et unødvendig dyrt og upraktisk sted, man ikke hadde lyst å dra, begynner det å bli litt slitsomt å få beskjed om bare å være positiv og løsningsorientert. 

Anonymkode: cf283...daf

Enig. Man blir litt mettet på slike arrangementer. Vi får en slik igjen i år, men håper det er siste på lenge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper noen av mine nære går for et sånt bryllup slik at jeg har en god unnskyldning for å svi av hele feriebudsjettet på ei uke med gode venner og familie. Jeg synes det høres ut som en skikkelig opplevelse. Skjønner det ikke er sånn for alle da, og tenker at alle forstår det hvis man takker nei. 

Anonymkode: 05107...de7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg håper noen av mine nære går for et sånt bryllup slik at jeg har en god unnskyldning for å svi av hele feriebudsjettet på ei uke med gode venner og familie. Jeg synes det høres ut som en skikkelig opplevelse. Skjønner det ikke er sånn for alle da, og tenker at alle forstår det hvis man takker nei. 

Anonymkode: 05107...de7

For en opplevede kan jeg være enig med deg. Men for meg som har hatt 5 slike somre, hvor 4 av de på rad så setter jeg pris på å planlegge ferien på egne premisser

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (1 minutt siden):

For en opplevede kan jeg være enig med deg. Men for meg som har hatt 5 slike somre, hvor 4 av de på rad så setter jeg pris på å planlegge ferien på egne premisser

Men jeg hatt null 

Anonymkode: 05107...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.1.2024 den 23.59):

De som gifter seg er såpass nært at det ville vært sært å ikke møte. Problemet er at det koster 40.000 for oss som familie å delta på dette bryllupet. Det er kun selve reisen og vi må dekke absolutt alt selv. Total prislapp vil sikkert overstige 50.000. Destinasjonen er av en slik art at du må reise én uke minst.

Da hadde jeg valgt å være sær altså.

Anonymkode: 09829...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg hatt null 

Anonymkode: 05107...de7

Ja, var det ikke akkurat det jeg sa? At for en opplevelse var jeg helt enig med deg.

Endret av Rosa Sitron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager…. Dere er INVITERT i ett bryllup i utlandet - det er ikke møteplikt! Jeg har vært i flere bryllup i utlandet og jeg har måtte takke nei til noen. De fleste (normale mennesker) vet at når de inviterer til bryllup i utlandet så kan til og med de som anser seg som nære ikke ha mulighet til å komme, og ingen blir fornærmet for det! Det er hverken frekt eller ekskluderende å ønske og gifte seg sånn som man selv vil. Det er brudeparet sin dag, og selvom man gjør lurt i å tenke på gjestene så kan man jo arrangere sitt eget bryllup på sin egen måte uten at noen skal bli sure for det. Er da bare å takke nei uten noe mer om og men! Og blir de sittende uten gjester så får de vel heller revurdere om det var en god ide, men fortsatt uten at noen skal bli sure og fornærmet for å bli invitert. 

Anonymkode: 8f341...351

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (8 minutter siden):

Ja, varbdet ikke akkurat det jeg sa? At for en opplevelse var jeg helt enig med deg.

Jeg misforsto 

Anonymkode: 05107...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deltok i et bryllup i utlandet. Det ble sendt ut mange invitasjoner, men vi var bare ca 18 totalt som deltok i bryllupet. Men dette var noe brudeparet var klar over at kunne skje på forhånd. I tillegg ønsket de seg ikke gaver, da oppmøte var mer enn nok.

Det ble dyrt, men vi tok det som en 14 dagers ferietur sammen med storfamilien.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 0.07):

Jeg bare lurer på om det er jeg som er sær her, eller om dette her er helt tullerusk. 

Anonymkode: 9329d...917

Du er ikke sær. Enten arrangerer man bryllup hjemme med mange gjester, eller så arrangerer man utenlands og tilrettelegger prismessig for gjestene, eller så arrangerer man utenlands uten å tilrettelegge noe som helst for gjestene, men da kan man ikke forvente at særlig mange kommer.

Dersom jeg skulle brukt 50.000,- på ferie, hadde jeg selvsagt valgt destinasjon selv og i hvert fall ikke brukt pengene på et griskt brudepar.

Anonymkode: afad6...925

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter veldig 'I'm the main character' når man sender ut invitasjon i utlandet uten å spesifisere at man ikke ønsker gaver.

 

Det sagt, så kan jo en sånn tur med mange kjente i spesielle omgivelser være veldig spesielt og ikke noe man selv nødvendigvis får til på sin egen tur, så kan jo for all del være hyggelig. Men prisen høres voldsom ut.

Endret av Sunnfjording
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste (normale mennesker) vet at når de inviterer til bryllup i utlandet så kan til og med de som anser seg som nære ikke ha mulighet til å komme, og ingen blir fornærmet for det! 

Anonymkode: 8f341...351

Jo, det er jo det som er problemet. 

 

Anonymkode: cf283...daf

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så: Hvis jeg skulle brukt slike summer på en ferie, ja, da skulle det vært en ferie fullstendig på mine premisser. Noen synes sikkert det er kjempestas å være med masse familie og å sitte i bryllup, men det synes ikke jeg. Jeg stiller gjerne på bryllup når det er lavere prislapp, men 50 000,- blir for dyrt, enkelt og greit. Det hadde vært uaktuelt for min del. Hvis det er viktig for dem at folk stiller opp, får de gjøre det lettere for folk. I det minste ikke gå for desidert dyreste løsning... 

Anonymkode: 13000...be5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, det er jo det som er problemet. 

 

Anonymkode: cf283...daf

Takk 😅 dette har jeg også prøvd å si, men virker ikke som om noen andre syns det 🙈

Anonymkode: b598a...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker ikke 50 000 på ferie og hvertfall ikke for å følge andres opplegg. 
Jeg ser utfordringen med at det er nær familie, men dere bør jo snakke med dem?

Er det mulig for dere å kun dra voksne, hvis det kan hjelpe litt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kålrota said:

Er det mulig for dere å kun dra voksne, hvis det kan hjelpe litt? 

Blir det ikke som å sette seg mellom fire stoler? Man mister en uke av fellesferien og må ha barnevakt til barna i den uken. Man sparer en smule, men langt fra nok til en ny ferie sammen med barna. Og det forutsetter gratis eller veldig billig barnevakt. 

Anonymkode: cf283...daf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk 😅 dette har jeg også prøvd å si, men virker ikke som om noen andre syns det 🙈

Anonymkode: b598a...915

Ja, det er desverre noen som tar seg nær av sånt. Ei venninne av meg gjorde det. Jeg brukte lang tid på å forklare at hun ikke kunne forvente at alle kom til destinasjonsbrylluppet hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2024 den 11.12):

Ts er vist veldig nærme og det virker ikke som de har ordna noe for dem

Anonymkode: 033c2...265

Tydeligvis ikke så nære som de tror. Hvis de var søsken til manen så kunne de helt sikkert finne en løsning sammen med resten av familie, som å leie boplass sammen osv. Og en søsken hadde tatt mer hensyn med å planlegge noe så dyrt når de vet at broren og familien har ikke råd til å delta. 

Anonymkode: 52115...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...