Gå til innhold

Hvorfor likte voksne mennesker Mot i Brøstet egentlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var et barn på 90-tallet og digget Mot i Brøstet. Men da jeg så det om igjen 10 år etter skjønte jeg hva som var morsomt. Humoren traff meg veldig som barnehagebarn på midten av 90-tallet. Og digget det til siste slutt. 
 

Spørsmålet er hvordan kunne denne humøret få voksne mennesker til å le? Hadde folk mer barnslig humor før? Det tror jeg ikke. Var det bare en del av nasjonalistiske bølgen som kom i forbindelse med Eu-neiet og OL på Lillehammer? 
 

 

Var nordmenn bare  fornøyde med at det endelig var et norsk sitcom?

 

Anonymkode: 65df8...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det var veldig morsomt. I dag er vi så kritiske og ser alt med et meta-blikk. Den gangen levde vi oss inn i slike historier og tok de for det de var. Det er jålete å ikke like Mot i Brøstet.

Anonymkode: 506d2...9a5

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

 

Var nordmenn bare  fornøyde med at det endelig var et norsk sitcom?

 

Anonymkode: 65df8...4cf

Tror det ligger mye der. Det er usigelig ræva men bortsett fra sketsjer a'la Fleksnes så var det det eneste som fantes av sitcom på norsk. Faren min elsket den og det var nok mye fordi han ikke snakket et ord engelsk slik at Mot i Brøstet var den han skjønte.  

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig gøy når Karl blir rasende 

Anonymkode: 54ae6...e17

Ja, det er faktisk det! 
Men det var ikke akkurat sånn at vi var bortskjemte med kvalitet på TV på den tiden, da. 

Anonymkode: d7602...c8e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg var et barn på 90-tallet og digget Mot i Brøstet. Men da jeg så det om igjen 10 år etter skjønte jeg hva som var morsomt. Humoren traff meg veldig som barnehagebarn på midten av 90-tallet. Og digget det til siste slutt. 
 

Spørsmålet er hvordan kunne denne humøret få voksne mennesker til å le? Hadde folk mer barnslig humor før? Det tror jeg ikke. Var det bare en del av nasjonalistiske bølgen som kom i forbindelse med Eu-neiet og OL på Lillehammer? 
 

 

Var nordmenn bare  fornøyde med at det endelig var et norsk sitcom?

 

Anonymkode: 65df8...4cf

Svaret er enkelt; det var svært lite å velge i på tv. Mange hadde bare nrk og tv2. 

Helene og gutta var også grisedårlig laget, men vi så det likevel

Anonymkode: 06a06...99b

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst var ikke utvalget enormt å velge mellom slik det er i dag. Mot i Brøstet var også den gangen noe helt nytt. Sitcom på norsk lissom! I tillegg var det en annen tid hvor det var innafor å spøke med mye mer. Det hadde neppe gått gjennom sensuren i dag.

Syntes det er nostalgisk å se en episode enda jeg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (3 minutter siden):

Først og fremst var ikke utvalget enormt å velge mellom slik det er i dag. Mot i Brøstet var også den gangen noe helt nytt. Sitcom på norsk lissom! I tillegg var det en annen tid hvor det var innafor å spøke med mye mer. Det hadde neppe gått gjennom sensuren i dag.

Syntes det er nostalgisk å se en episode enda jeg :)

Det er jo litt rart da, man går baklengs inn i fremtiden. 

Anonymkode: 2f9ee...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er veldig gøy når Karl blir rasende 

Anonymkode: 54ae6...e17

Og når han er spydig og sarkastisk 😄 Karl er den morsomste karakteren.

Anonymkode: 9ded7...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Svaret er enkelt; det var svært lite å velge i på tv. Mange hadde bare nrk og tv2. 

Helene og gutta var også grisedårlig laget, men vi så det likevel

Anonymkode: 06a06...99b

Men man hadde jo tv3 og TVNorge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ser en del Mot i brøstet i dag. Jeg er voksen kvinne, leser mye av de Store forfatterne, ser mye drama og tunge filmer, har høy utdanning og liker opera. Å se på Mot i brøstet er friminutt. Det er fjas fjas fjas! Etter en uke med drama, stress, kriser og press på jobb er det godt når inputten er av den enklere sorten. 

Arve Opsahl og Nils Vogt er også svært dyktige med god timing og presissjon på levering av replikker, detskal de ha.

Anonymkode: 3f80b...0e0

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes aldri Mot i Brøstet og Karl & Co eller noe som helst av Tore Ryen var morsomt. Men ler så jeg griner av KLM😃

Anonymkode: ba962...236

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi ser en del Mot i brøstet i dag. Jeg er voksen kvinne, leser mye av de Store forfatterne, ser mye drama og tunge filmer, har høy utdanning og liker opera. Å se på Mot i brøstet er friminutt. Det er fjas fjas fjas! Etter en uke med drama, stress, kriser og press på jobb er det godt når inputten er av den enklere sorten. 

Arve Opsahl og Nils Vogt er også svært dyktige med god timing og presissjon på levering av replikker, detskal de ha.

Anonymkode: 3f80b...0e0

Ble i overkant mange s'er der

Anonymkode: 3f80b...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virkelige spørsmålet er hvorfor voksne mennesker liker Familien Lykke den dag i dag. Mot i brøstet var ikke en god sitcom, men den var i det minste klar over hva slags serie den var.

Familien Lykke aner ikke om den er en genuin sitcom eller en parodi på sitcomsjangeren. Hvis den er en sitcomparodi, så er den en så tom parodi at den heller burde ha vært en sketsj på tre minutter, men hvis den faktisk forsøker å være en sitcom så er den så fundamentalt dårlig laget i alle ledd at det er et mirakel at den finnes. Arbeider det bare håpløse mennesker i humorredaksjonen på krinken?

Anonymkode: e2728...348

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg var et barn på 90-tallet og digget Mot i Brøstet. Men da jeg så det om igjen 10 år etter skjønte jeg hva som var morsomt. Humoren traff meg veldig som barnehagebarn på midten av 90-tallet. Og digget det til siste slutt. 
 

Spørsmålet er hvordan kunne denne humøret få voksne mennesker til å le? Hadde folk mer barnslig humor før? Det tror jeg ikke. Var det bare en del av nasjonalistiske bølgen som kom i forbindelse med Eu-neiet og OL på Lillehammer? 

Var nordmenn bare  fornøyde med at det endelig var et norsk sitcom?

 

Anonymkode: 65df8...4cf

 Jeg synes ærlig talt at "mot i brøstet" ikke var særlig morsomt da jeg var barn heller. 

Anonymkode: 4eca7...536

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg var et barn på 90-tallet og digget Mot i Brøstet. Men da jeg så det om igjen 10 år etter skjønte jeg hva som var morsomt. Humoren traff meg veldig som barnehagebarn på midten av 90-tallet. Og digget det til siste slutt. 
 

Spørsmålet er hvordan kunne denne humøret få voksne mennesker til å le? Hadde folk mer barnslig humor før? Det tror jeg ikke. Var det bare en del av nasjonalistiske bølgen som kom i forbindelse med Eu-neiet og OL på Lillehammer? 
 

 

Var nordmenn bare  fornøyde med at det endelig var et norsk sitcom?

 

Anonymkode: 65df8...4cf

Jeg vet ikke, men jeg likte det aldri. Ble flau. Blir flau over klippene fortsatt.
Prøvde å se på siden «alle» likte det, men det var ikke for meg. 

Jeg er født i 1980. 

Anonymkode: 4c3d4...bb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagelish skrev (34 minutter siden):

Men man hadde jo tv3 og TVNorge?

Jeg er en av mange som bare hadde NRK og TV2 da jeg vokste. Vi hadde verken kabel eller parabol, så da ble det slikt. 
 

 

Anonymkode: 81c4f...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...