Gå til innhold

Hvorfor er det så mange på KG som ikke drikker alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner så klart de som har helseproblemer/går på medisiner og sånt, men virker som veldig mange bare er imot alkohol av en eller annen grunn her. Hvorfor? Mange religiøse her fra bygda? 

Anonymkode: 0f631...bd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de har hørt at det er rett å si i dagens samfunn. Men dette blir som å innrømme egne sexpartnere. Alle legger til eller trekker fra x antall. Så du kan regne med at minimum 60 % av de som er i mot alkohol eller ikke drikke, faktisk drikker, og de som drikker 1 flaske vin i mnd drikker sikkert minst 4 eller mer. 

Anonymkode: b0b0d...5ef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen venner og jeg har ikke lyst til å drikke alkohol alene. 

Anonymkode: dfa3f...3c3

  • Liker 8
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i byen, men liker ikke følelsen alkohol gir meg. Liker heller ikke å kaste bort tid på å være fyllesyk. Har altfor mye gøy å drive med på dagtid i helgene 😊

Anonymkode: 8710c...289

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi de har hørt at det er rett å si i dagens samfunn. Men dette blir som å innrømme egne sexpartnere. Alle legger til eller trekker fra x antall. Så du kan regne med at minimum 60 % av de som er i mot alkohol eller ikke drikke, faktisk drikker, og de som drikker 1 flaske vin i mnd drikker sikkert minst 4 eller mer. 

Anonymkode: b0b0d...5ef

Tror det kan være noe i dette altså. De fleste jeg kjenner nyter alkohol med måte, og setter pris på en god rødvin til biffen, eller en god drink/prosecco/etc på ferie. I kveld var jeg ute og spiste og hadde kun 1 glass rødvin til maten, andre ganger kan jeg dele flere flasker med venner/kolleger avhengig av hvilken dag det er /hva vi skal. Og om noen blir litt tipsy så er det helt ok, så lenge man ikke er til sjenanse for noen :D Alkohol er digg! Selv om jeg kan gå ukesvis, noen ganger månedsvis mellom hvert vinglass. 

Anonymkode: 0f631...bd9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er dumt og giftig. Hilsen ikke relgiøs ateist 30 årene.

Anonymkode: d0b39...934

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at det er så mange flere enn ellers, da? Det er ikke bare at det er mer tematisert her?

Jeg bruker ikke annonsere mitt ikke-alkoholinntak, sånn med mindre jeg blir spurt direkte. Er ellers en høyst urban hedning. Har til og med venner. 

Anonymkode: 2a30a...dfe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ingen venner og jeg har ikke lyst til å drikke alkohol alene. 

Anonymkode: dfa3f...3c3

Sånn er det her også. ❤️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det blir så mange tråder om å ikke drikke alkohol er at vi som ikke drikker blir plaget i hjel med spørsmål og press om å drikke i alle sosiale situasjoner.

Anonymkode: d0b39...934

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk klarer ikke forstå at noen foretrekker å ikke drikke. Uten at vi er ex alkoholikere eller relgiøse.

Anonymkode: d0b39...934

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk tett fra jeg var 15ish til omtrent 30 (ikke alkoholiker bare party jente). Så ble jeg lei og slutta helt.

Er en person som liker å gjøre ting i ekstremer. Går intenst inn i noe og når jeg føler jeg har kommet til bunns i den opplevelsen og at det ikke er noe mer å hente, så er det bare over. Men livet er definitivt diggere uten alkohol.

Anonymkode: 80661...e2f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Man trenger da ikke å være religiøs for ikke å drikke alkohol. 

Nei, men veldig mange er veldig formanende og dømmende mot oss som drikker. Jeg jobber med ei fra Nord-Afrika og hun er sykt frekk mot spesielt mine yngre kolleger som liker å ta seg en fest. "DERE nordmenn lever haram. DERE nordmenn drikker for mye, DERE nordmenn lever ikke bra". Det er ikke så hyggelig altså, da kan man heller snurpe igjen smella si. Og det er ikke noe drikkepress der jeg jobber, ofte er det folk som skal kjøre hjem etter vi har hatt middager osv. Ingen som syns det er rart. Så da burde den respekten gå begge veier. 

Anonymkode: 0f631...bd9

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet er ikke hvorfor så mange ikke drikker. Spørsmålet er hvorfor så mange drikker. Når man vet hvor helseskadelig det er.

Anonymkode: c50de...479

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner så klart de som har helseproblemer/går på medisiner og sånt, men virker som veldig mange bare er imot alkohol av en eller annen grunn her. Hvorfor? Mange religiøse her fra bygda? 

Anonymkode: 0f631...bd9

Religiøse fra bygda? Til forskjell fra religiøse i byen?

Anonymkode: c1f32...62c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, men veldig mange er veldig formanende og dømmende mot oss som drikker. Jeg jobber med ei fra Nord-Afrika og hun er sykt frekk mot spesielt mine yngre kolleger som liker å ta seg en fest. "DERE nordmenn lever haram. DERE nordmenn drikker for mye, DERE nordmenn lever ikke bra". Det er ikke så hyggelig altså, da kan man heller snurpe igjen smella si. Og det er ikke noe drikkepress der jeg jobber, ofte er det folk som skal kjøre hjem etter vi har hatt middager osv. Ingen som syns det er rart. Så da burde den respekten gå begge veier. 

Anonymkode: 0f631...bd9

Afrikanere med dårlige holdninger bør fjerne seg fra landet.

Anonymkode: c1f32...62c

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker 1-2 ganger i året.

Hva andre bruker pengene sine på og gjør med kroppen sin er meg likegyldig.

Er hverken religiøs eller bor på bygda (Oslo født og oppvokst).

Anonymkode: 593c2...d0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner så klart de som har helseproblemer/går på medisiner og sånt, men virker som veldig mange bare er imot alkohol av en eller annen grunn her. Hvorfor? Mange religiøse her fra bygda? 

Anonymkode: 0f631...bd9

Av en eller annen grunn? Du har ikke fått med deg at alkohol er kreftfremkallende fra første dråpe? Har du bodd under en stein de siste årene? Det har kommet studie på studie som viser dette, gjengitt i media. Det har ført til at mange dropper alkoholen helt. Klokt nok.

Anonymkode: c50de...479

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke religiøs. Bare liker ikke effekten alkohol har på kroppen. Liker heller ikke smaken, eller er det smak? Sanseopplevelesen(?) Av å drikke det, når det er varm og sterkt, eller hvordan det skal forklares. 

Liker heller ikke når  folk er beruset, så holder meg unna fester. Men har ikke noe imot at folk drikker for kos.

Anonymkode: bff59...6fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol gjør meg bare sløv og kjedelig. Jeg har blitt spurt om hva jeg har drukket før uten at det har vært alkohol, fordi jeg danser og fester fint uten det. Vanligvis foregår det masse spennende i hodet mitt og jeg kan ha en samtale med nesten hvem som helst, men når jeg blir brisen så skrur hjernen seg av. JEG kjeder meg opi mitt eget hode, og jeg blir også en veldig kjedelig samtalepartner - det er som om jeg glemmer hva man kan snakke med folk om. Pluss, jeg blir bare trøtt.

Drikker ikke 0, men drikker ikke til jeg blir brisen (som vanligvis betyr ca 4 drinker, så jeg holder meg vanligvis til 2 HVIS jeg drikker. At jeg drikker forutsetter at det faktisk finnes noe interessant på menyen også, som betyr IKKE øl. Hater smaken av øl, har smakt på mange typer og har aldri funnet noe jeg synes har smakt greit, som var noe av grunne til at jeg i begynnelsen ikke drakk, for folk var skikkelig dømmende om at noen ikke kunne like øl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...