Eva-Lena Skrevet 16. desember 2023 #181 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg skjønner så klart de som har helseproblemer/går på medisiner og sånt, men virker som veldig mange bare er imot alkohol av en eller annen grunn her. Hvorfor? Mange religiøse her fra bygda? Anonymkode: 0f631...bd9 Jeg er ikke religiøs og heller ikke motstander av alkohol. Har vært godt påseilet flere ganger, men helt ærlig så er jeg ikke spesiellt glad i smaken av alkohol. Ei venninne av meg drikker alt som er flytende og ber meg og andre damer på vinkveld etc. Jeg liker ikke vin og frister lite å drikke overhode. Jeg velger heller å være hjemme enn å være den eneste som ikke drikker på disse vinkveldene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #182 Del Skrevet 16. desember 2023 Drakk alkohol fram til jeg var ferdig med studiene. Kutta alkohol når jeg begynte voksenlivet da jeg innså at alkohol egentlig er helt meningsløst, dyrt og selvskadende. Dere som synes avholdsfolk er "dumme", gjerne argumenter mot min på stand om at det er skadelig og bortkastete penger. Blir akkurat det samme som å røyke sigaretter. Anonymkode: 3aa84...ae0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #183 Del Skrevet 16. desember 2023 Eva-Lena skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke religiøs og heller ikke motstander av alkohol. Har vært godt påseilet flere ganger, men helt ærlig så er jeg ikke spesiellt glad i smaken av alkohol. Ei venninne av meg drikker alt som er flytende og ber meg og andre damer på vinkveld etc. Jeg liker ikke vin og frister lite å drikke overhode. Jeg velger heller å være hjemme enn å være den eneste som ikke drikker på disse vinkveldene. Hvis det er vin så er det kanskje også ost, frukt eller noe snack? Hva med å ta med et par typer god eplemost? Det hadde vært innafor om det var jeg som inviterte. Anonymkode: 0d7eb...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 16. desember 2023 #184 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har du min fulle forståelse for. Jeg var kanskje en av dem - for 30 år siden. Etter det har jeg lært (eller samfunnet har gått videre?) Anonymkode: 0d7eb...7a0 Ja, jeg må si at jeg synes det er litt underlig med de som ikke aksepterer det når jeg takker nei. Selv ikke når jeg sier at jeg blir kjempedårlig av det. Da får jeg høre at jeg jo kan drikke bare bittelitt, eller jeg blir tilbudt en drink man liksom ikke skal bli dårlig av. Eller jeg blir anbefalt å ta en allergipille. Sånn at jeg kan drikke sånn som dem. Heldigvis er ikke alle sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #185 Del Skrevet 16. desember 2023 Ikke alle drikker alkohol. Sånn er det da bare. Anonymkode: a5b44...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #186 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere som synes avholdsfolk er "dumme", gjerne argumenter mot min på stand om at det er skadelig og bortkastete penger. Blir akkurat det samme som å røyke sigaretter. Anonymkode: 3aa84...ae0 Det synes som om du argumenterer mot stråmenn. Som veldig mange i denne tråden. Avholdsfolk er ikke «dumme». Nedlatende, misjonerende og selvforherligende folk er «dumme» - enten de er avholds, alkoholikere eller noe midt imellom. Det er ikke lurt å drikke mye alkohol, å røyke mye, å spise mye rødt kjøtt, sukker, prosessert mat, drikke med syre. Det er ikke lurt å sitte for mye stille, å henge for mye på sosiale medier, å se for mye på skjerm og en haug av andre ting som jeg ikke kommer på. Det som er sikkert er at vi skal dø, og fram til det er det opp til oss å finne et kompromiss mellom hva som «er bra for oss» og «hva som gjør oss lykkelig». For 5 år siden røkte jeg en sigar på nyttårsaften og det var kos. Jeg er nokså sikker på at når jeg dør eller får lungekreft så er det ikke pga den sigaren. Anonymkode: 0d7eb...7a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #187 Del Skrevet 16. desember 2023 Det er veldig vanskelig å diskutere alkoholbruk. Folk klikker i vinkel i redsel for at noen skal ta fra dem alkoholen. Anonymkode: c50de...479 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 17. desember 2023 #188 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): kilde på at en 0.33 øl i kveld gir stor sannsynlighet for helsekonsekvenser på sikt, takk. Anonymkode: 0d7eb...7a0 https://www.idunn.no/doi/10.18261/ntfe.21.2.10 Her er en kilde på at hvis du drikker 1 enhet hver ukedag ansees helserisikoen som høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #189 Del Skrevet 17. desember 2023 On 12/16/2023 at 6:44 AM, AnonymBruker said: For noe tøv. Jeg informerer ingen om at jeg ikke drikker alkohol. Med mindre de prøver å presse på meg alkohol. Noe mange gjør. Anonymkode: c50de...479 Nettopp, jeg sier ikke til noen at jeg er avholds, gidder aldri lage tema ut av det fordi jeg er så lei av å snakke om det, men folk som drikker skal alltid gjøre det til en stor greie. "Hæ? Hvorfor drikker du ikke? Er du alkoholiker eller noe? Du kan ta deg én da? Er det ikke kjedelig?" Man blir dritlei. Så ja, kanskje noen folk som er avholds trenger å få ut litt frustrasjon på KG, men det er jo likevel mange flere som drikker enn som ikke drikker. Anonymkode: d89b4...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 17. desember 2023 #190 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg er ikke avholds, men har aldri vært glad i særlig smaken av sprit. Å ta seg en øl i varmen i Hellas kan være godt. Og så syns jeg en Aas juleøl er god til julemiddagen. Men sjelden jeg drikker. Blir også ekstremt fort påvirket av veldig lite og fryktelig dårlig dagen etter. Er ikke verdt det. For de av oss som drikker svært sjelden så er alkohol som gift og kroppen protesterer kraftig. Jeg drakk atskillig mer i studieårene. Men etter jeg fikk barn og var ferdig utdannet har det bare blitt sjeldnere og sjeldnere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #191 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er veldig vanskelig å diskutere alkoholbruk. Folk klikker i vinkel i redsel for at noen skal ta fra dem alkoholen. Anonymkode: c50de...479 Nordmenns ekstreme syn på alkohol viser hvorfor man må stramme inn alkoholpolitikken Anonymkode: c853c...0f6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 17. desember 2023 #192 Del Skrevet 17. desember 2023 Drikker ikke fordi jeg ikke liker følelsen av rus, samtidig er det egentlig fint lite av alkohol jeg liker smaken på 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #193 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg brukte nettopp gårsdagen i sengen. Kvalm, hodepine, generelt dårlig form. Fredagen var gøy, men ikke verdt å ødelegge hele lørdagen for. Så nå er det slutt. Hilsen kvinne, 49, edru fra nå! Skal bli deilig, en gave til meg selv og helsa mi! Anonymkode: d6aed...5e0 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 17. desember 2023 #194 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 8.20): På KG er det mange "perfekte". De drikker aldri alkohol, de lager all mat fra bunnen av, de har en buffer på 150K, trener tre-fire dager i uka, tjener 800K minimum og oppdrar barna alltid etter boka. Anonymkode: 69cac...bcd Hvis DU vet drikking er en dårlig vane og får dårlig samvittighet for at du drikker når andre ikke gjør.... så er det ditt eget problem. Andre skal ikke måtte drikke for å få deg til å føle deg bedre om deg selv. Jeg hverken sier eller tenker noe stygt om de som drikker (med mindre de oppfører seg ille eller har drukket så mye at noen må stoppe de), men har ikke tenkt å drikke når jeg ikke vil. Endret 17. desember 2023 av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #195 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg brukte nettopp gårsdagen i sengen. Kvalm, hodepine, generelt dårlig form. Fredagen var gøy, men ikke verdt å ødelegge hele lørdagen for. Så nå er det slutt. Hilsen kvinne, 49, edru fra nå! Skal bli deilig, en gave til meg selv og helsa mi! Anonymkode: d6aed...5e0 Gratulerer! Jeg har gjort det samme. Det er kjempedeilig å være alkoholfri Anonymkode: c50de...479 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordis Skrevet 17. desember 2023 #196 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg brukte nettopp gårsdagen i sengen. Kvalm, hodepine, generelt dårlig form. Fredagen var gøy, men ikke verdt å ødelegge hele lørdagen for. Så nå er det slutt. Hilsen kvinne, 49, edru fra nå! Skal bli deilig, en gave til meg selv og helsa mi! Anonymkode: d6aed...5e0 En klok person sa en gang at å drikke alkohol er å stjele fra morgendagen. Jeg pleier å tenke på alkoholdrikking som å tisse i buksa for å holde seg varm. Behagelig der og da. Svært ubehagelig etter ei stund. Grattis med en klok avgjørelse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #197 Del Skrevet 17. desember 2023 Nordis skrev (17 minutter siden): En klok person sa en gang at å drikke alkohol er å stjele fra morgendagen. Jeg pleier å tenke på alkoholdrikking som å tisse i buksa for å holde seg varm. Behagelig der og da. Svært ubehagelig etter ei stund. Grattis med en klok avgjørelse! Jeg drakk alkohol i går og kjenner absolutt ingenting til det i dag. Anonymkode: 1a106...7ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #198 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg drakk alkohol i går og kjenner absolutt ingenting til det i dag. Anonymkode: 1a106...7ae Det kommer selvsagt an på mengde Anonymkode: d6aed...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 17. desember 2023 #199 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg sluttet selvsagt med all alkoholinntak da jeg oppdaget at jeg var gravid, og siden har jeg liksom ikke savnet det. Har så vidt smakt vin ved et par anledninger. Mulig jeg kommer til å få lyst på det igjen en dag, tiden vil vise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #200 Del Skrevet 17. desember 2023 Er en kvinne på 26 år. Ikke religiøs. Har aldri skjønt helt vitsen og greia med alkohol. Det smaker dritt. Anonymkode: 15279...cb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå