Gå til innhold

Hvorfor er det så mange på KG som ikke drikker alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (14 timer siden):

Man trenger da ikke å være religiøs for ikke å drikke alkohol. 

Og man kan være religiøs og samtidig drikke alkohol. 

Anonymkode: 8532f...657

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jakterpåidioter

Jeg tror ikke det er så mange avholdsfolk på KG, men det er noen få som angriper folk i alle tråder de finner muligheten til det.

De trigges sikkert av å kunne misjonere avholdsbudskapet anonymt på KG.

Jeg er oppvokst med en far som er avholdsmann. Jeg spør aldri folk hvorfor de er avholds siden det er helt naturlig for meg at noen er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakterpåidioter skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så mange avholdsfolk på KG, men det er noen få som angriper folk i alle tråder de finner muligheten til det.

De trigges sikkert av å kunne misjonere avholdsbudskapet anonymt på KG.

Jeg er oppvokst med en far som er avholdsmann. Jeg spør aldri folk hvorfor de er avholds siden det er helt naturlig for meg at noen er det.

Jeg er avholds, og må ofte forklare hvorfor. Men lar andre kose seg med alkohol om de vil. 

Selv om jeg har sett på nært hold hva alkolmisbruk kan skade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakterpåidioter skrev (22 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så mange avholdsfolk på KG, men det er noen få som angriper folk i alle tråder de finner muligheten til det.

De trigges sikkert av å kunne misjonere avholdsbudskapet anonymt på KG.

Jeg er oppvokst med en far som er avholdsmann. Jeg spør aldri folk hvorfor de er avholds siden det er helt naturlig for meg at noen er det.

Så rart at du opplever det sånn. Jeg har ikke sett noen som er misjonerende. Ei heller noen som angriper de som liker å drikke alkohol. Det virker å være en økende bevissthet hos folk rundt skadevirkningene av alkohol. Sikkert derfor også flere tråder om det på KG.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakterpåidioter
Nordis skrev (12 minutter siden):

Så rart at du opplever det sånn. Jeg har ikke sett noen som er misjonerende. Ei heller noen som angriper de som liker å drikke alkohol. Det virker å være en økende bevissthet hos folk rundt skadevirkningene av alkohol. Sikkert derfor også flere tråder om det på KG.

Jeg syns det er helt utrolig at du ikke har fått med deg det.

Det er ikke bare i tråder som handler om alkohol, det skjer med en gang noen nevner vin eller øl i et innlegg i en tråd som handler om noe helt annet også.

Endret av Jakterpåidioter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jakterpåidioter skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er helt utrolig at du ikke har fått med deg det.

Det er ikke bare i tråder som handler om alkohol, det skjer med en gang noen nevner vin eller øl i et innlegg i en tråd som handler om noe helt annet også.

Noen trigges av å kritisere ethvert tema her inne.  Prøver selv å overse dem, men det ødelegger litt gleden av å utveksle tanker og synspunkter. 

Anonymkode: a4b08...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakterpåidioter
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen trigges av å kritisere ethvert tema her inne.  Prøver selv å overse dem, men det ødelegger litt gleden av å utveksle tanker og synspunkter. 

Anonymkode: a4b08...697

Jeg prøver også å overse dem, men ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakterpåidioter skrev (26 minutter siden):

Jeg prøver også å overse dem, men ikke alltid like lett.

Enig i det. 

Anonymkode: a4b08...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner så klart de som har helseproblemer/går på medisiner og sånt, men virker som veldig mange bare er imot alkohol av en eller annen grunn her. Hvorfor? Mange religiøse her fra bygda? 

Anonymkode: 0f631...bd9

Siden jeg kjører bil omtrent hver eneste dag er det i det daglige uaktuelt for meg å drikke. Men er jeg på ferie, og ikke kjører bil så kan jeg drikke til maten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, jeg har ALDRI kommentert at noen ikke har drukket alkohol. Syns det er frekt å blande seg i hva andre spiser og drikker. Og jeg prøver heller aldri å tvinge på folk alkohol. Men har opplevd at avholdsfolket ofte er nedlatende og dømmende mot oss som drikker.. Du er gjerne sånn selv? 

Anonymkode: 0f631...bd9

Da bør du endre innlegget ditt, det du skriver der får deg til å fremstå som en dømmende person🙂  Som jeg skrev tidligere, så drikker jeg alkohol. Har ingenting i mot de som ikke gjør og de er selfølgelig invitert til alt det samme selv om de ikke drikker. Man trenger ikke alkohol for å ha det gøy ilag. 

Ha en fin dag sinnataggen 💐

Anonymkode: 2978a...9db

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner så klart de som har helseproblemer/går på medisiner og sånt, men virker som veldig mange bare er imot alkohol av en eller annen grunn her. Hvorfor? Mange religiøse her fra bygda? 

Anonymkode: 0f631...bd9

hva  og hvem tror du sosiale media er fluepapir for...jo , kristne butikksekter og religiøse.... de miljøene virkelig elsker å ta brukere som gisler der de ser at de har muligheten til det...det være seg om det er en uteligger på biblioteket om vinteren eller sjenerell antialkohol der de føler at de fleste som ikke har et ryddig liv med sosial omgang befinner seg.. ...og vi chattere er vel ikke som folk flest...derfor sonderer de her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke alkohol lenger fordi jeg blir helt vrak neste dag, selv etter bare 1-2 glass. Det er veldig deilig å være alkoholfri, synes jeg. Hadde jeg visst hvor bra det føltes, så hadde jeg slutta mye før. Føler meg opplagt og klar i hodet, sover bedre, har fått både lettere humør og lettere kropp. Kommer aldri til å drikke alkohol igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor mange det med samme syn som meg, men jeg drikker ikke fordi jeg er for glad i å kjøre bil. Muligheten til å dra hvor jeg vil, når jeg vil 

Anonymkode: 03a19...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg føler ikke at jeg er så veldig opptatt av det. Hvis jeg inviterer deg på middag og du ikke vil ha vin til maten så får du noe god eplemost. 

Men når aktivister bedriver feilinformasjon så føler jeg sterkt for å stå opp mot tøvet. Jeg har det på akkurat samme vis om noen sier at «du får kreft av ethvert e-stoff». Det er ikke så mye at jeg elsker e-stoff, som at jeg misliker svada.

Anonymkode: 0d7eb...7a0

Hvorfor gå i forsvar? Følte du deg truffet? Jeg vet ikke om noen som lever mer i fornektelse enn de som drikker alkohol. Og nei,jeg har ikke alltid vært avholds. Jeg er også i mot aktivisme. Uansett hva det dreier seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Da bør du endre innlegget ditt, det du skriver der får deg til å fremstå som en dømmende person🙂  Som jeg skrev tidligere, så drikker jeg alkohol. Har ingenting i mot de som ikke gjør og de er selfølgelig invitert til alt det samme selv om de ikke drikker. Man trenger ikke alkohol for å ha det gøy ilag. 

Ha en fin dag sinnataggen 💐

Anonymkode: 2978a...9db

Jeg trenger ikke endre en dritt, du er ikke KG-politiet og bestemmer ikke hva andre skal skrive ;) Og hvem er sint? Kan ikke se at det står noe sted. Har du kilde på det? 

Anonymkode: 0f631...bd9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nordis skrev (41 minutter siden):

Jeg drikker ikke alkohol lenger fordi jeg blir helt vrak neste dag, selv etter bare 1-2 glass. Det er veldig deilig å være alkoholfri, synes jeg. Hadde jeg visst hvor bra det føltes, så hadde jeg slutta mye før. Føler meg opplagt og klar i hodet, sover bedre, har fått både lettere humør og lettere kropp. Kommer aldri til å drikke alkohol igjen :) 

Og det er så klart helt i orden, men da er spørsmålet om du kommer med masse dømmende kommentarer om andre drikker? For det er det jeg ser både her på KG og ellers. Og det er utrolig slitsomt. Er heller ikke ok med de som stiller 100 spørsmål fordi man takker nei til alkohol. Frekt er det. 

Anonymkode: 0f631...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er så klart helt i orden, men da er spørsmålet om du kommer med masse dømmende kommentarer om andre drikker? For det er det jeg ser både her på KG og ellers. Og det er utrolig slitsomt. Er heller ikke ok med de som stiller 100 spørsmål fordi man takker nei til alkohol. Frekt er det. 

Anonymkode: 0f631...bd9

Jeg dømmer ingen. Tenker at folk må få gjøre som de vil. Hvorfor tenker du i det hele tatt tanken at jeg dømmer? Er det sårt for deg å høre om folk som foretrekker å ikke drikke?

Når det nevner det med slitsomt - jeg synes det er slitsom med dem som ikke aksepterer at jeg ikke lenger drikker. Det er en del av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (17 minutter siden):

Hvorfor gå i forsvar? Følte du deg truffet? Jeg vet ikke om noen som lever mer i fornektelse enn de som drikker alkohol. Og nei,jeg har ikke alltid vært avholds. Jeg er også i mot aktivisme. Uansett hva det dreier seg om.

Forsvar mot folk som lyver, dømmer og tråkker for å føle seg bedre selv? Hvis jeg ikke reagerte på det så var jeg jo en dørmatte?

Les gjerne igjennom tråden.

Anonymkode: 0d7eb...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en periode i ungdommen, 18 til et par og tjue, og da var det så mye festing både helg og hverdag uavhengig om jeg hadde jobb dagen etter, øl i kjøleskap hele tida og tettet de fleste behov med alkohol. Kjørte i fylla gjorde jeg og. Jeg er IKKE stolt av det! Så begynte jeg å se på hvor idiotisk andre folk oppførte seg i fylla og begynte å se på meg selv.. og ble flau! Ville ikke være den idioten lenger! Husker i dag tilbake til episoder som er så flaue at jeg ikke har fortalt noen om det. 

Nå i dag kjenner jeg av og til på det suget som jeg engang hadde og som jeg brukte alkohol for å gjøre noe med. Men nå er jeg så sterk at jeg vet at jeg kan ikke gi etter for da ender jeg på kjøret igjen. Slik er det å ha gener som gjør at man lett blir avhengig. Da må man bare være totalavholds. 

Anonymkode: d5270...785

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...