Gå til innhold

Tråd for oss som skal finne kjærligheten i 2024

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BobTheNoob skrev (8 timer siden):

Har avtalt date med henne og hun er nok ikke catfish.  😊 

Hvordan forløp de scam-forsøkene seg?? 

Jeg blir oppsøkt jevnlig på Insta av scammere men ikke på datingplattform. Men så styrer jeg unna åpenbare scammere også da (kun 1-2 bilder, ingen tekst, høy bimbo/too good to be true faktor) 

I følge rapporter så er det visstnok et sted mellom 10-30% falske profiler på Tinder. Det er MYE!

Klassisk falsk profil er som du sier, men de er gode på lage profilen mest mulig ekte. Jeg har blitt god, men noen ganger går jeg i fella.

Jeg skriver alltid først og de svarer, MEN de svarer ikke på det jeg spør om. Hvorfor tenker jeg. Så ettergår jeg profilbildene og ser at det er TO forskjellige kvinner! 🤣 Men det var ikke lett å se med en gang.

Og det er MANGE likes jeg har fått der kvinner har null profiltekst, men det behøver ikke nødvendigvis bety fake. Det er vanskelig. Det er rett og slett et sjansespill. Enten er 'Anne' fake eller så er hun ekte. Man har ingen garanti!

Scammere er ekstremt dyktige på det de gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skilt, vært det nesten 2 år, men har ikke helt turt å prøve meg på dating. Det er over 16 år siden jeg datet. Ikke er jeg i 20 årene lenger og samfunnet har endret seg. Jeg hadde håpet å møte noen fysisk, men det har ikke skjedd. Jeg begynner å vurdere dating-apper, men jeg er litt usikker om jeg har så lyst. Hvordan tok dere steget? Bare hoppet ut i det uten å tenke for mye på det? 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sologvår skrev (1 time siden):

Jeg er skilt, vært det nesten 2 år, men har ikke helt turt å prøve meg på dating. Det er over 16 år siden jeg datet. Ikke er jeg i 20 årene lenger og samfunnet har endret seg. Jeg hadde håpet å møte noen fysisk, men det har ikke skjedd. Jeg begynner å vurdere dating-apper, men jeg er litt usikker om jeg har så lyst. Hvordan tok dere steget? Bare hoppet ut i det uten å tenke for mye på det? 

Skulle gjerne motivert deg for å bruke datingapper, men herregud så slitsomt det er. Blir helt mentalt utmattet. Når jeg møtte eksen så var jeg på Match.com i fire mnd. Nå har jeg vært på Tinder i fire år...

Du må bare prøve, men det er hardt. Tinder har mistet mye av brukermassene og er på vei ned. Det virker som om folk er møkk lei dating, samtaler og ghosting. 

Og hvis du søker opp Hinge, Happn, Bumble etc. på Trustpilot.com så er det negative anmeldelser så langt øyet kan se!

Får komme meg ut på byen da, men ingen kompiser jeg har drar ut. De har familier og barn. Jeg er fortapt.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet en profil igjen. Men det er lite engasjement hos matchene. Jeg merker jeg er litt for langt nede fortsatt. Jeg hadde så god følelse i starten av året, føles urettferdig at det skulle bli så kjipt så fort. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, miss summers said:

Åpnet en profil igjen. Men det er lite engasjement hos matchene. Jeg merker jeg er litt for langt nede fortsatt. Jeg hadde så god følelse i starten av året, føles urettferdig at det skulle bli så kjipt så fort. 

Hva slags engasjement hos matchene mener du? De som lå der fra før? Eller nye du har matchet med nå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (8 timer siden):

I følge rapporter så er det visstnok et sted mellom 10-30% falske profiler på Tinder. Det er MYE!

Klassisk falsk profil er som du sier, men de er gode på lage profilen mest mulig ekte. Jeg har blitt god, men noen ganger går jeg i fella.

Jeg skriver alltid først og de svarer, MEN de svarer ikke på det jeg spør om. Hvorfor tenker jeg. Så ettergår jeg profilbildene og ser at det er TO forskjellige kvinner! 🤣 Men det var ikke lett å se med en gang.

Og det er MANGE likes jeg har fått der kvinner har null profiltekst, men det behøver ikke nødvendigvis bety fake. Det er vanskelig. Det er rett og slett et sjansespill. Enten er 'Anne' fake eller så er hun ekte. Man har ingen garanti!

Scammere er ekstremt dyktige på det de gjør!

Høres helt utrolig ut! Jeg har nok aldri blitt utsatt for disse evt så har jeg aldri tatt åtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sologvår skrev (4 timer siden):

Er bare å hoppe i det💓 Du finner ut av det underveis mens du går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (6 timer siden):

Høres helt utrolig ut! Jeg har nok aldri blitt utsatt for disse evt så har jeg aldri tatt åtet.

Det er rart for det er mange av dem på tinder, Facebook og helt enormt på tik tok… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
GrønnNellik68 skrev (7 minutter siden):

Det er rart for det er mange av dem på tinder, Facebook og helt enormt på tik tok… 

Tror det er sannt at profiler som er for gode til å være sanne når det kommer til foreksempel utsendet er de som med størt sannsynlighet er fake. Så noen som liker det som typisk er falsk og ikke skiller ut ugenuinitet, vil slite mer. 

Anonymkode: b0ba6...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tror det er sannt at profiler som er for gode til å være sanne når det kommer til foreksempel utsendet er de som med størt sannsynlighet er fake. Så noen som liker det som typisk er falsk og ikke skiller ut ugenuinitet, vil slite mer. 

Anonymkode: b0ba6...861

ja vi som har vært en stund  i gamet skjønner det men jeg var ny en gang på online dating jeg og  hadde ikke snøring om dette her så skjønner at folk kan bli lurt. Spesielt den eldre garde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobTheNoob skrev (9 timer siden):

Hva slags engasjement hos matchene mener du? De som lå der fra før? Eller nye du har matchet med nå? 

Nye. Helt ny profil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, miss summers said:

Nye. Helt ny profil. 

Merkelig. Jeg synes alltid det er rart med folk som holder seg passive etter en match. Man kan jo ha trykker feil eller ombestemt seg, men da kan man jo bare si det og fjerne matchen. Men sånn er det vel på apper.. 🤷 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobTheNoob skrev (51 minutter siden):

Merkelig. Jeg synes alltid det er rart med folk som holder seg passive etter en match. Man kan jo ha trykker feil eller ombestemt seg, men da kan man jo bare si det og fjerne matchen. Men sånn er det vel på apper.. 🤷 

Ja, enten så vil de bare sjekke om det er match, samle på matcher, eller så vet jeg ikke. De få som skriver er litt daue i engasjementet. Jeg har ikke trua. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, BobTheNoob said:

De aller fleste gjør da det? De fleste matcher blir liggende uten at noen sender melding, med mindre man gjør det selv.

Anonymkode: 5f890...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeLorean skrev (20 timer siden):

Skulle gjerne motivert deg for å bruke datingapper, men herregud så slitsomt det er. Blir helt mentalt utmattet. Når jeg møtte eksen så var jeg på Match.com i fire mnd. Nå har jeg vært på Tinder i fire år...

Du må bare prøve, men det er hardt. Tinder har mistet mye av brukermassene og er på vei ned. Det virker som om folk er møkk lei dating, samtaler og ghosting. 

Og hvis du søker opp Hinge, Happn, Bumble etc. på Trustpilot.com så er det negative anmeldelser så langt øyet kan se!

Får komme meg ut på byen da, men ingen kompiser jeg har drar ut. De har familier og barn. Jeg er fortapt.

Er det noe av de app’ene du synes er bedre enn andre?

Byen er nok ikke så aktuelt. Jeg kjenner også bare gifte mennesker med barn. Men jeg har virkelig ikke troen på at det er stedet for å finne varig kjærlighet.

Jeg har tenkt litt på frivillig arbeid, men stort sett har jeg bare møtt kvinner. Kanskje det kunne vært noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (9 timer siden):

Ja, enten så vil de bare sjekke om det er match, samle på matcher, eller så vet jeg ikke. De få som skriver er litt daue i engasjementet. Jeg har ikke trua. 

Jeg syns det har blitt mye mer av det der etter pandemien. Ellers er det vel fordi jeg har blitt eldre, som mange her inne nok vil påstå😅 (noe jeg tviler på da jeg har holdt alderssøket likt så matchene har også blitt tilsvarende eldre...) Uansett opplever jeg at det har blitt mye lengre mellom hver gang noen viser oppriktig interesse for å bli kjent. Langt mellom de gode samtalene. Mye derfor jeg har lagt bort appene.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Engel skrev (4 minutter siden):

Jeg syns det har blitt mye mer av det der etter pandemien. Ellers er det vel fordi jeg har blitt eldre, som mange her inne nok vil påstå😅 (noe jeg tviler på da jeg har holdt alderssøket likt så matchene har også blitt tilsvarende eldre...) Uansett opplever jeg at det har blitt mye lengre mellom hver gang noen viser oppriktig interesse for å bli kjent. Langt mellom de gode samtalene. Mye derfor jeg har lagt bort appene.

Vi er like på alder tror jeg. Så jeg er helt enig med deg. Det er veldig forskjell på mennene også, noen er veldig gamle for alderen og andre mer som meg selv. Jeg har også opplevd de som lyver på alderen for å være innenfor kriteriet. Jeg klarte kunststykket å falle for en tidlig, så oddsen for en ny er dårlig. 

Jeg har en del irriterende matcher egentlig. Som jeg mistenker har matchet kun for å pirke på meg. 

Endret av miss summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (12 minutter siden):

Vi er like på alder tror jeg. Så jeg er helt enig med deg. Det er veldig forskjell på mennene også, noen er veldig gamle for alderen og andre mer som meg selv. Jeg har også opplevd de som lyver på alderen for å være innenfor kriteriet. Jeg klarte kunststykket å falle for en tidlig, så oddsen for en ny er dårlig. 

Ja, det hjelper ikke at mange menn begynner å bli "gammel og satt" også. Hvor har det blitt av energien? Og hvorfor matche når man ikke gidder svare på melding? Og det er ikke snakk om gamle matcher heller. Nei, jeg gidder ikke det der mer altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (1 minutt siden):

Ja, det hjelper ikke at mange menn begynner å bli "gammel og satt" også. Hvor har det blitt av energien? Og hvorfor matche når man ikke gidder svare på melding? Og det er ikke snakk om gamle matcher heller. Nei, jeg gidder ikke det der mer altså.

Jeg har splitter ny profil. Helt nye matcher. Det er nesten så du lurer på om de er denente allerede. Og mannen jeg forelsket meg i, han klarer jeg ikke sveipe vekk. Så da blir det dårlige greier. Nå krangler jeg med (eller diskuterer) en som ikke ser noen som helst grunn til å prate litt før et møte. Sist date jeg var på ble sur fordi jeg ikke ble med hjem. Jeg mistenker at sex er valutaen, også for de demente kara. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sologvår skrev (På 22.2.2024 den 20.11):

Jeg har snust på, men ikke ordnet meg profil på datingsteder.

Jeg har spurt litt rundt i bekjentskapskretsen min, hun som fikk til Tinder hadde valgt det fordi det var flest folk der. Så hadde hun jobbet med å få tak i sannferdige og gode bilder av seg selv. Hun forfattet en kort og konsis og humoristisk profiltekst som beskrev henne. Hun har den dag i dag samme samboer som hun møtte på Tinder.

Jeg mistenker hun og kjæresten hadde en givende samtale om felles verdier og interesser og ønsket fremtid tidlig i utvekslinga. Hun var innom i ei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...