Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter! Ned 10 kg før sommeren!?!?!


7v8

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med oppnådd mål! :blomst: Må føles fantastisk!! (selv satt jeg rundt 3 år som mål i hodet mitt, og er ikke halvveis der enda 😅). Du kan virkelig være fornøyd med innsatsen din!

Det er sikkert ikke noe i veien for å gå ned noen få kilo til om du virkelig ønsker det, men ellers er det vel lurt å sette seg en "vedlikeholdsplan". Det sies jo at å holde vekten kan være minst like vanskelig som å gå ned i vekt... Du kommer nok veldig langt om du satser på god næringsrik mat, trener styrke og moderer inntaket av sukker til helg.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med oppnådd mål! Husk å feire seierne underveis, selv om du flytter målet :) Det er noe jeg øver meg på selv også. 10 kilo er godt merkbart på kroppen! 

En del av livsstilsendring er jo å lære seg å håndtere annerledesdagene, som påsken er. Påskesnop er lov, men vi kan prøve å ikke ta sats og hoppe i det med åpne armer (og munn) :D

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden sist jeg var her inne.

Tusen takk for ale hyggelige hilsener og heiarop❤️ Det er fortsatt uvirkelig at jeg klarte det så fort, og at jeg nå er der at jeg skal holde meg stabil og evt bare gå ned litt til.

I påsken ble det mye god mat, og både brus og godteri i større mengder. Det som da opplevde rart var at jeg likevel ikke fråtset slik jeg tidligere gjorde😊 Det ble mer moderate mengder, og enkelte kvelder stoppet jeg og gikk over til frukt og grønt + vann👏 Akkurat som at jeg ikke klarte å spise mer sukker.

Uka etter påske ble det også både litt godteri og brus, men i små mengder. Og det tenker jeg at jeg må fortsette med. Men prøve å holde det til helg. 

Har nå godt til innkjøp av en enkel, relativt liten og billig walkingpad. Håper den, i kombinasjon med gåturer ute, vil bidra til at jeg beveger meg mer🤞

Vekta viste i dag 68,4, så en liten nedgang på 0,2 kg siden forrige veiing 18. mars. Nedgang er bedre enn oppgang💪👏😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba! Hvordan synes du det går? Er det tøft å ikke gå opp igjen i vekt? Mektig imponert over deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariatherese skrev (På 15.4.2024 den 23.02):

Bra jobba! Hvordan synes du det går? Er det tøft å ikke gå opp igjen i vekt? Mektig imponert over deg!

Takk🥰

Enkelte dager går det veldig fint, og tanken på søtsaker og brus er fraværende. Men så kommer andre dager hvor det er skikkelig slitsomt, og man er sulten og vil spise alt på en gang. Begge deler uavhengig av hva man spise dagen før😐

Enkelte dager skeier jeg ut og spiser både mer middag eller småspiser litt utover kvelden, men det har jeg skjønt at jeg må for at det ikke skal skje hver dag. 

Det er tøffere å nå skulle vedlikeholde den nye vekta, kontra det det var de tre månedene jeg virkelig jobbet for nedgangen. Kjenner nå virkelig på respekt for de som har klart å gå med mye og deretter holde seg der.

Men jeg må gi det tid, og jobbe meg fremover dag for dag. Målet nå er å holde vekta stabil, slik at uvanen med å ofte ha lyst på noe forsvinner.

Kjenner også på at jeg har en del å gå på når det gjelder å få i meg nok proteiner. Det har vel vært vanskelig å flere år, så må prøve å bli flinkere med det. De dagene jeg får i meg en del er nok de dagene søtsuget/spisesuget er lavest. Så det henger sammen.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still going strong. 68,4 kg i dag også😊

Har hatt en dårlig helg og spist mye godis, i tillegg til brus. Så hadde ikke blitt overrasket over om vekta hadde vist mer. Så må sånn sett si meg fornøyd med å stå på stedet hvil. 
 

Kjenner at det sitter lenger inne å spise like mye grønnsaker som jeg gjorde i ukene før påske. Her må jeg bli flinkere igjen. Så det blir et mål for denne uka.😊

Endret av 7v8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...