Gå til innhold

Hvorfor likte voksne mennesker Mot i Brøstet egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns aldri Mot i brøstet var noe særlig morsomt den gangen "alle" lo seg skakke av den gjengen. Eneste som var artig var Nils.

Han sinna-proppen var bare slitsom, syns jeg. 

Anonymkode: 1004f...047

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mot i Brøstet var helt ærlig på hva det var. Et lite avbrekk med deilig humor som aldri hadde slått an i dag. 

Arve Opsahl er fantastisk som Henry. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett en eneste humorprogram laget etter 2010 som faktisk er morsomt. Kvaliteten var så mye bedre før. Nå skal alt være så forbanna politisk korrekt og følelser skal passes på til en hver pris. Også er det nok også det at det har blitt gjort bra før, så det å kopiere er nytteløst og det å lage det av samme kvalitet som har blitt gjort før, men nytt, er så å si umulig. 

Mot i brøstet er morsomt, også den dag i dag. Så lenge du ikke tilhører krenke-generasjonen. 

Anonymkode: 7dce2...f50

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 40-årene og synes det var kjempe morsomt da jeg var ung! Ler fremdeles av dette. Kan finne humor i det meste 😊

Anonymkode: 827ca...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sett en eneste humorprogram laget etter 2010 som faktisk er morsomt. Kvaliteten var så mye bedre før. Nå skal alt være så forbanna politisk korrekt og følelser skal passes på til en hver pris. Også er det nok også det at det har blitt gjort bra før, så det å kopiere er nytteløst og det å lage det av samme kvalitet som har blitt gjort før, men nytt, er så å si umulig. 

Mot i brøstet er morsomt, også den dag i dag. Så lenge du ikke tilhører krenke-generasjonen. 

Anonymkode: 7dce2...f50

Så enig! 

Anonymkode: 827ca...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg syns aldri Mot i brøstet var noe særlig morsomt den gangen "alle" lo seg skakke av den gjengen. Eneste som var artig var Nils.

Han sinna-proppen var bare slitsom, syns jeg. 

Anonymkode: 1004f...047

Nei, vi var forskjellige den gang også, selv om TS ikke forstår det. Jeg elsker derimot denne serien 😊

Anonymkode: 827ca...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes også det var veldig morsomt. I dag er vi så kritiske og ser alt med et meta-blikk. Den gangen levde vi oss inn i slike historier og tok de for det de var. Det er jålete å ikke like Mot i Brøstet.

Anonymkode: 506d2...9a5

Enig! Mange som kan kjenne seg igjen i poengene her 😂 - garantert også i 2023! Men forskjellen er vel at folk med en gang føler seg krenket 😕 

Anonymkode: 827ca...1ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagelish skrev (53 minutter siden):

Men man hadde jo tv3 og TVNorge?

Vi hadde bare nrk helt til 2008 eller noe sånt 😅 Vel helt til man måtte få sånn tv boks ihvertfall.  Sykt irriterende når venninner hadde alt mellom himmel og jord, var så sjalu på de som hadde Disney channel🙈 Men bestemor hadde nrk, tv2 og TVNorge 😁 Så vi så mye på mot i børste og Karl & co, og selvfølgelig langrenn til vi nesten kreperte 😭

Anonymkode: 4bce6...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har ikke sett en eneste humorprogram laget etter 2010 som faktisk er morsomt. Kvaliteten var så mye bedre før. Nå skal alt være så forbanna politisk korrekt og følelser skal passes på til en hver pris. Også er det nok også det at det har blitt gjort bra før, så det å kopiere er nytteløst og det å lage det av samme kvalitet som har blitt gjort før, men nytt, er så å si umulig. 

Mot i brøstet er morsomt, også den dag i dag. Så lenge du ikke tilhører krenke-generasjonen. 

Anonymkode: 7dce2...f50

 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig! Mange som kan kjenne seg igjen i poengene her 😂 - garantert også i 2023! Men forskjellen er vel at folk med en gang føler seg krenket 😕 

Anonymkode: 827ca...1ff

Hva er dette med å føle seg krenket for noe? Jeg skjønner ikke hvordan "likte ikke og liker fortsatt ikke Mot i Brøstet" blir oversatt til krenkehysteri?

Anonymkode: 1004f...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien er et eksempel på hvordan TV2 profilerte seg hardt på en krampeaktiv folkelighet, et alternativ til mer nyanserte NRK. Jeg husker faktisk at jeg selv som barn på 90-tallet skjønte dette intuitivt, uten at jeg klarte å formulere det slik jeg gjør nå. Jeg skjønte at disse skuespillerne egentlig ikke "var sånn", men lekte noe som ble veldig påtatt. Jeg fikk vondt av dem.

Sven Nordin har i etterkant gått ut med at serien "gjør han kvalm". Men det var ikke akkurat flust av muligheter som norsk skådis dengang. Og de måtte jo hore seg litt ut for å leve av yrket. 

Anonymkode: 6521a...ca3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det virkelige spørsmålet er hvorfor voksne mennesker liker Familien Lykke den dag i dag. Mot i brøstet var ikke en god sitcom, men den var i det minste klar over hva slags serie den var.

Familien Lykke aner ikke om den er en genuin sitcom eller en parodi på sitcomsjangeren. Hvis den er en sitcomparodi, så er den en så tom parodi at den heller burde ha vært en sketsj på tre minutter, men hvis den faktisk forsøker å være en sitcom så er den så fundamentalt dårlig laget i alle ledd at det er et mirakel at den finnes. Arbeider det bare håpløse mennesker i humorredaksjonen på krinken?

Anonymkode: e2728...348

Hahahha jeg skulle faktisk til å kommentere at Familien Lykke ikke er noe bedre enn Mot i brøstet, selv om det er laget 30 år senere.

For å ta det videre, hva slags norske sitcom har vi i dag, som er gode?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bagelish skrev (1 time siden):

Men man hadde jo tv3 og TVNorge?

På 90-tallet hadde vi faktisk bare NRK der jeg bodde. Tv 2 var ikke nok utbygd. Heller ikke parabol. Sier seg selv at det var i grisgrendt strøk. Fikk vel ikke tilgang til flere kanaler før utpå 2000 tallet, da med Riks-tv.

Anonymkode: 7925a...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (Akkurat nå):

Hahahha jeg skulle faktisk til å kommentere at Familien Lykke ikke er noe bedre enn Mot i brøstet, selv om det er laget 30 år senere.

For å ta det videre, hva slags norske sitcom har vi i dag, som er gode?

 

Krypto Kings synes jeg er veldig morsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi hadde bare nrk helt til 2008 eller noe sånt 😅 Vel helt til man måtte få sånn tv boks ihvertfall.  Sykt irriterende når venninner hadde alt mellom himmel og jord, var så sjalu på de som hadde Disney channel🙈 Men bestemor hadde nrk, tv2 og TVNorge 😁 Så vi så mye på mot i børste og Karl & co, og selvfølgelig langrenn til vi nesten kreperte 😭

Anonymkode: 4bce6...6aa

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

 Jeg synes ærlig talt at "mot i brøstet" ikke var særlig morsomt da jeg var barn heller. 

Anonymkode: 4eca7...536

Det er ikke akkurat barnehumor i serien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagelish skrev (1 time siden):

Men man hadde jo tv3 og TVNorge?

Ikke alle. Jeg er født i 1985 og mine foreldre hadde ikke andre kanaler før etter at jeg flyttet hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humor utvikler seg, så skal ikke se bort i fra at det var en annen type humor da.

Anonymkode: b6e67...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils er gøy. Mange gullkorn. Som navnet han han gav sjefen på butikken, han som siste påleggeskinker fra lomma. det var Skinke Hitler😄

Anonymkode: 83b9e...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...