Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da får du passe på dyrene dine og så fyrer folk som de vil fra 1800. Vi kan ikke ta hensyn til alt, det er snakk om å fyre opp et par timer, det må dere med dyr håndtere. Kanskje tenke litt fram og lære dyra opp med lyder så slipper de å bli stresset opp på grunn av slike lyder. De aller fleste jeg kjenner med dyr, alt fra ku til hund lærer opp dyra med lyd fra de er små og det er ikke noe stress å spore hos de når vi fyrer opp.

Anonymkode: 1b98e...3c5

Det hjelper ikke å trene hundene på dette når all trening blir ødelagt på ett sekund av at en eller annen IDIOT sender raketter MOT oss langs bakken, der jeg går tur med hunden min kl. 20 så hun skal få tisse før det verste bråket begynner.

Anonymkode: 9b797...e4c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hjelper ikke å trene hundene på dette når all trening blir ødelagt på ett sekund av at en eller annen IDIOT sender raketter MOT oss langs bakken, der jeg går tur med hunden min kl. 20 så hun skal få tisse før det verste bråket begynner.

Hadde du latt være å skaffe hund i utgangspunktet så hadde du ikke hatt det problemet.

Anonymkode: 6e88d...988

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde du latt være å skaffe hund i utgangspunktet så hadde du ikke hatt det problemet.

Har du barn?

Anonymkode: 46143...e5f

Skrevet

Å herregud, for et godt argument

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gjelder dyr generelt. Og det er ikke snakk om å nekte folk å sende opp fyrverkeri, kun å legge tidspunktet til midnatt. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Den lange turen MÅ du ikke ta mens folk skyter opp raketter. Ellers gå andre steder

Anonymkode: f9c35...ba4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den lange turen MÅ du ikke ta mens folk skyter opp raketter. Ellers gå andre steder

Den lange turen? Dette var rett utenfor blokka jeg bor i..

• Liker 5
Skrevet

Utrolig egoistisk med rakettfyring, spesielt før kl.24! Det burde ikke vært lov å kunne fyre etter 18.00. 
dette av hensyn til ganske mange:

Ville dyr som blir livredde

Tamme dyr som blir livredde 

Mennesker med PTSD

Gamle demente mennesker som blir livredde. De skjønner ikke hvorfor det skytes og mange tror det er krig igjen. 

Anonymkode: 79bfc...113

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke. De er i seng da. 

Jeg la meg alltid til vanlig tid også ble jeg vekt før rakettene. Hvis ikke det går er det ikke krise at de ikke får oppleve raketter før de blir større. Dine barn er ikke viktigere enn alle som blir livredde og traumatiserte, eventuelt retraumatiserte, av rakettene.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg la meg alltid til vanlig tid også ble jeg vekt før rakettene. Hvis ikke det går er det ikke krise at de ikke får oppleve raketter før de blir større. Dine barn er ikke viktigere enn alle som blir livredde og traumatiserte, eventuelt retraumatiserte, av rakettene.

Som jeg skrev istad, det er flere i klassen som møtes. Hva du mener er lite viktig. De skal få lov til å være med. 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer dessverre ikke til å skje. Folk begynner jo allerede i 17. tiden enda det skrives om dette hvert år.. kan ikke huske det var slik da jeg var barn 🤔

Anonymkode: 879e6...51e

Folk begynte her idag allerede. 

Anonymkode: f7499...3ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, er flere i klassen som samles kl 19 for felles oppskyting. Skal jeg nekte dem å være med, mener dere?

Nei, du kan foreslå at de møtes kl tolv! 

• Liker 3
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier du det til mennesker med krigstraumer også? «Hadde du latt være å vært i krig, så hadde du ikke hatt dette problemet». Mennesker med PTSD. «Hadde du latt være å få traumer, hadde du ikke hatt det problemet». Spennende vinkling! Applaus for årets kommentar altså :) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor må små drittunger ha raketter før 24.00? Da er de for små! 

Anonymkode: 1db22...64f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må små drittunger ha raketter før 24.00? Da er de for små! 

Anonymkode: 1db22...64f

Vi så alltid på stjerneskudd tidlig på dagen, og storkoste oss med det. Mens jeg skriver dette innlegget, fyrte noen avgårde noen raketter. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, du kan foreslå at de møtes kl tolv! 

Jeg skal ikke være den eneste som sier noe og blir baktalt etterpå. Dette lar jeg gå så får du gjøre det du føler er riktig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kommer dessverre ikke til å skje. Folk begynner jo allerede i 17. tiden enda det skrives om dette hvert år.. kan ikke huske det var slik da jeg var barn 🤔

Anonymkode: 879e6...51e

nei, da begynte det på tredje juledag 🙄

Anonymkode: 28941...1fc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Greit nok, marker nytt år og slikt, men ikke flere dager eller uker før dagen. Feirer de samme folka jul dager før også liksom?

For meg er både tamme og ville dyr 1000x viktigere enn å sende opp fyrverkeri. Spesielt for barn, de kan da bli med på feiringen med resten av familien. Om de samme folka driter i dyrevelferd så kan de drite i sengetider én dag i året.

Anonymkode: 30342...1e8

det gjør de høyst sannsynlig. Tipper det er den samme harrygjengen som pynter juletreet i november.

Anonymkode: 28941...1fc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skal ikke være den eneste som sier noe og blir baktalt etterpå. Dette lar jeg gå så får du gjøre det du føler er riktig. 

Baktalt for å ta hensyn til dyr? Det tror jeg ikke. Folk flest bryr seg om dyr. 

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Fint om dere med små barn ikke fyrer opp raketter tidligere på kvelden, dette av hensyn til dyr. 

Raketter har vært forbudt siden 2008. 

Anonymkode: f2155...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...