Gå til innhold

Tiltrekker kg mange mentalt ustabile?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ingen som tørr å svare?

Kan umulig være den eneste som har lagt merke til denne tendensen på forumet her.

Anonymkode: 0f349...906

Nei en trenger ikke være rakettforsker for å se det samme som deg ..Tror det er ekstremt mange med psykiske utfordringer og tung bagasje her. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gadd ikke lese hele HI. Men de fleste menn er søppel. Ikke nødvendigvis voldelige, men de bryter deg ned psykisk, oppfører seg som tenåringer og man «må» bli en mor for de. 
Snakker ikke bare om min erfaring, men venner, familie, kg tråder osv. 

Fant meg heldigvis en av få, som synes det er givende å være i et likestilt forhold

Anonymkode: af1e6...4d4

Så du gadd ikke lese  "hele HI"...?.men du fastslår glatt at halvparten av alle mennesker er søppel.?.og får med det flest upvotes i denne tråden..?

TS har opplagt et poeng ja.

 

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også huske at hjernen husker muligheter, selv om den som skriver ikke har opplevd det selv. Så bare fordi noen sier de høres skummelt ut, betyr ikke at de selv har opplevd noe.

Men mange her inne har faktisk opplevd noe, fordi det har de jo fortalt. Veldig trist. 

Anonymkode: 71f85...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert av hvor kjapt noen er med å slenge ut diagnoser som ADHD, Aspergers, depresjon og sånn i diskusjoner. Det skjer bare basert på et kort innlegg fra noen som deler sin greie. Noen virker som om de bare speiler seg selv og klarer ikke å forklare noe uten å dra det til seg selv. Jeg tror også mange av de som svarer i tråder sliter psykisk selv, så de tror at alle problemer kan pakkes inn i en diagnose. Det gjør at diskusjonen blir ganske flat og mangler ekte refleksjon. 

Anonymkode: 2eed6...984

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gadd ikke lese hele HI. Men de fleste menn er søppel.

 

Anonymkode: af1e6...4d4

Oisann…

Anonymkode: b710c...1cd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Denne tanken har falt meg også. Mener det på en nedlatende måte, men jeg har også fått et inntrykk av at forumet her har tiltrukket seg mange med lav eller manglende utdannelse, som rett og slett roper for høyt om ting de ikke kan. Veldig mange livets harde skole, som sitter med fasiten, fordi de tror at deres erfaringer, som ofte også er veldig begrenser reflekterer alle andre også. Litt som jeg skrev i innlegget, fordi min mann var voldelig, så er seøvfølgelig alle andre menn det også.

Anonymkode: 0f349...906

Lang utdanning er dessverre ingen garanti mot å falle i ormehull eller gå for konspirasjonsteorier.

Å tenke godt og kritisk igjennom egne og andres ståsteder er krevende, og veldig mange foretrekker å agere ut følelser og antagelser og heie på «stammen» sin.

Anonymkode: b710c...1cd

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det korte svaret er ja. Det er mye rart her og sammenlignet med reddit, diskusjon.no, diskutopia, mumsnet og gamle VGD er det en enormt høy andel personlighetsforstyrrelser, ptsd eller annen baggasje. 

Anonymkode: b7c73...a6e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som har for god tid, eller ihvertfall velger å bruke tiden sin her inne, som gjerne ikke har så mye nettverk og sosial kontakt annet sted, og de får utløp for tankene sine igjennom KG. Virker som det er en del her inne som i tillegg sliter ganske heftig, og det kommer helt klart til uttrykk innimellom. 

KG kan være et sted der folk opplever at holdninger, fordommer, og meninger blir utfordret, men det kan likeså være et ekkokammer for mildt sagt blandede holdninger, fordommer, og meninger. 

Det er noe med hvor lett det er å gjemme seg bak tastaturet. Jeg prøver å tenke at det som gjemmer seg bak forhåpentligvis er noen som er litt korttenkt bak tastaturet, som gjerne tøffer seg, men som ikke ville vært sånn i virkeligheten. Noen er nok dessverre sånn de er her inne også, og det er da forståelig at de ikke er med så mye folk, og KG og evt andre forum blir der de er «sosiale», og sprer sin «heder og galle» til mer vilkårlige. 

Ingen kjenner hele historien til noen her inne. Hverken de som får pes, eller de som gir pes. Får en mye dritt mot seg, så er det greit å minne seg selv på at de som kommer med dritten ikke kjenner en personlig eller hele historien. 

Jeg velger å svare med brukernavn her i denne tråden. selv om jeg vet at det ikke er sikkert det er lurt. Jeg bruker muligheten til å være anonym ofte, nettopp fordi det er så mye ulikt som rører seg blant en del brukere av KG. 
 

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (12 minutter siden):

Jeg velger å svare med brukernavn her i denne tråden. selv om jeg vet at det ikke er sikkert det er lurt. 

Av ren nysjerrighet..hvorfor er det ikke sikkert det er lurt å svare med nicket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (3 minutter siden):

Av ren nysjerrighet..hvorfor er det ikke sikkert det er lurt å svare med nicket?

En vet aldri hvordan en tråd utvikler seg her inne, og en har alt sett at enkelte ikke gidder å lese noe særlig, men likevel har sitt å si om «menneskeheten». Da vet jeg at det alt er en tråd hvor det rører seg litt og da er det noen ganger bedre å være anonym for å ivareta seg selv. 

Godt mulig litt feigt, men jeg er på KG for sosialt tidsfordriv, ikke for å diskutere eller få en hel hær mot meg fordi «de har den dagen». Tross jeg kan skille og si til meg selv de ikke kjenner meg, så har jeg stort sett bedre ting å bruke tiden min på enn iltre KG- brukere 🤣🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (1 minutt siden):

En vet aldri hvordan en tråd utvikler seg her inne, og en har alt sett at enkelte ikke gidder å lese noe særlig, men likevel har sitt å si om «menneskeheten». Da vet jeg at det alt er en tråd hvor det rører seg litt og da er det noen ganger bedre å være anonym for å ivareta seg selv. 

Godt mulig litt feigt, men jeg er på KG for sosialt tidsfordriv, ikke for å diskutere eller få en hel hær mot meg fordi «de har den dagen». Tross jeg kan skille og si til meg selv de ikke kjenner meg, så har jeg stort sett bedre ting å bruke tiden min på enn iltre KG- brukere 🤣🙈

Skjønner..😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (7 minutter siden):

Av ren nysjerrighet..hvorfor er det ikke sikkert det er lurt å svare med nicket?

Hvis du diskuterer (f.eks) moderne feminismes fordeler og ulemper for familien, så kan man tenke seg at et ivrig individ kryssjekker deg opp mot andre poster, finner ut hvem du er, tropper opp på kontoret ditt, krever et møte med HR og legger fram «LadeJarl utviser kvinnehat. Er dette noe bedriften vil være bekjent av? Jeg gir deg 24t til å tenke over om du vil være assosiert med ham før jeg publiserer informasjon som vil vise at han er en rablende gal, farlig kvinnehater. You call».

Anonymkode: b710c...1cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du diskuterer (f.eks) moderne feminismes fordeler og ulemper for familien, så kan man tenke seg at et ivrig individ kryssjekker deg opp mot andre poster, finner ut hvem du er, tropper opp på kontoret ditt, krever et møte med HR og legger fram «LadeJarl utviser kvinnehat. Er dette noe bedriften vil være bekjent av? Jeg gir deg 24t til å tenke over om du vil være assosiert med ham før jeg publiserer informasjon som vil vise at han er en rablende gal, farlig kvinnehater. You call».

Anonymkode: b710c...1cd

Herlig! 😂🙈...Hvis noen har sånne planer kan de spare seg bryderiet...den eneste som kan sparke meg fra min jobb er meg sjøl..og enn så lenge føler jeg jeg sitter trygt..!!.😂😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (5 timer siden):

Av ren nysjerrighet..hvorfor er det ikke sikkert det er lurt å svare med nicket?

Det skal jeg fortelle deg, fordi jeg har opplevd kjepphester som kan forfølge deg og skrive dritt om deg i alle tråder du er innom, kun fordi du skrec en kommentar de var uenige i, eller skrev noe de ikke likte å høre.

Ts

 

Anonymkode: 0f349...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (5 timer siden):

Av ren nysjerrighet..hvorfor er det ikke sikkert det er lurt å svare med nicket?

For å utdype det.

Jeg ønsker å bli møtt og få svar basert på det jeg skriver og de refleksjonene jeg har.

Ønsker ikke å bli møtt av brukere som kun kommer med usaklige personangrep og totalt overser det man skriver, kun fordi de kjenner igjen nicket ditt fra en tidligere tråd og derfor skal ta hevn basert på noe helt annet du skrev i den andre tråden.

Dessverre men sant, det har jeg opplevd. Er heldigvis ikke normalen, men det skjer.

Derfor er det lurere å bruke anonym når jeg går så hardt ut som jeg gjør i denne tråden.

Anonymkode: 0f349...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jepp- bare se på denne tråden fx.. Mange ustabile som har dårlig selvtillit og må benytte enhver anledning til å dytte hverandre ned, krangle om ingenting. Triste greier.

Anonymkode: d2f2d...26a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at dem som svarer slik, faktisk vet hva dem snakker om, når dem svarer i tråder der noen forteller om sine menn? Når noen forteller noe de har opplevd med mannen sin, eller forteller om hvordan de lever med mannen sin, så kan dem som svarer relatere og svare utifra egne erfaringer. Er det galt? Det er mange som lever i dårlige og destruktive forhold, og ikke vet hvor de skal henvende seg, de vet ikke hva dem kan/bør gjøre, de har ikke noen å snakke med irl, eller våger rett og slett ikke å åpne seg for noen. Da er det vel en slags løsning å komme hit?

Jeg har selv levd i et slikt forhold, og dem som ikke har opplevd slikt, og hvertfall om dem ikke har levd slik over tid, kan aldri forstå hvordan det er. Hvordan det ødelegger og bryter ned et menneske. Jeg trodde jeg var sterk, før han hadde jeg full kontroll på livet mitt. Jeg klarte meg selv, tok vare på barnet mitt alene. Jeg bodde for meg selv, hadde et fint hjem med alt vi trengte osv. Jeg hadde aldri trodd at en mann skulle klare å bryte meg ned, og det er utrolig hvor fort, og ubemerket det går. Plutselig en dag går det opp for deg at man går på eggeskall, man kjenner i luften når han kommer inn døren hvilket humør han han, og da vet du hvordan dagen blir. Han nektet meg å ta utdannelse, selv om han samtidig klagde på inntekten min. Huset måtte være i tipp topp stand, noe jeg måtte gjøre etter en lang reisevei til og fra jobb og bhg, samt handle på veien, og middag så klart. Jeg fikk ikke lov å være syk. Jeg måtte dusje og barbere kroppen hver kveld, ellers var jeg ekkel. Osv.

Man ender opp helt alene, for det første de gjør, er å isolere deg. Samtidig som dem bryter deg ned psykisk og mentalt. Man føler selv man får mindre og mindre verdi, for det er det han sier, og viser. Du strekker deg altfor langt for å please han, uten tanke for deg selv. Og mange, som meg, trengte hjelp for å komme bort. For å ikke snakke om barna som lever og vokser opp i slike hjem. Jeg trodde jeg skjermet mitt barn, jeg gjorde alt i min makt for å passe på. Det som gjorde at jeg rømte siste gangen var fordi han ble fysisk mot barnet mitt på 4 år, som ville vise noe som var laget i bhg. Mannen var sliten, og skubbet barnet med begge hender, slik at det fløy gjennom hele stuen. Jeg dro da, men trengte hjelp til alt. Jeg trengte hjelp til det praktiske, men mye mer det å klare å la være å gå tilbake, slik jeg hadde gjort så mange ganger før. Min mor utviklet telefonangst i den perioden jeg bodde med han.. Etter at jeg flyttet ut, og hjem til mine foreldre, sendte han blomster og ballonger, han prøvde å ringe, sendte en haug med meldinger, og han kom på døren. Såkalt lovebombing. 

Jeg brukte år på å bygge meg opp, jeg bodde hjemme hos mine foreldre, med barnet mitt, i flere år før jeg var klar for å bo for meg selv igjen.

Jeg sier ikke at alle menn er søppel, men endel er, og det er ikke til å stikke under en stol. Jeg er faktisk gift i dag, med en ekte og ordentlig mann. Noe jeg aldri hadde trodd, for jeg skulle aldri ha en mann igjen, men så dukket han opp og ble en venn.

Vil bare legge til at faren til barnet mitt, som var ungdomskjæresten min og som jeg giftet meg med, var utro når jeg var gravid og videre utover. Kanskje før også, det vet jeg ikke. Jeg vet bare at da jeg ble gravid endret han seg totalt. Fra å være oss to, noe som var "meislet i sten" for alle, ble han en sint og annerledes fyr, som aldri deltok, aldri gjorde noe hjemme eller med baby. Han bare fløy på byn hver helg, og ble mer og mer sint på meg. Han ble en dritt🤷‍♀️

Anonymkode: 8e4bb...3be

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt mange flere gærninger her enn livet ellers. Til tider skremmende å lese alt hatet og bitterheten her, men heldigvis har jeg knapt møtt slike damer i virkeligheten, så det ser nok mye verre ut enn det er 

Anonymkode: 57462...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er definitivt mange flere gærninger her enn livet ellers. Til tider skremmende å lese alt hatet og bitterheten her, men heldigvis har jeg knapt møtt slike damer i virkeligheten, så det ser nok mye verre ut enn det er 

Anonymkode: 57462...4c5

Det er rart, for jeg som dame syns det er flest menn som er bittre og skumle her inne, og bruker også å være glad for at jeg ikke møter dem på ekte. Sikkert perspektiv. 

Anonymkode: 71f85...237

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...