Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?

NatNat

Anbefalte innlegg

Til alle anonymbruker her (og det er så mange)  Dere er nok klare over at dere kunne vært like anonym med en pseudonym, så hvorfor ? Føler dere at dere er mer anonyme når det står "anonymbruker" enda om dere har egen kode ? Har dere ikke fantasi til å komme ut med pseudo ? Bare lurer...

Endret av NatNat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ingen fordel med brukernavn. Jeg skriver jo ikke annerledes med brukernavn. 

Når man er her i åresvis så samles informasjonen litt og litt. Jeg kan skrive om yrke, jobberfaring, barnehage, familieforhold, venneforhold etc uten at summen av alt gjør meg gjenkjennelig. 

Jeg vet hvem en person er her enkelt og greit fordi vi jobber med det samme. Verken kg eller akademiske miljøer er så store.. 

Anonymkode: 9c2b6...6bb

• Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg bruker psudonym så er all info jeg legger inn her «grupperbar». Dvs om jeg skriver 1000 poster under navnet «SuperTed» så kan alle søkemotorer og mennesker som er her inne sammenstille informasjonen jeg legger inn. Feks om jeg skriver om samlivsproblemer i en post, hvor jeg bor i en andre og hvilken bil jeg kjører i en tredje så vil det etterhvert bli mulig å identifisere meg.

For Google og softwaren som driver forumet er jeg selvsagt kjent uansett.

Anonymkode: 0aec9...5d0

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg svarer noe mere personlig, så foretrekker jeg å svare anonymt. For sikkerhets skyld. Til tross for at brukeren er anonym. 

Anonymkode: 59056...61a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg bruker psudonym så er all info jeg legger inn her «grupperbar». Dvs om jeg skriver 1000 poster under navnet «SuperTed» så kan alle søkemotorer og mennesker som er her inne sammenstille informasjonen jeg legger inn. Feks om jeg skriver om samlivsproblemer i en post, hvor jeg bor i en andre og hvilken bil jeg kjører i en tredje så vil det etterhvert bli mulig å identifisere meg.

For min del trengte jeg bare to variabler. Yrke som ble nevnt i en tråd og ørten svar om en hobby. Så når en kollega snakker om samme hobby skjønte jeg det var brukeren på kg. Jeg kunne sikkert funnet noe juicy hvis jeg søkte opp brukernavnet. Men har ikke gjort det 😄

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jakterpåidioter said:

Du vet at anonym-koden ikke er den samme fra tråd til tråd? 

oh nei, det visste jeg ikke !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å ha idioter som forfølger meg fra tråd til tråd bare fordi jeg var uenig med dem i en diskusjon forrige uke. Det er mennesker med store problemer her.

Anonymkode: 1cb5f...6d9

• Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser ingen fordel med brukernavn. Jeg skriver jo ikke annerledes med brukernavn. 

Når man er her i åresvis så samles informasjonen litt og litt. Jeg kan skrive om yrke, jobberfaring, barnehage, familieforhold, venneforhold etc uten at summen av alt gjør meg gjenkjennelig. 

Jeg vet hvem en person er her enkelt og greit fordi vi jobber med det samme. Verken kg eller akademiske miljøer er så store.. 

Veldig mange er nok tøffere i trynet med anonymknappen. Mulig det ikke gjelder deg,men du kan jo tenke deg til det du også. Føles jo litt deilig å lire av seg all dritten man har tanker om,og vite at man bare er en løk av hundretusenvis..

Er jo derfor og KG er Norges største søppeldynge av eder og galle. Men for de som tar det for underholdning er det jo morsomt.

Endret av Fant80
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi Kvinneguiden dessverre er stappfull av hjernedøde tullinger som tydeligvis ikke har noe "bedre" å ta seg til, enn å klage over ting man har skrevet i tidligere tråder.   

Anonymkode: 5aaad...d03

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakterpåidioter skrev (11 timer siden):

Det stemmer ikke

Anonymkode: 48f18...54c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke

Jo.

Anonymkode: 11127...6ca

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (11 timer siden):

Veldig mange er nok tøffere i trynet med anonymknappen. Mulig det ikke gjelder deg,men du kan jo tenke deg til det du også. Føles jo litt deilig å lire av seg all dritten man har tanker om,og vite at man bare er en løk av hundretusenvis..

Er jo derfor og KG er Norges største søppeldynge av eder og galle. Men for de som tar det for underholdning er det jo morsomt.

Edder. Det som er inni edderkopper.

Ikke eder - bannskap.

Anonymkode: fdc87...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jakterpåidioter skrev (11 timer siden):

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det stemmer ikke

Jeg tipper at AB…54c overså er ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan være helt sikker på at det er ingen brukere her inne som tar seg bry med å følge enkeltbrukere, sammenstille informasjon og prøve å identifisere noen. Særlig ikke om du bruker AB når du skriver sensitiv informasjon, og brukernavn når du skriver alt annet. Som f.eks innlegget du nettopp skrev. 

Og hvis noen faktisk ser et mønster ved brukeren din, så er det fortsatt umulig å få bekreftet at det faktisk er deg. 

Jeg tenker at AB'ere som er redd for å bli identifisert overvurderer andre forumister for å skape seg en unnskyldning for å bruke AB, uten at det egentlig er grunn for det. 

Vi er kanskje et lite land i Norge, men landet er ikke så smått at noen kan få bekreftet identiteten til deg fordi du la ut hvor i landet du bor og hvilken bil du kjører. 

Forumet er "tungt" og vanskelig fordi det er så mange AB'ere på kryss og tvers av hverandre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det stemmer ikke

Anonymkoden er ulik fra tråd til tråd på en og samme bruker. Aldri samme anonymkode. Den koden jeg får nå, vil jeg ikke ha i neste tråd jeg skriver i.

Anonymkode: ac93d...3d0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT FEIL

I 2013 fikk jeg en telefon fra en bruker som hadde klart å finne ut hvem jeg var bare utifra brukernavnet mitt

Anonymkode: 324ff...c4f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...