Gå til innhold

Tiltrekker kg mange mentalt ustabile?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ganske merkelig at SÅ mange tydeligvis skal hope seg opp på akkurat Kvinneguiden da. 

Jeg opplever i alle fall fint lite av sånne ting på for eksempel Diskusjon.no eller andre debatt-forum. Til tross for at det er jo ganske store forum, det også...        

Anonymkode: c1b41...10a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er rart, for jeg som dame syns det er flest menn som er bittre og skumle her inne, og bruker også å være glad for at jeg ikke møter dem på ekte. Sikkert perspektiv. 

Anonymkode: 71f85...237

Nå nevnte TS kvinner, så da kommenterte jeg om synet mitt på det, men selvsagt er det mange idioter på andre siden. Poenget var at kvinner, eller menn for den saks skyld ikke er i nærheten så gærne som det kan virke på KG 

Anonymkode: 57462...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå nevnte TS kvinner, så da kommenterte jeg om synet mitt på det, men selvsagt er det mange idioter på andre siden. Poenget var at kvinner, eller menn for den saks skyld ikke er i nærheten så gærne som det kan virke på KG 

Anonymkode: 57462...4c5

Visste ikke det handlet om kvinner, beklager 😅 Bare trodde det handlet om brukere generelt. 

Anonymkode: 71f85...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har det slått deg at dem som svarer slik, faktisk vet hva dem snakker om, når dem svarer i tråder der noen forteller om sine menn? Når noen forteller noe de har opplevd med mannen sin, eller forteller om hvordan de lever med mannen sin, så kan dem som svarer relatere og svare utifra egne erfaringer. Er det galt? Det er mange som lever i dårlige og destruktive forhold, og ikke vet hvor de skal henvende seg, de vet ikke hva dem kan/bør gjøre, de har ikke noen å snakke med irl, eller våger rett og slett ikke å åpne seg for noen. Da er det vel en slags løsning å komme hit?

Jeg har selv levd i et slikt forhold, og dem som ikke har opplevd slikt, og hvertfall om dem ikke har levd slik over tid, kan aldri forstå hvordan det er. Hvordan det ødelegger og bryter ned et menneske. Jeg trodde jeg var sterk, før han hadde jeg full kontroll på livet mitt. Jeg klarte meg selv, tok vare på barnet mitt alene. Jeg bodde for meg selv, hadde et fint hjem med alt vi trengte osv. Jeg hadde aldri trodd at en mann skulle klare å bryte meg ned, og det er utrolig hvor fort, og ubemerket det går. Plutselig en dag går det opp for deg at man går på eggeskall, man kjenner i luften når han kommer inn døren hvilket humør han han, og da vet du hvordan dagen blir. Han nektet meg å ta utdannelse, selv om han samtidig klagde på inntekten min. Huset måtte være i tipp topp stand, noe jeg måtte gjøre etter en lang reisevei til og fra jobb og bhg, samt handle på veien, og middag så klart. Jeg fikk ikke lov å være syk. Jeg måtte dusje og barbere kroppen hver kveld, ellers var jeg ekkel. Osv.

Man ender opp helt alene, for det første de gjør, er å isolere deg. Samtidig som dem bryter deg ned psykisk og mentalt. Man føler selv man får mindre og mindre verdi, for det er det han sier, og viser. Du strekker deg altfor langt for å please han, uten tanke for deg selv. Og mange, som meg, trengte hjelp for å komme bort. For å ikke snakke om barna som lever og vokser opp i slike hjem. Jeg trodde jeg skjermet mitt barn, jeg gjorde alt i min makt for å passe på. Det som gjorde at jeg rømte siste gangen var fordi han ble fysisk mot barnet mitt på 4 år, som ville vise noe som var laget i bhg. Mannen var sliten, og skubbet barnet med begge hender, slik at det fløy gjennom hele stuen. Jeg dro da, men trengte hjelp til alt. Jeg trengte hjelp til det praktiske, men mye mer det å klare å la være å gå tilbake, slik jeg hadde gjort så mange ganger før. Min mor utviklet telefonangst i den perioden jeg bodde med han.. Etter at jeg flyttet ut, og hjem til mine foreldre, sendte han blomster og ballonger, han prøvde å ringe, sendte en haug med meldinger, og han kom på døren. Såkalt lovebombing. 

Jeg brukte år på å bygge meg opp, jeg bodde hjemme hos mine foreldre, med barnet mitt, i flere år før jeg var klar for å bo for meg selv igjen.

Jeg sier ikke at alle menn er søppel, men endel er, og det er ikke til å stikke under en stol. Jeg er faktisk gift i dag, med en ekte og ordentlig mann. Noe jeg aldri hadde trodd, for jeg skulle aldri ha en mann igjen, men så dukket han opp og ble en venn.

Vil bare legge til at faren til barnet mitt, som var ungdomskjæresten min og som jeg giftet meg med, var utro når jeg var gravid og videre utover. Kanskje før også, det vet jeg ikke. Jeg vet bare at da jeg ble gravid endret han seg totalt. Fra å være oss to, noe som var "meislet i sten" for alle, ble han en sint og annerledes fyr, som aldri deltok, aldri gjorde noe hjemme eller med baby. Han bare fløy på byn hver helg, og ble mer og mer sint på meg. Han ble en dritt🤷‍♀️

Anonymkode: 8e4bb...3be

Dette var jo et godt eksempel på det jeg poengterte i HI.

Det har ikke slått meg at alle de som svarer slik har rett, rett og slett fordi alle de som svarer slik sjeldent har rett. De skriver kun om seg selv og egen medlidenhet, og bruker det for skjold for å rakke ned og skrive stygge kommentarer.

For å snu problemstillingen, har det ikke slått deg at man ikke har rett kun fordi man selv sitter på 1 erfaring hvor en mann var dårlig.

Synd at du har opplevd det du har opplevd, men at du har opplevd noe vondt betyr ikke at alle de som skriver stygt har et poeng.

Problemet med disse brukerne er at de tar bitterhet sin ut i alle innlegg de skriver. 

Anonymkode: 0f349...906

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå nevnte TS kvinner, så da kommenterte jeg om synet mitt på det, men selvsagt er det mange idioter på andre siden. Poenget var at kvinner, eller menn for den saks skyld ikke er i nærheten så gærne som det kan virke på KG 

Anonymkode: 57462...4c5

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Visste ikke det handlet om kvinner, beklager 😅 Bare trodde det handlet om brukere generelt. 

Anonymkode: 71f85...237

Dere kan godt diskutere menn og, er nok mange som passer inn der og.

Nå brukte jeg bare kvinner med sterkt hat for menn som eksempel og utgangspunkt i HI, men bare å diskutere andre veien og.

Essensen er at jeg opplever mange som ustabile når jeg leser de mest ekstreme innleggene her inne, og lurer på hvorfor de trekker akkurat mot kvinneguiden.

Anonymkode: 0f349...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Friske mentale folk er mangelvare her til lands.

Anonymkode: aeaa4...700

Sant sant, virker som at 90% av de som er født etter 1989 skal ha en eller annen form for mental diagnose.

Anonymkode: e47c7...831

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette var jo et godt eksempel på det jeg poengterte i HI.

Det har ikke slått meg at alle de som svarer slik har rett, rett og slett fordi alle de som svarer slik sjeldent har rett. De skriver kun om seg selv og egen medlidenhet, og bruker det for skjold for å rakke ned og skrive stygge kommentarer.

For å snu problemstillingen, har det ikke slått deg at man ikke har rett kun fordi man selv sitter på 1 erfaring hvor en mann var dårlig.

Synd at du har opplevd det du har opplevd, men at du har opplevd noe vondt betyr ikke at alle de som skriver stygt har et poeng.

Problemet med disse brukerne er at de tar bitterhet sin ut i alle innlegg de skriver. 

Anonymkode: 0f349...906

Du kaller det medlidenhet, jeg kaller det erfaring. Jeg er ikke enig i at man skal rakke ned på alle menn, det gjør ikke jeg heller, men det sier jo litt når det kommer så mange historier? Skriver de stygt når de forteller om sine erfaringer og opplevelser? Noen er nok ekstra bitre, sånn er det bare, men mange av dem kommer med egne erfaringer og med råd som absolutt kan være relevante. Fordi de vet hva de snakker om.

Som en annen skrev, så ser jeg også at det er flere stygge kommentarer og innlegg om kvinner her, fra bitre menn. For der har du en gjeng som skjærer alle kvinner over samme kam. 

Anonymkode: 8e4bb...3be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kaller det medlidenhet, jeg kaller det erfaring. Jeg er ikke enig i at man skal rakke ned på alle menn, det gjør ikke jeg heller, men det sier jo litt når det kommer så mange historier? Skriver de stygt når de forteller om sine erfaringer og opplevelser? Noen er nok ekstra bitre, sånn er det bare, men mange av dem kommer med egne erfaringer og med råd som absolutt kan være relevante. Fordi de vet hva de snakker om.

Som en annen skrev, så ser jeg også at det er flere stygge kommentarer og innlegg om kvinner her, fra bitre menn. For der har du en gjeng som skjærer alle kvinner over samme kam. 

Anonymkode: 8e4bb...3be

Den går nok begge veier.

Absolutt er det mange som sitter på erfaringer, og potensielt kunne kommet med gode råd, men det er mangelvare.

Tendensene jeg ser er at veldig mange er så altoppslukte med egne vonde erfaringer at de ikke evner å svare reflektert eller nyansert. Vanskelig å sette et tall på det, men la oss si at i 6/10 tilfeller ser jeg brukere som sitter med vonde opplevelser, fordi de har en vond opplevelse kommer dommedagsrådene om at trådstarter eller andre bare må passe seg, fordi de selv vet så mye bedre basert på sin egen erfaring. I 6/10 er ikke engang de vonde opplevelsene sammenlignbare med det som det spørres om i HI.

Begynner neste å spekulere i om flere av brukerene er så bitre at de ikke ønsker eller unner noen andre at det skal gå bra, og derfor greier ut så langt de kan om hvor fæl denne mannen (men også motsatt med kvinner) må være , fordi de rett og slett ikke unner trådstarter at det skal gå bra.

Det er iværtfall et inntrykk jeg veldig ofte sitter igjen med når jeg leser alle disse som har erfart djevelmannen (eller kvinnen) selv.

At man kun er ute etter å skremme og spre litt hat. Litt sånn, ikke faen om det skal gå bra med deg, når det ikke gikk bra med meg. Det holdningen føler jeg maaaaaange brukere har. Og det er ganske mentalt forstyrra om man det faktisk vuser seg at noen tenker slik. 

Anonymkode: 0f349...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Den går nok begge veier.

Absolutt er det mange som sitter på erfaringer, og potensielt kunne kommet med gode råd, men det er mangelvare.

Tendensene jeg ser er at veldig mange er så altoppslukte med egne vonde erfaringer at de ikke evner å svare reflektert eller nyansert. Vanskelig å sette et tall på det, men la oss si at i 6/10 tilfeller ser jeg brukere som sitter med vonde opplevelser, fordi de har en vond opplevelse kommer dommedagsrådene om at trådstarter eller andre bare må passe seg, fordi de selv vet så mye bedre basert på sin egen erfaring. I 6/10 er ikke engang de vonde opplevelsene sammenlignbare med det som det spørres om i HI.

Begynner neste å spekulere i om flere av brukerene er så bitre at de ikke ønsker eller unner noen andre at det skal gå bra, og derfor greier ut så langt de kan om hvor fæl denne mannen (men også motsatt med kvinner) må være , fordi de rett og slett ikke unner trådstarter at det skal gå bra.

Det er iværtfall et inntrykk jeg veldig ofte sitter igjen med når jeg leser alle disse som har erfart djevelmannen (eller kvinnen) selv.

At man kun er ute etter å skremme og spre litt hat. Litt sånn, ikke faen om det skal gå bra med deg, når det ikke gikk bra med meg. Det holdningen føler jeg maaaaaange brukere har. Og det er ganske mentalt forstyrra om man det faktisk vuser seg at noen tenker slik. 

Anonymkode: 0f349...906

Jeg er litt delt, men kan til en viss grad være enig med deg om at enkelte kan fremstå som ekstra bitre, og jeg tenker at dem sikkert skulle hatt hjelp. Jeg har aldri vært slik du beskriver endel, men jeg gikk 4 år i traumebehandling, og det tror jeg flere hadde hatt godt av.

Anonymkode: 8e4bb...3be

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke mannehatet skiller seg spesielt ut, men hat og bitterhet mot det aller meste (alt fra uføre, rike, fattige, nordlendinger, østlendinger, hundeeiere, sertifikatløse) grupper er mye sterkere enn hva jeg noensinne hører i det virkelige liv. Meninger blir sterkere og store ord brukes lettere. Folk er også mye mer uempatiske, egoistiske og fordomsfulle.

Det er også en ufattelig mengde historier om kvinner med helt udugelige menn. Og folk på forumet som deler meninger som gjør at de umulig kan være gode kjæresteemner. Som at utroskap gjerne kan unnskyldes, at man burde få se gjennom telefon og laptop til partner, at man skal kunne nekte partner å ha venner av samme kjønn, at man ikke kan forvente at en mann gjør huslige oppgaver uten å be dem om det og rose etterpå... Jeg håper jo kg ikke er representativ for "Det sanne Norge" 😅

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ganske merkelig at SÅ mange tydeligvis skal hope seg opp på akkurat Kvinneguiden da. 

Jeg opplever i alle fall fint lite av sånne ting på for eksempel Diskusjon.no eller andre debatt-forum. Til tross for at det er jo ganske store forum, det også...        

Anonymkode: c1b41...10a

KG er et klassisk eksempel på hva som skjer når de negative får lov til å dominere. Det er ikke mange nok positive folk her inne så da blir det jo sånn. De fleste steder holdes det i sjakk fordi det er flere oppegående som holder det oppe og negative mennesker tør ikke å ytre seg da, men når de er i selskap med negative mennesker … man blir målløs. Evig glad for oppegående mennesker. 

Anonymkode: a986e...46f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet du hva en «femcel» er? Siden du skriver kvinnelig incel, mener jeg. 
Men seriøst? Forumet er jo fylt av kvinner i forhold med udugelige menn? Det er ikke femcels. 
 

tror ikke det finnes femcels engang, fordi vi kan «få sex» når vi vil

Anonymkode: af1e6...4d4

Det er definitivt mange bitre single mannehatere her inne, også i denne tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (20 minutter siden):

Det er definitivt mange bitre single mannehatere her inne, også i denne tråden. 

Nå skummet jeg gjennom tråden, og kunne ikke se så mange bitre, single, mannehatere her?🤔

Hva tenker du om alle trådene som kommer i perioder fra single, bitre, kvinnehatere da? For det er det endel av. 

Anonymkode: 8e4bb...3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 2.07):

Vet du hva en «femcel» er? Siden du skriver kvinnelig incel, mener jeg. 
Men seriøst? Forumet er jo fylt av kvinner i forhold med udugelige menn? Det er ikke femcels. 
 

tror ikke det finnes femcels engang, fordi vi kan «få sex» når vi vil

Anonymkode: af1e6...4d4

Vi kan få sex med menn som ikke er attraktive ja....men menn som kan velge på øverste hylle velger ikke sånne damer som ligger med hvem som helst har jeg inntrykk av...de ender opp med de mindre attraktive som andre ikke vil ha

Anonymkode: b5511...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi kan få sex med menn som ikke er attraktive ja....men menn som kan velge på øverste hylle velger ikke sånne damer som ligger med hvem som helst har jeg inntrykk av...de ender opp med de mindre attraktive som andre ikke vil ha

Anonymkode: b5511...2bf

Altså disse kvinnene som ikke har dannelse, karakter eller moral. De ender opp med likesinnede uattraktive menn som de kan dominere over

Anonymkode: b5511...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 2.33):

"De fleste menn er søppel" og dette innlegget får mest likes 😮  Ok. Det bekrefter jo antakelsene dine. 

Anonymkode: 148e1...fa0

Ja for 5 likes støtter nok teorien din...

Anonymkode: 23193...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 14.36):

Har det slått deg at dem som svarer slik, faktisk vet hva dem snakker om, når dem svarer i tråder der noen forteller om sine menn? Anonymkode: 8e4bb...3be

Når noen skriver i denne tråden at de fleste menn er søppel så tenker jeg ikke at denne brukeren har intim kjennskap til de fleste menn nei.

Anonymkode: b710c...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 14.51):

Essensen er at jeg opplever mange som ustabile når jeg leser de mest ekstreme innleggene her inne, og lurer på hvorfor de trekker akkurat mot kvinneguiden.

Anonymkode: 0f349...906

«Ustabil» er ikke ordet jeg ville brukt. Men sint, bitter, tribalistisk.

Jeg antar at på forumet til Manchester United så er det mange som snakker om Liverpool på en ensidig og negativ måte. Fordi det er «fienden». Fordi de egler hverandre opp. Fordi de mest ekstreme får flest likes og mest oppmerksomhet. Fordi de føler seg tøff bak et tastatur.

Og fordi de som er gode til å spille fotball, spiller fotball. De som elsker å se på fotball ser på fotball. Mens diskusjonsforumet om fotball tenderer til å tiltrekke seg en litt spesiell profil?

Anonymkode: b710c...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...