Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.12):

Fint om dere med små barn ikke fyrer opp raketter tidligere på kvelden, dette av hensyn til dyr. 

Anonymkode: 46143...e5f

Fint om alle andre ikke fyrer opp raketter etter 19.30. Av hensyn til alle barna som sover. 

Anonymkode: 91549...1e4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
cleangal skrev (På 29.12.2023 den 19.04):

Imponerende at de klarer å vente så lenge. Her starter det ca en time etter at fyrverkeriutsalget har åpnet og fortsetter ut første uka i januar.

Bor du også på Sørlandet 🙄

Anonymkode: 2f446...e42

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.12):

Fint om dere med små barn ikke fyrer opp raketter tidligere på kvelden, dette av hensyn til dyr. 

Anonymkode: 46143...e5f

Pass på deg selv.

Anonymkode: ea85b...b3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Bor du også på Sørlandet 🙄

Anonymkode: 2f446...e42

Sørvest…

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.23):

Fint om dere med dyr gir faen å fortelle når vi lovlig kan skyte opp fyrverkeri.

Anonymkode: dc7c8...23c

Selv om noe er lovlig, kan man jo ta hensyn likevel🙄

Anonymkode: d0e2a...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint om alle andre ikke fyrer opp raketter etter 19.30. Av hensyn til alle barna som sover. 

Raketter er jo for å feire inngangen til nytt år. Som da blir etter 24.00… Skal man tenne raketter tidligere, kan man likså gjerne slutte med hele opplegget.

Anonymkode: d0e2a...9ad

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.23):

Fint om dere med dyr gir faen å fortelle når vi lovlig kan skyte opp fyrverkeri.

Anonymkode: dc7c8...23c

fint om du sikter på deg selv med det jævla fyrverkeriet

Anonymkode: b8c79...47c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.28):

Hvorfor er det et problem å vente til kl 24 som faktisk er da det er meningen man skal skyte de opp? Ser ikke poenget med at mange dyr skal gå livredde i flere timer bare fordi noen absolutt må begynne så tidlig. Gjelder forøvrig ikke bare kjæledyr men også ville dyr. 

Anonymkode: 879e6...51e

Det er lov å sende opp raketter fra 18.00. De som eier dyr vet at hvert år skytes det opp raketter denne dagen. Altså har dere tid til å forberede dere, reise bort, legge til rette, lære opp dyrene etc. 

Eneste gode poenget du har er ville dyr. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er lov å sende opp raketter fra 18.00. De som eier dyr vet at hvert år skytes det opp raketter denne dagen. Altså har dere tid til å forberede dere, reise bort, legge til rette, lære opp dyrene etc. 

Eneste gode poenget du har er ville dyr. 

Men det er jo ikke et svar på spørsmålet? 

Jeg for min del liker raketter og synes det er vakkert å se på. Men hensikten er jo, som andre sier, inngangen til et nytt år. Dvs rundt midnatt. Hvorfor sende opp dagen før, spredt utover hele dagen på nyttårsaften, hele kvelden på nyttårsaften og så en og to dager etterpå? 

Anonymkode: d2e31...f9a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg for min del liker raketter og synes det er vakkert å se på. Men hensikten er jo, som andre sier, inngangen til et nytt år. Dvs rundt midnatt. Hvorfor sende opp dagen før, spredt utover hele dagen på nyttårsaften, hele kvelden på nyttårsaften og så en og to dager etterpå? 

Det er lov mellom 18.00 - 02.00.

Alt annet før og etter er jeg helt enig i, da skal man ikke sende opp raketter og ta hensyn. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Det er snakk om dyr. Jeg driter faktisk totalt av at de blir redde av fyrverkeri. Tenk så mange mennesker som blir redde av dyr hver dag i året, så disse reddharene av noen dyr får bare holde ut noen smeller en gang i året.

Anonymkode: 3f722...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud. Det er snakk om dyr. Jeg driter faktisk totalt av at de blir redde av fyrverkeri. Tenk så mange mennesker som blir redde av dyr hver dag i året, så disse reddharene av noen dyr får bare holde ut noen smeller en gang i året.

Anonymkode: 3f722...57a

Fy faen, du er helt på vidda, hvor er ditt hjerte? Du driter i dyra, si meg da hvem hadde første rett på jorda? 
Dust.!

Anonymkode: caa0a...2a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fy faen, du er helt på vidda, hvor er ditt hjerte? Du driter i dyra, si meg da hvem hadde første rett på jorda? 
Dust.!

Anonymkode: caa0a...2a5

Ha ha, dere dyreelskere har jo totalt tunnelsyn. Slapp av, dyra er ikke så redde for litt smell og lys som du tror.

Anonymkode: a8490...082

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Noen ganger må jeg vente noen dager med å invitere til bursdagsselskap, men jeg feirer likevel bursdagen min selv om den ikke feires den timen og dagen jeg ble født.

Nyttår feires selv om en sender opp rakettene klokka 18 fordi barna skal i seng 19.

Eller mener du kanskje at de burde flytte fyrverkerigrensa fra 18-02 til 00-08? Så kan vi istede fyre opp på morgenen når barna står opp?

Anonymkode: 349f7...16b

AnonymBruker
Skrevet

Det burde vært sånn at det er lov kl. 18.00 og kl. 00.00, og ikke fra 18 til 00.00..

Så får man 15-20 min til å sende opp på hvert av tidspunktene. Bedre at barnefamiliene har et felles tidspunkt å forholde seg til, enn at det spres utover hele kvelden.

Anonymkode: 9b797...e4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Raketter har vært forbudt siden 2008!

Anonymkode: f2155...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...