Gå til innhold

Hvis det kommer en ny pandemi. Hadde du akseptert lockdown i 3 måneder og munnbindtvang overalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lockdown og munnbind er null problem for meg. Hvis det skulle oppstå noe slikt igjen så er jeg glad for restriksjoner. Det kjennes trygt og fint at vi tar vare på hverandre, det går helt greit!

Anonymkode: 241db...aa7

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei.

Hadde heller ikke godtatt hetsingen av de som ikke ønsker å ta vaksine.

Sett i ettertid så var det noen mørke, mørke år, hvor mye mørkt og skummelt i mennesker kom frem i lyset.

Anonymkode: fd7ec...1e9

Vondt å se ja. Hadde en gammel nabo som sa at all historie gjentar seg. Vi mennesker lærer aldri. Plutselig var det lett å skjønne hvordan mennesker er istand til å putte en hel gruppe under "mindreverdig" og ta det til det ekstreme. Om noen hadde foreslått egne samfunn der vi kunne putte de uvaksinerte som straff under pandemien er det garantert flere som hadde stemt for det... Sykt. 

Anonymkode: 66e86...fc3

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei! 

Jeg elsket at det ble tilrettelagt for å være sosial over nett, alle forsto gleden over å være sosial fra sofaen. Det var deilig å gå på butikken, fordi det var minimalt med folk. Og som kroniker, som sjelden er ute uansett var det rett og slett helt nydelig for meg at de sosiale arenaene nå kunne være over nett, og sosiale folk endelig forstod hvordan jeg har levd i mange år... "welcome to my world" lixom... Jeg var mer sosial under lockdown enn jeg har vært både før og etter, fordi folk faktisk måtte finne andre metoder... Nå virker det som alt er glemt, dessverre... 

Munnbind må man vel bare godta, men jeg likte det aldri. Og denne gangen trenger jeg faktisk ikke leve igjennom selv, da hadde jeg en hund, det har jeg ikke lenger, så ingen jeg trenger å leve videre for, så vil ta større risikoer og gi mer F i om jeg blir smittet eller ikke. 

Når det gjaldt å stenge grensene og tvangsvaksineringen synes jeg det ble altfor ekstremt. Min familie bor i utlandet, så vi var tvunget til å vaksinere oss for å kunne møtes. Det vil jeg nekte totalt neste gang. 

Anonymkode: 9a520...01e

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vondt å se ja. Hadde en gammel nabo som sa at all historie gjentar seg. Vi mennesker lærer aldri. Plutselig var det lett å skjønne hvordan mennesker er istand til å putte en hel gruppe under "mindreverdig" og ta det til det ekstreme. Om noen hadde foreslått egne samfunn der vi kunne putte de uvaksinerte som straff under pandemien er det garantert flere som hadde stemt for det... Sykt. 

Anonymkode: 66e86...fc3

Nei, det hadde aldri skjedd. Du bør ikke lage deg slike dystre og hatefulle "om slik og så"- fantasier slik som dette og så konkludere med at andre er syke. Det er ikke sunt. Prøv å forhold deg til fakta og virkelighen. I virkeligheten vil det aldri bli noen straff for å ikke vaksinere seg. Det er frivillig.

Anonymkode: 241db...aa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nei, det hadde aldri skjedd. Du bør ikke lage deg slike dystre og hatefulle "om slik og så"- fantasier slik som dette og så konkludere med at andre er syke. Det er ikke sunt. Prøv å forhold deg til fakta og virkelighen. I virkeligheten vil det aldri bli noen straff for å ikke vaksinere seg. Det er frivillig.

Anonymkode: 241db...aa7

Det er tydelig at du ikke opplevde pandemien som uvaksinert. Det gikk altfor langt.

 

FzKVtPpWYAAz2sT-2.jpeg

Anonymkode: fd7ec...1e9

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er tydelig at du ikke opplevde pandemien som uvaksinert. Det gikk altfor langt.

 

FzKVtPpWYAAz2sT-2.jpeg

Anonymkode: fd7ec...1e9

Tror du de mente "følger godt med på" som i "sitter utfor leiligheten deres med kikkertsikte"? Eller kan det handlet om å følge med på situasjonen, tall, sykdom osv? 

Det er nettopp dette jeg mener med å ikke fantasere så mye fordi det ikke er sunt. Du lager deg en idé om en fiende som ikke eksisterer.

Anonymkode: 241db...aa7

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sannsynligvis, spesielt om det var en sykdom som rammet barn og unge hardt. 

 

 

Anonymkode: 810fc...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, sannsynligvis, spesielt om det var en sykdom som rammet barn og unge hardt. 

 

 

Anonymkode: 810fc...e0f

Var det selve sykdommen eller tiltakene som rammet de unge hardest...?

Anonymkode: b4e26...380

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er tydelig at du ikke opplevde pandemien som uvaksinert. Det gikk altfor langt.

 

FzKVtPpWYAAz2sT-2.jpeg

Anonymkode: fd7ec...1e9

Screenshot_20231124_131102_SamsungInternet.thumb.jpg.87cd57ac0fbb6c60ee24f0d0cb1ac992.jpg

Greit å følge med på de som utøver vold...

Anonymkode: dc471...418

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei.

Hadde heller ikke godtatt hetsingen av de som ikke ønsker å ta vaksine.

Sett i ettertid så var det noen mørke, mørke år, hvor mye mørkt og skummelt i mennesker kom frem i lyset.

Anonymkode: fd7ec...1e9

Men altså, hvor mongo går det an å bli? Som drar slutningen - var jo ikke så mange som dæva her i Norge = covid er ikke så farlig. Samtidig klarer en ikke å se at grunnen til at ikke så mange dæva nettopp var alle tiltakene som noen er så innmari imot?

Hvor dumme noen (enkle) mennesker er er så ekstremt langt utenfor min fatteevne.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten problem. Som introvert så storkoste jeg meg hjemme forrige lockdown. Tar gjerne mot en til slik periode.

Anonymkode: 8e9c0...3b1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om det er svartedauen 2.0 som kommer så ja.

Har vi noe annet valg?

Alle land i Europa ble rammet og Norge var blant de verste. Opptil 2/3 av alle døde her og i Oslo anslås det 80% døde. Dengang visste de ikke om bakterier og virus, men de mest oppegående og de som ikke hadde fått varig lammet hjerne av religion skjønte jo at det smittet og at isolering virket. Men de fleste steder skjønte de ikke i tide hvilke tiltak som var effektive. Noen steder fikk jødene skylda, andre steder fikk «hekser» skylda, så de måtte jo brennes... Enslige kattekvinner var særlig utsatte for sånne anklager. Kattene holdt jo mus og rotter unna, altså smittebærere, så disse damene overlevde i større grad enn andre, noe som etter den tids «logikk» selvfølgelig bare kunne skyldes at de stod i ledtog med djevelen og stod bak smitten uten å selv bli rammet. De som i dag promoterer antivitenskap og ikke vil rette seg etter fornuftige smitteverntiltak promoterer i ytterste konsekvens sånt grums fra gamledager. Fremdeles står heksetro sterkt enkelte steder, f eks noen steder i Afrika, vi er ikke så utviklet som mange tror, det er bare et tynt lag på overflaten som lett kan ødelegges i en befolkning, se bare på hvordan Putines egentlige idiotiske propaganda fungerer i Russland, hvor lettlurte vi egentlig er også i 2023 gitt de rette forutsetningene.

 

Anonymkode: 93442...e66

Dessverre. Jeg har sett mye på Body Bizarre. En av personene i serien ble angrepet av en ansiktssvulst som viste seg å være kreft. Han ble utstøtt av familie og samfunnet rundt fordi de trodde han var smittsom eller var forhekset eller noe sånt. Dette var i Elfenbenskysten.

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 12.47):

Var det selve sykdommen eller tiltakene som rammet de unge hardest...?

Anonymkode: b4e26...380

For den fremtidige fantasipandemien? Jeg har ikke peiling.

Anonymkode: 810fc...e0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var helt herlig å slippe kjøret med sosiale arrangementer. Tar gjerne en rolig tid igjen. 

Anonymkode: 0fa93...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært gøy, men ja. Pandemien var jo masse død, så må jo ta det serriøst. 

Anonymkode: 7cec6...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ble psykisk syk av nedstengning og restriksjoner, så neste gang kommer jeg til å tenke på meg selv.

Anonymkode: 36228...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...