Gå til innhold

Hvor mange her på kvinneguiden er på en eller annen form for trygd?


Kudos

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 23.12):

Ikke trygdet nei, jobber mer enn 100%. Men er i mammaperm nå. Og er nysgjerrig, så det var i grunnen det som lokket meg inn etter å ha lest endel etter tilfeldige google treff, samt at en jeg følger på insta nevnte KG innimellom i forbindelse med influencere. 

Anonymkode: c9113...e81

Åja! Takk! Ja har oppdaget selv at kvinneguiden dukker opp ved google -søk, så kanskje det er også en av hovedgrunnene folk oppdager stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 18.43):

Kunne du ikke laget en poll på dette?

 

Jeg er 100% arbeidsFØR👍

Anonymkode: e0543...9c2

Visste ikke at man kunne lage en poll, men skal gjøre det neste gang eg lurer på noe liknene:) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarsykepleier skrev (På 20.11.2023 den 18.40):

Jeg jobber i vikarbyrå og er derfor også i det private næringslivet. Min lønn kommer fortsatt fra sugerøret jeg (arbeidsgiver) har rett ned i kommunene og helseforetakene rundt omkring. Hvem drifter kommunene og helseforetakene? Alle som betaler skatt og de som produserer. Og retorisk, hvor kommer trygd fra?

Hva er forskjellen mener du?

Jeg er usikker på om du forstod posten min. Jeg forstår i alle fall ikke svaret ditt.

Anonymkode: 1c1b0...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (På 20.11.2023 den 16.33):

Jeg syns det er ganske interessant at du, @Kudos, har en mistanke som blir bekreftet samtidig som du stiller et spørsmål uten å fortelle hva du selv er og, ikke minst, hvorfor du henger her inne? ;)

Hva jeg er eller gjør er min sak, og ikke noe jeg syns du har noe med. 

Ja det er helt greit at du ikke vil svare, var bare rent nysgjerrig. Det var ikke ment å fornærme noen. Det blir på en måte å komme med en hypotese til sitt eget spørsmål, men jeg er mer interessert i å vite andres meninger. Jeg selv er bare en nysgjerrig student:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100% og har barn. Bruker kvinneguiden som tidsfordriv når jeg trenger å sitte ned litt, barna er opptatt med venner og jeg ikke har nok tid til å sette på serie eller trenger pause fra rydding og matlaging. Bruker ikke arbeidstiden på dette.

Jeg jobber med folk i ulike aldre og syns det er interessant å lese hvor ulike meninger, opplevelser og synspunkter folk har. Opplever at det er folk fra alle samfunnslag her inne med. Alle med hver sin bakgrunnshistorie, erfaring osv. Det er både lærerikt og nyttig for jobben tenker jeg, å se at vi kan være så ulike og se ting så forskjellig.

 

Anonymkode: 645ba...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i permisjon. Ungen sover akkurat nå 😊 Jeg får foreldrepenger og barnetrygd. Jeg har hatt gratis behanling hele graviditeten. Fødselen var gratis. Oppfølging av babyen min er gratis (i 18 år). Barnet mitt vil få dekket 80% av barnehagen og gratis skole. Tror tannlege for barn fram til ferdig vidergående også er gratis? Kjempefornøyd med ytelsene jeg får vertfall 🤗

Anonymkode: f684a...ea8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ung ufør men studerer nå i håp om å få meg en jobb en vakker dag

Anonymkode: 35237...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 % jobb.

En kontorjobb som krever konsentrasjon, men også pauser der man kobler litt ut, før man starter på igjen. Ingen kan sitte 8 timer hyperfokusert. Også en jobb som i stor grad er drevet av å levere et produkt, og jeg kan jobbe stort sett når jeg vil. Hender jeg skriver innlegg i løpet av arbeidsdagen. 

Anonymkode: 1da16...c43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget KG etter at jeg ble ufør som 50-åring. Hadde ikke hatt tid til KG før jeg ble syk. Får veldig lite ut av dagene pga fysisk sykdom. Uføre er ikke like 🙂. Noen har fulle dager med barn, trening osv. Noen er fattige. Noen har mye surr i livet, med tre barn med tre fedre, bor dårlig osv. Andre, som meg, er gift, har god økonomi, men null mulighet til et aktivt liv. Er ganske lite å se av oss her som har utdannelse, god råd, ble ufør sent i livet osv.

Anonymkode: 881ad...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2023 den 15.01):

Synes det er påfallende mange som henger rundt her på dagtid, og som hevder de har jobb. De har likevel tid til å skrive innlegg her støtt og stadig. Det virker på meg som om svært mange bruker arbeidsgivers tid på private ting på KG.

De som er uføretrygdede har nok av tid og synes derfor bedre. Det betyr ikke at det er flere av dem enn av de med jobb. Jeg synes det ser ut som det er flest i jobb her inne 

Anonymkode: e39ff...1ba

Jeg har gått in på kontoret til en kollega og set KG logget in på jobb PCen. Så det og være på jobb trenger ikke å bety at man ikke skriver på KG. Spørs hvor fornøyd sjefen hadde blit om det var han som komm in...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...