Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter! Ned 10 kg før sommeren!?!?!


7v8

Anbefalte innlegg

Godt nytt år!🎉

2024 er her, og grep må tas💪🦵

Lite trening/bevegelse og mye godteri har ført til altfor mange ekstra kg i året som har gått. Nå må det tas grep - hvor vanskelig det enn blir.

Ensomhet og trøstespising er noe dritt. 
 

Dette blir skikkelig vanskelig, men målet er å komme ned 10 kg før sommeren🤞🤞🤞

 

Begynner nå - kaster resten av potetgullet og sjokoladen fra nyttårsaften😊
 

Vekt:

1. jan 2024: 78,6 kg på formiddagen

8. jan 2024: 76,4 kg på kvelden

15. jan 2024: 76,3 på kvelden

22. jan 2024: 75,2 på kvelden

29. jan 2024: 73,8 på kvelden

5. feb 2024: 72,4 på kvelden

12. feb 2024: 72,0 på kvelden

19. feb 2024: 70,8 på kvelden

28. feb 2024: 70,2 på kvelden

11. mars 2024: 69,9 på kvelden

18. mars 2024: 68,6 på kvelden Målet er nådd🥳
8. april 2024: 68,4 på kvelden

15. april 2024: 68,4 kg

22. april 2024: 68,4 kg.

Endret av 7v8
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kickstarter 2024 med C9 kur fra Forever Living. Aldri prøvd det før, og vet ikke helt hva jeg forventer å få ut av det. Men om det er dette som skal til for å kutte Pepsi Max og godteri, så bidrar det positivt. Og Aloe Vera har jeg jo hørt fine ting om bestandig, så å drikke det i noen dager kan da ikke være så farlig 🤔

Spent på hvordan de i allefall 2-3 første dagene blir🙈💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje sette litt mer realistiske mål som 5 kilo ned til sommeren og 5 mer til neste sommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år og grattis med dagbok! Veldig kjekt å ha et sted å skrive litt om målene sine og reisen dit. Vi er mange som er klare for dette nye året :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (56 minutter siden):

Kanskje sette litt mer realistiske mål som 5 kilo ned til sommeren og 5 mer til neste sommer

Mye mulig det bare blir 5 kg, derav ?? I overskriften😊

Amatariel skrev (53 minutter siden):

Godt nytt år og grattis med dagbok! Veldig kjekt å ha et sted å skrive litt om målene sine og reisen dit. Vi er mange som er klare for dette nye året :duskedame:

Takk, godt nytt år til deg også

Det var det jeg også tenkte. Ved å skrive her blir det litt mer «press» for å ikke skeie ut. Sammen blir man sterkere👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C9 var ikke helt min greie. Å bare drikke vann + litt næringstilskudd i to døgn gikk skeis. Var sulten i hele går, men det gikk greit. I dag derimot.. kvalm og svimmel, ikke noe i form. Så spiste litt agurk/tomat/salat midt på dagen, og en tallerken salat til middag.

Er likevel fortsatt i godt kaloriunderskudd, så relativt fornøyd likevel. 
Tenker nå å fortsette med kuren, men i stedenfor ett større måltid midt på dagen (i tillegg til næri næringstilskuddene) kommer jeg til å fordele kaloriene utover dagen. Tror det er det beste for å unngå å sprekke.

Hadde sååå lyst på Pepsi Max tidligere i dag, men har klart å holde meg til vann😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7v8 skrev (5 minutter siden):

Hadde sååå lyst på Pepsi Max tidligere i dag, men har klart å holde meg til vann😀

Samme her. Har drukket det alt for mye i desember, så suget var absolutt tilstede nå. Egentlig er pepsi max en gode jeg unner meg (har ikke mange laster 😅), men sånn her til hverdags bør jeg klare å styre unna! Det blir ekstra godt til helgen om jeg sparer det til da. Da blir det 'kosen' min. Dyrt er det også, så er bare vinn-vinn å kutte det helt ut i hverdagene :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (13 minutter siden):

Samme her. Har drukket det alt for mye i desember, så suget var absolutt tilstede nå. Egentlig er pepsi max en gode jeg unner meg (har ikke mange laster 😅), men sånn her til hverdags bør jeg klare å styre unna! Det blir ekstra godt til helgen om jeg sparer det til da. Da blir det 'kosen' min. Dyrt er det også, så er bare vinn-vinn å kutte det helt ut i hverdagene :nikke:

Jeg har drukket det HVER dag siden i sommer🙈 Til frokost, til lunsj på jobben, og på kvelden. Så jeg er avhengig - og trenger avvenning🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit 😊

2024 er året der vi alle skal klare å nå målene våre, og komme over i 2025 som de sunneste utgavene av oss selv 👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå klart en uke uten Pepsi Max og godis👏💪😀 Har heller ikke spist kaker eller andre usunne ting, så har klart meg fint i forhold til sukker.
Kjenner jeg er er skikkelig gira på å klare hele januar uten det søte. 
Men for all del, suget er det. Suget etter å «proppe» i seg en sjokolade eller litt potetgull.  Men grønne epler, gulrøtter og grape frukt er godt det også😊

Føler at kroppen er annerledes, uten å kunne forklare hvordan.  Lettere kanskje, uten å tenke på kg. Friskere, da jeg het at den ikke er full av sukker..

Lite trening, men har gått noen turer.

Ned 2,2 kg den første uka er en fin kick start, selv om man vet at det er mest vann. Det gir økt motivasjon🤩

Fra 78,6 til 76,4 kg den siste uka👌😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! :duskedame:
Motiverer veldig med slike tall på vekten i begynnelsen, men den største gevinsten er likevel hvordan du føler deg :nikke: Det tar neimen ikke så lang tid før kroppen føles lettere/friskere som du sier, når man først ikke propper den full av sukker og junk. Og det kan også motivere! Jo lenger man har det sånn, jo mindre fristende blir det å spise det som trekker en ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke har gått, og inntaket av godteri og Pepsi Max er fortsatt null💪👏😀 Har fortsatt veldig lyst på, men klarer å holde meg unna.

Lite trening/aktivitet den siste uka, men i en travel hverdag med 20 minusgrader og mørkt ute kl 16-1630 holder jeg fokus på mat og drikke. 
 

Formen er stadig bedre, og jeg orker mer enn jeg gjorde før jul. Synker ikke ned i sofaen rett etter middag, men rydder og ordner, og så blir det sofa senere på kvelden.

Vekt i kveld: 76,3 kg. Lite ned den siste uka, men alle monner drar, og jeg er fornøyd med at jeg fortsatt klarer å holde meg til mindre og sunnere mat og drikke😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut da :nikke: Fokus på måltider, ikkeno' godteri og vente med sofaen til kvelden. Det er kjempebra! Fortsett slik :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kalsberg92
exictence skrev (På 1.1.2024 den 13.14):

Kanskje sette litt mer realistiske mål som 5 kilo ned til sommeren og 5 mer til neste sommer

10 kg er innafor , med mindre man starter i april. Når disse 10 er av kan det være lurt å lære seg a vedlikehold før man eventuelt  side går ned mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann er min nye venn😅 Med og uten bobler. Det eneste jeg drikker om dagen, i tillegg til en tekopp ca annen hver dag. Og en shot med aloe vera juice hver morgen.

I kveld viste vekta 75,2 kg👏😀 Hadde aldri trodd jeg skulle klare en kilo pr uke. Det er motiverende med tanke på å fortsette noen uker til. Da jeg startet var planen å holde på ut januar, for så å kunne spise og drikke litt mer normalt i februar (dog ikke fråtse som tidligere). Men nå tror jeg at jeg må fortsette litt til. 
 

Takk for heiarop🥰 Det å skulle legge ut her hver mandag er med på å holde motivasjon oppe💪😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For et supert resultat! Skjønner godt at det motiverer :D
Vann er supergodt, stort sett det eneste jeg også drikker. Eneste som kurerer tørst etter min mening 🌊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert og inspirert! Gøy å se at det går så bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, ny oppdatering.

73,8 kg i kveld, som betyr ned 4,8 kg på 4 uker💪👏

Er veldig fornøyd med det! Spiser lite, men sunt og variert. I dag (kveld) er første dag jeg har kjent skikkelig på sult, og det er ene og alene fordi det har vært en stressende dag med farting, fiks og orden. Så har glemt å spise. Må få i meg litt mer i morgen.

Har fortsatt ikke rørt verken brus, godis, kaker eller kjeks. Holder meg unna alt søtt, men leser ikke på pakningsvedleggene og dropper noe med sukker i. 

Kjenner på mer energi enn jeg har gjort på flere måneder - digg😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, shit for et resultat! Skjønner godt du kjenner på økt energi altså! Må jo føles utrolig deilig :danse2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...