AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #41 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å være i NAV-systemet i seg er en fulltidsjobb. Anonymkode: cc3af...dfa Ja de sa at de hadde hatt en person som hadde vært der. Og som hadde blitt så bra. Jeg fortalte hvordan kurset skulle virke, og fortalte om min slektning som satt der å påsto at formen var nå frisk. Samtidig dom at det vi så var at personen ble bare dårligere. Når vi påpekte at vi ser ikke at du blir bedre men sykere. Da ble vi kuttet ut for en stund. I begynnelsen påsto petsonen at var frisk, vi så jo ingen forskjell. Men vi sa ingenting, mulig denne personen følte noe var bedre, vi så jo også at personen gjorde mer, men i takt med mer aktivitet jo dårligere og lengre tid med 0 aktivitet ble det. Pga beskjed om at vi ikke skulle komentere noe før vi hadde gjort det, så lot vi være. Men når personen påsto å være så sinnsyk frisk 6 mnd etterpå. Og var dårligere enn noen gang, da tok vi en alvorsprat og spurte rett ut hva denne galskapen var. Det du sier er at du er frisk og at kurset fungerte så bra, men det vi ser jeg jo total selv utslettelse. Så her er det jo noe som ikke stemmer. Det værste var jo at denne personen mistet mye kognitivt, og med en fornuftig vurdering unngår man jo situasjoner som kan bli farlig om du ikke fungerer. Her kastet denne personen seg ut i det, så vi måtte si fra at du er ikke med, så nå må du gi deg. Er du under kraftig pem, da kjører du virkelig ikke bil. Men iht kurset, skulle man jo ignorere slike symptomer og late som du var frisk. Så det var mange bilturer på denne personen, når de kognitive evnene til å gjøre det ikke var tilstede. Jeg kjører heller ikke bil under pem, det ville jo vært det samme som å kjøre i fylla. Og jeg har mild grad. Vi ble da kuttet ut, etter den praten etter 6mnd. Og sa vi var bekymret for både nedadgående helse, samt svært dumne valg, bla iht bilkjøring, med barn i bilen. Så etterhvert, innså personen at vi hadde rett, fordi det var en nesten ulykke ikke lenge etterpå, pga ikke burde ha kjørt. Plusd en situasjon hjemne, som ikke lenger kunne ignoreres. Og da fikk vi vite at de hadde fått beskjed om at de skulle ignorere alle symptomer og fortsette å leve som frisk. Dette er 15 år siden, og personen sliter fortsatt med formen etter det og er fortsatt dårligere etter kurset enn før kurset. Har kommet seg litt/endel. Og kjører nå litt. Men aldri under pem. Så tok opp dette med nav, at det ikke er rart denne personen de henviste til, påsto var frisk. Når det er greia med kurset, å si de er det for å manipulere seg selv til å tro man er det. Og at jeg har rett til å nekte behandling som ikke har dokumentert effekt, eller av andre grunner ikke ser hensikt. Noen år etter møter jeg saksbehandler på butikken, hun sa, du hadde rett, denne personen de snakket om, kom seg aldri ut i jobb. Hva skjebnen var der vet jeg ikke, fordi jeg vet ikke hvem det er. Anonymkode: 6b6d2...543 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #42 Skrevet 4. januar 2024 Bombasi skrev (10 timer siden): Har aldri nevnt noe om psykatriske pasienter som blir tvangsinnlagt, så ikke kom med den. Men ME-pasienter har INGENTING på psykiatrien å gjøre, og kan faktisk ta stor skade av det. Ærlig talt, du får kjøre et google-søk selv. Jeg har ingenting å bevise ovenfor deg når det jeg skriver er åpent i det allmenne internettet. Du kjører stråmennsdebatt nå. Men du har vel kanskje ikke bedre å komme med? Det finnes såklart mange pasientgrupper som blir feilbehandlet, men at ME-pasienter har blitt det siden tidenes morgen og enda blir det, er et ubestridt faktum få sykdommer kan måle seg opp mot. For hos ME-pasienter eksisterer ikke noe annen offentlig behandling enn feilbehandling, annet enn de tapre legene som faktisk har innsikt i sykdommen og forsøker med medikamenter som LDN, Abilify, Ampligen osv. Men da snakker vi eksperimentell behandling, som veldig få leger utfører. Ironisk nok er suksessraten hos disse eksperimentelle behandlingene tålig OK, og skadevirkningene marginale, fordi det er vitenskapelige behandlinger, sett opp mot skolemedisinbehandlingene som er pur feilbehandling. Om man blir så syk at man er til fare for eget liv eller andres liv og helse så må man bli innlagt på tvang. Om det er hensiktsmessig med tanke på ME er en annen diskusjon. Man kan ikke bare slippe unna innleggelse fordi det ikke er gunstig. Veldig saklig å si at man selv får google når du kommer med en påstand når du kommer med en bastant når du kommer med en bastant påstand er det faktisk ditt ansvar å bacc opp den påstanden med kilder. Det å si Google det selv er veldig useriøst debattering. Å nei jeg bedriver ikke noe stråmannsdebatt. Anonymkode: 4e78e...516 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #43 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er folk med me som har blitt tvangs innlagt, kastet ut uten videre hjelp når det viser seg at de har blitt dårligere etter oppholdet. Dette gjelder bla mange barn med me, som har blitt tvangs innlagt og fratatt foreldrene av bv Anonymkode: 6b6d2...543 Dere kommer med veldig mange påstander, men ingen av dere kan vise til noen kilder som bekrefter at de påstandene er sanne Anonymkode: 4e78e...516 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #44 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dere kommer med veldig mange påstander, men ingen av dere kan vise til noen kilder som bekrefter at de påstandene er sanne Anonymkode: 4e78e...516 Hvordan dokumentasjon er du ute etter? Det er så vidt meg bekjent ikke noe forskningsartikler på dette, men det er mange pasienthistorier verden over om akkurat dette teamet. Slik jeg oppfatter deg påstår du at noen tvangsinnleggelser av Me syke ikke skjer pga feilvurderinger? Så hvor er din dokumentasjon på det? Tenker vi stopper her. Du kan Google tvangsinnlegglser og ME -så finner du en del om temaet om du faktisk er interessert. Anonymkode: dedec...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #45 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men dette går altså innenfor trådens tema Anonymkode: c1af1...dc9 Nei, for ME har ingenting med psykiatri å gjøre. Anonymkode: c1af1...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #46 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen har blitt tvunget til å delta på Lightning kurset også....en stor svindel industri satt i system. Helt opp i toppen av norske stat. Anonymkode: cc3af...dfa Seriøst? På den andre side så er det spesialister som igjen fraråder det. Og LP har ingen vitenskapelig medisinsk effekt, så det er rart at dette skulle ha blitt tvunget på folk. Anonymkode: c1af1...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #47 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Seriøst? På den andre side så er det spesialister som igjen fraråder det. Og LP har ingen vitenskapelig medisinsk effekt, så det er rart at dette skulle ha blitt tvunget på folk. Anonymkode: c1af1...dc9 Vet det er pasienter som har følt seg tvunget pga NAV har foreslått det som tiltak eller har en fastlege som «varmt anbefaler». Anonymkode: dedec...0ff 1
Bålkaffe Skrevet 4. januar 2024 #48 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Seriøst? På den andre side så er det spesialister som igjen fraråder det. Og LP har ingen vitenskapelig medisinsk effekt, så det er rart at dette skulle ha blitt tvunget på folk. Anonymkode: c1af1...dc9 Nå foregår det forskning på LP også, her i Norge, hvor NAV skulle rekruttere folk til studien. https://psykologisk.no/2022/09/rekruttering-av-sarbare-forskningsdeltakere-gjennom-nav-er-et-etisk-problem/ 1 1
Bålkaffe Skrevet 4. januar 2024 #49 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere kommer med veldig mange påstander, men ingen av dere kan vise til noen kilder som bekrefter at de påstandene er sanne Anonymkode: 4e78e...516 Jeg har dokumentert en sak allerede i denne tråden med link til en bloggpost som snakker om det, men dette har du beleilig nok ikke svart på: Bålkaffe skrev (14 timer siden): https://lifewithmebysissel.wordpress.com/2021/08/08/en-parorende-forteller/ Grunnen til at folk ikke går til media er fordi, som du kan lese i historien som ble sendt inn til denne bloggen, at de pårørende har mer enn nok med å ta vare på de de er pårørende for.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #50 Skrevet 4. januar 2024 Dokumentaren ts refererer til er interessant også fordi regissør og hovedperson Jennifer Brea i dag er helt frisk fra sykdommen. I fall noen fortsatt lever i den villfarelsen at CFS/ME ikke kan kureres. Anonymkode: fbff9...844 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #51 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet det er pasienter som har følt seg tvunget pga NAV har foreslått det som tiltak eller har en fastlege som «varmt anbefaler». Anonymkode: dedec...0ff Merkelig at fastleger og NAV anbefaler/tvinger til noe som ikke har dokumentert effekt, og som i tillegg har vist seg å gjøre ME syke verre. Her er en av flere historier med LP https://www.nrk.no/livsstil/forsokte-selvmord-etter-me-kurs-1.7891470 Anonymkode: c1af1...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #52 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan dokumentasjon er du ute etter? Det er så vidt meg bekjent ikke noe forskningsartikler på dette, men det er mange pasienthistorier verden over om akkurat dette teamet. Slik jeg oppfatter deg påstår du at noen tvangsinnleggelser av Me syke ikke skjer pga feilvurderinger? Så hvor er din dokumentasjon på det? Tenker vi stopper her. Du kan Google tvangsinnlegglser og ME -så finner du en del om temaet om du faktisk er interessert. Anonymkode: dedec...0ff Som andre ord er det påstand uten dokumentasjon. Og hva som foregår i utlandet som har andre regler enn oss er revne likegyldig. Jeg skal forholde meg til Norge og siden det ble påstått at så mange med emme blir feilvurdert og tvangsinnlagt ønsker jeg dokumentasjon som bekrefter dette. Jeg prøvde å google men det var ikke akkurat noen treff og hente der. det jeg sier er at regelverket er veldig strengt og for å bli innlagt på tvang så må man være til fare for seg selv eller til fare for andres liv og helse. For å bli innlagt så må man gjennom mer enn en etat, så det hjelper ikke om for eksempel fastlegen tenker at pasienten skal tilegges. Og ja jeg mener da at det er merkelig at noen som ikke har noen som helst symptomer på at de er til fare for eget liv eller andres liv blir vurdert til en tvangsinnleggelse av opptil tre personer. Og om vi i et plausibelt scenario sier at dette har forekommet så har man mulighet til å klage og raskt får sin tilstand vurdert av fire nye personer. Anonymkode: 4e78e...516 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #53 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dokumentaren ts refererer til er interessant også fordi regissør og hovedperson Jennifer Brea i dag er helt frisk fra sykdommen. I fall noen fortsatt lever i den villfarelsen at CFS/ME ikke kan kureres. Anonymkode: fbff9...844 Det der må du ikke si høyt,or da kommer alle og skal fortelle deg at den personen ikke hadde ME utgangspunktet. Å bruke ordet frisk i en diskusjon om ME er virkelig å kaste en brannfakkel Anonymkode: 4e78e...516 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #54 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som andre ord er det påstand uten dokumentasjon. Og hva som foregår i utlandet som har andre regler enn oss er revne likegyldig. Jeg skal forholde meg til Norge og siden det ble påstått at så mange med emme blir feilvurdert og tvangsinnlagt ønsker jeg dokumentasjon som bekrefter dette. Jeg prøvde å google men det var ikke akkurat noen treff og hente der. det jeg sier er at regelverket er veldig strengt og for å bli innlagt på tvang så må man være til fare for seg selv eller til fare for andres liv og helse. For å bli innlagt så må man gjennom mer enn en etat, så det hjelper ikke om for eksempel fastlegen tenker at pasienten skal tilegges. Og ja jeg mener da at det er merkelig at noen som ikke har noen som helst symptomer på at de er til fare for eget liv eller andres liv blir vurdert til en tvangsinnleggelse av opptil tre personer. Og om vi i et plausibelt scenario sier at dette har forekommet så har man mulighet til å klage og raskt får sin tilstand vurdert av fire nye personer. Anonymkode: 4e78e...516 Så det du sier er at det overhode ikke finnes eksempler på at mennesker med alvorlig somatisk sykdom som blir feilvurdert og med det lagt inn på tvang i psykiatrien mot bedre viten? Finnes svært syke mennesker uten særlig nettverk som ikke klarer hende sin rett til å klage fordi de er for syke -de er overgitt tilfeldighetene. Verden og systemet er ikke så enkelt og svart/hvitt som du legger frem. Anonymkode: dedec...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #55 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så det du sier er at det overhode ikke finnes eksempler på at mennesker med alvorlig somatisk sykdom som blir feilvurdert og med det lagt inn på tvang i psykiatrien mot bedre viten? Finnes svært syke mennesker uten særlig nettverk som ikke klarer hende sin rett til å klage fordi de er for syke -de er overgitt tilfeldighetene. Verden og systemet er ikke så enkelt og svart/hvitt som du legger frem. Anonymkode: dedec...0ff kjenner du i det hele tatt systemet innenfor psykiatrien? Om man blir innlagt på tvangs så får man spørsmålet vil du klage ja eller nei. Det er alt man trenger å svare på om man ønsker å klage. Anonymkode: 4e78e...516 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #56 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): kjenner du i det hele tatt systemet innenfor psykiatrien? Om man blir innlagt på tvangs så får man spørsmålet vil du klage ja eller nei. Det er alt man trenger å svare på om man ønsker å klage. Anonymkode: 4e78e...516 Prøv å ha alvorlig/svært alvorlig grad av ME, og sette i gang en klageprosess/kjempe mot helsepersonell. Bruk huet litt da. Anonymkode: c1af1...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #57 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prøv å ha alvorlig/svært alvorlig grad av ME, og sette i gang en klageprosess/kjempe mot helsepersonell. Bruk huet litt da. Anonymkode: c1af1...dc9 Nummer en: det er fortsatt ingen her som har kommet med kilder som viser at det er vanlig at mennesker med Emme i Norge blir tvangsinnlagt innenfor psykiatrien nummer to: tror du oppriktig at mennesker uansett hvilken lidelse som blir innlagt på tvang er alvorlig syke? Nummer tre: om du hadde giddi å lese kommentaren min ordentlig så hadde du sett at NEI man trenger ikke å sette i gang en stor prosess. Om mab svarer ja på spørsmålet om man har lyst å klage så får man tildelt en advokat og advokaten tar kampen for deg Anonymkode: 4e78e...516 2
Bålkaffe Skrevet 4. januar 2024 #58 Skrevet 4. januar 2024 (endret) Hun ble fortalt at etter at var ferdig med tennene, kim de til å legge henne inn på psykiatrisk avdeling, stikk i strid med hva spesialister, andre leger, pårørende og henne selv sa. Eneste grunnen til at det ikke skjedde er at hun skrev seg ut mot anbefalinger fra sykehuset. Selv om hun ikke ble tvangsinnlagt, er det der vitneprov på hvordan ME syke møtes i helsevesenet. Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 8. januar 2024 av Perelandra 1 2
Bombasi Skrevet 5. januar 2024 #59 Skrevet 5. januar 2024 (endret) Lightning Process er konverteringsterapi i sin verste form. Juks og bedrag. Og blir frarådet av internasjonale veiledere for sykdommen. Ikke minst blir LP frarådet av de mange tusen ME-syke som allerede har prøvd det. Mange har endt opp verre som følge av å "prøve alt", herav Lightning Process. Og prisen på denne elendigheten er altså 20 000,- for 12 timer med pseudovitenskapelig konverteringsterapi utført av ufaglærte coacher, der syke skal hoppe på et ark og rope stopp til symptomer og sykdom. Hadde jeg vært syk skulle jeg før heller brukt 3000,- på en "healingmedaljong" fra Durek Verrett enn dette Lightning Process-tullet. Større sjanse å bli frisk av medaljongen, og blir du ikke det, så sitter du iallfall igjen med en medaljong du kan henge opp på veggen, kontra å dryle 20 000,- i hendene på kvakksalvere og bedragere, som du ikke sitter noe igjen for. Jeg blir faktisk provosert at friske uvitende folk bruker det at ME-syke ikke vil delta på LP imot de syke. For at man ikke ønsker å betale og delta på nåtidens verste kvakksalveri sier ingenting om at man ikke ønsker å bli frisk. Fjernet sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 8. januar 2024 av Perelandra 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #60 Skrevet 5. januar 2024 Bålkaffe skrev (16 timer siden): Hun ble fortalt at etter at var ferdig med tennene, kim de til å legge henne inn på psykiatrisk avdeling, stikk i strid med hva spesialister, andre leger, pårørende og henne selv sa. Eneste grunnen til at det ikke skjedde er at hun skrev seg ut mot anbefalinger fra sykehuset. Selv om hun ikke ble tvangsinnlagt, er det der vitneprov på hvordan ME syke møtes i helsevesenet. Nei hun slapp ikke unna fordi hun skrev seg ut mot legenes anbefaling. Selv om en lege truet med deg så er regelverket såpass tydelig at dette ikke ville ha forekommet. Så i stedet for å komme med mange bortforklaringer så får du enten vise til dokumentasjon som bekrefter at mange ME her til lands har blitt tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling eller så får vi legge den diskusjonen død. Anonymkode: 4e78e...516 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå