Gå til innhold

Hvis det kommer en ny pandemi. Hadde du akseptert lockdown i 3 måneder og munnbindtvang overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 12.47):

Var det selve sykdommen eller tiltakene som rammet de unge hardest...?

Anonymkode: b4e26...380

Som en som hadde ett barn som startet på videregående midt i Coronaen, så kan jeg si at alle tiltakene var svært negativ for skolegangen og den mentale helsen.

Anonymkode: 11a1a...e6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville godtatt det. Det er ikke sikkert neste pandemi er akkurat som korona. Det kan også være 100 ganger verre. Derfor går det ikke an å si noe nå om hva som er riktig.

I ettertid tror jeg man kan si at noen av korona-tiltakene i starten var overdrevne. Etter hvert lærte samfunnet hva som var effektivt og tilstrekkelig. Man visste ikke hvor ille det ville bli den gangen, og det er lett å være etterpåklok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null problem. Er introvert så har ingen problemer med en ny lockdown

Anonymkode: 18ec9...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Isambard said:

I ettertid tror jeg man kan si at noen av korona-tiltakene i starten var overdrevne. Etter hvert lærte samfunnet hva som var effektivt og tilstrekkelig. Man visste ikke hvor ille det ville bli den gangen, og det er lett å være etterpåklok.

Men problemet var at vi ikke så ut til å lære. Tiltakene ble jo strammet til mer enn noensinne da vaksineringen kom igang. Bare lov å kjøpe mat, planter og sprit 😛 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Null problem. Er introvert så har ingen problemer med en ny lockdown

Anonymkode: 18ec9...3ab

Flere skriver dette, men for noe tull. Jeg er også introvert, så hjemmekontor var feks en drøm. Men jeg har jo ingen problemer med å se at på samfunnsnivå er det katastrofe å stenge ned så mye som det ble gjort. Neste pandemi (la oss håpe den ikke kommer i vår levetid) bør man gå mer på frivillighet, feks rett til hjemmekontor for de som kan, men ikke plikt. Folk må få handle det de trenger uten å reise til nabofylket, og folk må rå reise dit de vil. 

Anonymkode: 95ebb...d66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt innordner jeg meg om det blir scenariet igjen. Enklere andre gangen, for nå er jeg forberedt.
Har mye av alt jeg trenger; håndsprit og munnbind ligger i vesker og bag`er. Det ordner seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist på hyttetur med Erna for reglene gjaldt ikke for hu og vennene hennes.

Anonymkode: 901f2...da5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk liv og jobb sin vante gang. Og helt ærlig synes jeg kanskje folk som måtte holde hjulene i gang burde fortjent litt mer enn klapping nå og da. Psyken min er ikke så skjør som mange da, som fikk problemer med å måtte være litt hjemme. Så neste gang håper jeg å få betalt fri fra jobb for å være hjemme! 

Anonymkode: 1be3a...7de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min familie er i skottland og de hadde en reel lockdown, de fikk en tilmålt tid basert på hvor de bodde at dekunne gå ut og "Lufte seg" under lockdown, måtte bestille varer hjem ikke dra på butikken osv - en mye hardere linje enn her hjemme og det gikk også helt fint. Nordmenn syter og klager med en gang de ikke får det som de ønsker. 

Anonymkode: afdc7...e0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 10.31):

Ja! Men jeg bor i stort hus og skog rett utenfor. Lett tilgjengelige butikker og "lekevenner" for barna i gata. Livet var godt under pandemien for vår del. 

Anonymkode: e7cc7...286

Samme her. Får ikke benyttet meg av skogen i nærheten her i like stor grad som jeg ønsker i hverdagen, men under pandemien hadde vi tid til å gå lengre turer flere ganger i uka. :)

Anonymkode: 56b93...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Men jeg er lærer, og regner med at jeg måtte gå på jobb, sånn som sist. 

Anonymkode: 5a77d...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Null stress. 

Eneste som plaget meg i nevneverdig grad sist gang var at treningssentre stengte siden jeg var igjennom to rehabiliteringer som trengte spesifik trening.

Jeg var ellers heldig med å beholde jobben, tjente bra og hadde lave renter.

Anonymkode: a9986...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det har vist seg at vaksinen ikke beskytter mot smitte, hadde jeg takket nei til vaksine ved eventuell ny pandemi. Jeg fikk ikke noe hardt forløp da jeg hadde korona, men mange alvorlige bivirkninger av Moderna-vaksine. Munnbind kan jeg ikke bruke, og jeg har legeerklæring på det, så den biten er grei. For øvrig var munnbindbruk på fly for eksempel helt idiotisk - du kunne ta av munnbind mens du spiste og drakk - som om du da ikke sprer virus mens du gjør det? Mange satt og småspiste eller tok ett og ett sup fra brusen gjennom hele turen. Hjemmeskole hadde jeg også stilt større krav til. Jeg er ingen lærer, og skal ikke undervise egne barn i fag jeg ikke har kompetanse til å undervise i. Når det samtidig forlanges at jeg jobber fullt MENS JEG UNDERVISER BARNA, er det rett og slett ikke gjennomførbart. Da må lærerne i småskolen mer på banen.

Anonymkode: 51424...a1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...