Gå til innhold

Sara Emilie


elskersommer

Anbefalte innlegg

CaroLis skrev (8 minutter siden):

Men det er jo «vi» som får skylda for at tråden blir stengt hele tiden. vi får bare være enige om å være uenige i det. Jeg er enig i alt du skriver ellers 😉 Det vi alle er enige i er at vi vil ha en liten avklaring så det blir lettere for oss å vite 😊

En god avklaring slik att alle forstår bør admin komme med.. å tråden til SE kommer til og bli lite brukt så lenge vi ikke vet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CaroLis skrev (46 minutter siden):

Det er jo tydelig at det ikke er noen trynefaktor når noen av oss også har fått advarsler.

Men jeg er enig i at noe avsporing får stå. Spesielt den der hvor noen spørr om strikkeoppskrift til genseren.

At du gidder 🙄

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

En god avklaring slik att alle forstår bør admin komme med.. å tråden til SE kommer til og bli lite brukt så lenge vi ikke vet

Enig 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina K skrev (1 time siden):

At du gidder 🙄

Jeg har forstått att du mener reglene er tipp topp tommel opp.. å det må du gjerne mene men for mange av oss så vil vi bare vite hva vi kan skrive uten att det er brudd

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Jeg har forstått att du mener reglene er tipp topp tommel opp.. å det må du gjerne mene men for mange av oss så vil vi bare vite hva vi kan skrive uten att det er brudd

Da har du ikke forstått hva jeg mener. I tråden er det noen som kan skrive hva enn de vil og holde på med brukerdebatt og avsporinger for å få tråden stengt. Samme folka hver bidige gang. Hvorfor får de lov? 
Hva er ok å skrive uten å bryte reglene? Kan moderatorene si noe om det?

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ina K skrev (1 time siden):

@elskersommer leste tråden her om dagen at du var så fornøyd med modereringen. 
Hva har skjedd?

Jeg ønsker ikke å si noe om det så lenge jeg ikke vet om jeg får advarsel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (46 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å si noe om det så lenge jeg ikke vet om jeg får advarsel 

Det skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi har forståelse for at det kan være vanskelig å vite hvor streng modereringen vil være nå rett etter informasjonen. Det har som dere vet, vært mye avsporinger og brukerdebatt i tråden, og vi har vært nødt til å gjøre noe for å endre debattklimaet i tråden.

Minner om denne fra regelpresiseringen:

Sitat

* Brukerdebatt

Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, som å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt.

Vi anser det ikke som brukerdebatt å diskutere en større gruppe brukere og deres hensikter med å delta i en debatt, eller å kalle en diskusjonstråd for mobbing. Unntak: Innlegg som inneholder nedsettende ytringer mot en større gruppe brukeres psyke og privatliv kan bli ryddet som personangrep eller krenkende. Innlegg som sporer av debatten kan bli ryddet som avsporing.

Det vil for eksempel bli ryddet der debatten sporer av til å handle om "kritikernes" eller "fansens" hensikt med å delta i en debatt, det være seg "få tråden stengt", "her kommer SE fansen", latterliggjøring av andres erfaring med produkter, "dere tar jo på vrangbrillene", antyde at andre lyver eller lignende. Det kan også bli ryddet for lengre avsporinger som ikke har noe med Sara Emilie eller hennes innlegg å gjøre, f.eks: hvordan en selv gjør X eller Y, hva slags kjoler man selv bruker, egenerfaring med vaskerutiner eller lignende.

Om du er uenig med en bruker, kommenter deres innlegg, ikke deres person. Om noen sporer av, rapporter i steden for å delta i avsporingen.

Dette er bare noen eksempler, og ikke en uttømmende liste over hva som kan bli moderert. 

Sol, admin.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelpresiseringene for Rampelyset er oppdatert. Se under:

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (5 timer siden):

Hei,

Vi har forståelse for at det kan være vanskelig å vite hvor streng modereringen vil være nå rett etter informasjonen. Det har som dere vet, vært mye avsporinger og brukerdebatt i tråden, og vi har vært nødt til å gjøre noe for å endre debattklimaet i tråden.

Minner om denne fra regelpresiseringen:

Det vil for eksempel bli ryddet der debatten sporer av til å handle om "kritikernes" eller "fansens" hensikt med å delta i en debatt, det være seg "få tråden stengt", "her kommer SE fansen", latterliggjøring av andres erfaring med produkter, "dere tar jo på vrangbrillene", antyde at andre lyver eller lignende. Det kan også bli ryddet for lengre avsporinger som ikke har noe med Sara Emilie eller hennes innlegg å gjøre, f.eks: hvordan en selv gjør X eller Y, hva slags kjoler man selv bruker, egenerfaring med vaskerutiner eller lignende.

Om du er uenig med en bruker, kommenter deres innlegg, ikke deres person. Om noen sporer av, rapporter i steden for å delta i avsporingen.

Dette er bare noen eksempler, og ikke en uttømmende liste over hva som kan bli moderert. 

Sol, admin.

Takk for oppklaring 😄

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måne Rampelyset skrev (På 8.1.2024 den 13.23):

Hei. Din eldste rapport er levert for 17 timer siden. Forumet modereres til vanlig en gang per døgn og rapporter kan stå opptil 24 timer før de gjennomgås.

Måne, admin. 

Hei! Det er masse som er rapportert for flere dager siden men det får enda stå. Tråden bør ryddes for en del avsporing

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gode eksempler på brudd på de nye reglene, er det ikke? Eller har jeg misforstått?? 

IMG_9960.jpeg

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ina K skrev (3 timer siden):

Dette er gode eksempler på brudd på de nye reglene, er det ikke? Eller har jeg misforstått?? 

IMG_9960.jpeg

Hva med å lese reglene igjen? Der det står, dette vil nå KUNNE fjernes.  Ikke at dette VIL fjernes. 

Det skrives til stadighet om SE sine barn, hva med å begynne å overholde den regelen. Den er faktisk en av de viktigste. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 
 

Innlegget over er fjernet. 
 

Sol, admin. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Hva med å lese reglene igjen? Der det står, dette vil nå KUNNE fjernes.  Ikke at dette VIL fjernes. 

Det skrives til stadighet om SE sine barn, hva med å begynne å overholde den regelen. Den er faktisk en av de viktigste. 

@Sol Rampelyset svarer hun på vegne av deg og @Måne Rampelyset?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sol Rampelyset skrev (På 14.1.2024 den 15.19):

Hei,

Vi har forståelse for at det kan være vanskelig å vite hvor streng modereringen vil være nå rett etter informasjonen. Det har som dere vet, vært mye avsporinger og brukerdebatt i tråden, og vi har vært nødt til å gjøre noe for å endre debattklimaet i tråden.

Minner om denne fra regelpresiseringen:

Det vil for eksempel bli ryddet der debatten sporer av til å handle om "kritikernes" eller "fansens" hensikt med å delta i en debatt, det være seg "få tråden stengt", "her kommer SE fansen", latterliggjøring av andres erfaring med produkter, "dere tar jo på vrangbrillene", antyde at andre lyver eller lignende. Det kan også bli ryddet for lengre avsporinger som ikke har noe med Sara Emilie eller hennes innlegg å gjøre, f.eks: hvordan en selv gjør X eller Y, hva slags kjoler man selv bruker, egenerfaring med vaskerutiner eller lignende.

Om du er uenig med en bruker, kommenter deres innlegg, ikke deres person. Om noen sporer av, rapporter i steden for å delta i avsporingen.

Dette er bare noen eksempler, og ikke en uttømmende liste over hva som kan bli moderert. 

Sol, admin.

 

Ina K skrev (5 timer siden):

Dette er gode eksempler på brudd på de nye reglene, er det ikke? Eller har jeg misforstått?? 

IMG_9960.jpeg

@Måne Rampelyset @Sol RampelysetEr ikke denne brudd etter reglene? Den er rapportert inn. Viser til dette; 

Det vil for eksempel bli ryddet der debatten sporer av til å handle om "kritikernes" eller "fansens" hensikt med å delta i en debatt, det være seg "få tråden stengt", "her kommer SE fansen", latterliggjøring av andres erfaring med produkter, "dere tar jo på vrangbrillene", antyde at andre lyver eller lignende. Det kan også bli ryddet for lengre avsporinger som ikke har noe med Sara Emilie eller hennes innlegg å gjøre, f.eks: hvordan en selv gjør X eller Y, hva slags kjoler man selv bruker, egenerfaring med vaskerutiner eller lignende.

Om du er uenig med en bruker, kommenter deres innlegg, ikke deres person. Om noen sporer av, rapporter i steden for å delta i avsporingen.

Endret av caremore
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke denne  brudd på reglene? @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset

« Det kan også bli ryddet for lengre avsporinger som ikke har noe med Sara Emilie eller hennes innlegg å gjøre, f.eks: hvordan en selv gjør X eller Y.

Om du er uenig med en bruker, kommenter deres innlegg, ikke deres person. Om noen sporer av, rapporter i steden for å delta i avsporingen.

Endret 1 time siden av caremore
  •  

 

IMG_9197.jpeg

Endret av caremore
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (1 time siden):

Er ikke denne  brudd på reglene? @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset

« Det kan også bli ryddet for lengre avsporinger som ikke har noe med Sara Emilie eller hennes innlegg å gjøre, f.eks: hvordan en selv gjør X eller Y.

Om du er uenig med en bruker, kommenter deres innlegg, ikke deres person. Om noen sporer av, rapporter i steden for å delta i avsporingen.

Endret 1 time siden av caremore
  •  

 

IMG_9197.jpeg

 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (10 timer siden):

 

Jeg synes innlegget til @ToneVie var helt på sin plass i diskusjonen. Og det var et godt begynner innlegg.  Tone forteller at hun er grunder selv, og at det er mer jobb enn folk tror. Sara blir hele tiden beskyldt for å ha en latmannsjobb. 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...