Gå til innhold

Hvis det kommer en ny pandemi. Hadde du akseptert lockdown i 3 måneder og munnbindtvang overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det ville jeg. -Godtatt lockdown altså. Ikke for min egen del, men for andre. 

Anonymkode: 71d4a...b27

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Men jeg bor i stort hus og skog rett utenfor. Lett tilgjengelige butikker og "lekevenner" for barna i gata. Livet var godt under pandemien for vår del. 

Anonymkode: e7cc7...286

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke gøy, men man får gjøre det beste utav det.. Og munnbind er vell ikke noe problem i det hele tatt.

Så kommer det jo litt an på da, om det hadde vært likt som sist at man får gå ut osv så er det ikke spesielt problematisk i det hele tatt om man bare gidder å gjøre det beste utav det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo ann på hvor alvorlig det nye viruset er.

Ny covid-variant? Nei, aldri i livet. Hadde levd som normalt.

Anonymkode: c8957...841

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt det akkurat som sist, gjort det man må for å delta i samfunnet og himlet med øynene til meg selv for hvor dumt det er...og nytt alt det sosiale man slipper :) 

Anonymkode: 15f14...3ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det vil nok ikke bli slik som sist uansett. For det første er hver krise unik, og så har vi jo lært en del av covid-pandemien(og lærer fortsatt).

Anonymkode: 62952...925

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, neste gang må vi stå opp i fellesskap, hjelper ikke om bare en håndfull enkeltpersoner opponerer mot galskapen. 

Anonymkode: 95ebb...d66

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Eller hadde du gitt blaffen?

Anonymkode: 7d533...01d

Ja det hadde vært helt greit, men klarer meg uten vaksinen neste gang. Vil ikke ha flere bivirkninger!

 

Anonymkode: 78e14...1c9

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, men det vil nok ikke bli slik som sist uansett. For det første er hver krise unik, og så har vi jo lært en del av covid-pandemien(og lærer fortsatt).

Anonymkode: 62952...925

Det er jeg dessverre usikker på om vi har gjort. Fryktelig mange ble fryktelig skremt av propagandaen sist. Det ser man jo bare på at helsemyndighetene nå har erklært covid som ufarlig på samfunnsnivå, og folk her reagerer med ørten redde nye tråder om covid. 

Anonymkode: 95ebb...d66

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem. Å senke tempoet hadde bare gjort meg godt. 

Anonymkode: 12ff8...514

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, jeg er veldig fornøyd med hvordan vi klarte oss gjennom Covid her i Norge. Og jeg er overbevist at det er nettopp fordi folk har visst så stor tillit til staten, og de fleste gjorde det de fikk beskjed om. Jeg er nemlig ikke norsk, mine foreldre og besteforeldre bor/bodde utenlands. Og jeg trodde i utgangspunktet at velstand  er det som ville bestemme hvor bra vi vil håndtere en pandemi. Virker jo logisk, rikere land er bedre sikret. Viset seg at nettopp tillit og ikke velstand i seg selv, som er helt avgjørende. I landet mitt har overskudd av dødelighet i Covid-årene har vært helt horribelt. Begge mine gjenlevende besteforeldre døde i Covid, 86 og 92 år gamle. Det er død overalt, enhver person i min krets opplevde død av covid blant slekt, det er oftest besteforeldre, foreldre. Det er ikke alltid de eldste, det er også mange i 50- og 60-årene, det er folk som åpenbart kunne leve lengre. Alle kjenner noen som døde av Covid i nærmeste familie. 

Det er fordi med lav tillit til staten, det er få som følgte regler og restriksjoner, det er få som ville vaksinere seg. Covid fikk herje, smitte spredde seg og døden kom. 

Dere som har besteforeldre og foreldre i Norge, dere vet ikke hvor heldige dere har vært. Om dere visste det, ville dere kanskje satt mer pris på det. 

Anonymkode: 81e84...826

  • Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller hadde du gitt blaffen?

Anonymkode: 7d533...01d

Det hadde jeg lett akseptert, har ingen problemer med det. Har uansett mye hjemmekontor, og munnbind savner jeg i grunn litt. Var kjekt å kunne være så anonym, og var fint å handle osv. uten så mye folk, stress og mas.

Anonymkode: e4014...aab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde jeg lett akseptert, har ingen problemer med det. Har uansett mye hjemmekontor, og munnbind savner jeg i grunn litt. Var kjekt å kunne være så anonym, og var fint å handle osv. uten så mye folk, stress og mas.

Anonymkode: e4014...aab

Dette er null problem for meg. Jobber allerede fra hjemmekontor hver dag, og jeg også elsker anonymiteten ett munnbind ga meg.

Men jeg gidder ikke følge råd om de er plagsomme for meg. Kommer til å fortsette å gå ut for noen øl med venner på bar, for eksempel. Bryr meg null om smitte. (Så lenge det ikke er mer alvorlig enn covid, selvsagt.)

Anonymkode: c8957...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...