Gå til innhold

Tiltrekker kg mange mentalt ustabile?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar denne som anonym.

Jeg ser så mange tilfeller hvor trådstarter skal demoniseres eller få stygge kommentarer fra kvinner som vet bedre, kun fordi de selv har traumer fra tidligere forhold.

Jeg ser så mange innlegg med holdninger om at alle menn er voldelige av natur.

Ser så mange tråder hvor brukere skal tolke absolutt alt som røde flagg. Mannen hevet stemmen, da er han en voldsmann. Mannen er ofte sliten, han må ha et dobbeltliv hvor han er utro. Mannen er hyggelig, snill og god, da må han være en psykopat som egentlig vil volda eller drepe på sikt.

Og summen er at alle disse brukerne som kommer med disse helt syke holdningene og meningene, er at samlige har en tøff fortid selv. En tøff fortid hvor de har ptsd, traumer og Gud vet hva fordi de selv har erfaringer fra en giftig eks. Og fordi deres eks var grusom, så må jo alle andre menn være grusomme. 

Hva er greia? Virker jo ut som mange folk på forumet her er helt gærne. 

Alt skal være røde flagg. Og alt skal tolkes som vold, eller alt kan tolkes som psykisk mishandling. Alt skal tolkes i værste mening.

Og hvis noen kommer med et fornuftig innlegg eller holder seg til det trådstarter faktisk spør om,  da blir man høvla ned med personangrep og kommentarer på hvor grusom man er som person. Da er plutselig alle disse selvmedlidende brukerne som taler så sterk om hvor tøft de har hatt like grusomme seøv i måten de svarer og rakker ned på andre brukere.

Har vært ekstremt mye av dette nå i ferien, men ser jo at dette er en sterk tendens på forumet her. Har aldri vært borti lignende på andre forumer som facebook, diskusjon.no, reddit. Her på kvinneguiden er det jo helt ekstremt.

Hva er seriøst greia med alle disse brukerene. Er folk helt gale? Tiltrekker kvinneguiden seg føere ustabile mennesker enn andre fora, eller er det noe jeg ikke forstår?

Anonymkode: 0f349...906

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som tørr å svare?

Kan umulig være den eneste som har lagt merke til denne tendensen på forumet her.

Anonymkode: 0f349...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese hele HI. Men de fleste menn er søppel. Ikke nødvendigvis voldelige, men de bryter deg ned psykisk, oppfører seg som tenåringer og man «må» bli en mor for de. 
Snakker ikke bare om min erfaring, men venner, familie, kg tråder osv. 

Fant meg heldigvis en av få, som synes det er givende å være i et likestilt forhold

Anonymkode: af1e6...4d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme. Jeg lurte på det samme for et sekund siden. I en tråd om en mann som har kastet en smoothie-maskin i veggen, som en engangshendelse, aldri skjedd før, hvor TS har noen traumer rundt vold fra barndommen og har reagert på hendelsen (de har snakket om den, alt er i orden). Hvor en bruker kommer med «Det virker som om du trekkes mot forhold for å gjenoppleve traumene dine». Da kjente jeg: Hva i alle… og klikket meg ut.  

Anonymkode: 194c4...4ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (7 minutter siden):

Det virker absolutt som at det er mange kvinnelige incels her. 

Vet du hva en «femcel» er? Siden du skriver kvinnelig incel, mener jeg. 
Men seriøst? Forumet er jo fylt av kvinner i forhold med udugelige menn? Det er ikke femcels. 
 

tror ikke det finnes femcels engang, fordi vi kan «få sex» når vi vil

Anonymkode: af1e6...4d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt klart mange destruktive og tydelig mentalt ustabile her. Noen har et ekstremt mannehat, og må få utløp for det.

Anonymkode: 8b48a...c62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten bare mentalt ustabile og livets harde skole folk med doktor grader her. Før fikk man seriøs hjelp osv på dette forumet. Nå er det bare et sirkus. Grei underholdning. Litt som nyhetsspeilet. Synd men sant.

Anonymkode: e47c7...831

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe. Det er uten tvil mange traumatiserte og syke (mener det bokstavlig, ikke nedlatende) mennesker her inne. Mange er uføre med et veldig begrenset nettverk. Så mange av svarene vitner om at de ikke eksiterer ute i verden og får sunne inntrykk fra mennesker irl.

MEN. Var innom en tråd nylig hvor TS kanskje hadde litt av det du beskriver med sin mann. Da ble jeg positiv overrasket over hvor mange som tok mannen sin side i saken. Mange reflekterte svar. Og TS selv var ydmyk og revurderte sine egne reaksjoner. Så det er mye bra også.

Anonymkode: 148e1...fa0

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen overreagerer, men ofte er reaksjonene her inne velplassert der de hører hjemme. Når noen viser voldelige tegn, og man selv aldri har vært i nærheten å gjøre det samme, så jo og ja, da har man lov å kalle en spade for en spade, og et rødt flagg for et rødt flagg. Man finner seg ikke i dritt, og ingen andre bør det heller.

Anonymkode: 91f7b...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man egentlig forvente av folk som dater på Tinder og ser på Tiktok videoer? Nivået er dass. Regner aldri med at slike mennesker har evne til kritisk tenkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gadd ikke lese hele HI. Men de fleste menn er søppel. Ikke nødvendigvis voldelige, men de bryter deg ned psykisk, oppfører seg som tenåringer og man «må» bli en mor for de. 
Snakker ikke bare om min erfaring, men venner, familie, kg tråder osv. 

Fant meg heldigvis en av få, som synes det er givende å være i et likestilt forhold

Anonymkode: af1e6...4d4

Les HI engang til. Det er slike innlegg som dette jeg reagerer på.

Fordi vi vet at det ikke er sånn at alle menn bryter andre ned psykisk eller oppfører seg som tenåringer. Det er kun noe du har fått for deg fordi du har hatt dårlige erfaringer selv.

Men siden du kom inn i tråden min så spør jeg deg ganske direkte, hvorfor tenker du det er greit skriver sånne stygge og generaliserende ting, når du vet at det ikke har er sant i alle tilfeller?

Ser du selv hvordan det kan polariserer og ødelegger en debatt når du går inn i en diskusjon og har det tankesettet og bestemt deg før du har lest HI at «nå skal jeg skrive masse dritt og spre fordommer». Ser du selv hvordan det kan ødelegge debatten og forsurne en diskusjon?

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har lurt på det samme. Jeg lurte på det samme for et sekund siden. I en tråd om en mann som har kastet en smoothie-maskin i veggen, som en engangshendelse, aldri skjedd før, hvor TS har noen traumer rundt vold fra barndommen og har reagert på hendelsen (de har snakket om den, alt er i orden). Hvor en bruker kommer med «Det virker som om du trekkes mot forhold for å gjenoppleve traumene dine». Da kjente jeg: Hva i alle… og klikket meg ut.  

Anonymkode: 194c4...4ed

Hva i alle….. har jeg tenkt ofte. Mange tråder jeg selv har klikket meg ut av fordi jeg rett og slett ikke gidder.

 

Anonymkode: 0f349...906

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De fleste menn er søppel" og dette innlegget får mest likes 😮  Ok. Det bekrefter jo antakelsene dine. 

Anonymkode: 148e1...fa0

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er nesten bare mentalt ustabile og livets harde skole folk med doktor grader her. Før fikk man seriøs hjelp osv på dette forumet. Nå er det bare et sirkus. Grei underholdning. Litt som nyhetsspeilet. Synd men sant.

Anonymkode: e47c7...831

Denne tanken har falt meg også. Mener det på en nedlatende måte, men jeg har også fått et inntrykk av at forumet her har tiltrukket seg mange med lav eller manglende utdannelse, som rett og slett roper for høyt om ting de ikke kan. Veldig mange livets harde skole, som sitter med fasiten, fordi de tror at deres erfaringer, som ofte også er veldig begrenser reflekterer alle andre også. Litt som jeg skrev i innlegget, fordi min mann var voldelig, så er seøvfølgelig alle andre menn det også.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er inne på noe. Det er uten tvil mange traumatiserte og syke (mener det bokstavlig, ikke nedlatende) mennesker her inne. Mange er uføre med et veldig begrenset nettverk. Så mange av svarene vitner om at de ikke eksiterer ute i verden og får sunne inntrykk fra mennesker irl.

MEN. Var innom en tråd nylig hvor TS kanskje hadde litt av det du beskriver med sin mann. Da ble jeg positiv overrasket over hvor mange som tok mannen sin side i saken. Mange reflekterte svar. Og TS selv var ydmyk og revurderte sine egne reaksjoner. Så det er mye bra også.

Anonymkode: 148e1...fa0

Egentlig bare enig i alt du skriver her, kunne ikke sagt det bedre selv. Sammen inntrykk her. Flere av de groveste innleggene kan virke å komme fra mennesker som selv er så tramatiserte eller så syke eller ustabile at de selv ikke evner å tenke klart eller å resonnere. Nesten som om noen brukere bare skriver på impuls, helt ute av kontroll. 

Nå er selvsagt ikke dette alle, er som du sier veldig mange fine og reflekterte brukere her. Blir likevell ganske nysgjerrig på hvorfor det er så mange som er helt på andre siden av skalaen.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen overreagerer, men ofte er reaksjonene her inne velplassert der de hører hjemme. Når noen viser voldelige tegn, og man selv aldri har vært i nærheten å gjøre det samme, så jo og ja, da har man lov å kalle en spade for en spade, og et rødt flagg for et rødt flagg. Man finner seg ikke i dritt, og ingen andre bør det heller.

Anonymkode: 91f7b...2a7

Det er ikke mitt inntrykk dessverre. Noen er selvsagt velplasserte, men veldig mange av reaksjonene jeg ser er så voldomst, så overdrevet at det blir dratt helt ut av proposisjoner.

Sett mange tråder spore fordi noen skulle reagere, men så står ikke reaksjonen i stil med Hi. Disse ekstreme brukerene jeg vil til livs, kan ofte virke ut som de er mer opptatte av å fortelle om egne erfaringer og egne røde flagg, enn å faktisk holde seg til det som står i Hi.

frivis skrev (5 minutter siden):

Hva kan man egentlig forvente av folk som dater på Tinder og ser på Tiktok videoer? Nivået er dass. Regner aldri med at slike mennesker har evne til kritisk tenkning.

Kritisk tenkning er det nok flere som hadde hatt gått av. Selvkritikk er visst også en mangelvare i dagens selvsentrerte samfunn.

Anonymkode: 0f349...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker at dere på ene siden er nedlatende mot (mannen av) KG-brukerne (tuche), men på samme tid fremsnakker dem. Velbalansert! Godt jobbet! 

Anonymkode: 630be...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker at dere på ene siden er nedlatende mot (mannen av) KG-brukerne (tuche), men på samme tid fremsnakker dem. Velbalansert! Godt jobbet! 

Anonymkode: 630be...4a8

Mangen av * , rettelse 

Anonymkode: 630be...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er bitrere nå som tidspulsen skyver unge single ned på rangstigen. Tenker at disse mannehaterne har blitt forlatt til ensomhet, innser at de ikke funker sammen med en mann, og begynner å hate.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...