AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #101 Del Skrevet 29. november 2023 Godtatt ja. Selvsagt. Hva annet skulle jeg gjort. Men jeg hadde vært forberedt på å dø. Av ensomhet. Jeg bor alene. Jeg har ikke familie... Under siste runde, jeg var alvorlig langt nede, og ingen hjelp å få. Jeg betalte meg inn på privat psykolog når de åpnet opp for det. Jeg var helt i bunn.. Var til og med forsøk... Uten å kunne møte opp på jobb, se kollegaer, gå ut og ha mulighet til å være sosial... Det var beintøft. Alle andre hadde maxa ut nærkontakter, men jeg hadde ingen nærkontakter. Det var helt brutalt jævlig. Anonymkode: 1396c...108 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #102 Del Skrevet 29. november 2023 Hadde akseptert det uten problem. For jeg følger anbefalinger fra de som skal gi anbefalingene, og jeg følger lover og regler. Skulle bare ønske at samfunnet ble stengt litt tidligere. I motsetning til hva mange mener, såg jeg mye positivt med lockdown i forhold til barn og unge. Flere barn mistrives på skolen, av forskjellige grunner, og disse blomstret med hjemmeskole. Mange familier fikk endelig roet ned, og oppdaget familielivet på nytt. I det travle samfunnet, er det de som kjører til og fra treninger, er med på dugnader osv, som er superforeldrene. I barnas verden, er det kanskje det å være sammen som familie, og ikke haste hit og dit i organisert form, som er det supre. Og i nabobyen la endelig foreldre merke til ungdommene sine, da de ble tvunget til å tilbringe tid med dem. Alle i nabokommunene som har ungdommer de snakker med, har visst at det de siste 20 årene har vært ekstremt mye piller og hasj i omløp der, men det ble plutselig sett på som et nytt fenomen under pandemien. Så det skjedde postive endringer. Anonymkode: 1c90f...1c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #103 Del Skrevet 29. november 2023 Det hadde jeg godtatt uten å mukke. Dersom neste pandemi er byllepest kan det hende det er fler som ikke er interessert i smitte. Anonymkode: ba768...a45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #104 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette stemmer jo ikke. Selvfølgelig hjelper det å holde avstand og det hjelper at syke har på munnbind. Anonymkode: 241db...aa7 Nei.. alle forsøk viser at vi må holde mye lengre avstand om det skal ha noe for seg. Og vi vet at munnbindene ikke er "tette nok". Så ja.. selvfølgelig er avstand bedre enn å gnu seg opp i hverandre.. men det gjør ingen BETYDELIG FORSKJELL.. og er man syk holder man seg vel hjemme og unna folk. Pandemi eller ei. Anonymkode: 6ac82...eba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #105 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hadde akseptert det uten problem. For jeg følger anbefalinger fra de som skal gi anbefalingene, og jeg følger lover og regler. Skulle bare ønske at samfunnet ble stengt litt tidligere. I motsetning til hva mange mener, såg jeg mye positivt med lockdown i forhold til barn og unge. Flere barn mistrives på skolen, av forskjellige grunner, og disse blomstret med hjemmeskole. Mange familier fikk endelig roet ned, og oppdaget familielivet på nytt. I det travle samfunnet, er det de som kjører til og fra treninger, er med på dugnader osv, som er superforeldrene. I barnas verden, er det kanskje det å være sammen som familie, og ikke haste hit og dit i organisert form, som er det supre. Og i nabobyen la endelig foreldre merke til ungdommene sine, da de ble tvunget til å tilbringe tid med dem. Alle i nabokommunene som har ungdommer de snakker med, har visst at det de siste 20 årene har vært ekstremt mye piller og hasj i omløp der, men det ble plutselig sett på som et nytt fenomen under pandemien. Så det skjedde postive endringer. Anonymkode: 1c90f...1c1 Hvordan roer du deg ned når du må undervise barna, passe barnehagebarn og samtidig være effektiv på jobb? Mine barn driver med en idrett som krever hall. Du kan ikke drive med denne idretten utendørs i Norge. De mistet flere måneder med trening, og sakket skikkelig akterut. En av dem sluttet som følge av det. Det blir heller ikke mindre hasj og piller hvis ungdommen sitter hjemme og dør av ensomhet. Da blir det MER misbruk. Anonymkode: 51424...a1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #106 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei.. alle forsøk viser at vi må holde mye lengre avstand om det skal ha noe for seg. Og vi vet at munnbindene ikke er "tette nok". Så ja.. selvfølgelig er avstand bedre enn å gnu seg opp i hverandre.. men det gjør ingen BETYDELIG FORSKJELL.. og er man syk holder man seg vel hjemme og unna folk. Pandemi eller ei. Anonymkode: 6ac82...eba Og riktig bruk av munnbind er heller ikke mulig ute. For eksempel, så kan jeg ikke ha sterile hender og sterilt munnbind hvis jeg må bytte på en buss. Man tar på ting, man puster på folk mens man bytter og så videre. Anonymkode: 51424...a1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #107 Del Skrevet 29. november 2023 Kommer jo an på hvor alvorlig sykdommen er og hvem den rammer hardest. Egentlig håper jeg vi får noe med dødelighet på nivå med svartedauen, så disse konspi-nissene som nekter tiltak stryker med tidlig, og vi slipper å høre på dem i to år til. Anonymkode: f550c...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #108 Del Skrevet 29. november 2023 Hadde gått helt ok for meg. Jeg led ingen nød under pandemien. Jeg holdt meg mest mulig hjemme og jobbet med skolearbeid digitalt og så på tv-serier. Var kun ute hvis jeg var nødt og det gikk helt fint. Klarte å holde meg frisk i flere år. Fikk corona for første gang nesten 3 år etter pandemien. Anonymkode: acbf9...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 29. november 2023 #109 Del Skrevet 29. november 2023 AllahBallah skrev (På 24.11.2023 den 15.07): Men altså, hvor mongo går det an å bli? Som drar slutningen - var jo ikke så mange som dæva her i Norge = covid er ikke så farlig. Samtidig klarer en ikke å se at grunnen til at ikke så mange dæva nettopp var alle tiltakene som noen er så innmari imot? Hvor dumme noen (enkle) mennesker er er så ekstremt langt utenfor min fatteevne. Snakker om å møte seg selv i døra.... 😉 LES: deg selv 😉 Du vet at det var underdødelighet i Norge under nedstengningen, grunnet at folk som normalt sett uansett skulle dø, slapp å dø akkurat det året? Du vet at vi hadde 10-12% overdødelighet året etter fordi ooops de døde visst likevel, tross vaksinene? 😉 Du vet at de fleste som døde av covid i hele verden hadde underliggende sykdommer, spesielt de med diabetes er en risikofaktor ved covid? Du vet at enkelte folkegrupper (Pakistan, Asia, etc) med et spesielt gen, som også gjør dem med utsatte for å få diabetes, ble sykere av covid enn nordmenn? Du vet at de med lave nivåer av D-vit ble sykere enn de med høyt nivå? Du vet at det var følgessykdommer, som lungebetennelse, sepsis, etc som gjorde at mange eldre strøk med? Og at blant de yngre som fikk dette var det antibiotikaresistens i enkelte sør-Europeiske land som gjorde at de også strøk med i større grad enn her i Norge? De kaster fortsatt ut antibiotika i øst og vest der sør - også til dyrene, som vi spiser? Du vet at en enkelt vaksine, som alt eksisterte i Mars 2020 kunne ha spart mange liv blant de som døde av følgessykdommer? (Vaksine mot lungebetennelse9 Og at alle leger visste dette, så de sørget for å ta den vaksinen alt i Mars 202, men ingen sa noe om dette, og det ble "tomt" for denne etter Mars 2020, inntil alle hadde tatt "en for laget" av en annen vaksine, som viste seg å være en flopp ? 😉 Hva var det du kalte alle andre igjen? 😉 Noe på M....?? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportydame Skrevet 29. november 2023 #110 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 11.52): Vondt å se ja. Hadde en gammel nabo som sa at all historie gjentar seg. Vi mennesker lærer aldri. Plutselig var det lett å skjønne hvordan mennesker er istand til å putte en hel gruppe under "mindreverdig" og ta det til det ekstreme. Om noen hadde foreslått egne samfunn der vi kunne putte de uvaksinerte som straff under pandemien er det garantert flere som hadde stemt for det... Sykt. Anonymkode: 66e86...fc3 Vi hadde jo segresjonskøer på Gardermoen, som var flere hundre meter lange, for UVAKSINERTE......som om det sørget for mindre smitte i samfunnet - samt karantenehotell for smittede......et under at ingen politikere ikke har blitt straffet for dette i ettertid..... 😉 Veien var faktisk veldig kort til å foreslå konsentrasjonsleirer for uvaksinerte under covid- jeg er sikker på at ca 20-30% av befolkningen til og med hadde stemt for det.....sier så mye om IQ'en her i landet at jeg blir skremt..... 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 29. november 2023 #111 Del Skrevet 29. november 2023 Så klart, hvis det skulle bli nødvendig. Og jeg vil tro at vi får en ny pandemi á la covid (eller verre for den saks skyld) iløpet av min levetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iso1 Skrevet 30. november 2023 #112 Del Skrevet 30. november 2023 AnonymBruker skrev (På 26.11.2023 den 10.11): Elska lockdown ❤️❤️❤️ Ja Ja Ja 😃 Anonymkode: 93f25...26e Vi hadde ikke lockdown 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 2. desember 2023 #113 Del Skrevet 2. desember 2023 Ja, greit nok. Det verste var usikkerheten og dødsfallene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #114 Del Skrevet 2. desember 2023 Absolutt! Anonymkode: 17fe5...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #115 Del Skrevet 2. desember 2023 Hadde egentlig vært litt deilig å bli tvunget til å være hjemme i 3 måneder. Anonymkode: 7dce6...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 2. desember 2023 #116 Del Skrevet 2. desember 2023 Klart det. En ny pandemi/epidemi kommer alltid uten forsikringer. Jeg hadde mer enn gjerne vært føre var enn å trassig passe på at mine borgerlige rettigheter ble fulgt til liberalismens ytterpunkter (og jeg er ganske liberal altså). Ja til overdrevne innskrenkninger og tiltak frem til fakta smått om senn lar oss lette på de tiltakene. Hvilken idiot ville gjort det annerledes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 2. desember 2023 #117 Del Skrevet 2. desember 2023 Ja jeg hadde gjort det jeg fikk beskjed om, men ikke faen om noen får tvangsvaksinere meg 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #118 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 11.57): I virkeligheten vil det aldri bli noen straff for å ikke vaksinere seg. Det er frivillig. Hva kaller du da det å miste jobben og samtidig ikke kunne søke nye stillinger fordi man ikke er vaksinert da?! Anonymkode: 0ada5...7f8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2023 #119 Del Skrevet 2. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.11.2023 den 10.40): Jada, jeg er veldig fornøyd med hvordan vi klarte oss gjennom Covid her i Norge. Og jeg er overbevist at det er nettopp fordi folk har visst så stor tillit til staten, og de fleste gjorde det de fikk beskjed om. Jeg er nemlig ikke norsk, mine foreldre og besteforeldre bor/bodde utenlands. Og jeg trodde i utgangspunktet at velstand er det som ville bestemme hvor bra vi vil håndtere en pandemi. Virker jo logisk, rikere land er bedre sikret. Viset seg at nettopp tillit og ikke velstand i seg selv, som er helt avgjørende. I landet mitt har overskudd av dødelighet i Covid-årene har vært helt horribelt. Begge mine gjenlevende besteforeldre døde i Covid, 86 og 92 år gamle. Det er død overalt, enhver person i min krets opplevde død av covid blant slekt, det er oftest besteforeldre, foreldre. Det er ikke alltid de eldste, det er også mange i 50- og 60-årene, det er folk som åpenbart kunne leve lengre. Alle kjenner noen som døde av Covid i nærmeste familie. Det er fordi med lav tillit til staten, det er få som følgte regler og restriksjoner, det er få som ville vaksinere seg. Covid fikk herje, smitte spredde seg og døden kom. Dere som har besteforeldre og foreldre i Norge, dere vet ikke hvor heldige dere har vært. Om dere visste det, ville dere kanskje satt mer pris på det. Anonymkode: 81e84...826 Det er nettopp det, siden mange i Norge fulgte restriksjonene og påleggene, vaksinerte seg osv. så gikk det ganske bra. Og nå bruker skeptikerne at det gikk ganske bra som et argument for at restriksjonene ikke var nødvendig 🙈🙈🙈 Så dumme er altså mennesker. Anonymkode: 59a05...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 2. desember 2023 #120 Del Skrevet 2. desember 2023 De fleste i Norge hadde fulgt nye pålegg uten å blunke. Jeg har jo noen venner som klarte å være "purebloods" og det skal bli interessant å se når tiden har gått å se om vi får se noen epidemiologiske forskjeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå