Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 19.17):

Mange som vekker de så de kan se rakettene. Hva tror du andre gjør som sender opp raketter 12? 

Anonymkode: 879e6...51e

Vekker jeg unga kl 12, sovner de ikke før 03-04 igjen, så det skjer ikke. Her skytes det opp et fyrverkeri eller to rundt kl 20 før de legges. Æ

Anonymkode: fc98a...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 19.09):

Så ta de med ut midnatt. Jeg har 2 barn og det gjør jeg. 

Anonymkode: 879e6...51e

Vel mine to barn får ikke sove igjen om de vekkes kl 12. skyter derfor opp tidligere med god samvittighet.

Anonymkode: e8803...a1f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 19.16):

De kan vel legge seg litt senere akkurat den ene kvelden i året?

Anonymkode: 733e8...83d

«Litt senere?»  Vanlig leggetid for mine er 19, skulle de vært oppe til 12 hadde det ikke vært hyggelig for noen. 

Anonymkode: e8803...a1f

• Liker 3
Skrevet

Her var det et fyrverkeri 9 desember da Molde vant cupfinalen, de ble avfyrt ved midnatt. Så fyrverkeri kan lett bli brukt ved andre anledninger enn akkurat nyttårsaften.

Ellers er det fint om de venter til rundt midnatt med fellesfyrverkeriet. Et år ble det avlyst,og fyrt opp dagen etter pga været.

Vi har ikke dyr.

Anonymkode: 8a0a0...396

Skrevet

Kommer til å fyre opp klokka 18 med god samvittighet. Ingen lover er brutt og skikkelige dyreeiere legger opp til en god opplevelse for sine dyr.

Anonymkode: 349f7...16b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vekker jeg unga kl 12, sovner de ikke før 03-04 igjen, så det skjer ikke. Her skytes det opp et fyrverkeri eller to rundt kl 20 før de legges. Æ

Anonymkode: fc98a...d0a

Behøver du å fortelle dem om fyrverkeriet  da? Hvis de ikke vet om det, vet de ikke hva de går glipp av og går sikkert og legger seg uten problemer. 

Anonymkode: 40618...ab1

• Liker 3
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker 42 said:

Det er jo ikke alle som spiser "kylling" og gris som lever innestengt med lidelser heller....  Det er streng tatt litt forskjell på det å spise kjøtt og det å  fyre av en hævv med giftige og bråkete fyrverkeri for feire inngangen til et nytt år også, synes du ikke?  Du er vel ikke tilfeldigvis samme AB som brukte forbud mot værfenomener som argument også? :fnise:  

Poenget mitt var at man bør gå forsiktig i dørene med å moralisere over andre når man selv driver med dobbeltmoral.

8 hours ago, AnonymBruker said:

dobbeltmoral er nå uansett hvordan du  ser på det, mye bedre enn ingen moral !

Anonymkode: 28941...1fc

Ja, men det er da ikke gitt at de som skyter opp raketter ikke har noen moral. Det er jo galskap å tenke slik.

Anonymkode: d2e31...f9a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Behøver du å fortelle dem om fyrverkeriet  da? Hvis de ikke vet om det, vet de ikke hva de går glipp av og går sikkert og legger seg uten problemer. 

Anonymkode: 40618...ab1

La oss også droppe å fortelle dem om jula, så slipper vi å ødelegge planeten ved å kjøpe julegaver.

Eller konvertere til jehovas vitner, så slipper vi også Halloween? 

Anonymkode: b8820...0ee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.12):

Fint om dere med små barn ikke fyrer opp raketter tidligere på kvelden, dette av hensyn til dyr. 

Anonymkode: 46143...e5f

Det er faktisk ikke lov med raketter i Norge. Det ble forbud i 2008, tror jeg.

Anonymkode: ebb19...a9f

Skrevet
On 12/30/2023 at 2:33 AM, AnonymBruker said:

ECD42ECB-15C8-4DD2-BF56-B40F9FFD162E.webp

Anonymkode: 2335f...77f

Den der er ment for 4 Juli i USA, ikke nyttårsaften🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 18.30):

Det er lovlig å skyte opp fyrverkeri mellom kl. 18.00 og 02.00 nyttårsaften. Men det visste du sikkert.

Anonymkode: 733e8...83d

At det er lovlig er ikke i veien for å være hensynsfull. 

Ville dyr, produksjonsdyr i fjøs og stall og kjæledyr er ekstremt redde denne dagen. Det er ikke nødvendig å utsette skapninger for dette, og definitivt ikke kun fordi man selv syns fyrverkeri er gøy. Har man lyst til å skyte opp fyrverkeri syns jeg man skal gjøre det i minuttene rundt midnatt. Da bidrar man til å minimere lidelsene til dyrene. Man kan også gå til offentlige oppskytinger der det finnes, noen kommuner har f.eks oppskytinger på ettermiddagen. Da kan barna som har lagt seg ved midnatt få se, og man unngår at rakettsmellingen trekker ut fra 15 nyttårsaften til langt ut på neste dag. 

Anonymkode: 358dc...1ac

• Liker 1
Skrevet

Nyttårskvelden er 31.12 hvert eneste år. Man kan skytte opp fyrverkeri fra kl 18:00. Dere med dyr får være inne og sette på litt musikk og være rolige selv. Ta vare på dyrene deres imens. Samme må jeg med barna mine. Fyrverkeri har vært i alle år… slutt og surv om alt mulig bare fordi dere har dyr. Dummeste kommentarene er « finner så mange døde fugler 1 januar» JAVEL.. hvor mange fugler blir ikke drept av dem jævla kattene dere skal dra på dere? Slutt og klag. Ta vare på dyrene deres, også håper jeg 2024 blir ett bra år. 

Anonymkode: ed576...442

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At det er lovlig er ikke i veien for å være hensynsfull. 

Ville dyr, produksjonsdyr i fjøs og stall og kjæledyr er ekstremt redde denne dagen. Det er ikke nødvendig å utsette skapninger for dette, og definitivt ikke kun fordi man selv syns fyrverkeri er gøy. Har man lyst til å skyte opp fyrverkeri syns jeg man skal gjøre det i minuttene rundt midnatt. Da bidrar man til å minimere lidelsene til dyrene. Man kan også gå til offentlige oppskytinger der det finnes, noen kommuner har f.eks oppskytinger på ettermiddagen. Da kan barna som har lagt seg ved midnatt få se, og man unngår at rakettsmellingen trekker ut fra 15 nyttårsaften til langt ut på neste dag. 

Anonymkode: 358dc...1ac

Offentlige fyrverkerier bråker med mye større smell enn private klarer å få til. Skikkelige drønn faktisk. Jeg bor i Oslo 5-6 km unna sentrum gemt bak Ekeberg - og skal love deg at det buldrer verre enn torden. Men dette synes du er helt greit?

Det er verken griser sauer hester eller andre fjøs her vi bor.

Og ja, som det skrives over her: kattene er de som tar livet av småfuglene - ikke fyrverkeri. Hunder angriper og biter og skremmer mange hvert år fordi hundeeiere ofte er idioter uten kontroll og tror bikkja er et menneske. Kanskje forbud mot private katter og hunder er en bedre ide enn forbud mot fyrverkeri de 8 timene det er lov? 

Anonymkode: b8820...0ee

• Liker 1
Skrevet
On 12/29/2023 at 6:23 PM, AnonymBruker said:

Fint om dere med dyr gir faen å fortelle når vi lovlig kan skyte opp fyrverkeri.

Anonymkode: dc7c8...23c

Det er jo ikke bare kjæledyr det er snakk om her da. Ville dyr sliter også med dette, kanskje mer enn hunder og katter. Fyrverkeri skremmer livet av massevis av småfugler.

Anonymkode: 7e806...6f0

Skrevet

Folkens, når noen skyter fyrverkeri i blokka vår og skader vinduene, hva kan vi gjøre? Er det forsikring? 

Anonymkode: 1f37d...4c5

Skrevet

Alle som skyter opp fyrverkeri mangler empati og må ha svært lav iq. Det er harry, det er dyrt, det forsøpler, det skremmer ville dyr (dette er det også gjort MASSE forskning på), det skremmer husdyr, det skremmer mennesker, det er usmakelig gjort mot alle de som lever i krig. Her i nabolaget vårt er alle enige om at vi ikke holder på med slikt, ingen av oss ønsker søppel og lort i hagene 1. januar. Men her bor det da også bare normalt oppegående mennesker som feirer med et glass vin og noen stjerneskudd. At voksne mennesker synes fyrverkeri er «gøy» høres like rart ut for meg som voksne som ser på barneTV. 

Anonymkode: 9becd...9f8

• Liker 2
Skrevet

Lurer litt på om folk som bryr seg om dyra spesielt på nyttårsaften bryr seg om dyr ellers i året også? Alt for mange som leverer dem fra seg hvis det er ferie, setter dem i esker på motorveier for å dø osv. Hvis de samme folka som gjør det klager om redde dyr idag har de ingenting å si. 

Skrevet
Iso1 skrev (2 timer siden):

Lurer litt på om folk som bryr seg om dyra spesielt på nyttårsaften bryr seg om dyr ellers i året også? Alt for mange som leverer dem fra seg hvis det er ferie, setter dem i esker på motorveier for å dø osv. Hvis de samme folka som gjør det klager om redde dyr idag har de ingenting å si. 

Og de som er bekymret for fuglene, hva med dem resten av året? Er mange unger som løper og jager dem mens foreldre bare ser på uten å stoppe dem. Det blir de liksom ikke redde for? Det er dyreplageri så det holder! Folk har bare hengt seg opp i det fyrverkeriet. Det skjer ting resten av året også som bør tas tak i i såfall. Ikke bare i dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle som skyter opp fyrverkeri mangler empati og må ha svært lav iq. Det er harry, det er dyrt, det forsøpler, det skremmer ville dyr (dette er det også gjort MASSE forskning på), det skremmer husdyr, det skremmer mennesker, det er usmakelig gjort mot alle de som lever i krig. Her i nabolaget vårt er alle enige om at vi ikke holder på med slikt, ingen av oss ønsker søppel og lort i hagene 1. januar. Men her bor det da også bare normalt oppegående mennesker som feirer med et glass vin og noen stjerneskudd. At voksne mennesker synes fyrverkeri er «gøy» høres like rart ut for meg som voksne som ser på barneTV. 

Anonymkode: 9becd...9f8

Svært lav iq? Virker ikke som du er så oppegående selv som dømmer mennesker basert på at de liker fyrverkeri🤣

Anonymkode: da851...74a

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...