Gå til innhold

Vent til midnatt med raketter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samfunnet er til for mennesker. Dyrene dine er gjester i vår verden. Ingen bryr seg.

Anonymkode: a1cbb...130

Sånne mennesker som deg som gjør at jeg sjeldent blir trist når jeg hører om alle som dør i krig og pandemier. Jo færre mennesker desto bedre er verden. Fy faen for en holdning, ditt liv er ikke mer verdt enn et dyrs. Hvertfall ikke med personlighet som deg. Din underholdning skal ikke gå utover dyrs velferd. Håper fyrverkeri blir ulovlig.. håper idioter som deg får fyrverkeri i øya.. 

Anonymkode: b5dbd...083

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fint om dere med dyr gir faen å fortelle når vi lovlig kan skyte opp fyrverkeri.

Anonymkode: dc7c8...23c

🤮

Anonymkode: 7164e...e6a

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samfunnet er til for mennesker. Dyrene dine er gjester i vår verden. Ingen bryr seg.

Anonymkode: a1cbb...130

Det å bry seg såpass lite om dyr er faktisk urovekkende. 

Heldigvis er det mange som bryr seg. De fleste. 

Anonymkode: 46143...e5f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt imot fyrverkeri. Er vokst opp uten, vi brukte stjerneskudd.  Det samme gjør mine barn og vi tenker på dyrene og menneskene rundt oss som lider av dette.

Anonymkode: 7fca6...d23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er egoistiske, uten empati dessverre. Særlig de med barn. 

Anonymkode: ad53f...7d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sier du det til mennesker med krigstraumer også? «Hadde du latt være å vært i krig, så hadde du ikke hatt dette problemet». Mennesker med PTSD. «Hadde du latt være å få traumer, hadde du ikke hatt det problemet». Spennende vinkling! Applaus for årets kommentar altså :) 

Anonymkode: f7499...3ad

Artig at du tar den, for jeg har faktisk PTSD etter skyting og hatt det i mange år. Jeg vet at det er mitt problem da. Verden kan ikke stoppe opp pga min reaksjon.

Anonymkode: 6e88d...988

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Artig at du tar den, for jeg har faktisk PTSD etter skyting og hatt det i mange år. Jeg vet at det er mitt problem da. Verden kan ikke stoppe opp pga min reaksjon.

Anonymkode: 6e88d...988

Selv om du ikke ønsker at noen skal ta hensyn til deg, så kan det være at andre mennesker og dyr setter pris på om man tar hensyn til dem. 

Verden stopper ikke opp om man sender raketter kl tolv. 

Anonymkode: 46143...e5f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Artig at du tar den, for jeg har faktisk PTSD etter skyting og hatt det i mange år. Jeg vet at det er mitt problem da. Verden kan ikke stoppe opp pga min reaksjon.

Anonymkode: 6e88d...988

Jeg syns faktisk verden kan stoppe opp og vente pga veldig mange grunner, også deg og din PTSD. At du ikke syns det, det er trist, for du fortjener ikke å bli hverken skremt, retraumatisert eller få uventede reaksjoner hvor man kan begrense det. Du fortjener ikke gå rundt i tre dager i stress; i frykt for at noen skal fyre opp noe. Og her er et tilfelle man kunne svært lett begrenset. 

Anonymkode: f7499...3ad

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Folk er egoistiske, uten empati dessverre. Særlig de med barn. 

Anonymkode: ad53f...7d3

Jeg er vokst opp uten fyrverkeri og det samme er mine barn. Hvordan er vi empatiløse mener du?

Anonymkode: 7fca6...d23

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er mot fyrverkeri, spiser dere kjøtt? Kanskje da spesielt kylling og griser? Hadde dere ribbe i jula`? Hvordan kan dere forsvare et liv med innestengt lidelse mot noen timer med lidelse?

Anonymkode: d2e31...f9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som er mot fyrverkeri, spiser dere kjøtt? Kanskje da spesielt kylling og griser? Hadde dere ribbe i jula`? Hvordan kan dere forsvare et liv med innestengt lidelse mot noen timer med lidelse?

Anonymkode: d2e31...f9a

Nei. 

Anonymkode: f7499...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som er mot fyrverkeri, spiser dere kjøtt? Kanskje da spesielt kylling og griser? Hadde dere ribbe i jula`? Hvordan kan dere forsvare et liv med innestengt lidelse mot noen timer med lidelse?

Anonymkode: d2e31...f9a

Så du forsvarer at noen har lidelse med at andre har mer lidelse? Hva er litt tortur når andre blir torturert mer enn deg et eller annet sted i verden? Hva er en voldtekt når noen blir massevoldtatt eller voldtatt over flere år? Virkelig? 🤯 

Anonymkode: f7499...3ad

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofiei skrev (På 29.12.2023 den 18.26):

Dere trenger jo tydeligvis jevnlige påminnelser.

Ikke ta alle under samme kam. De fleste respekterer dette men finnes alltid noen som utfordrer klokkeslettene på nyttårsaften.

Jeg storkoser meg med å høre smell nå og da frem til 00:00 nyttårsaften, men jeg har absolutt respekt og forståelse for de som har dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er greit å skyte opp i 18:00 tiden, det jeg er forbanna lei av er de som skyter opp flere dager før. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle i nabolaget klarer å vente til midnatt så lover jeg å plukke opp hundebæsjen på alle mine turer i nabolaget 🤪 Er det mange som ikke klarer så kan det jo hende jeg glemmer bæsjeposen innimellom også.

Anonymkode: 21de8...07a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.12):

Fint om dere med små barn ikke fyrer opp raketter tidligere på kvelden, dette av hensyn til dyr. 

Anonymkode: 46143...e5f

Nei. Vi fyrer opp kl19. 
 

Er du veganer? Hvis ikke er «hensyn til dyr» dobbelmoral fra helvete. 

Anonymkode: 9544f...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere som er mot fyrverkeri, spiser dere kjøtt? Kanskje da spesielt kylling og griser? Hadde dere ribbe i jula`? Hvordan kan dere forsvare et liv med innestengt lidelse mot noen timer med lidelse?

Anonymkode: d2e31...f9a

De bryr seg kun om katter og hunder. Til nøds småfugler. Dobbelmoral lenge leve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jentamedtekopp
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Utrolig egoistisk med rakettfyring, spesielt før kl.24! Det burde ikke vært lov å kunne fyre etter 18.00. 
dette av hensyn til ganske mange:

Ville dyr som blir livredde

Tamme dyr som blir livredde 

Mennesker med PTSD

Gamle demente mennesker som blir livredde. De skjønner ikke hvorfor det skytes og mange tror det er krig igjen. 

Anonymkode: 79bfc...113

Jobber på sykehjem. Aldri opplevd siste du nevner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du forsvarer at noen har lidelse med at andre har mer lidelse? Hva er litt tortur når andre blir torturert mer enn deg et eller annet sted i verden? Hva er en voldtekt når noen blir massevoldtatt eller voldtatt over flere år? Virkelig? 🤯 

Anonymkode: f7499...3ad

Jeg forsvarer ingenting, jeg påpeker dobbeltmoralen. 

Sånn sett er det greit fordi ingen kan gjøre alt, og det er bra om man står for noen prinsipper. Poenget mitt er mer at man skal være forsiktig med å sette seg på sin høye hest og moralisere over andre før man har tatt både en og to kikk i speilet. 

Anonymkode: d2e31...f9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...