Gå til innhold

Invitert i bryllup til utlandet. Dyrt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette kan ikke brudeparet forvente at alle blir med på.

Det dere kan vurdere, er at en av dere reiser og representerer hele familien. Da kommer i hvert fall noen, og dere reduserer kostnadene betydelig, slik at det kanskje er overkommelig. Kanskje kan den som drar, slå seg sammen med noen andre som skal samme sted, og samarbeide for å redusere overnattingskostnader.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig, så synes jeg det er en uting ( tilogmed frekt) å invitere til bryllup i utlandet, uten å dekke det meste/ alt av reise og bosted...

Så hadde takket pent nei, og fortalt at det har jeg ikke økonomi til.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i ett bryllup i utlandet, dog ble det ikke så dyrt,det var bare meg,før jeg fikk samboer og barn. Var en fantastisk opplevelse,nydelig sted. Men hadde ikke hatt råd til 40/50000 i dag,langt i fra. 

Der vi var,var det arrangert noen utflukter som brudeparet betalte for. Da var det også inkludert lunsj eller middag. Som sagt,en veldig fin tur,men det var flere i familien som ikke dro pga helse eller økonomi. Personlig ville jeg heller ha hatt bryllupet hjemme,så flere hadde hatt mulighet til å delta. 

Anonymkode: c10af...929

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når man velger å holde brylluppet i et annet land og det vil koste dyrt, og spesielt nå som alt annet er dyrt, så må de regne med at folk sier nei. Og de må tåle å få nei av selv familiært nære personer. Det er de nødt til å tåle :) Men jeg skjønner det er et veldig vanskelig dilemma

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket nei til invitasjonen og tenkt at det hele var galskap. Hadde lurt på om mitt familiemedlem hadde klikket eller om vedkommende egentlig bare ønsket å gifte deg uten noen kjente og kjære til stede og bare hadde valgt en meget spesiell måte å få det til på...

Anonymkode: 6524f...377

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes på ingen måte sært å ikke komme i et bryllup som vil koste dere så mye!!! Det som er sært i et sånt tilfelle er om brudeparet eller andre blir sure/sinte/skuffet/såret etc på de som ikke tar seg råd til å dra!

Anonymkode: 92bc0...769

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nei og atter nei. Bryllup er så overvurdert. Dette hadde jeg ALDRI giddet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å takke nei, uansett hvor nær familie som skal gifte seg. Synes det er en skikkelig uting å gifte seg i utlandet uten å legge til rette for tilreisende. I ditt tilfelle er det helt innafor å si det som det er, at dette kan dere ikke bruke hele feriebudsjettet på. Alternativt så kan en av dere reise som foreslått tidligere, men jeg ville takket nei grunnet økonomi. Så hadde jeg kjøpt en gave i stedet. 

Selv hadde jeg nok takket ja, men det er fordi jeg har god økonomi og prioriterer reising over det meste annet. Hadde gjort det til en lang ferie, litt avhengig av hvor i verden det er. 

Anonymkode: 485fb...5df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med på noe lignende, bryllup i utlandet i fellesferien. I tillegg til at gjestene måtte ordne og betale alt der selv besto bryllupsfesten kun bryllupskake. Middagen måtte vi stå for selv og drikken i selskapet måtte kjøpes i en bar. Ønskeliste var det ikke kanskje....joda det var det, og digert gavebord.

Anonymkode: edbe3...a9b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde takket nei. Ikke nødvendigvis grunnet prisen. Bryllup som ikke er i byen vi bor i er ganske dyrt å reise til uansett. Men jeg hadde ikke brukt dyrebare feriedager på å reise i et bryllup, med mindre det er snakk om bestevenner eller søsken. 

Anonymkode: e972d...9c6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om det var min søster eller bror som skulle gifte seg så hadde jeg pent takket nei og sagt at det ville bli altfor dyrt for oss . 
Nå kjenner jeg mine søsken og ingen av de ville funnet på noe som støvsugde lommeboken og bankkontoen til folk. 
Jeg synes sånne invitasjoner er frekt 

Anonymkode: 95a96...e54

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i Nederland, fordi mannen er derfra. Vi giftet oss på våren. Og selv da var vi veldig påpasselige med å gi beskjed til venner og familie i Norge at vi forstod at konsekvensene av dette var at det ikke var alle som hadde tid eller penger til å komme. Vi skrev også i invitasjonen at det at folk reiste for å delta var det vi anså for å være selve gaven, og at vi ikke ønsket oss noe presanger ut over det.

Nå dukket faktisk nesten alle opp, med unntak av et par tanter av den eldre garde. Jeg var helt overveldet, for det var virkelig ikke forventet.

Jeg synes det er helt på sin plass med moderasjon og forståelse fra brudeparet når man velger seg destinasjoner for bryllup som vil koste en formue for gjestene å delta i. Det aller verste er når det blir tatt for gitt at folk møter, når det koster så mye tid og penger, og det i tillegg legger beslag på årets ferie. Du får gå noen runder med deg selv om det virkelig er verdt det. 

Anonymkode: 69ea1...407

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er en uting med bryllup i utlandet med mindre man sponser mye av turen for gjester og er tydelige på at gaven er å komme. Likevel ville jeg reist hvis det var noen jeg var glad i som giftet seg og hvis jeg hadde råd til det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det kommer helt an på både tilknytning, om man har lyst, og om man har råd.

Med en sånn bryllupsplan må man ta høyde for at alle man inviterer ikke har mulighet eller råd.

Jeg har dog reist i et sånt bryllup til den prisen, og det var absolutt verdt det. Men da var det til min aller beste venninne. 

Anonymkode: c7577...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det ER helt tullerusk... jeg støtter forslaget om å kjøre, hadde tenkt å foreslå det selv faktisk. Hva tenkes om det?

Anonymkode: 033c2...265

Det KAN bli billigere å kjøre, men dette bør dere sjekke godt opp. Drivstoff, bomavgifter og overnatting/mat på reisen kan fort komme på mer enn billige flybilletter. I summen på 50.000,- ligger vel sikkert også overnatting, så en god del av den summen vil man jo få uansett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde tenkt at her er det noen som overvurderer kraftig hvor viktig deres bryllup er for andre. 

Det hadde vært helt uaktuelt for meg. 50 000 er en veldig høy sum for de fleste familier med alminnelig inntekt. 

Anonymkode: e90ac...4e7

Hvordan gjør de det? De inviterer, med andre ord så gir de folk muligheten til å takke nei. 

De arrangerer bryllupet for SIN del. Selvfølgelig gjør de det. Og så må de bare godta at folk også takker nei da.

Anonymkode: 278c2...016

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde takka nei uansett hvem det var. 50 000 kr er nesten 4 månedslønner for meg per dags dato. Regner med dere står bedre står bedre stilt siden du blir med, men personlig hadde jeg aldri betalt så mye for noen andre sitt bryllup. Uansett hvor rik jeg var. Hadde ikke betalt det for eget bryllup engang.

Anonymkode: 9a29f...43b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk snakket med vedkommende. Påpekt at det er egentlig alt for dyrt for oss og st dette mest sannsynlig gjelder flere av gjestene. Hadde naturligvis forklart at jeg har stor forståelse for at de ønsker drømmebryllupet og at det garantert er et fint sted. Men at det blir krevende for økonomien.

Anonymkode: c69a9...89d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er sært å takke nei til et slikt bryllup, selv for noen i nær familie.

Anonymkode: 4a030...5ae

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er spesielt av folk å synes at det er frekt at et brudepar velger å planlegge *sitt bryllup* på den måten de selv ønsker? Poenget med et bryllup er jo at man vil ha en feiring som er tilpasset parets ønsker - ikke at absolutt alle kan delta.

Jeg har selv blitt invitert til bryllup i Mexico, Australia, Italia og India de siste årene. Og har takket høflig nei fordi jeg ikke vil prioritere så mye midler og feriedager til det. Men jeg har aldri blitt fornærmet over at brudeparet ikke har tilrettelagt eller betalt for at *jeg* skal delta - det hadde vært ekstremt selvsentrert av meg! 

Hvis du ikke kan delta - vær ærlig og takk nei, heller enn å reise og være bitter. Selv bryllup i Norge kan bli veldig dyre å være gjest i, og da har jeg gjerne takket høflig nei. Det er ikke parets problem at du ikke har tid/råd/ønsker dette. Men de er urimelige om de blir fornærmet.

Anonymkode: 9f01c...9cc

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...