Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter! Ned 10 kg før sommeren!?!?!


7v8

Anbefalte innlegg

Så flink du er! Virker som du virkelig har finni steamen med å holde deg unna søtt og sånn. Også brus i tillegg, det er imponerende. Pepsi max er kanskje min største last, jeg er fullstendig avhengig, så jeg blir alltid imponert når folk som drikker det hver dag klarer å slutte. Hvordan gikk det egentlig, slet du med hodepine og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

krympe skrev (På 30.1.2024 den 20.50):

Så flink du er! Virker som du virkelig har finni steamen med å holde deg unna søtt og sånn. Også brus i tillegg, det er imponerende. Pepsi max er kanskje min største last, jeg er fullstendig avhengig, så jeg blir alltid imponert når folk som drikker det hver dag klarer å slutte. Hvordan gikk det egentlig, slet du med hodepine og sånn?

Takk🥰

Pepsi Max har jeg drukket daglig i flere år. Det gikk så langt i høst at jeg tok meg i å drikke det til alle måltider🙈 Da skjønte jeg at jeg måtte ta grep.

Har heldigvis ikke hatt noen store bivirkninger. Men jeg startet med å drikke aloe vera-juice samme dag som jeg kuttet brusen (og alt godteri og annen sukkerholdig mat), og det sies at den skal ha god effekt på fordøyelse og sukkeravhengighet. Og da forhåpentligvis også på Pepsi.

Skulle egentlig holde meg unna i januar, men med den gode driven jeg er inne i nå så blir det noen uker til. I allefall frem til vinterferien😊

Tror du bare må hoppe ut i det. Ha vannglasset/boblevannet innen rekkevidde, og ha noe å gjøre som sporer av tankene om brusen. Du kan klare det👏💪
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7v8 skrev (På 1.2.2024 den 20.47):

Takk🥰

Pepsi Max har jeg drukket daglig i flere år. Det gikk så langt i høst at jeg tok meg i å drikke det til alle måltider🙈 Da skjønte jeg at jeg måtte ta grep.

Har heldigvis ikke hatt noen store bivirkninger. Men jeg startet med å drikke aloe vera-juice samme dag som jeg kuttet brusen (og alt godteri og annen sukkerholdig mat), og det sies at den skal ha god effekt på fordøyelse og sukkeravhengighet. Og da forhåpentligvis også på Pepsi.

Skulle egentlig holde meg unna i januar, men med den gode driven jeg er inne i nå så blir det noen uker til. I allefall frem til vinterferien😊

Tror du bare må hoppe ut i det. Ha vannglasset/boblevannet innen rekkevidde, og ha noe å gjøre som sporer av tankene om brusen. Du kan klare det👏💪
 

Takk for svar 😃 Er nok som du sier at man bare må hoppe i det. Jeg sliter med hodepine når jeg holder meg unna, så klarer sjeldent mer enn en dag før jeg løper til flaska 😂 Men må kanskje bare holde ut hodepinen i stedet for å komme over kneika. Jeg skal i alle fall prøve snart, må bare forberede meg litt mentalt og være på en litt bedre plass, er litt mye følelser på tur for tiden. Du har vært superflink, og er en kjempeinspirasjon 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krympe skrev (22 timer siden):

Takk for svar 😃 Er nok som du sier at man bare må hoppe i det. Jeg sliter med hodepine når jeg holder meg unna, så klarer sjeldent mer enn en dag før jeg løper til flaska 😂 Men må kanskje bare holde ut hodepinen i stedet for å komme over kneika. Jeg skal i alle fall prøve snart, må bare forberede meg litt mentalt og være på en litt bedre plass, er litt mye følelser på tur for tiden. Du har vært superflink, og er en kjempeinspirasjon 😄

Jeg var bare «klar» da jeg startet. Jeg hadde også gått Tim innkjøp av C9- kuren til Forever Living. Klarte bare å følge den slavisk i 1,5 dag før jeg måtte spe på med noen kalorier. Men tror den kick-starten på helt tom mage + masse aloe vera juice kan ha bidratt til lite abstinenser😊

Ta sjansen, og hopp ut i det💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiedag: 72,4 kg👏💪

Dette har vært den vanskeligste uka til nå. Har vært sulten konstant, også rett etter ganske ok store måltider. Har vært sååå nær å gå løs på godteriet i skapet og brusen i kjelleren, men har med ukjent styrke klart å holde meg unna. Har dog spist mer både mat og frukt/grønt enn de tidligere ukene, så er veldig fornøyd med videre vektnedgang.

Har bestemt meg for at vinterferien kan være en litt mer normal uke, så jeg ikke kjører meg selv helt på felgen. Men popsien har jeg som mål å ikke drikke da heller. 
Time will show😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med enda mer flott vektnedgang! 👏 Og så flink å stå i mot trangen til brus og godteri!

Det er jo en avveining av hvor raskt du ønsker å gå ned i vekt vs. sult. For det høres jo fælt ut å være så konstant sulten. Du vil  garantert føle mindre sult og mer på metthetsfølelsen om du f.eks tilfører mer proteiner og sunt fett i kosten din. Men da må man også være mentalt forberedt på at vektnedgangen går litt saktere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått ned til ett måltid om dagen (Kun middag) så nå har jeg blitt tynn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 6.2.2024 den 9.22):

Gratulerer med enda mer flott vektnedgang! 👏 Og så flink å stå i mot trangen til brus og godteri!

Det er jo en avveining av hvor raskt du ønsker å gå ned i vekt vs. sult. For det høres jo fælt ut å være så konstant sulten. Du vil  garantert føle mindre sult og mer på metthetsfølelsen om du f.eks tilfører mer proteiner og sunt fett i kosten din. Men da må man også være mentalt forberedt på at vektnedgangen går litt saktere da.

Jeg er usikker på om jeg var sulten pga for lite mat eller om jeg var «sulten» fordi jeg ikke spiste «hele tiden» som jeg har gjort det siste halvåret. Det mentale kan jo påvirke.

Tar meg fortsatt i at «nå har jeg lyst på noe godt, se hva som er av sjokolade/potetgull i skapet, så kan du kose deg litt». Mulig det rett og slett er uvanen med å spise ofte som gjorde meg sulten. Skjønner nå veldig godt at det tar tid å «skru» av hjernen i form av å kvitte seg med uvaner. Derfor er jeg også redd for å ta én sjokoladebiter eller ett glass brus. Føler meg litt som en alkoholiker som ikke klarer å slutte🙈😅

Spiser mye proteiner i form av Cottage cheese, kylling, reker og egg. Har bakt proteinrundstykker. Og har blitt flink til å ha oppskjærte gulrøtter i vann i kjøleskapet som kan småspises. Og når trangen blir for stor skjærer jeg opp litt agurk/salat/kål. 

Denne uka har startet bedre, så håper det fortsetter sånn🤞💪😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stressende uke med mye på programmet, så fikk ikke spist helt som ønsket. Men likevel nedgang: 72,0 kg (ned 0,4 kg siste uka).

Fortsatt helt uten brus og godteri💪

Det ble dog et halvt skolebrød i helgen. Fikk streng beskjed av 9-åringen at vi ikke kunne feire morsdag uten at jeg også smakte🥰

Har holdt på i 6 uker nå. Periodevis går drt overraskende lett, mens andre ganger er jeg skikkelig fysen på godteri. 

Dere andre som har holdt på lenger enn meg - hvor lang tid tok det før dere sluttet å tenke på godteri/brus? Vil det noen gang gå over?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott nedgang! 👏
Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt da jeg drikker brus og spiser noe godteri/snacks i helgene. Det er det som gjør at jeg fortsatt er her og holder ut :fnise: Går saktere ned da, men min erfaring tidligere er plusskilo på vekta hvert år, så da er det tross alt bedre å gå sakte ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 13.2.2024 den 14.19):

Flott nedgang! 👏
Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt da jeg drikker brus og spiser noe godteri/snacks i helgene. Det er det som gjør at jeg fortsatt er her og holder ut :fnise: Går saktere ned da, men min erfaring tidligere er plusskilo på vekta hvert år, så da er det tross alt bedre å gå sakte ned.

Definitivt bedre med en saktere nedgang enn oppgang. Du er flink når du klarer å holde deg til helgene, og i mindre mengder enn tidligere👏💪💪😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny mandag, ny veiedag, og ny nedgang👏💪Jippi😃

70,8 kg i dag. Veldig fornøyd med den siste uka. 

Har fortsatt ikke kommet i gang med trening, annet enn en gåtur eller to hver uke, men så lenge vekta fortsetter nedover så er jeg fornøyd. Har denne uka tatt meg i å tenke at «nå er det mange timer siden jeg tenkte på brus sist»😅 Det tar tid å venne seg av med uvaner, så sånn sett jobber jeg meg nå sakte men sikkert oppover fra å alltid gomle på noe. Hadde jeg trent måtte jeg spist mer. Nå er jeg inne i en så god steam at jeg ikke tør å endre på det. 
Sånn sett skummelt at det er vinterferie til uka, men jeg går stå i det. Gleder meg enormt til et glass PM fredag kveld. Men frykter for vekta etterpå. Jeg skal prøve å begrense meg, men frykter det verste🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang igjen! :duskedame: Tankene har mye makt, så dersom du bestemmer deg for å f.eks drikke ett glass brus på fredag, så klarer du det. Ikke si "jeg skal prøve å bare drikke ett glass brus", men si til deg selv: "Jeg er en person som skal drikke ett glass brus".

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Etter nesten en uke med ferie er vekta på 70,2 kg😀

Både Pepsi Max og godteri er fortært, men i mindre mengder enn før nyttår. 
Det gikk overraskende greit å bare drikke litt de PM de første dagene, men så kjente jeg det ble vanskeligere. Lysten på mer når glasset var tomt kom snikende innpå. Men jeg klarte å holde meg til moderate mengder hver dag, i kombinasjon med vann.

Må jo være ærlig å si at det er fryktelig godt å se at jeg ikke har sprukket enda. Oppmuntres veldig av at vekta fortsetter å synke. Gleder meg til å se 69-tallet. Det har jeg ikke sett siden januar 2020😳😳🙈 

Til tross for at jeg har logget vekta med ujevne mellomrom siden 2016, så har jeg altså klart å gå opp ca 10 kg på de årene. I juni 2023 var jeg på det tyngste med 80,7 kg.

Veide ca 68 kg da jeg ble gravid i 2014, økte til ca 77 kg som høygravid (var kvalm i 8 mnd så levde på frukt, grønnsaker og kjeks gjennom hele svangerskapet), og var nede i ca 63 kg få måneder etter fødselen. Ned tanke på at jeg er 170 cm høy så kan jeg fint gå ned enda noen kg fra dagens vekt. Det er fortsatt nok å ta av, selv om man nå ser at jeg har gått ned en del.

Har slitt med å komme tilbake i rutinen i dag, så endte med et glass PM på kvelden. Men klarte å holde til ett glass, og null godis, så får være fornøyd tross alt. 

Satser på ny veiing til mandag for å fortsette trenden. Måtte bare innom med gårsdagens vekt😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at vekten kan gå ned også på ferie! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ser 69-tallet💪💪👏😃

69,9 kg i kveld🤩Endelig! Den satt langt inne. Nå er det tunge dager! Er skikkelig fysen på å frotse i smågodthylla, hive i meg et par sjokolader og helle innpå Pepsi Max🙈😅 Men skal klare å unngå det. Har dog drukket 4 glass PM i helgen, men tenker det er innafor så lenge jeg fortsatt klarer å holde meg unna godteriet. Og det bare er i helgen.

Endelig er snøen i ferd med å smelte, og det går an å gå ute i joggesko. Neste mål nå er å komme i gang med å gå flere turer. Går en times tur fast en gang i uka, men burde klare å få inn både to og tre nå som kveldene er lyse lengre. Er ikke noe glad i å være ute i mørket, uavhengig av om klokka er 18 eller 21.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra jobba 👍

Enig med deg i at det er lettere å komme seg ut på turer når det er lyst om kveldene og det er mulig å gå i joggesko. Stor forskjell på de mørke vinterdagene/kveldene og nå når det er litt mer vårlig ute 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA alt blir lettere med lysere ettermiddager og asfalt igjen :danse2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er nådd: 68,6 kg💪👏😀 På bare 11 uker!

Hadde aldri trodd at det skulle gå så fort. Kom inn i en fin flyt, og klarte (stort sett) å holde meg der. Må innrømme at jeg var skeptisk da jeg startet, og vel ikke hadde helt trua. Men det gikk🥳

Så er spørsmålet hva jeg gjør videre. Selvfølgelig skal jeg ikke tilbake til gammel (vond) vane. Men det er fristende å satse på 65 kg. Ligger i øvre del av skalaen som normalvektig, men det er fortsatt en del å ta av. Det hadde bla vært godt å få bort «henget» som er over keisersnittarret. 

I dag tror jeg er første dag siden nyttår at jeg ikke har tenkt på Pepsi Max før nå på kvelden. Det er en god følelse.

I neste uke er det påske, og da har jeg lovet mini at jeg også skal spise av godteskålen. Noen biter må være lov for å feire😊
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus Christ! Jeg er imponert.

Jeg skulle også være så flink fra januar. har gått ned 1 kg 😅 fikk litt motivasjonsboost av å lese denne tråden, så nå skal jeg virkelig ta bena fatt og komme meg ned noen kilo. takk ❤️ og sjukt bra jobba!!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...