Gå til innhold

Hvorfor likte voksne mennesker Mot i Brøstet egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme generasjon holdt jo liv i verdens mest patetiske serie, Hotell Cæsar, i mange herrens år. Mot i Brøstet prøvde i det minste ikke å fremstå som seriøst😅

Anonymkode: c7204...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 18.58):

Samme generasjon holdt jo liv i verdens mest patetiske serie, Hotell Cæsar, i mange herrens år. Mot i Brøstet prøvde i det minste ikke å fremstå som seriøst😅

Anonymkode: c7204...928

HC hadde fan i alle aldre 😛 både jeg og opp til bestemor så på. Synes uansett at der er langt verre serier der ute.

Serien sugde de siste årene da 😛 Jeg så bare på av gammel vane.

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søstrene mine lo oss fillete av Mot i Brøstet på 90-tallet, men husker foreldrene mine og andre voksne ikke synes det var spesielt gøy. 

Men da Karl & Co kom litt senere husker jeg at det var noe de voksne også lo godt av. 

Har prøvd å se begge deler igjen som voksen og for min del er det stor forskjell på de to seriene. Orket bare én episode med Mot i Brøstet, det er jo veldig sånn "skli på bananskall-humor", mens Karl og Co lo jeg høyt av 🙈😂 

Anonymkode: 0931b...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg og søstrene mine lo oss fillete av Mot i Brøstet på 90-tallet, men husker foreldrene mine og andre voksne ikke synes det var spesielt gøy. 

Men da Karl & Co kom litt senere husker jeg at det var noe de voksne også lo godt av. 

Har prøvd å se begge deler igjen som voksen og for min del er det stor forskjell på de to seriene. Orket bare én episode med Mot i Brøstet, det er jo veldig sånn "skli på bananskall-humor", mens Karl og Co lo jeg høyt av 🙈😂 

Anonymkode: 0931b...a58

Jeg har alltid ledd mye mer av Karl og Co enn Mot i Brøstet, men Karl III lo jeg ikke en eneste gang av 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/20/2023 at 10:17 PM, AnonymBruker said:

Familien Lykke aner ikke om den er en genuin sitcom eller en parodi på sitcomsjangeren.

Anonymkode: e2728...348

Hva? Det er jo bare en helt vanlig sitcom av lav kvalitet. Hvor er parodien?

Anonymkode: 278f0...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 21.24):

Jeg var et barn på 90-tallet og digget Mot i Brøstet. Men da jeg så det om igjen 10 år etter skjønte jeg hva som var morsomt. Humoren traff meg veldig som barnehagebarn på midten av 90-tallet. Og digget det til siste slutt. 
 

Spørsmålet er hvordan kunne denne humøret få voksne mennesker til å le? Hadde folk mer barnslig humor før? Det tror jeg ikke. Var det bare en del av nasjonalistiske bølgen som kom i forbindelse med Eu-neiet og OL på Lillehammer? 

Var nordmenn bare fornøyde med at det endelig var et norsk sitcom?

Anonymkode: 65df8...4cf

For meg var det bare de litt "enkle" menneskene som likte Mot i Brøstet. Jeg husker det var veldig populært blant psykisk utviklingshemmede, men også blant enkelte jeg gikk i klasse med.

Det ble altfor dårlig for meg; greit nok at Tore Ryen hadde gått på kurs i USA for å lage situasjonskomedie, men når han ikke klarer å komme opp med noe bedre enn det der, burde han bare gitt seg.

Det var dårlige manus, dårlige replikker, dårlig timing osv... For ikke å glemme de gangene karakteren snakket til seg selv når de var alene. Jeg husker en gang jeg sveipet innom en episode og da var det en av karakterene som sto og vasket gulvet. "Jaja, nå står jeg her og vasker gulvet", sa han til seg selv...
Det blir for dumt!!

Anonymkode: bb03a...d17

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

SPØRS OM DETTE HADDE HOLDT I DAGENS WOKE SAMFUNN 🫡

 

Anonymkode: b2412...dac

Jeg håper og regner med at du vet at dette ikke er fra en Mot i Brøstet-episode, men fra en episode av Trygdekontoret på NRK?

Anonymkode: bb03a...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg var det bare de litt "enkle" menneskene som likte Mot i Brøstet. Jeg husker det var veldig populært blant psykisk utviklingshemmede, men også blant enkelte jeg gikk i klasse med.

Det ble altfor dårlig for meg; greit nok at Tore Ryen hadde gått på kurs i USA for å lage situasjonskomedie, men når han ikke klarer å komme opp med noe bedre enn det der, burde han bare gitt seg.

Det var dårlige manus, dårlige replikker, dårlig timing osv... For ikke å glemme de gangene karakteren snakket til seg selv når de var alene. Jeg husker en gang jeg sveipet innom en episode og da var det en av karakterene som sto og vasket gulvet. "Jaja, nå står jeg her og vasker gulvet", sa han til seg selv...
Det blir for dumt!!

Anonymkode: bb03a...d17

Jeg er ikke enkel i hvert fall 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...