Gå til innhold

Hvis det kommer en ny pandemi. Hadde du akseptert lockdown i 3 måneder og munnbindtvang overalt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AdonisFFM skrev (5 timer siden):

Jeg tror du må være litt forvirret her og trekker konklusjoner som ikke eksisterer.

Hvis en ikke klarer å forstå elementær algebra, så bør en heller ikke bestemme hvordan en bro skal konstrueres.

Hjalp det?

Du må ikke skyve konklusjons-iveren over på meg. Det er ikke jeg som har dømt største del av Norges befolkning til kun å være en haug med idioter. Disse som tok sine mulige forholdsregler overfor en infeksjon man i lang tid hadde svært lite kunnskap om.

Anonymkode: fd9fe...80d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AdonisFFM skrev (På 3.12.2023 den 0.45):

De fleste i Norge hadde fulgt nye pålegg uten å blunke. 

Jeg har jo noen venner som klarte å være "purebloods" og det skal bli interessant å se når tiden har gått å se om vi får se noen epidemiologiske forskjeller. 

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 0.14):

Pureblood! Konge. Jeg må nesten bruke den om meg selv, Pureblood og Gryffindor. 💪🏻😆

Anonymkode: 4ac6f...fba

Det må bli Slytherin i tilfelle, siden det var Voldemord og dødseterne som mente man måtte være pureblood... 

Anonymkode: 59a05...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2023 den 11.31):

Du må ikke skyve konklusjons-iveren over på meg. Det er ikke jeg som har dømt største del av Norges befolkning til kun å være en haug med idioter. Disse som tok sine mulige forholdsregler overfor en infeksjon man i lang tid hadde svært lite kunnskap om.

Anonymkode: fd9fe...80d

Ja, når en ikke vet noenting og i tillegg er totalt blottet for kritisk tankegang da blir jo alt farlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det må bli Slytherin i tilfelle, siden det var Voldemord og dødseterne som mente man måtte være pureblood... 

Men jeg er Gryffindor, du kan ikke bytte det, er man sorted så er man sorted. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men jeg er Gryffindor, du kan ikke bytte det, er man sorted så er man sorted. 😁

Du tok feil test. Hvis du er opptatt av bloodstatus er du Slytherin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Du tok feil test. Hvis du er opptatt av bloodstatus er du Slytherin. 

Tror du har misforstått noe her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AdonisFFM skrev (På 6.12.2023 den 22.07):

Ja, når en ikke vet noenting og i tillegg er totalt blottet for kritisk tankegang da blir jo alt farlig.

La meg gjette. Denne gjengen med kritisk tankegang. Er de 50 som brente munnbind foran Stortinget og hyller Charter Svein og Kari Jaquesson.  Og noen få til, som  mener covid er en liten forkjølelse og vaksinen er den som dreper. 

Anonymkode: ced56...bd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 10.31):

Ja! Men jeg bor i stort hus og skog rett utenfor. Lett tilgjengelige butikker og "lekevenner" for barna i gata. Livet var godt under pandemien for vår del. 

Anonymkode: e7cc7...286

Samme her! Det var et «sjokk» når ting åpnet igjen.

Anonymkode: d10cf...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder er ikke lenge. De fleste mennesker har godt av å roe ned og gå i hi for en periode. 

Anonymkode: d9aff...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, lockdown var herlig! Har heldigvis fortsatt med 100% hjemmekontor etter det, så jeg kan late som at det er lockdown hele tiden 😅

Anonymkode: 76c3e...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tre måneder er ikke lenge. De fleste mennesker har godt av å roe ned og gå i hi for en periode. 

Anonymkode: d9aff...f6c

Men for flere av oss ble det mer stress. Det ER mer stressende å kombinere roller som lærer, barnehagelærer og arbeidstaker der til og med møtene blir mindre effektive på Teams som faller ut med jevne mellomrom, enn å være arbeidstaker, punktum. Mens barna er i barnehage og skole.

Anonymkode: 51424...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nedslående tråd. Tydeligvis er det nesten ingen som har lært noe som helst.

Ikke bare vil ca 95% godta en ny nedstengning, ca 90% vil glede seg over det??

Kan ikke dere nedstengningselskere bare ta dere 3 måneder (eller 3 år eller hva dere nå syns er passe) ulønnet permisjon fra den jobben dere eventuelt har, så slipper resten av oss å betale for dere?

Ellers er det ingen som hindrer noen, i et hvilket som helst tidsrom, å slutte å treffe venner og familie, å slutte å gå på butikker og serveringssteder, aldri reise noe sted, ikke gå til lege, tannlege, fysioterapeut, psykolog el.l uansett hvor vondt og jævlig du har det, eller la boligen råtne bort fordi rørleggeren ikke kan komme og fikse vannlekkasjen.

Jeg håper iallfall dere har skamvett nok til ikke å klage over hvor dyrt alt har blitt. Rett nok er det grønne skiftet hovedårsaken, men 2-3 år med nedstengninger verden over hjalp ikke akkurat det heller.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig skummelt at mange gjør alt myndighetene sier uten å reflektere noe … Selv når det viser seg at myndighetene tar feil gang på gang så lærer de ikke .

Anonymkode: 2fd42...029

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er utrolig skummelt at mange gjør alt myndighetene sier uten å reflektere noe … Selv når det viser seg at myndighetene tar feil gang på gang så lærer de ikke .

Anonymkode: 2fd42...029

Ja, trodde flere hadde stilt seg skeptisk til ny nedstengning, men virker som tvert imot at folk bæææer etter det som blir fortalt dem. En gjeng sauer som bretter opp armene på nye hasteutviklede vaksiner og som gladelig tar imot inngrepene tiltak. Skummelt!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2023 den 18.14):

La meg gjette. Denne gjengen med kritisk tankegang. Er de 50 som brente munnbind foran Stortinget og hyller Charter Svein og Kari Jaquesson.  Og noen få til, som  mener covid er en liten forkjølelse og vaksinen er den som dreper. 

Anonymkode: ced56...bd2

Ja, det er tydrlig at du gjetter. Og stort mer er du kanskje ikke kapabel til? Har du lest noen av studiene som begynner å dukke opp? 

Nei, for deg holder det vel å gjette. Du spiller vel både V6 og Viking lotto da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper vi slipper å komme dit igjen og jeg håper vi har lært noe som kan hjelpe oss til neste gang. Men om det så skulle bli så gale, så vil jeg akseptere det. Det kan komme verre epidemier en covid. Vi kom nokså heldig ut av denne. Men det vet en jo ikke på forhånd. Det er alltid lett å være etterpåklok. 

Anonymkode: ba736...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glatt tatt 3 mnd med lockdown. Livet var herlig den mnd vi hadde det, gjor yoga hver dag.  Har aldri hatt så bra psyke som da. Ungen kjeda vettet av seg men men! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...